I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kingsize dissar Keffat Liv

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-07-17 10:21

Kingsize dissar Keffat Liv

4e spåret på Kingsize mixtape "En fattig mixtape för en fattiglapp" - Vad vet du om oss

"Så bäst att du håller käften innan nästa kliv,
de blir att slapa upp din klick du e bitch precis som keffat liv"

För det första måste jag bara säga att jag tycker det är lika sorgligt varje gång någon söker hype genom att smyga in små dissar i varje släpp, för det andra:

Hur understår ni er att ens uttala Keffat Liv? Ni är inte en prick på kartan om man jämför med dem, de har varit bland sveriges största underground hiphop i 7-8 år och ni små hobbygangsters som bor i villor utanför Malmö tror att ni har en aning om vad hiphop är, låt mig säga så här, Keffat Liv har en 100 gånger större fanbase, 100 gånger bättre producering och kvalitet på sina låtar, 100 gånger bättre budskap och cirka 15 miljoner gånger större självdistans och humor.

Tack för mig.

(Inlägget flyttat av Mabande 2008-07-17 10:29:13)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-07-17 11:06
Dom kanske bara hade problem med att hitta något som rimmade på "liv"?
För övrigt gäller ju samma sak för alla, finns ingen som inte dissar någon annan, och på den nivån som dom här grupperna ligger så känns det inte som att det är något medvetet move för att kränga skivor, t ex som när 50 Cent dissar någon.

Keffat Liv dissar ju för övrigt whoa hela tiden, det är kul.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Producent

2008-07-17 11:34
så vafan grinar du över?
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Manager

2008-07-17 11:46
Taztylicious: Skapa hype med smygdissar? Om du är ett så strot fan av Keffat Liv som du målar upp dig själv att vara så borde du veta att Färska Prinzen & Co har släppt ett par rader till Kingsize (eller iallafall Vigge) och att Vigge har lagt nån rad tillbaka tidigare. Det är med andra ord ingen ny grej att de två dissar varandra.

Sen att komma med fantasisiffror om fanbase och kvalité är som när fiskare jämför sina fångster med mellanrummet mellan händerna. Den med längst armar vinner.
Vad det exakt betyder vet jag inte, men vilket fall så kan du inte bara kasta ur dig siffror hej vilt och få det att låta som sanningar.

Och nej, jag dissar inte Keffat Liv så jag pallar inte jiddra med nån som tror det..
Redline!

2008-07-17 12:37
e du helt yr i huvet ingen dissar men även om de skulle varit en diss va ska hända? keffat e wacka rakt av
if you aint from the ghetto dont come 2 tha fucking ghetto

2008-07-17 12:47
man förtjänar nästan att bli dissad när man kallar sig för nått så fult som "keffat liv". blir alltid irriterad när jag hör namnet
PAO!

2008-07-17 12:57
Det finns inga MC´s i sverige som kan mäta sig med dom snubbarna asså..
Ya Diiig!?
www.myspace.com/maxxxcady

2008-07-17 22:46
alla trådar om keffat livpå whoa försvinner, bråkat för mkt här

sorgligt admins
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-07-18 00:32
moffacurry - Du skriver att alla trådar om ämnet försvinner i en tråd som jag flyttat (och därmed garanterat haft möjligheten att kasta) ett halvt dygn tidigare.
Säger det inte dig någonting?

Eller är det bara att du känner att du måste fortsätta bygga myten om att de och alla deras fans är utsatta för att ni är "speciella"? Lite emo-varning på det tror jag nog ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-07-18 01:24
Den här gången kanske haha men dom andra trådarna då?

Jag lyssnar inte på dom.
Du vet vad jag menar. Emo kan du vara själv :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-07-18 11:25
de e fan keffat liv som dissar alla......de är man tvungen ATT GÖRA OM MAN STÅR UTANFÖR HIPHOP SVERIGE....kingsize e hiphop och leker med keffatliv rapmässigt.....
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"

2008-07-18 11:28
Taztylicious ......man hör att du är rätt insatt i hiphop !!!!????? hahahahahhhahahaah
Poet

2008-07-18 11:35

Är väl egentligen inte att leka med något alls rapmässigt?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-18 11:59
nääää hahaha....baserar inte de på dem 2 linorna hahaha......vet vad kingsize har för kapacitet och vet vad keffatliv har för kapacitet.....jämför den senaste statlig egendom med vilken keffatliv skiva/mixtape eller ep som helst......där snackar vi klasskillnad...

2008-07-18 13:55
Vilka är Keffat Liv?
right on.

2008-07-18 15:55
www.rappareisamverkan.com.

och vi alla vet att om prinzen eller jni hade droppat nått lite längre tillbaka hade inte kingzise existerat längre.
Survival of the fitest only the strong survive.

2008-07-18 19:59
vad är budskapet i keffats livs låtar? jag bara undrar efterssom du verkar veta allt om dom. Viss deras låtar är underhållande men hur mycket budskap ligger det bakom deras låtar förutom att det är roligt att våldta barn?
För att det är ute med forumsignaturer.

2008-07-18 21:15
Ditwo - Inga budskap alls och senast jag kollade var det inte ett krav att ha det för att få göra musik.

Vissa tycker Keffat Liv är roliga, andra inte, det är så kakan smulas och inte mer med det.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-07-19 12:11
Keffat liv har självdistans, något som hiphopsverige saknar
SMÅLAND!

2008-07-21 01:25
Var KEffat Liv fan förr sen blev jag morbror och hela deras pedofil image blev för mkt..

Dom kanske bara hade problem med att hitta något som rimmade på "liv"?

etc:

de blir att slapa upp din klick du e bitch och vi stannar ditt liv"

de blir att slapa upp din klick du e bitch vakta ditt liv"

finns mkt dom kan säga med liv på slutet så det var nog inte ett perverst rim..
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2008-07-21 03:44
"vigge" va i nått gräl med keffat, hyper, armann o mister cool.. armann droppa en diss mot vigge som heter "lomma likamed ullared" där han förnedrar vigge.. han läser upp ett brev ibörjan av låten som "vigge" skrev,hahaha vigge e en riktig skojjare.. fjant.

Keffat, Armann, mister cool, hyper.. sjukt fett!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-07-21 11:12
Användaren är inte inloggad Freddish P14 Dem kanske ville ha ett flerstavsrim och inte ett julklappsrim?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-07-21 18:02
Mvh eller så bara suddar bort dom barsen och tar 2 nya

men Lime förklarade skiten
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!
Skivsamlare

2008-07-21 18:27
så att bli morbror = bli moraltant eller? herregud du är 14, sluta försöka verka smart och vuxen. du har fortfarande tid på dig att verkligen bli smart och vuxen.

jag är också morbror, jag lyssnar på keffat. du får väl ta det med en nypa salt. det jag tycker är roligt med keffat är att dom är så jälva fel, dom är så jälva icke-svensk hiphop man kan bli, och det är så jälva skönt. alla kan la inte gilla dem, förstår väl jag med. men stör mig på att du säger att du slutade lyssna på dom för att du blev morbror. herregud.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-07-21 20:40
Håller med INOK, det känns mest oroväckande att du slutade gilla dem för att du blev morbror.
Så vida du inte höll med ordagrannt vad som sades i texterna utan som alla vi andra tar det för den humor det är så borde det inte vara något problem om du så än skulle bli farsa.

Lite löjligt att dom dissar keffat liv, lyckligtvis är det nog inte så många som lyssnar på dem.
Ointresserad av alla.

2008-07-22 00:48
Det är inte första gången dessa "sidor" droppar rader mot varandra. Mr.cool gjorde väll narr av Kambiz "förlåtelse" i någon låt om jag inte minns fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-22 03:13
vigge i Kingsize och Armann har beefat, vigge vet väl forfarande inte vem som är med i vilken grupp i RiS
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-07-22 09:57
det jag tycker är roligt med keffat är att dom är så jälva fel, dom är så jälva icke-svensk hiphop man kan bli, och det är så jälva skönt.

ja, ungefär som när en treåring på dagis skrattar åt att en annan treåring på dagis säger "bajs!" under samlingen. det är också sådär härligt fel, och det är så jävla skönt!

Skivsamlare

2008-07-22 14:52
Det jag menar är att svensk hiphop idag ska vara så jälva.. ehm.. hiphop. gangster, häftigt, macho. det behöver inte vara så. det kan ju dock nämnas att det inte är bara keffat som bryter på det. tycker snook gör det ganska bra också, ofta iaf, inte alltid. allt har blivit så jälva USA och plastgangster. Men visst, vissa gillar att lyssna på detta med, jag tycker dock att det är crap och då är så här musik som driver med allt bara för go :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-07-22 20:42
kingsize kan inte mäta sig med keffat cmon man

2008-07-23 10:13
Vigge e kung
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2008-07-23 21:48
Kingsize, av det jag hört känns mest som fjortisrapp. Typ är man fjorton så kan man säkert tycka att dom är fräcka och coola, man tror säkert att dom är och gör vad dom påstår sig och utger sig för.
Men när man nått femtonsträcket har man antagligen insett: "wtf, vi bor i sverige, vad tjatar dom om, ghetto? pistoler? Hussla? HAHA" ungefär.

Keffat känns mycket som en motsvarighet till The Simpsons, South Park eller Family Guy på många sätt och vis. På ytan är det "enkel" och "dum" humor men under ligger mycket intressanta vinklingar, åsikter och kritik. Samtidigt som det är väldigt underhållande.

Sen kan inte alla gilla allt såklart, men det känns lite som att kingsize försöker peta på sin smartare, populärare och coolare storebror i hopp om att han ska bli irriterad och ge lillebror lite uppmärksamhet, i detta fallet.

bye
Ointresserad av alla.
Groupie

2008-07-23 23:21
Simme_K P26

Fast i slutet av dagen så handlar det ju inte om images utan om hur musiken låter, och det tror jag du vet också.

Sen så är ju faktiskt Keffat Liv minst lika äkta som Kingsize, de reppar ju bara en annan sida av myntet. Den sidan av myntet som kallas 'med glimten i ögat (den coola oäkta)' men för dem och för deras fans så blir ju det som är det äkta. Skulle de sadla om och börja gå på den musikväg som Kingsize går på skulle de nog bli betraktade som sell outs i många av deras fans ögon.

Sen fattar jag inte riktigt meningen med den här tråden, det känns lite som att försöka hetsa till en fajt här på whoa mellan Ris-fans och Kingsizefans. Det är ju en klyscha, men vafan, smaken som baken. Ni får väl lära er att leva med det.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-07-23 23:34
Keffat Liv gör det ingen annan vågat sig in på.Hata det eller älska det.Dom är en naturlig reaktion på den enkelspåriga och formatstyrda hiphopen som gjorts på tok för länge.
Om jag ska vara helt ärlig så hatade jag dom från början tills jag sakta men säkert började förstå vilken nytänkande hiphop som dom gjorde.

En revolution har börjat.

Niceness.....Keep it up!!!
Catapults Entertainment

2008-07-24 23:15
Keffat Liv är oerhört stora i Malmö ...

Finns inte en person jag känner som inte vet vem dom är / har låtar med dom, de är helt enkelt kultur här. Sen att Kingzise låtsas komma från Malmö när de egentligen bor i en liten håla utanför är en annan sak som vi kan diskutera en annan vacker dag.
Sångare

2008-07-25 12:50
Det där var nog den fattigaste raden jag hört sedan Lillemans "få publiken att gunga - som en gunga". Men det är klart, det är safe att hata av sig på en motståndare som ändå är ouppnåelig då och då. Jag sätter min vänstra pungkula på att Vigge spelar Prinzen på sina förfester, precis som alla andra i Skåne.

Att som svensk rappare dissa Prinzen är inte försvarbart. Det är gömma-ansiktet-bakom-kudden-skämmigt och bör rendera i döden. Det finns inget större geni inom svensk hiphop och håller du inte med så började du förmodligen dagen med att röka en joint och lyssna på Ken, din dumma jävla pundare.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-07-26 15:17
BearC

Har jag inte påstått heller, jag bara undrade då trådskaparen påstod att de hade 100 gånger bättre budskap.
För att det är ute med forumsignaturer.

2008-07-27 14:44
Keffat Liv pissar dom flesta whoa-rappare i ansiktet.
Keffat liv kollektivet har släppt skivor som folk faktiskt upptäckt och lyssnat på, och dom förstår hur jävla värdelös svensk hiphop bara kan bli så dom gör narr av den på sitt geniala vis.

2008-07-27 15:14
Keffat Liv må ju dock vara det sämsta namn jag någonsin hört på en grupp. kan vara helt ärlig och säga att jag tror att det är p.g.a det jag aldrig hört dom, faktiskt.

2008-07-27 15:18
namnet är också ett skämt. precis som svensk hiphop.

2008-07-27 15:22
Oavsett vad man tycker om tråden eller de bägge grupperna så är det alltid lika kul när någon registrerat sig enbart för att lägga rader som "Keffat Liv pissar dom flesta whoa-rappare i ansiktet." - Känns inte alls som att nån antingen gjort en dublettanvändare eller blivit hitskickad :)

10-4, over...

2008-07-27 15:26
glöm det Mabande. jag är en gammal anvädnare nyreggad för att briljera, därför jag vet exakt hur denna site fungerar på 5 minuter. jag sket väl Keffat Liv i halsen ett stort stycke, fattar bara inte hur man kan avsky dom för att dom gör narr av svensk hiphop som är ett skämt.

10-4, over tills jag är 31 år

2008-07-27 15:38
D.v.s. ett omregg :)

10-4, over...

2008-07-27 17:16
Roligt också hur en 31 årig Admin alltid lyckas leta sig till trådar om Keffat Liv, och nu när det blivit för uppenbart att ni bara tog bort dom och ni insett att ni förlorade en massa användare på att ta bort trådar om keffat nu istället granska dem och leta anledning efter anledning för att kunna övertyga sigsjälv att dom inte är så stora.

Hehe, kolla en användare som är ny som skriver om keffat liv, hehe, alla deras fansär nog bara en person som reggar sig flera gånger, hehe, jag är 31 år, hehe.

Ointresserad av alla.

2008-07-27 18:27
Simme_K P26

hehehe

2008-07-27 22:22
Jepp vi är bara ett fans. Och de 453 användarna i en grupps forum är även de en och samma.
13-37 gogogo
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-07-28 14:19
Okej, ledsen att jag överskattade er förmåga, men då får jag väl förklara lite utförligare då :)

Med "det alltid lika kul när någon registrerat sig enbart för att lägga rader som 'Keffat Liv pissar dom flesta whoa-rappare i ansiktet.' - Känns inte alls som att nån antingen gjort en dublettanvändare eller blivit hitskickad :)" så var det inte ett "KL har bara 10 fans som spammar forumen" utan ett "kul när folk reggar sig bara för att lägga oneliners". Hade sagt samam sak om nån hade reggat sig för att hypa Kingsize.
Med "Oavsett vad man tycker om tråden eller de bägge grupperna" så försökte jag antyda att det faktiskt inte gällde just den här tråden eller någon av grupperna specifikt. Det förekommer ju ganska friskt i trådar om Ken, Fronda och andra klassiska "suger"- / "världsbäst"-ikoner :)

Sen att jag hade rätt om att MegaDeth var ett omregg är ju en helt annan diskussion ;)

10-4, over...

2008-07-28 22:41
herre gud...

dom rimmar inte bara på kliv och liv.. hur kassa är ni?
dom rimmar Keffat med nästa, och liv med kliv..
Och det är inte så att dom dissa keffat liv för att de ska rimma?
Det blir nödrim, och de hade kunnat rimma på nästa liv med mycke annat
om de velat..

Fan, kan ni något om hiphop ens, lär er innan ni börjar snacka skit..
Highfive anyone, anyone?

2008-07-28 22:52
Keffat liv är skitdåliga, vad skönt att kingsize dissar dem och därmed även deras "knulla i fittan penishumor".

Folk som lyssnar på keffat liv är alltid såna som egentligen inte gillar hiphop, egentligen inte gillar invandrare fast att de säger det och tycker att könsord är något av det roligaste livet har att erbjuda. Grovt generaliserat men säkert statistiskt försvarbart.

Jag försvarar dock inte någon annan svensk hiphop, de flesta är ju pajasar men keffat liv tar ju priset.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Producent

2008-07-29 19:42
Det är väl inte så konstigt att dom får dissar riktade mot sig ?:)

2008-07-30 16:08
keffat är de vackraste och bästa sunkhiphopsverige har kommit med!
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.