I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför hatar alla på MOFO ?

Svensk Hiphop - Allmänt

Producent

2009-01-12 00:09

Känner inte honom personligen på det sättet, men jag vet att han är en descent guy.
Gillade honom som bäst när han ingick i gruppen Caine.
Såg honom faktiskt första gången live när han freestylade på fritidsgården i Selma lagerlöf tror jag det va, detta va back in 98 har jag för mig.
Då gick han under namnet Mofo da Supacat (rätta mig om stavningen)

Har suttit och läst hans blog på Yayo.se och han verkar faktiskt ha ett spännande liv som dem flesta är nog avundsjuka på.
Roligaste historian va väll när nåra snubbar ville hustla honom på en halv mille, haha

Och om Saman själv ser detta, wussup !
Respect och fortsätt det du håller på med

btw, vad hände egentligen med Caine ? Jag vet att Armin har gått bort, men har du ingen kontakt med Pontius och Anders längre ?

Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-12 12:52
vilka hatar på mofo då? kan inte minnas att jag läst eller hört mycket negativt om honom...du kanske syftar på precis det, att man inte hör något om honom. det beror förmodligen inte på hat, snarare att han är relativt okänd...känns som att du kunde skrivit det här direkt till honom istället

Producent

2009-01-12 15:47
Jag vill starta en diskution, när jag pratar med folk här i Göteborg, och om man drar upp MOFO så hör man ett suck ungefär
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-12 16:11
Folk orkar inte ens hata, dom flesta tycker väl att han är ointressant om dom ens vet vem han är (cockmunchers som läser perez hiltons blogg borträknade)

Det är ganska kul eftersom han gör det till en grej att alla hatar på han.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2009-01-12 16:14
jag får bara intrycket att han uttrycker sig som han gör för att få uppmärksamhet. sen tycker jag faktiskt inte att han är särskilt duktig heller. men det är ju smaksak.
http://www.goteborg.se

Manager

2009-01-12 17:11
tror dom flesta ogillar att han rakt ut säger att han försöker bli rik på pengar, och därmed försöker han vara extra kontroversiell osv så han ska uppmärksammas.
Det e inte fint i sverige att rakt ut säga något sådant.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-01-12 21:00
Jantelagen serru.
all 'bout the bluntrap

2009-01-12 22:47
njaaaaaaaa det kanske ligger något i det ni säger. att man känner sig obekväm med hans kontroversiella låtar. men jag tror faktiskt att många reagerar på att han försöker trycka ner andra (i mina ögon) betydligt duktigare rappare för uppmärksamhet. Hade varit en sak om han var på samma nivå eller över dem.
http://www.goteborg.se

2009-01-13 00:24
Hehe mofo är en bra rappare, påminner om Jay Z vilket ha nog är medveten om på en del låtar. Han gör mkt plojj-grejjer, med flipflops-raps över men han kan ju så mkt bättre egnt vilket göre ännu roligare. Kul med moderatgrejjen också, särskilt nu när han ska va medlem i kartellen... Georg push the buttom and vote for reinfeldt hehe... Säger absolut inte att han är bättre rappare än whoas husgudar timbuktu o promoe men att han målar ut dom som hycklande rödvinsvänster tycker iaf jag e underhållande

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-13 14:18
Kan du länka till blogginläggen om att HA ? försökte bötfälla han på en halv mille ellr vad de va

2009-01-13 14:22
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2009-01-13 14:24
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-13 14:51
Jag har hört att det var Hells Angels medlemmar som vela ha pengarna?

en till fråga, har den här killen gjort stora pengar på något eller varför tror dom att han kan skaffa en halv mille på en vecka?
Producent

2009-01-13 15:53
Vem har du hört det ifrån
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-13 18:08
dajjes:

2009-01-13 19:44
hans strategi verkar ju delvis ha varit att just bli hatad, och med det kommer ju uppenbarligen massa uppmärksamhet. sedan så verkar det ju gå ganska bra för honom, en deal med universal är ju trots allt inte fy å skam, right?
Västkust Rockerz

2009-01-13 19:48
Hahahah, läste jag precis att han är ny medlem i Kartellen? Detta blir bara bättre och bättre..

dajjes

tror inte att någon som verkligen vet svaret på din fråga kommer skriva det här.. men det är antagligen en ganska kvalificerad fråga.
Västkust Rockerz

2009-01-13 19:59
Så han har gjort pengar på narkotika?

2009-01-13 21:05
Ingen aning faktiskt, va väl antagligen ett par lökar som försökte sig på en hustle

2009-01-14 01:36
för att han är moderat?
-GRK fi life-

2009-01-14 01:52
Vad har han gjort tidigare, har aldrig hört talas om snubben ens?
 DIF!
Redaktionen

2009-01-14 09:03
ganska OT men rätt så OnTopic..
varför lägger du in ett på efter hata?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Producent

2009-01-14 11:47
För att språkpoliser som du ska komma in med sirener ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-14 13:23
Verkar ju vara en riktig ungmoderat, och då är hat givetvis befogat.
 DIF!

2009-01-14 21:13
Han är nog hatad av många på grund av att han varken målar bra eller har någon som helst respekt för graffitins historia..
dragit över bla. gamla mel, xeno osv som suttit respekterade i mer än 10 bast..

tyckte han inte hade någon vidare röst heller för den delen
http://www.myspace.com/recodprod

2009-01-15 18:48

väldigt meningslös låt..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2009-01-15 19:00
Han eju iaf medveten om det, watch out for popo haha.

Här har du en till meningslös låt:

2009-01-15 19:31
you hit the nail on the head hiccory!
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Producent

2009-01-15 19:37
INTE en meningslös låt.
Detta är när han va på bättre dar

Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-01-15 19:39
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-15 19:55
micKillah P24

aah feta låtar

2009-01-15 19:59
killen e bra... mycket bra egentligen... men grejen e han e från "the hood"... många anser han glömt hoodet, blivit girig osv....

men sanningen e...

Alla vet han gör cash. o när alla vet han gör cash o inte sprider dom omkring sig, ah d blir för alla andra, pengar andas svartsjuka, o folk anadas in o hatar...

han gör sitt, han gör d på sitt sätt o han överlever och lever, istället för o hata, lägg energin på gå eran egen väg till lyckan..-
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-01-15 21:15
Han tror att han är bättre än vad han är. Många av dem han dissar springer cirklar runt honom rapmässigt. Därför blir han bara en fjantig hypesökande hyffsat tight rappare.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-01-15 22:44
Mickillah du har inte möjligtvis Caine - 5 keys skivan dom delade ut för några årsen? har letat efter den fett länge nu, tappat bort mitt ex. nämnligen, mailat mofo men han hade inte kvar den heller.

hade vart grymt om någon som har den kunde rippa den o ladda upp den till mig. peace

2009-01-15 23:15
ForceOne, på vad gör han cash? ...

säg inte hiphopen bara
Producent

2009-01-16 00:15
har 5 keys skivan i cd format och även på datorn, hit me up på msn så kan du få hela i en rar
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-16 11:33
Klart att det är många som hatar när nån börjar tjäna pengar. Det handlar ju inte om vem som är bäst på att bara lägga feta rader då, utan vem som kan marknadsföra sig bäst och skapa hype kring sig. Och det har han ju lyckats med..

Finns betydligt bättre och roligare artister i Sverige men de går tillväga på helt andra sätt när det kommer till att få ut sina namn. Och tur är väl det, annars hade ju allting låtit som nån halvkass clubelectro/rap..

chrikkE

Haha, artisten Mofo och graffiti crewet har nog ingen koppling..
va?

2009-01-16 13:46
Det kom upp en ny intervju med Mofo idag på ThatHype.com. Check it out!!

2009-01-16 13:50
pool: har han, jag som ändå följer svensk hiphop hyffsat har aldrig mig veterligen hört en låt med honom, så att han lär göra feta cash på sin musik lär va bull.
 DIF!

2009-01-16 16:02
bob

hehe, a nä några csah blir det nog inte eftersom hans videos går på tv, hans låtar på radion och skivan släpps genom universal :P

2009-01-16 16:05
"pengarna ligger i whoa"

2009-01-16 19:11
bob

Läs på lite så kan du ju se att han har fått en del uppmärksamhet på den senaste tiden. Bara för att det inte skrivs så mycket om honom här på Whoa betyder inte det att han inte existerar. Ett exempel är ju att han tydligen gått och blivit medlem i Kartellen och dom har du säkert sett en hel del skriverier om..
va?

2009-01-16 22:43
haha okej, hur går det ihop sig, med tanke på "en hälsning till högern" och denna antijante-kille?
 DIF!

2009-01-17 01:37
bob

Hur går vad ihop?
va?
Producent

2009-01-17 01:44
www.seazon.net/extras/CaineEntertainment.rar

All music med Caine Entertainment som jag samlade på mig under tiden han var med där och signad till Hugga Mugga back then...

Finns uppe i endast en vecka, tar sedan bort den.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-01-17 22:46

För att han är en moderat irani gnällspik med en stor käft....

2009-01-18 22:57
dajjes

hahaha, jag tror nog han gör lite cash på sin musik, men jag e inte hans revisor så ja vet inte... ingen koll på vad artiser i sverige tjänar, men ja menar han träffar ändå en del skivbolagsfolk o sånt, o har ändå budget tills sina videos, om ja inte minns fel har han väl signat med universal...

allt ja vet om musikindustrin e att d finns inte tillräckligt med cash i svenskhiphop för att jag ska försöka ge mig in på marknaden o kirga om kronor

killen gör cash d allt... o cash andas avundjsuka folk andas in o börjar hata... alla äskar prata hade folk lagt hälften av den energin dom lägger på att låta sin mun springa maraton hade alla haft hyffsad eknomi... eller åtminstone en plan på hur dom skulle ta sig fram..
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2009-01-18 23:07
asså vet nån om snubben verkligen är moderat eller om han bara driver?

2009-01-18 23:28
Han kan skolan angående Hypen,, han har sinne för affärer.. sen är det inte svårt att klura ut hur bra det kan slå, det är 2009 nu, worldwidewebb and media and haters = succe
Empress

2009-04-21 22:06
Läs ny intervju med Mofo om svensk hiphop, gangstarap och Kartellen:

http://nyheter24.se/noje/musik/195316-mofo-the-maveric-slar-mot-hiphop

2009-04-22 14:43
När artister ger ut musik som jag tycker är bajs brukar jag visa mitt missnöje.
Inte genren eller soundet jag hatar på i det här fallet. bara han. mofo allså.
hansugerfettsnällastödintesånhärmammaknulladeskitmusik
fcuk spleling