kunde alltså varit 900 000 kr rikare
om ken e så legend som han säger så borde ju inte pengarna va problemet
peacefegga Tvivlar på att pengafrågan var ett problem, sen behöver man inte ha pengar för att vara legend, titta inte på MTV Cribs förmycket mayne... När man tänker svensk hiphop tänker man oftast ett par namn först, i mitt huvud dyker alltid Ken upp därav har han legend-status i min bok! /Feffe
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Om det finns så kallade legender inom svensk hiphop är ju Ken en av dem, inget snack om saken. Btw Vad krävs för att få tillstånd att köpa/arrendera mark i Kenya och bygga på den?
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
AiQue.. kollar inte på mtv MAYNE...Ken är en legend, no doubt. Tycker det va jävligt bull att skriva som han gjorde i sin blogg osv..sen komma in här och skriva om pengar.
beef my ass, det kommer aldrig bli nån beef. Om ni läser hela inlägget så kommer ni förstå
Hej, Träffat Jacob?
undrar varför ken ring attackerar petter på sin blogg
PEACE
Detta handlade inte om pengar på nått sätt. Pengar är oväsentligt i detta. För frågan om Kenya, så ja om man inte är Kenyansk med borgare så får man hyra marken 100 i taget men min mark står på min kusin så vi äger den helt och hållet. Men innan man bygger så måste bygget godkännas av kommunen där nere. Må bäst allihopa....
www.barabazz.com
vad ska du göra därborta?
Bygga hus och flytta....
www.barabazz.com
hade fint, hälsa alla kenyaner från mig, och om du ändå är i kenya åk till lamu vettja fett soft ö. den ön kommer passa dig skulle jag tro.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
ken varför kan ni inte du be han komma över till dej eller du te han så reder ni ut de mellan 4a ögon som vuxna män och om de löser sej gör som indianerna rör en freds pipa och neej ken du är inte en legend du e bara känd och det är stro skillnad
https://twitter.com/#!/brazil_dougie
ken är en legend.. punkt slut..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
eller hur heavy indo sant så sant
nehh fan va tråkigt, de får pussas o kramas o bli sams nu
http://www.myspace.com/deadlykanha
Störst och tyngst inom hiphop sverige, ken! Ken som tex har spelat in med Prof och swift från Eminems grupp d12. Varit på turne med saigon, producerat smiff and wessuns "The album" det är exempel på att han är stor.. För säg någon annan svensk rappare som gjort nå sådant? Falskt av petter , rakt av när han beter sig som en sån torr fitta mot ken.. Falskt av petter asså!
syre-ris
Mr. Lahey and Randy to the Fuck-off department and hurry the fuck up!!
alla ni som snackar om att petter e falsk osv....VAD VET NI? det e deras problem, det finns 1000 olika saker som ingen här vet förutom ken, petter osv....så sluta snacka, spec när ni bara ha hört ifrån en sida!
BAHA!
detta är ett forum om du inte märkt det
ROUL afasi,chords och kashal tee
kul om aftonhoran får reda på det här. "Petter Alexis i storbråk med svensk hiphop-artist"
nejnej, du är skönare
kohler, Lamu VAR fint, nu e de förstört av alla rika turister som också tyckte att det var "fint" plus att ingen har haft pengar att restaurera alla gamla hus så dom ser ut som ruckel:( KenBB, okej misstänkte att det var något sånt, men då vet jag. Tråkigt att du ska flytta från Sverige iaf:( När e bygget tänkt att vara färdigt?
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Förlåt, men jag måste citera min kompis breve här: "Eyy, va leker ni Jigga vs Nas ???? PS. Ken har lite rätt i hans blog, though.. AFC, ni va skräp! "
Peacefegga: Det är skillnad på att diskutera än att tro sig veta....
BAHA!
"ken e falsk", "ken är barnslig", "ken är sämst" sen kommer ken o skriver ett par inlägg i forumet "ken e legend", "ken e fetast i sverige", "ken e bäst"
säger som innan. om inte ken är hihoplegend i sverige vem fan är det då? Just D?
SUCK SHAFT
jnonson pratar din kompis sådär? citera honom aldrig mer i såna fall.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
PrimusC P20 nja du det stämmer att de e en del rika turister som har byggt feta hotel o sådant men de e fortfarande fint om du frågar mig de e ju fortfarande inte överbefolkat av turister, very nice place.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent
2008-08-19 18:18
Sverige börjar fan bli som USA, man glömmer bort dem som gav er det som startade den här hela jävla hip hop skiten. Ken är LEGEND, han har gjort så jävla mycket för hip hopen i sverige än vad ni kan ana. Men folk tar för mycket för givet i det här lilla landet. För mycket kids med ignorans och för lite kunskap leder till skitsnack, för inte tala om dem som är i min ålder och sålt ut, fuck ya bitches, så jävla trött... Keep what's real is real
Since 1984 @realgizlee // twitter
vad de inte brak som sa ken min vän du e utskämd igen....just den tanken jag har x)
https://twitter.com/#!/brazil_dougie
MicKillah "Sverige börjar fan bli som USA, man glömmer bort dem som gav er det som startade den här hela jävla hip hop skiten. Ken är LEGEND, han har gjort så jävla mycket för hip hopen i sverige än vad ni kan ana. Men folk tar för mycket för givet i det här lilla landet. För mycket kids med ignorans och för lite kunskap leder till skitsnack, för inte tala om dem som är i min ålder och sålt ut, fuck ya bitches, så jävla trött..." Och Nazismen gav oss BMW, men du ser inte bilentusiaster hoppa runt i tacksamhet för den sakens skull. Sen var Ken varken först, störst eller bäst med den typ av musik han gör, inte ens i sverige. Tycker det är lite väl att kalla en kille som släppt nån halvhit för 10 år sedan och sedan dess mest sålt och släppt gratislåtar över nätet och via SMS för legend. Han är möjligtvis viktig för den lilla skara som tycker om hans musik, men legend? wtf? ärligt talat.
Ointresserad av alla.
Redaktionen
2008-08-21 15:16
Simme_K - Först, störst och bäst är inte krav för att bli legend, vare sig tillsammans eller var för sig. * "Tycker det är lite väl att kalla en kille som släppt nån halvhit för 10 år sedan och sedan dess mest sålt och släppt gratislåtar över nätet och via SMS för legend. " - Jupp, men å andra sidan så är inte den killen Ken. "Alla" känner till honom och de flesta har en åsikt. Han har blivit tilldelad två lifetime achievement awards, samarbetat / delat scen med med några av de största amerikanska rapparna och i princip alla av de större svenska och det finns en ganska hyfsad mytbildning kring honom. Att hans låtar sen inte alltid är de bästa (ibland t.o.m. riktigt långt därifrån) är sekundärt. Om inte legend så i alla fall väldigt nära. * "Och Nazismen gav oss BMW, men du ser inte bilentusiaster hoppa runt i tacksamhet för den sakens skull. " - För en gångs skull riktigt on point :D 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Ok, antar att man kan se det lite hur man vill, men i sådanafall är Håkan Hellström, The Hives, Marit Bergman, Robyn och Timbuk legender . Och det håller jag inte med om. Personligen tycker jag att man kan spara ordet legend , när det gäller musik och artister, till de riktigt stora. Michael Jackson, Madonna, Prince, Elvis, Beatels osv. Möjligen också de som kanske inte har det största arkivet guldlåtar men som lyckats hålla genom tiderna. Jerry Lee Lewis, Johnny Cash osv. I sverige tycker jag i princip bara det är ABBA och möjligtvis Roxette som man kan räkna som legender inom branchen. Ok, legend betyder väl egentligen bara mytomspunnen person , i grund och botten, men för mig och säkert de flesta så har det en större betydelse och är positivt laddat(vilket det egentligen inte är, det är ju ett neutralt ord). Sen tycker jag att det är allmänt B att springa runt och referera till sig själv som legend stup i kvarten , de personer som gör det är i regel inga riktiga legender. Sen att Ken gästat andra kända artister och proddat gamla Wu-Tangmedlemmar hör inte riktigt hit. Dessutom är han inte så stor att "alla" känner till honom och har åsikter om honom, möjligtvis på whoa.nu, men fråga på lunar eller FB så vet de flesta inte vem han är, någon minns nån låt från 99 och frågar om det är han, vissa förväxlar honom med Ayo eller Blues. Gemene man minns inte honom, har ingen aning om att han fortsatt göra musik och säger saker i stil med, -"ja jo, va det han som red runt på en elefant i videon?"
Ointresserad av alla.
Tycker det är lite väl att kalla en kille som släppt nån halvhit för 10 år sedan och sedan dess mest sålt och släppt gratislåtar över nätet och via SMS för legend. Såja, smack på där!
Han har blivit tilldelad två lifetime achievement awards, samarbetat / delat scen med med några av de största amerikanska rapparna och i princip alla av de större svenska och det finns en ganska hyfsad mytbildning kring honom. Nån som hört talas om att marknadsföra sig själv? Kolla relevanta musikforum och ni ser hur många Ken-trådar som helst, ofta startade av folk i åldern 13-18 men minst lika ofta startade av Ken själv. Seriöst, inte fan är det för allt han har tillfört svensk rap och svensk hiphop som han får 2 st awards för. Med sin i allas ögon perfekta hiphop-attityd och ibland revolutionära utspel på sina gig tillsammans med att han faktiskt varit i gamet länge så passade han för dessa priser.
Som du själv säger så är det ju knappast tack vare hans feta låtar som andra artister vill dela scen med honom heller. Han tjatar, marknadsför sig, tjatar lite till och gör sitt namn bekant överallt så att folk till slut hoppar på hypen.
Den här tråden är väl ett perfekt exempel. Petter har otrolig hype efter en fantastisk spelning i gbg. Ken, inte lika hypad. Den här tråden ploppar upp, Ken kommer hit och skriver och genast tycker alla att han är cool, soft och allt det där bara för att han skriver på forumet och han får hype.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Sheit Right on. Att vinna ett life time award för svensk hiphop är som att vinna VM i innebandy, det finns inte så mycket motstånd, så förr eller senare gör du det om du är aktiv. Sen ett life time award till en 30-åring, känns inte så seriöst.
Ointresserad av alla.
Simme_K P26 hehe han har ju dock fatt en life time award hur som helst :P Om man inte sliter och marknadsfor sig som artist, vad ska man da gora for att na ut och bli storre menar du? Menar du att Ken slitit mer an Petter och skapat en hype, och att det ar fel? Har for mig att Petter satt och ringde runt till skivaffarer och skickade runt sin forsta skiva for att bolaget inte la pengar pa marknadsforingen och han fick grejja det sjalv.
yessir tror att det är Sheit s inlägg du svarade på, inte mitt.
Ointresserad av alla.
Simme_K P26 nja e val till bada. du gora nan tafflig jamforelse med innebandy, men han har i vilket fall vunnit en life time award. Var ar din?
Om man inte sliter och marknadsfor sig som artist, vad ska man da gora for att na ut och bli storre menar du? Menar du att Ken slitit mer an Petter och skapat en hype, och att det ar fel? Du får nog läsa det jag skrev igen.
Det jag menar är att han tror lite för mycket om sig själv när han kallar sig legend. För att vara legend behövs det mer än, som Simme_K så träffande uttryckte det; "släppa nån halvhit för 10 år sedan och sedan dess mest sålt och släppt gratislåtar över nätet och via SMS". I alla fall i min bok. Men visst, likväl har han fått sina priser och spridit (sålt) sin musik och det är inte det jag på något sätt försöker motbevisa heller. Jag tycker bara han och många andra hela tiden sätter Ken på för höga hästar.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Sheit P31 Vem tycker du skulle fortjana hans plats istallet da? Vilken svensk hiphop artist har salt mer och funnits med i media langre (forutom Petter)?
yessir Det är lätt att säga att en jämförelse är tafflig utan att på något vis förklara varför den inte håller. Jämförelsen var ju den att det inte krävs så mycket för att få dessa priser, eftersom det inte finns så många aktörer att välja mellan. På samma sätt som ett VM-guld i fotboll väger tungt eftersom det är den sport som flest utövar så väger ett lif time award tungt t ex på Oscarsgalan. Eftersom det finns väldigt många skådespelare genom tiderna. När det gäller svensk hiphop så har du bara en handfull rappare som varit aktiva mer än 10 år, så det är inte så prestigefyllt. På samma sätt som Innebandyns VM-guld inte är speciellt tungt, då du bara har en handfull nationer som ens utövar sporten. Så på det viset går det ju inte att kalla liknelsen tafflig, däremot så finns det många skillnader mellan hiphop och innebandy, man använder t ex sällan klubba och boll när man utövar hiphop, men det är inte det liknelsen gäller eller är till för. kappish?"men han har i vilket fall vunnit en life time award. Var ar din?" Det är inte så bra argument. Menar du att man måste ha en egen award för att yttra sin åsikt om vad man tycker om det? Man får t ex inte säga att Sverige gjorde en dålig match och klaga över att man inte tog medalj i, låt säga, handboll, utan att själv ha en VM-medalj i handboll? Många sportjournalister kan med andra ord vänta sig A-kassa om du får bestämma. Och du, jag vet inte om jag hade velat ha en life time award ens om jag var svensk rappare, känns inte så hett, inte i svensk hip hop som existerat i 15 år och i princip bara är kompis-smek, incest, svågerpolitik och gullande med varandra. (när vi talar "mainstream")
Ointresserad av alla.
yessir Jag tror inte det är att varken jag eller Sheit stör sig på att han fått priset, för priset i sig är löjligt och betyder ingenting eftersom branchen är så liten. Det är typ som att få årets medarbetare på ett IKEA-gigg. Det är att han fått för sig att han är en legend som iallafall jag tycker är lite skrattretande.
Ointresserad av alla.
Simme_K P26 haha jag vet fan inte ens vad det ar for pris om jag ska vara arlig, men han har ju som sagt plockat det och nagot verkar det ju betyda. Klart som fan du inte behover ha priset sjalv for att kritisera, trodde jag var sjalvklart. Verkar ju onekligen som att folk varderar priset... utom du?
Simme_K P26 ar det inte ocksa andra som kallar honom legend och inte han sjalv?
yessir bara en liten, liten skara som värderar det "priset". Nog mest artisterna själv faktiskt. allmänheten känner, som du själv erkänner, inte ens till det. Samma gäller ditt påstående om att folk kallar honom legend. En liten skara, 12-15 åringar mestadels som gör det. Varför? hm, kan det ha att göra med att han själv sitter och skriver att han är det så fort han får chansen?
Ointresserad av alla.
Producent
2008-08-22 15:33
Legend inom svensk hiphop. Simple as that.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Svårt att vara legend och ha blogg där man skriver öppet om sitt liv samtidigt. Legend betyder mytomspunnen för er som inte hajjat, så det är lite motsägelsefullt.
Ointresserad av alla.
Legend är vad Ken är. När jag pratade med en vän på Petter-spelningen sa vi att det enda som saknades var Ken. Jag önskar att han hade varit där. Hata vidare.Tunnelbanans brus på perrongen är allt jag hör...
jagvillocksåhaenblog.com
Midas Vem har snackat om hat? tycker mest han är löjlig.
Ointresserad av alla.