Säg vad ni vill, Både Jag & nilobeats vet vad han går för ;) i snart släpper han ett tungt album. peace
Kick loses to punch, punch loses to knee, knee loses to elbow, elbow loses to kick
"Den svenska jantelagen i sin prakt, damer och herrar! "
varför vill du skylla ifrån dig att dina vänner gör bort sig? Och framförallt, varför är alla så desperata att få ett hip hops forums accepterande av hur deras vänner gör gammal hederlig "sell out" pop? Jag menar, bara där är det bevisat att det är fel. Man söker inte desperat efter någon som säger att det är bra om man inte redan vet att det är åt helvete.
headline kommer falla i glömska förutom för några återfall i 100höjdare hip hop versionen 2020.
www.discotheque.se
vem e headline??? men de var fett för frida men hon kunde inte haft sämre "rappare" med sig shiiit vad bull han va...inte för jag sitter bänkad när de melodifestivalen men råkade se några nummer på reprisen igår kväll/natt....haha alexander bard vad hände??
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"
UncleSam * "Nej, men det finns massor utav klubbar och barer som profilierar sig med rock. Det finns rätt många rockband som, även om de aldrig kommer bli rika på sin musik, iallafall kan spela som en extrainkomst. " - P.g.a. att Sverige, som sagt, är ett rock-land. Ingen annan genre har så stort genomslag (vare sig historiskt eller samtida) i de breda massorna. * "Det är inte ett socialt stigma att vara hårdrockare. " - Har du sett hur ofta folk driver med hårdrockare / hårdrocken? De ses som antingen långhåriga finniga töntar eller satansdyrkare. * "Just eftersom sverige är ett rockland så behövs det nog en del lättlyssnad, dasant hiphop för att få folk att inse att det inte är så konstigt att rappa på svenska. " - ...och där har akter som Snook gjort en massiv insats, samtidigt som de lyckats hålla en hög artistisk kvalité. Jag drar nog inte allt för höga växlar när jag påstår att inte ens Headline tycker melodifestivallåten är hans bästa material. * "jag tror att de 'ofrälsta' kan bli mer positivt instälda till hiphop i allmänhet och svensk hiphop i synnerhet. Mer villiga att gå på spelningar och besöka hiphopklubbar. " - Varför ska de gå på spelningar / klubbar som inte spelar schlagerhiphop när det är den de gillar? (för att fortsätta parallellen med rock: varför skulle en indiepoppare gå på hårdrocksklubb?) Jonaz87 - Så han hade inget mer material man kunde lyssna på m.a.o.? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2008-02-26 20:36
det går inte att bli respekterad för ett "tungt" album när man har fjantat runt i skinnjacka och pojkbandfrisyr inför hela svenska folket med en brud som blev känd när hon sjöng på ett av kaggens freebeats om att bli knullad i alla hål. i'm just sayin.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Varför ska de gå på spelningar / klubbar som inte spelar schlagerhiphop när det är den de gillar? (för att fortsätta parallellen med rock: varför skulle en indiepoppare gå på hårdrocksklubb?) De kommer det inte. Precis som jag tvivlar på att några hårdrockare kommer gå på hiphopklubb. Eller att countryfantaster går på synthklubb. MEN det finns en väldig massa människor som inte identifierar sig genom dem musikstil de lyssnar på. Som lyssnar på det som spelas på radion eller klubben, och de är en väldigt stor marknad. Om lite av det folket kommer in mer på hiphop- bara så att är villiga att checka lite spelningar och lyssna på svensk hiphop ibland, så är det en rätt stor grupp människor att rekrytera nya fans från. Jag vet inte, jag kanske är överdrivet entusiastisk, men jag har sett rätt mycket folk som aldrig lyssnar på hiphop annars som ändå uppskattat bra emceeing om man väl fått dem att lyssna. Sen är det klart att du kan ha rätt, Mbande, det kanske inte gör någon skillnad alls. Men som jag ser det så kommer hippopen i VÄRSTA fall inte ha någon impact alls på den svenska scenen. I allt annat än värsta fall blir det en förbättring.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Mabande P31 Förstår hur du tänker men jag går bara på de jag själv känner och tycker, och jag tycker låten (headlines del) inte alls var så dålig som vissa här verkar tycka. det finns så mkt olika stilar inom hiphopen och man kan ske måste anpassa sig till en lite mer svängigare stil av hiphop när man uppträder med sin låt i melodifestivalen, menar man kan ju inte ha nå skrytrapp lixom om ni förstår vad jag menar.Låten e väl inget jag skulle lyssna ihjäl mig på men tycker inte den förtjänar den kritik som vissa gett den=)
www.myspace.com/naturmusic
Luktar bra mycket avunsjuka här altså, Headline har kommit nån vart i sin musikkarriär medans andra lägger upp skit här på Whoa som 50 pers har hört. Nuff said :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nilo: Grattis till Headline då. Om han kan sova....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"man kan ske måste anpassa sig till en lite mer svängigare stil av hiphop när man uppträder med sin låt i melodifestivalen"
"jazz was revolutionary and hip hop is also revolutionary unlike rap. rap is not really getting the message across"
www.discotheque.se
www.myspace.com/naturmusic
hahaha @ change.. dagens haha
nilobeats - Jag har inte lagt upp någonting här de senaste 6 åren, är jag också är avundsjuk?
UncleSam * "
Om lite av det folket kommer in mer på hiphop- bara så att är villiga att checka lite spelningar och lyssna på svensk hiphop ibland, så är det en rätt stor grupp människor att rekrytera nya fans från. "
- Jag har inte snackat om någon annan kategori än "den stora massan" (d.v.s. just de som inte "lever" en musikstil) och jag tvivlar fortfarande på att Headlines vers i melodifestivalen kommer göra att markant fler kommer leta reda på LoopTroop, Org 12 eller nån annan av de mer etablerade, men fortfarande "alternativa", akterna.
I värsta fall kommer den typen av rap att ha negativt inflytande på hiphopscenen genom att än fler "svenssons" tror att det räcker med att "snacka i takt" för att göra hiphop (som referens kan vi ju alltid ta
muf-ordföranden s "feta rap").
Natur - Jag tror det som menas är att det som var i melodifestivalen inte var hiphop, utan bara rap.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
En sak är ju kul när man vet vilka skilz headline har... Och ni här på whoa sitter och skriver era dizzar...jag kan fan garantera er att han skulle förmodligen knäcka typ alla här på whoa... Fattar ni inte att för att ens få chansen att vara med i melodifestivalen så måste man ha nåt speciellt... Och det har han...
so fuck it ge honom lite cred i stället han har fan varit med och ändrat på att sveriges största musik tävling inte måste innehålla gammla ragator som carola... utan han har vidigat folks ögon för rap.... och hur kan man få det till att vara något negativt? Svaret är avundsjuka....pz
flurren P21 "Fattar ni inte att för att ens få chansen att vara med i melodifestivalen så måste man ha nåt speciellt" Du jämför Alexander Bard och Headline alltså?
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
en rappare som e hiphop tackar NEJ till melodifestivalen PUNKT
påriktigt P23 , ja det är ju klart att man ska tacka nej till chansen att bli sedd/hörd av en miljon tittare, det finns ju fullgoda alternativ, som att lägga upp sina alster här på Whoa i Audioforumet, vem vet, om du har rappat i tio år kanske du når 1000 lyssningar:)
Huvudsaken är ju att man är "hiphop"
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
flurren - Jag har hela tråden försökt få nån av de som hävdar att han har skills att langa en länk till något nytt material där han visar skills, men hittills: inget. Känner inte att jag bara kan tro er rakt av när ni säger att han är bomben, utan jag vill ha lite bevis. För att få chansen till Melodifestivalen måste man ha en melodi som kan sälja, en schlagerhöjning och gärna en image som man kan slå mynt av. Skills som rappare eller sångare är sekundärt. På vilket sätt har han "vidgat folks ögon för rap"? Det han la var samma typ av standardrap som dykt som upp gästvers i varenda försök till sommarreggaelåt från eurotechnogrupper sen '94. Folk har m.a.o. bara sett samma sak som de sett om och om igen. På vilket sätt är jag avundsjuk? För att jag ifrågasätter Headlines (hittills obevisade) skills och vad de kommer göra för hiphopscenen? Vore det inte mer logiskt att vara avundsjuk på BWO eftersom de, hur det än går för dem, har (och kommer ha) en lönsam musikkarriär?PrimusC - Håller helt med om att det skulle vara ganska lamt ur PR-aspekt att inte ställa upp, men samtidigt måste man ju hålla en viss artistisk integritet. Tycker du att melodifestivallåten är på samma nivå som hans övriga material eller är den bättre / sämre? 10-4, over...
Mabande P31 , Alltså jag förstår fullt ut att vissa artister vill hålla sig "underjord" och inte kan tänka sig att vara med i Melodifestivalen eller liknande event.
Iallafall tills de blir tillfrågade själva, då är det nog få som skulle tacka nej.
Och att komma och säga att man inte är "äkta hiphop" om man ställer upp i melodifestivalen låter som prima skitsnack i mina öron.
Det måste väl ändå vara viktigast att musiken når ut?
Har tyvärr inte fått tag på någon hemsida éller liknande där HeadLines låtar finns och det är synd, för jag vill höra mer med honom, det jag har hört hitills tillhör väl knappast toppskicket bland svensk hiphop, och texten till Upp och hoppa är ju sorgligt dålig, men det kanske krävs en ganska simpel text för att gå hem hos hela det svenska folket(tyvärr)
Jag hade ju mycket hellre sett någon annan rappare där i Globen, men nu får vi hålla till godo med HeadLine och på det stora hela tycker jag det är en positiv sak.
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg blev svamligt och osammanhängande, är trött som en galärslav efter att ha suttit vid datorn sen 05:00 idag, o får inte gå hem på fyra timmar heller:(
PrimusC * "Och att komma och säga att man inte är 'äkta hiphop' om man ställer upp i melodifestivalen låter som prima skitsnack i mina öron. " - Jupp. Den enda han behöver vara äkta inför är sig själv. * "Det måste väl ändå vara viktigast att musiken når ut? " - Det är därför jag frågar om hans vers i låten är representativ för hur han låter i övrigt. Om den är det: fine, då har han behållit sin artistiska integritet och öppnat folks ögon för hans sound. Om den inte är det: illa, illa, då har han sålt ut sin integritet för att få en stund i rampljuset och de som blivit intresserade av honom kommer bli besvikna på skivan samtidigt som de som kunde varit intresserade av skivan kommer bli avskräckta p.g.a. schlagersoundet. Varför är det positivt med någonting som du själv beskriver som "sorgligt dålig"? 10-4, over...
Jag har inte snackat om någon annan kategori än "den stora massan" (d.v.s. just de som inte "lever" en musikstil) och jag tvivlar fortfarande på att Headlines vers i melodifestivalen kommer göra att markant fler kommer leta reda på LoopTroop, Org 12 eller nån annan av de mer etablerade, men fortfarande "alternativa", akterna. Du nämnde faktiskt indierockare och hårdrocksklubbar, men jag förstår hur du menar. Jag tror inte heller att särskilt många som diggar hippopen kommer leta upp svensk underground hiphop. Men några kanske gör det- den första hiphopen jag lyssnade på i mitt vuxna liv var eminems hitlåtar, och det fick mig att inse att jag gillade musikstilen ('hårda' beats och våldsironisk rap) men ville ha låtar jag kunde relatera till bättre. Det ledde mig mot grupper som MBMA och sedlighetsroteln. I värsta fall kommer den typen av rap att ha negativt inflytande på hiphopscenen genom att än fler "svenssons" tror att det räcker med att "snacka i takt" för att göra hiphop (som referens kan vi ju alltid ta muf-ordförandens "feta rap"). Att snacka i takt till ett beat är väl den mest grundläggande formen av rap? Sen finns det ju en jävla massa dålig rap, men folk slutar inte lyssna på pop för att de sett idol-auditions, så jag tvivlar på att någon skulle sluta lyssna på hiphop för att de hört emcee MUF. "Svenssons" exponeras för massor av amerikansk hiphop (iallafall om de lyssnar på radio eller går ut å festar- de flesta nattklubbar spelar någon form av utländsk hiphop) så risken är inte så stor att någon får för sig att schlager-hiphop är den enda formen av hiphop.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Mabande P31 , även om vi tycker olika så måste du förstå mig, att en låt med "rap" inslag tar sig till finalen i Sveriges största musiktävling är en bra sak, det tycker jag visar att det svenska folket iallfall uppskattar
musikstilen. Sen är det ju en annan sak att gemene man kanske inte har lärt sig upskatta flerstaviga rim eller fyndigt skrivna texter utan gillar mer lättsama och simplare texter, och det är ju inte så lite tråkigt.
Alltså texten till HeadLines vers var verkligen inget att hänga i granen och det tror jag att han håller med om innerst inne.
de som blivit intresserade av honom kommer bli besvikna på skivan samtidigt som de som kunde varit intresserade av skivan kommer bli avskräckta p.g.a. schlagersoundet. Tänkte inte riktigt på det:(, men tyvärr har du nog helt rätt.
(Som jag redan förklarat har jag inte alls hört mycket av HeadLine)
Många av hans fans blev nog besvikna på Upp och Hoppa
och många som gillade Upp och Hoppa lär ju reagera likadant om skivan inte alls låter som Upp och Hoppa.
btw Request:
Någon som vet om HeadLine har en hemsida eller liknande?
Eller som kan lägga upp gratis mp3or som han har släppt utanför Whoa.
Skulle bli tacksam då:)
UncleSam * "indierockare och hårdrocksklubbar " - Klar poäng, jag tänkte på det också :) Men om vi byter ut "indiepoppare" mot "standarsmainstreamlyssnare" så blir det en bättre parallell :) * "den första hiphopen jag lyssnade på i mitt vuxna liv var eminems hitlåtar " - Fast Eminem är ändå en ganska lång väg (både tema-, flow- och teknikmässigt) från schlagerrap. * "Att snacka i takt till ett beat är väl den mest grundläggande formen av rap? " - Beatpoeter snackade i takt till musiken, men de var inte rappare. * "folk slutar inte lyssna på pop för att de sett idol-auditions, så jag tvivlar på att någon skulle sluta lyssna på hiphop för att de hört emcee MUF " - Det var inte frågan om att sluta lyssna på en genre som man redan lyssnar på, utan att höra någonting från en okänd genre och anta att resten förmodligen låter likadant. Skillnaden mellan melodifestivalen och Idol är f.ö. att i Idol får man även höra de som kan framföra pop på ett, för genren, skickligt sätt. I Melodifestivalen har det hittills inte varit en kvalificerad rapvers (vad jag vet). * "risken är inte så stor att någon får för sig att schlager-hiphop är den enda formen av hiphop " - Varför skulle de då få ett gott intryck av svensk hiphop om den enda svenska hiphop de hör är schlagerhiphopen?PrimusC * "svenska folket iallfall uppskattar musikstilen. " - Musikstilen var inte hiphop, utan mer åt sambahållet. Dock med en rapvers. 10-4, over...
att ni ens orkar... Pallar inte att man "inte e hiphop" för att man e med i schlager. så vadå! om man t ex kollar på sagan om ringen är man inte tillräckligt hiphop då? ja menar man borde ju BARA kolla coola street beef videos och va "down" om man kör gocart? inte tillräckligt hiphop? måste de va lowrider. om man jobbar på ett kontor? inte tillräckligt hiphop? måste man spela basket å sälja droger. om man äter pasta? inte tillräckligt hiphop? måste man anordna en barbeque varje dag. ni fattar. och mabande.. inget illa, men Måste du verkligen sluta varje inlägg med "10-4, over.." seriöst, e det för att behålla "gangsta-imagen" ?
Detta är min forumsignatur
P-Lex - Om det där inlägget var i någon mån riktat till mig så behöver du nog ta och läsa det jag skrivit innan du svarar nästa gång. Men jag kan ta det på en lite enklare nivå så kan jag väl punkta upp det:1. Headlines rappande i melodifestivalen var av dålig kvalité. Jag tycker det är synd att hans rap var av dålig kvalité.2. Headline och Fridas låt var en sambapoplåt. Sambapop är inte hiphop, även om någon rappar i låten. 3. Man får göra hiphop som inte är traditionell eller sterotyp. Ickekonventionell hiphop är ofta intressantare än den konventionella.4. Punkter 1, 2 och 3 är inte en och samma diskussion. På vilket sätt är det f.ö. gangsta med kortvågskoder? 10-4, over...
inlägget va inte riktat till dej. sorry om de uppfattades så, ja e på dåligt humör idag bara. och vad gäller kortvågskoderna.. never mind, ja tyckte de va lite skoj bara. har inte läst alla inlägg i tråden, men såg bara att folk hatar för att nån "inte e hiphop pga av olika saker" så ville bara poängtera, som sagt. INGET mot dej där.! frid
Detta är min forumsignatur
skojjar ni?? Pinsamt att prata ens om ordet hip hop och dessa 2 pajaser i samma rad...
www.barabazz.com
ids inte ens lyssna om headline är bra eller ej. att han ställer upp i melodifestivalen säger tillräckligt mycket.
Tack Ken och Vinyl ! tur där finns några äkta kvar i detta bulla jävla landet.....P-Lex dina alternativ som gocart äter pasta m.m var väl inga bra alternativ haha melodifestivalen har med musik o göra även om man gillar eller inte.....men gocart är sport och pasta e mat sen att jag äter mycket pasta och kanske kickar gocarten 1 gång om året typ haha är en jävla skillnad för de har inte med musiken att göra...jag anser att som rappare så är melodifestivalen de mest pinsamma musikarrangemang att synas och framträda i.
Alla personer som skriver jantelagen och svensk avundsjuka borde helt seriöst tas ifrån sina rättigheter att yttra sig i detta forum. Inse att man kan ogilla en personsbeteende och musikstil utan att vilja vara den personen i fråga.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Producent
2008-02-28 12:56
haha, ja jag skulle aldrig vilja vara headline.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Jag har inte hört låten så jag kan inte yttra mig om någons insats men personligen kan jag inte förstå varför man som hiphopartist skulle vilja delta i något som håller så jävla låg kvalité i allmänhet? Andra musikstilar kan definitivt använda melodifestivalen som en plattform för att nå ut till en ny målgrupp men om man sysslar med hiphop och tummar på materialet för att passa in har man begått ett stort misstag.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Mabande P31
Du är min idol.
Också måste jag bara ge props till Ken för att han ens orkar skriva ett inlägg i en tråd om dessa pajaser.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
men vadå är det någon som någonsin påstått att frida är eller varit hiphop artist?
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
med andra ord.. detta inlägget bordfe ligga i ett helt annat forum och diskuteras av idol juryn
håller med KenBB.. pinsamt att snacka om dem, varför inte bojkotta alla melodifestivals trådar så vi slipper höra om det? Eller är det bara jag som är totalt ointresserad? det är som sagt ett svensk hiphop forum.. melodi festivalen e hästlängder ifrån det.
måste bara påpeka att det är ingen diss mot frida som artist, jag har knappt hört hennes grejer (inte heller låten i tala om), men vad jag hört är inte hiphop.
haha jag är anti alla anti yo... Melodifestivalen är väl bara hiphop för att det tävlas i musik... Sen tare väl slut
håller med marke.
Lyssna på throw em higher... Headline kör 3 versen vid ca 1.20 1år gammal inspelning http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=85126470 Lyssna på "u got something to prove" headline kör första versen och reffen... 2 år gammal låt..! Tyvärr finns inget nyare material ute....
oj u got something to prove http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=31073614
Folk som inte hört han, kolla tex låtar med byz. typ "Hoppa Hoppa", "A Letter" osvosv.. Idag är den hemska dagen när ÄNNU en "emcee" ställer sig på scenen i melodifestivalen.. all såkallad "hiphop"status är då död i mina ögon när jag ser dessa personer.. nog föratt frida aldrig levt för mig
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Producent
2008-02-29 15:27
"kolla låtar med byz" hahahahahahaha.
byz.....hahhaa.....ja han e ju hiphop
Men det jag inte fattar är att man skulle vara dålig bara för att man är med i Melodifestivalen? Om man har en bra låt och gör sin grej är det väl lugnt? Om man däremot inte gör sin grej, utan anpassar den för mycket och/eller har en dålig låt så är det förstås skit. Och Fridas låt är inte hiphop, det beror inte på att den var med i melodifestivalen utan på att det inte var en hiphoplåt, helt enkelt. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
ingen som har hört talas om Alternativ festival 1975?
flurren - Japp, det är bättre flyt och delivery än på schlagerlåten och det gör bara att min poäng är än mer giltig: de som skulle gillat hans platta blir avskräckta av schlagerlåten och de som gillade schlagerlåten kommer inte gilla hans "riktiga" stil. Han sågar sig själv konstnärligt genom att göra en melodifestivallåt som inte är i närheten av vad han vanligtvis kör. 10-4, over...
det har du nog rätt i men så länge man själv känner att man gör det bästa av sin karriär jag menar melodifestivalen har 3,5 miljon tittare fatta vilken jävla upplevelse det lär vara...sen så kan vi alla sitta här och dividera om det är rätt eller fel men jag tror knappast att han ångrar sig idag....konstnärligt sätt så kan jag ju inte säga att du har fel men jag tror ju att han tjännade mer för sin utvecklings skull på att ställa upp än att inte göra det.... Och sen är det ju så att han och byz spelat in en platta som släpps i vår och den tror jag kommer mottas med öppna armar av fansen från melodifestivalen så jag tycker att detta var nog fan det bästa han kunde göra... Jag är fan stolt över grabben....
Tjenna gott folk! Headline här. Verkar vara ett jäkla ståhejj bara för att jag va med i melodifestivalen :) Mycket agg ser jag. Tycker dock att de är kul att läsa vad ni tycker och jag respekterar det. Jag blev tillfrågad att vara med o jag tacka Ja på en gång. O det är inget jag ångrar någonstans i kroppen. Det är det roligaste jag vartit med om.("all såkallad "hiphop"status är då död i mina ögon när jag ser dessa personer") Var det nån som hade skrivit. Hiphop status är inget jag strävar efter. Att göra och framföra musik är dock det. Nu fick jag framföra en skön sommar låt (enligt min smak) för 3 miljoner människor. Och dem värkade tycka om det. Vi kom juh till finalen :)(*en rappare som e hiphop tackar NEJ till melodifestivalen PUNKT*) Den komentaren va lite flummig o läsa :) Det är skillnad o vara rappare och artist. Jag är en artist. Jag är inte den som glider runt o freestylar för mig själv och förösker komma på dem fetaste raderna nånsin. Sen kan man juh fråga sätta vad riktig hiphop är? Är adam tensta det? är lazee det? Adam glider juh med tighta rosa byxor. Han kör sin grej o han är fan grym på det! Är JAG hiphop? Nej det anser jag mig inte vara. Lyssnar knappt på det men gillar dock o rappa. Har sne lugg för fan :D...hahaTill er som satt o kolla på showen och hata: Är det inte lite gay o kolla på melodifestivalen om man är hiphopare? ;)Till er som är här på whoa o hatar: Det är nog fler människor som vet vem jag är nu, än som vet vad äns whoa är.Till er som stödjer mig: Tusen tack! Ses i globen! :D /Headline