I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kingsize dissar Keffat Liv

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-07-31 12:16
Till ASUL

Vadå såna som inte gillar hiphop?
Keffat har sveriges bästa texter oavsett genre. Ingen som kan lägga det som dom.
Ett jävla under att dom inte blivit större än dom är. Det är utan tvekan sveriges bästa hiphop, real som fan.
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.

2008-07-31 15:09
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Sångare

2008-07-31 20:09
ASUL är en sån där som får panik så fort något som inte är stora byxor, ryggsäck, luvtröja med fula skrikiga färger, stor keps och svettlukt gör bra hiphop. Bara att inse faktum, det finns ingen som rör KL-klicken i Sverige. Ingen.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-08-01 01:19
Keffat liv och de andra i RIS har väl alltid motarbetats av whoa, framtills nu. därför så har det verkat som att dom inte är så populära bland hiphopare.
men det är nog mest den äldre lite konservativa publiken samt de riktigt unga, typ 13-15 som vill vara som den äldre och inte riktigt ser djupet i keffats texter, utan bara på ytan.

Det är såklart svårt att förklara för en liten 13åring varför simpsons är så kul om han mest tycker att det är en massa "trilla och slå sig humor". Man är inte mottaglig för alla lager i den åldern, det är svårt att se att ett skämt ofta kan vara aktivt på flera olika nivåer samtidigt.

nivå1: han trillar och slår sig och sätter en kringla i halsen och det ser roligt ut(den enkla nivån)

nivå2: han trillar och slår sig och sätter en kringla i halsen och blir erbjuden jobbet som president. (politisk satir och en gliring mot george bush och hans förmåga att vara president)

nivå3: han trillar och slår sig och sätter en kringla i halsen (trilla slå sig humor som gör parodi på trilla slå sig humor, skämtet kan i princip ifrågasätta sin egen "rolighet" och då ge sig ännu en nivå)

Det är såklart svårt att förklara detta för folk som inte är mentalt mottagliga för alla subtila lager i en viss sorts humor.

Jag förstår såklart att det för den äldre hiphopgenerationen känns lite jobbigt att känna sig utdaterad och börja inse att det enda man har kvar är några få killar på ett hiphopforum som har lyssnat på en sedan 98, men att man blir omkörd i alla andra forum och sammanhang.
Då är det lätt att hata istället för att ta till sig av det nya färska.

Sen är det såklart med smaken som det alltid varit. Man gillar olika saker.
Vi fans är i alla fall tacksamma att ni slutat ta bort alla trådar om keffat som vi startar och hoppas att ni fortsätter så.
Extra kul är det att höra från den 31 åriga moderatorn mabande att han anser keffatliv vara citat "klassiker".

Det ger hopp om att vi fans kan få prata om keffat, dom viktiga skorna, dubbeltrubbel och alla andra i RIS även här på whoa.

mvh
Just me

Ointresserad av alla.

2008-08-01 08:56
Läsförståelsen är alltså fortfarande inte på topp ;)
Diskussionen om KL är ett klassiskt "bäst/sämst"-tramsande, något som inte gör KL i sig till klassiker. Sa du inte nåt om att ni var bättre på att uppfatta nyanser? ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Manager

2008-08-01 09:42
Simme_K: Jag har gillat KL/RIS/DVS etc sedan jag hörde den där låten om dörrvakten som ville bli polis. Det var såna texter jag efterlyst länge och jag håller med om att deras humor är på topnivå och Prinzen har lagt otaliga punchlines/metaforer/liknelser/ordlekar som knäcker det mesta här i landet.

Problemet med KL/RIS/DVS etc är dock att rent musikaliskt så är det ofta rätt wack. Det är dessutom ingen musik man lyssnar på på festen eller när man hänger ett gäng utan fungerar bäst i hörlurarna och är väldigt associal musik (inget fel med det).

För att komma till min poäng med det hela, de är bra men du och många andra överdriver deras talang och höjer de till lite väl höga skyar.
Redline!

2008-08-01 10:27
Mabande P31

Aha, ber om ursäkt för min dåliga läsförståelse. Jag ska läsa ditt inlägg igen när jag är 31 år och färdig med min adminutbildning.

Fortsättningsvis, om ditt inlägg inte ursprungligen var riktat till Keffat Liv-fans, trots att det var det enda exempel du först gav, och inte heller något Kingsizefan(källa saknas) utan enbart en allmän kommentar om att det förekommer sk "omregg" och att en i denna tråd var en "omregg" så är det helt off topic.

Jag skulle därför uppskatta om du slutade spamma i tråden, om du är bitter eller sur över att folk skriver en massa positiva saker om Keffat Liv så kan jag hänvisa dig till följande sidor:

www.visomtrorattsvenskarappareochhiphoplyssnarepånågotvishar
någonsomhelstupphovsrätttillhiphopkulturenochkandärföryttrao
ssomvadsomärhiphopochvadsominteärhiphop.se

där kan du säkert finna likasinnade.
Ointresserad av alla.

2008-08-01 12:40
Simme_K - Off topic måhända. Underhållande? Japp :)
Du är också klart underhållande för den delen, men jag tror inte du någonsin kommer förstå varför ;)

10-4, over...

2008-08-01 17:44
Bara känner mig tvungen att vara med på ett hörn, mkt intressanta saker som sägs, ha ha..

För det första är det ganska underhållande med allas upprördhet så fort Ris-gänget nämns i trådar. Många har starka åsikter om dom iaf.
Men att trådar har tagits bort har jag också reagerat på, för några månader sen så frågades det om någon textrad och vilken låt den kom från eller ngt sånt och när jag länkade till låten (som då var gjord av R-man) så förvann mitt inlägg mystiskt.. Jag lusläste reglerna för inlägg och inget jag skrivit stred mot några regler alls! (men eftersom att det enligt reglerna råder förbud mot att motsäga sig att ens inlägg tas bort så blir det ju lite diktaturiskt över det hela.. Don´t mess with the admins liksom...) Jag mailade en admin och frågade snällt och välformulerat varför detta skett men hade svarade att det inte var han men att han skulle ta reda på varför så jag fick ett svar, vilket jag aldrig fick (kommer inte ihåg vem det var) Det hela ser jag inte som så gravallvarligt men det får en att undra...

Jag gillar det RiS gör för det mesta, tycker självdistansen och den råa humorn i det hela är skön på samma sätt som jag gillar Family guy. Sen om folk vill hetsa upp sig över det så får dom väl göra det, men hiphop är rätt så tacksamt att driva med om man tar den på för stort allvar, detta tycker jag dom får fram på ett träffsäkert sätt. Dessutom så tycker jag att Mr Cool skriver djävligt tighta punchlines och att Prinzen ofta visar tecken på att vara riktigt musikalisk och deras senare produktioner låter ju mkt bättre än deras gamla..

Jag skulle önska att fler vågade ge dom en chans för att bredda sitt synsätt på hiphop i allmänhet och svensk hiphop i synnerhet men det är väl upp till var och en..

Sen hur det har med ålder och mognad att göra tror jag bara är personligt, jag kommer ihåg när Dubbel Trubbel precis släppt Hits mot folkgrupp och jag diskuterade den med en polare som just fått barn (jag visste att han lyssnat på dom förut) och han bara garvade och sa att han kunde skratta lite för sig själv när han pumpade den samtidigt som han matade sin nyfödda dotter.. Gillar man humorn i det hela så gör man men tar man allt på för stort allvar så antar jag att det är omöjligt att uppskatta deras musik, eller Family guy på TV, eller egentligen kanske vilken amerikansk actionfilm som helst... Men men.. Jag tar inte det hela på så stort allvar, varken deras musik eller npgon annans så jag håller med Prinzen när han avslutar en låt med:
"Hiphop är en livsstil! - Nej det är det inte, det är en musikstil era djävla nördar.."
Det blir vad man gör det till!

2008-08-03 16:52
Jag tycker personligen att RiS grabbarna har några av dom bästa beatsen i hiphopvärlden.
Men som sagt så är det jävligt lätt att hata på dom eftersom dom inte håller sej inom "hiphop ramarna"

Ser så jävla mycket framemot TKL's kommande skiva.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-04 02:02
Jag gjorde en uträkning på medelåldern på de som uttalat sig positivt om keffat Liv och en på de som uttalat sig negativt om Keffat Liv, i denna tråden. Här är resultatet.

De som gillar keffat liv har en snittålder på:

20,3 år

De som ogillar keffat Liv har en snittålder på:

16 år

Varje person är givetvis bara räknad en gång, oavsett antalet inlägg.

Jag tycker att detta är ganska talande, man måste nog ha kommit ur puberteten och utvecklat sinnet lite innan man kan uppskatta lite smartare hip hop, innan dess får nöjer man sig nog med Organism12 och liknande fjortisaktiga texter.
Ointresserad av alla.

2008-08-04 11:57
Smart hiphop är en oxymoron.

2008-08-04 12:30
De som gillar RiS är runt 20 år.

De som ogillar dem är 16...

just det, en är 31. Lär ju dra upp snittet en aning det med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-04 12:30
De som gillar RiS är runt 20 år.

De som ogillar dem är 16...

just det, en är 31. Lär ju dra upp snittet en aning det med.
Manager

2008-08-04 12:42
Hur smart är det att försöka vinna varenda debatt med att säga saker i stil med Jag tycker att detta är ganska talande, man måste nog ha kommit ur puberteten och utvecklat sinnet lite innan man kan uppskatta lite smartare hip hop, innan dess får nöjer man sig nog med Organism12 och liknande fjortisaktiga texter.

Det verkar vara ett vanligt tillgrepp i RiS-trådar av RiS-fans att höja sig själv över alla som inte gillar RiS och samtidigt trycka ner dem på kuppen.
Redline!

2008-08-04 23:48
De som gillar keffat liv är lite äldre men har kommit ganska kort när det gäller annat.

Sen simme_k Sluta dissa mabande för att han är 31, mabande beter sig som att han är 31, du beter dig som att du är 14 när du är 26!! och bryr dig så mycket om vad folk skriver om din favoritgrupp på internet att du lägger pannan i djupa veck för att komma på efterblivna liknelser med simpsons. Simpsons är smart humor, det är inte keffat liv, om ni hör så mycket djupa saker i texterna är det troligen på grund av att svamparna ni käkar har frätt bort en hjärnhalva.

Överskattat, dåligt och meningslöst. De som spelar Keffat Liv på fester ska alltid spela joddla med siv och onkel konkel direkt efter, det säger väl ungefär allt.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-08-04 23:51
Men att vara äldre på whoa är ju efterblivet i sig eller hur grabbar, då fallar ni på ert eget grepp och blir patetiska i vilket fall!

/ Gangsta rap made me do it aka Big dicks in your ass are bad for your health

2008-08-05 00:14
Haha, vilka reaktioner för en liten statistisk framläggning.

ASUL P21

"Men att vara äldre på whoa är ju efterblivet i sig eller hur grabbar, då fallar ni på ert eget grepp och blir patetiska i vilket fall!"

Ok, du är medveten om att du är äldre än både "Ris-haters" och "Ris-fansens" snittålder va?
Vilket isåfall gör dig efterbliven om man ska tro ditt påstående, och eftersom ditt påstående då, enligt digsjälv, kommer från en efterbliven person så kan vi bortse från det helt och hållet.

Dr.Octagon X26

"Det verkar vara ett vanligt tillgrepp i RiS-trådar av RiS-fans att höja sig själv över alla som inte gillar RiS och samtidigt trycka ner dem på kuppen."

1. Jag påpekade snittåldern på de användare i tråden som var för och emot Ris.
2. Jag påstod också att mognad har med ålder att göra.

Detta är två stycken faktum. Sen lägger jag kanske fram det lite stöddigt, herregud, sluta gråta.

Men det blir väl så, nu har man på whoa hur länge som helst klankat ner på keffat liv och sagt att det bara är fjortisar som lyssnar, såfort man bevisar motsatsen så blir alla nervösa. "hjälp, vad ska vi klaga på nu när vårt trumfkort är borta? Jag vet, vi klagar på Ris-fansens attityd.

Nästan svårt att hålla sig för skratt att folk ens orkar gå in och skriva i trådar om en grupp man inte ens gillar.

PS: Om ni upplever en överlägsen attityd från Ris-fans så är det nog helt enkelt för att Ris-fansen är äldre och som vilken pedagog somhelst känner till så upplever barn vuxna som överlägsna när de inte anpassar sig efter barnen.
Ursäkta om vi använder för svåra ord och avancerade liknelser och retoriska grepp. Men det kanske är bäst om ni loggar in på frondas hemsida och chattar lite där istället.

Hejdå.

Ointresserad av alla.

2008-08-05 00:20
* "upplever barn vuxna som överlägsna när de inte anpassar sig efter barnen."
- Så det är därför du blir så hispig varje gång jag skriver nåt? ;)

10-4, over...

2008-08-05 21:37
Mabande P31

Va? Du skrev ett par inlägg i denna tråd innan jag påpekade någonting.

"Så det är därför du blir så hispig varje gång jag skriver nåt? ;)"

Varje gång? Varför gör du alltid såhär mabande P31? Hittar på saker och använder det emot mig och andra, försök gärna hålla dig till sanningar om du ska argumentera på en vuxen nivå, detta känns bara barnsligt.
Ointresserad av alla.

2008-08-05 22:52
I nästa "årets" -tråd vet jag vem jag ska rösta på i kategorin - whoas sämsta användare.

2008-08-05 22:55
* "försök gärna hålla dig till sanningar om du ska argumentera på en vuxen nivå"
- Du försöker alltså påskina att något inlägg i den här tråden har hållit en kvalificerat vuxen nivå? Du blir bara roligare och roligare :D

10-4, over...

2008-08-06 09:25
Keffat Liv eller Kingsize?! Vem ska jag stödja i denna beef ALLA skiter i förutom whoaisterna? HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Tråden är lika skrattretande som Ken Ring Vs Adam Tensta, SHIT IS PURE GARBAGE!

aja svensk hip-hop ring mig när du har växt upp!

PIZ FIS!

2008-08-06 10:40
Rättelse till mitt förra inlägg: "något inlägg i den här tråden (utöver doc ocks) har hållit en kvalificerat vuxen nivå" :)

10-4, over...

2008-08-06 13:14
hahhahahaha
http://www.kingsize040.se <br>DUBCNNSWE STUDIO
Manager

2008-08-06 13:37
Simme_K: Att klämma in cheapshots och att försöka vinna diskussioner genom att trycka ner sin motståndare är väl knappast något man kan kalla moget.

Förövrigt är jag inte en RiS-motståndare (som du försöker påstå), jag skrev fan t.o.m. att Dom Viktiga Skorna - Varför svälter folk (när mat e så gott?) är det tredje bästa släppet i Sverige 2007 på justdet.se.

Bara för att jag stör mig på ditt beteende betyder det inte att jag inte uppskattar RiS.
Redline!

2008-08-07 12:34
alla måste lyssna på lomma lika med ullared men armann. Hahaha där äger han vigge så sjukt håårt hahaha LOL

2008-08-08 15:48
Haha, det här är ju faktiskt underhållning på hög nivå:) Som sagt, FAN vad alla blir till sig när Keffat Liv (& Co) börjar diskuteras! Och det känns ju inte direkt som att någon part kommer ge sig, vissa diggar RiS och andra inte.. Det spelar nog ingen roll hur genomtänkta eller "bra" argument som läggs fram... Det ÄR en säregen form av humor i deras musik och jag kan återigen dra en parallell till exempelvis Family guy, också rå och brutal in your face-humor, det kan nog vara svårt att förklara för dom som inte gillar det varför man tycker det är kul med skämt om våldtäkt, rasism och mobbing.. Tar man det på allvar skulle man nog fan bli illamående & gråtfärdig men det gör iaf inte jag och jag är högst tveksam till att Mr Cool skulle sätta på ett barn om han fick chansen.

JAG tycker iaf att det finns mer under ytan än vad man ser vid första anblicken när det gäller RiS-musiken och jag tror att dom flesta som har problem med den är dom som tar den på för stort allvar men troligtvis tar dom hela genren och SIG SJÄLVA på för stort allvar också (personlig åsikt..) Men det verkar som att alla "äkta skallar" får spel över att någon gör musik i "deras" genre som man inte kan ta helt på allvar, det underminerar hela deras självbild som hårda gangsters... Men det jag undrar är, varför kan man inte göra musik som tar ut svängarna i dom riktiningarna som RiS gör när det tydligen är helt ok att rappa om drive byes , pengar och horor (för det är klart, våldtäkt är ju fel att rappa om men att förnedra brudar och vara deras pimp, det är ju bara coolt..)
Eller, ännu värre egentligen, när folk klagar på RiS och deras "vidriga" texter och sedan glatt sätter på Eminems senaste skiva och bara glatt sjunger med och dansar! För då är det ok, eller!? är folk bara så dåliga på engelska så att dom inte fattar vad dom "tuffa" amerikanska grabbarna rappar om eller? För kom igen, visst har ni alla träffat någon som faller in i den här kategorin..?

Men då kvarstår ju också frågan om varför exempelvis Eminem kan diskuteras här hur fritt som helst medan RiS trådarna så ofta "försvinner"? DET är nog den frågan jag vill ha svar på nu! Kan en elelr flera moderatorer vara så vänliga att träda fram och förklara varför du/ni tar bort inlägg eller trådar som berör något ni bara inte gillar? Är ni lämpliga som moderatorer då? Det är ju ingen hemlighet att Prinzen och co blivit bannade och dom dissar Whoa som ett barnligt skitforum men det enda ni lyckas bevisa när ni tar bort dom med dom metoderna är ju att dom har rätt...

Btw, fastande för den här fina generaliseringen:
"Överskattat, dåligt och meningslöst. De som spelar Keffat Liv på fester ska alltid spela joddla med siv och onkel konkel direkt efter, det säger väl ungefär allt."
Känner mig så träffad nu, nu MÅSTE jag väl börja spela joddla med siv och onkel konkel efter Prinzen då.. Fast jag aldrig gjort det förut...

2008-08-08 16:05
Brother-Bear - Dels så har trådar om dem inte slängts på ett bra tag och dels så har du helt missuppfattat orsaken till att de tidigare togs bort.

Orsaken var helt enkelt att de som en del av sitt imagebyggande misskött sig såpass att de blivit bannade från communityt genom att spamma, hota och pyssla med personangrepp mot folk. Folk som inte kan sköta sig ska ju inte använda Whoa för att försöka etablera sig.

Eminem har hittills inte brutit mot Whoas regler bara för att skaffa sig en image och har därmed vare sig blivit avstängd härifrån eller fått nån tråd slängd.

Mabande - Admin Crew: Regulators

2008-08-08 16:33

haha, simme_k.. :)

btw vem e keffat liv? e från malmö never heard of em.

2008-08-08 16:47
Simme_k HAAHAHhahahaahahahahahaha kul haha

2008-08-08 17:11
AEAP X25

Då antar jag att du är en av de många som tror att all svensk hiphop består av den man ser på ZTV eller hör på NRJ.

Tazty out..

2008-08-08 17:24
tazty:

uhm.. jag kollar inte på tv och lyssnar inte på radio.

aeap out ...

2008-08-08 17:46
Mabande Folk som missköter sig och blir bannade är väl en sak och ok att det kanske nu inte slängts trådar om dom på ett tag (har inte varit så jätteaktiv här på ett tag) men det jag skrev om i mitt första inlägg har trots allt hänt, att JAG fått mina inlägg borttagna bara för att jag skrivit om dom och sånt stör mig! Det är väl klart att inte Eminem brutit mot några regler på Whoa, han lär ju inte direkt vara medveten om dess existens men där är det nog du som missförstår kärnan i mina tankar.. Ok, Eminem kanske också hade blivit bannad om han va medlem på Whoa.. (kan tänka mig att ganska många sagt ett och annat som skulle hamna i den kategorin i sin karriär) men jag undrar hur folk kan klaga på RiS´s textinnehål och sedan lyssna på eminem och inte reagera alls på hans texter, tycker bara att svenska folket där är lite skenheliga och det påverkar hela den här debatten eftersom det ofta är ett grundläggande argument till varför folk inte gillar RiS.

Och att jag missuppfattat anledningen till att dom bannats är egentligen fel att säga eftersom jag aldrig blivit informerad om det överhuvudtaget! Jag har fått inlägg raderade utan någon förklaring och sedan blivit hotad om att själv bli bannad för att jag ifrågasätter admins handlande!? Tycker bara att ska man klaga på oschyssta metoder så är det väl ganska viktigt att bete sig korrekt själv, eller? Men men, visar ni att ni bättrat er så är det ju en annan sak... Då kanske riktiga diskussioner om RiS kan äga rum för folk som vill det och så slipper vi den här tradiga pajkastningen..

2008-08-08 17:49
AEAPEAPEEP X25

Skulle det vara till din fördel?

2008-08-08 17:52
Brother-Bear - Försök hålla reda på orsak och verkan.

1. Jag skrev inte att du missuppfattat anledningen till deras ban, utan anledningen till att trådar brukade slängas.

2. Hot om ban är inte riktigt samma sak som hot om våld.

3. Att några klagar på deras textinnehåll men inte på Eminems är inte relevant för varför trådar om dem tidigare slängts.

4. Under den tid som trådarna har fått ligga kvar så har de i stort sett alltid spårat ur i pajkastning. Dels p.g.a. att en del tar varje chans att säga att KL suger och andra tar varje chans att säga att alla som inte gillar dem suger. Det har inget att göra med huruvida trådar slängs eller inte. På samma sätt som trådar om Fronda (vilket jag nämnt tidigare).

10-4, over...

2008-08-08 18:13
tazy:

hah, försöker du hacka på mitt namn :)
och ja, de e klart det är till min fördel att jag inte tittar på ZTV eller lyssnar på NRJ.

2008-08-08 19:21
Brother-Bear P27
Först jämför du Keffat Liv med Family Guy. Här gör du narr av de 99.9999999% som tycker Family Guy är kul inte tycker att Keffat Liv är kul på något sätt.

Sen med Eminem? VAKNA UPP! Du övervärderar Keffat Liv rätt lite du va?
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2008-08-08 21:46
Buisness X4

Att övervärdera någon genom att jämföra dom har jag svårigheter i att förstå vad fan du snackar om, jag skulle kunna jämföra Mange Schmidt med Wu Tang även om alla vet att Mange inte är piss i Missisippi i jämförelse, men om man till exempel jämför en Keffat Liv låt med för att bara ta en random låt - Shake that, där Shady rappar om att han behöver få sin Kuk gnuggad, slickad, avsugen och att han behöver knulla, samtidigt som han säger till brudar att hans polare Nate Dogg gillar "Freak" och att han gillar att knulla brudar bakifrån.

Detta kan spelas på radio, men så fort man nämner Keffat Liv fnyser folk och kallar det trams för att de rappar om våldtäkter m.m.. Att personen som kallar Keffat Liv trams sedan sätter på en låt med ken ring där han rappar om hur ofta han röker på och kallar detta den äkta varan kan diskuteras.

Nu blev detta inlägget mycket längre än vad jag hade tänkt,

Tazty out.

2008-08-09 02:29
Tack Tazty, du verkar ju förstå vad jag menar iaf.. Jag lär inte fortsätta de här inläggen länge till eftersom folk inte verkar fatta vad man skriver om... Jämförelsen med Family Guy handlade om att båda sakerna innehåller rå humor och att jag på något sätt då gör narr av "de 99.9999999%" (har du källa på det där? haha) som gillar FG men inte RiS!? På vilket sätt gör jag narr av någon? Och Eminem.. Fattar ni inte vad jag försöker säga!? Jag säger bara att MÅNGA hatar på RiS framförallt pga deras texter men sen lyssnar på Eminem och inte tänker ett skit på att hans texter ibland kan vara precis lika grova.. Har jag gjort någon jämförelse i hur BRA dom är i förhållande till varandra? Svar: NEJ!

Mabande "Försök hålla reda på orsak och verkan" Ursäkta!? Ni tycker jag att det verkar som att du försöker döda diskussionen genom att trycka ner mig snarare än att ge sakliga svar på vad jag skriver om..

1. Här märker du på ord men det är ju samma problem ändå, jag har inte fått någon information om anledningen till varken deras ban eller varför trådarna slängs så jag har fortfarande inte MISSUPPFATTAT någonting eftersom jag inte fått någon information att missuppfatta! Och jag tycker att du är lite otydlig, vad ÄR den exkta anledningen då? Varför dom är bannade har du förklarat, ok. Men varför slängs trådar om dom men inte AV dom? Varför slängs MINA inlägg när jag inte brutit mot en enda regel? Den frågan verkar du bara undvika..

2. Det har jag aldrig påstått. Men återigen, JAG hotas med ban när JAG ifrågasätter varför MINA inlägg tas bort, inlägg som inte brutit mot några regler.. Inte samma sak som att ni bannar DOM om dom nu hotat med våld.

3. Jag försöker bara ge vissa människor en tankeställare, fattar du inte det? Och jag tycker alltså fortfarande att det är på otydliga grunder trådar OM dom skrivna av icke bannade medlemmar tas bort utan förklaring!

4. Ja, dessa trådar verkar spåra ur (som många andra, om andra artister). Men grattis! Du är också delaktig så vi är väl lika goda kolsupare allihopa.. Jag tänker inte ge mig in i något; "dom är sämst", "dom är bäst" - tjafsande, det leder ingen vart. Men sluta kasta paj i mitt ansikte om att jag inte har koll på "orsak & verkan" tack!

2008-08-09 17:43
Precis.

Det är ju inte någon från Ris som skriver, det är ju inte så att dom använder sig av whoa för att "etablera sig", dom skiter nog i vilket.
men det har funnits och finns ett stort intresse och behov hos oss Ris-fans att prata om Ris olika konstulationer, och då tycker vi det är passande att göra det här bl a.
Så när vi startar en tråd så ska den inte tas bort pga att "whoa-moderatorer" hyser agg mot personerna bakom musiken,
dom är inte användare och ni skadar inte dem genom att ta bort inläggen, ni skadar bara skötsamma medlemmar som vill disskutera sin favortitgrupp.

Sen är inte mabande helt ärlig heller när han påstår att trådarna tas bort eftersom artisten sysslat med personangrepp på deras forum för flera år sedan.
Vigge kallade mig "jävla bög" och hotade mig på diverse sett och vis här på whoa, jag anmälde det direkt vid två olika tillfällen. Någon månad senare hade han månadens mp3 på whoa, och det var knappast pga att låten var något mästerverk.

Så uppenbart är det att det mest är lite svågerpolitik och kompistjänster som råder bland admins och mindre artister som t ex kingsize, och har ingenting med principfasthet att göra, enbart smak, tjänster och gentjänster.

Men det jag kan lova är att någon admin säkert kommer att bortförklara dessa faktum också.
Ointresserad av alla.

2008-08-11 12:58
hahahahaha!!! att ni orkar!
If you get there before i get there get a fuck outta there, peep my words! ! www.myspace.com/ruztel <br> <br> WWW.SIXTEENBARS.SE

2008-08-12 14:07
Kingsize är averages med musik lika intressant som ett repris avsnitt av Frasier. Keffat Liv & Co gör något av det roligaste jag har hört i mitt liv ... hahaha adminsen får pisk här ser jag, kul.

2008-08-14 10:52
Ja, man kan fråga sig hur jag/vi orkade men tystnaden verkar ju tala för sig själv.. Eftersom det inte kommer några vettiga svar från adminsen får vi väl anta att Simme_K hade rätt i sitt senaste inlägg...

Prinzen for president!

Peace!

2008-08-14 15:47
Men det är ju för att ni är obsessed med en grupp som de flesta inte gillar.

obehagliga 27åringar.

2008-08-14 16:36
Kul att jag räknas som många admins :)
Okej att jag är aktiv, men jag är bara en enda person ;)

Brother-Bear
* "Ni tycker jag att det verkar som att du försöker döda diskussionen genom att trycka ner mig snarare än att ge sakliga svar på vad jag skriver om.."
- Okej?

* "jag har inte fått någon information om anledningen till varken deras ban eller varför trådarna slängs"
- Ehm, jo? Känns som att jag skrivit anledningen minst en gån i den här tråden.

* "Men varför slängs trådar om dom men inte AV dom?"
- Som du borde märkt vid det här laget så slängs inte trådar om dem. Trådar av dem går inte att slänga i och med att de ju inte finns på Whoa.

* "Varför slängs MINA inlägg när jag inte brutit mot en enda regel?"
- Dina inlägg slängs inte.

* "JAG hotas med ban när JAG ifrågasätter varför MINA inlägg tas bort"
- Hur ifrågasatte du det? Om det var på ett otrevligt sätt så kan det nog ha varit därför.

* "Ja, dessa trådar verkar spåra ur (som många andra, om andra artister)."
- Yaay! Överens om nåt i alla fall! =)

* "Men grattis! Du är också delaktig så vi är väl lika goda kolsupare allihopa.."
- Orsaken till min delaktighet är att jag rättade ett felaktigt uttalande och sen blev påhoppad. Egentligen borde jag ha rensat bort de ovidkommande inläggen, men då hade tråden troligtvis fortfarande gått över till att handla om gnäll om att admins hatar alla KL-fans och raderar deras inlägg. Damned if I do, damned if I don't :)

* "Jag tänker inte ge mig in i något; 'dom är sämst', 'dom är bäst' - tjafsande, det leder ingen vart."
- Låter bra i och med att det är helt irrelevant för diskussionen :)

* "sluta kasta paj i mitt ansikte om att jag inte har koll på "orsak & verkan" tack!"
- När du drar in irrelevanta, felaktiga och ologiska påståenden om vad som hänt och orsaken till det så har du ingen koll på orsak och verkan. Om det sen smakar paj så är det upp till dig. Därmed inte sagt att allt du skrivit är irrelevant, fel eller ologiskt, utan bara att en

Simme_K
* "det är ju inte så att dom använder sig av whoa för att 'etablera sig', dom skiter nog i vilket."
- Ja, det är lite svårt att etablera sig via ett community man inte får hänga på. Dock gjordes deras första ansats till att etablera sig via Whoa.

* "Sen är inte mabande helt ärlig heller när han påstår att trådarna tas bort eftersom artisten sysslat med personangrepp på deras forum för flera år sedan."
- Har jag sagt att trådarna tas bort eller sa jag att de för ett par år sen togs bort? Läs om, läs rätt :)

* "Vigge kallade mig 'jävla bög' och hotade mig på diverse sett och vis här på whoa, jag anmälde det direkt vid två olika tillfällen. Någon månad senare hade han månadens mp3 på whoa"
- Att ha en varning orsakar inga problem med att få upp en MP3:a på Whoa, men om du är avstängd från communityt så har vi ingen anledning att lägga upp någonting åt dig.

* "det var knappast pga att låten var något mästerverk."
- Det är sällan ett mästerverk dyker upp - på Whoa eller annorstädes - oavsett genre, musiker eller år.
Sen så är smaken ju individuell. Det du gillar kanske är olyssningsbart för andra, medan det du tycker låter kasst bedöms som årets låt av andra.

* "Så uppenbart är det att det mest är lite svågerpolitik och kompistjänster som råder bland admins och mindre artister som t ex kingsize, och har ingenting med principfasthet att göra, enbart smak, tjänster och gentjänster."
- När det kommer till smak så har du i alla fall rätt. De som väljer ut MP3:orna använder sig av dels sin känsla för hur bra låten är och kombinerar det med hur troligt det är att de Whoa-medlemmar som laddar hem låtar från startsidan kommer tycka den verkar tillräckligt intressant för att lyssna på (därav har etablerade akter en fördel i och med att de har en fanbase som garanterat kommer ladda hem materialet).

10-4, over...

2008-08-15 01:19
Hej igen herr Madande.. Oj oj va svårt det är att ha en vettig diskussion med dig i det här... Men jag ska göra ett sista försök.

* "Ni tycker jag att det verkar som att du försöker döda diskussionen genom att trycka ner mig snarare än att ge sakliga svar på vad jag skriver om.."
- Okej?
-- Pga av att du FORTFARANDE inte ger svar på vissa saker och var spydig mot mig innan jag var det mot dig, se resten av mina svar..

* "jag har inte fått någon information om anledningen till varken deras ban eller varför trådarna slängs"
- Ehm, jo? Känns som att jag skrivit anledningen minst en gån i den här tråden.
-- Ehm, nej! Om du läser mina inlägg lite noggrannare så har det från början handlat om innan den här tråden började. När trådar om dom tidigare har slängts har jag inte fått en förklaring och det har du fortfarande inte svarat på i den här tråden. Du har sagt att dom inte slängs längre, fine men aldrig sagt varför trådat OM dom slängts när dom skapats AV icke-bannade medlemmar, dvs inte att dom själva skapat trådarna. Du har förklarat varför dom bannats i den här tråden, ja, men inte resten.. Och INNAN har jag inte fått någon information om något, allt har bara mystiskt försvunnit...

* "Men varför slängs trådar om dom men inte AV dom?"
- Som du borde märkt vid det här laget så slängs inte trådar om dem. Trådar av dem går inte att slänga i och med att de ju inte finns på Whoa.
-- Som jag märkt vid det här laget så HAR trådar om dom försvunnit, det är ju det som har startat den här diskussionen från min sida!!! Att säga något annat är bara fånigt, många kan nog intyga att det faktiskt hänt så lägg av.. Du säger ju själv att "det var ett tag sen dom slängdes", alltså vet du ju att det hänt tidigare. Du säger emot dig själv istället för att svara på frågan. Någon eller några admins har gjort fel, är det så svårt att erkänna!?

* "Varför slängs MINA inlägg när jag inte brutit mot en enda regel?"
- Dina inlägg slängs inte.
-- Mina inlägg HAR tidigare slängts!!! Återigen, det är ju DET som är problemet!

* "JAG hotas med ban när JAG ifrågasätter varför MINA inlägg tas bort"
- Hur ifrågasatte du det? Om det var på ett otrevligt sätt så kan det nog ha varit därför.
-- Du kan ju åtminstone läsa mina inlägg ordentligt om du ska ifrågasätta mig, när jag ifrågasatte det gjorde jag det vänligt och välformulerat. Men det är ju också en stående regel att inte ifrågasätta varför ens inlägg tas bort och om man bryter mot reglerna kan man bli bannad!? Ska det finnas regler för hur medlemar ska bete sig så borde det kanske finnas för admins också om det ska vara så här...

* "sluta kasta paj i mitt ansikte om att jag inte har koll på "orsak & verkan" tack!"
- När du drar in irrelevanta, felaktiga och ologiska påståenden om vad som hänt och orsaken till det så har du ingen koll på orsak och verkan. Om det sen smakar paj så är det upp till dig. Därmed inte sagt att allt du skrivit är irrelevant, fel eller ologiskt, utan bara att en
-- Varenda påstående jag har bidragit med i den här diskussionen har varit korrekt. Jag har hållit mig till fakta. Vilka fakta som jag dragit in har varit felaktiga, ologiska eller irrelevanta? Och om det smakar paj... tycker att du har en rätt så dryg attityd i dina svar och framförallt bristen på dom.. Men om du inte tänker läsa mina inlägg ordentligt och ge några vettiga svar kan du ju lika gärna låta bli...

2008-08-15 01:39
Brother Bear

Nog inte lönt att försöka få ett riktigt svar, Mabande har en förkärlek till att ducka frågor som han inte kan ge svar på, istället för att bara erkänna fel och brister.
Det är väl pga admins av det slaget som whoa inte tas riktigt på allvar som ett seriöst forum, utan fortsätter ha sin fjortis-stämpel.

Jag ska dock passa på att citera migsjälv, även om det är ganska örutsägbart.

"Det jag kan lova är att någon admin säkert kommer bortförklara dessa faktum också"

två dagar senare postar Mabande en rad obegripligt svammlande i bästa pressad-politiker-anda.

Hab kan helt enkelt inte svara på varör trådar skapade av fans till Ris till fans av Ris, skötsamma användare utan varken varningar eller annat ett flertal gånger tagits bort.
Han har duckat frågan nu, det enda svaret vi får är att de inte längre tar bort trådar.

Vilket antagligen enbart beror på att Ris bara får ännu fler medlemmar på sitt eget forum medans whoa.nu tappar dem när fansen inte fått prata här.
Ointresserad av alla.

2008-08-15 10:25
Simme_K
Tror verkligen att du har rätt.. Har väl dragit det här långt nog nu, vissa människor kan nog bara inte erkänna att dom har fel..

Kan inte låta bli att ta ett till exempel, Mabande skriver:
"Orsaken till min delaktighet är att jag rättade ett felaktigt uttalande och sen blev påhoppad."

och hans första inlägg var:
"moffacurry - Du skriver att alla trådar om ämnet försvinner i en tråd som jag flyttat (och därmed garanterat haft möjligheten att kasta) ett halvt dygn tidigare.
Säger det inte dig någonting?

Eller är det bara att du känner att du måste fortsätta bygga myten om att de och alla deras fans är utsatta för att ni är "speciella"? Lite emo-varning på det tror jag nog ;) "

För det första är hans "rättande" av ett påstående felaktigt och sen lägger han in sin emo-liknelse... Men stackarn, att han blev påhoppad efter det... Helt obegripligt..

Tycker Mabande och hela den här diskussionen har talat för sig själva nu.

2008-08-15 10:39
Brother-Bear
* "Du har sagt att dom inte slängs längre, fine men aldrig sagt varför trådat OM dom slängts när dom skapats AV icke-bannade medlemmar, dvs inte att dom själva skapat trådarna."
- Okej, så det framgick inte av svaret om att de inte skulle få nån hjälp till "hype"?

* "Och INNAN har jag inte fått någon information om något, allt har bara mystiskt försvunnit..."
- Det är bara att beklaga.

* "när jag ifrågasatte det gjorde jag det vänligt och välformulerat."
- I och med att jag inte har några direkta citat av vad du skrev så vet jag inte hur du ifrågasatte. Du skulle f.ö. kanske bli förvånad över vad folk klassar som ett neutralt eller vänligt uttryckssått.

* "Varenda påstående jag har bidragit med i den här diskussionen har varit korrekt."
- Nope. Ett par exempel:
1. "ni tar bort inlägg eller trådar som berör något ni bara inte gillar?" - felaktigt, vilket har förklarats
2. "varför exempelvis Eminem kan diskuteras här hur fritt som helst medan RiS trådarna så ofta 'försvinner'?(...)jag undrar hur folk kan klaga på RiS´s textinnehål och sedan lyssna på eminem och inte reagera alls på hans texter" - helt irrelevant (och därmed inkorrkt) att dra in eminem och hans texter när diskussionen inte gällde bortrensning p.g.a. låtinnehåll

* "tycker att du har en rätt så dryg attityd i dina svar"
- Beklagar, men jag har nog tyvärr blivit "inspirerad" av helt odryga kommentarer som "Eftersom det inte kommer några vettiga svar från adminsen" och liknande.

* "För det första är hans 'rättande' av ett påstående felaktigt"
- moffacurry sa att alla KL-trådar slängdes. Jag visade att så inte var fallet genom att hänvisa till att jag inte bara sett den, utan faktiskt även åtgärdat ett fel med den. Om du tycker att det är felaktigt, så får jag nog än en gång tyvärr säga att du inte riktigt har koll på enkla resonemang.

Simme_K
* "Det jag kan lova är att någon admin säkert kommer bortförklara dessa faktum också"
- Vill man se allting som en bortförklaring, kommer allting kunna tolkas som en bortförklaring ;)

* "två dagar senare postar Mabande en rad obegripligt svammlande i bästa pressad-politiker-anda."
- Beklagar att jag inte hängde på låset för att svara :)

* "fans av Ris, skötsamma användare utan varken varningar eller annat"
- Från Simme_K som har en varning för grejer som "din lilla fitta, skiträdd för en ful gymnasieunge".

* "Vilket antagligen enbart beror på att Ris bara får ännu fler medlemmar på sitt eget forum medans whoa.nu tappar dem när fansen inte fått prata här."
- Whoa tappar vilka? Medlemamr generellt, eller KL-fans?
I vilket fall som helst skulle jag nog säga fel på bägge i och med att:
Whoa fortsätter vad jag vet att öka i medlemsantal och uppenbarligen så har det inte varit en sådan KL-fan-flykt i och med aktiviteten i den här tråden ;)

10-4, over...