Headline vidare i melodifestivalen
Vad tyckte ni om låten/hans insats? Jag tyckte han var bra men låten kändes lite "lilla melodifestivalen"... Dock gör headline en bra insats.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv / som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"
skitkasst.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
kul att någon från sala kommer nånstans.. men endå, det låter inte alls som headline.
Roligt att Frida tog sig vidare, men seriöst, fan vad kass låt och genre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Precis Headline är den tyngsta när han väl kör sitt eget :D
Kick loses to punch, punch loses to knee, knee loses to elbow, elbow loses to kick
vem är headline?
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Så.Jävla.Bra! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
vem är blizzak?
Digg it...
Allvarligt. Bör man veta vem Headline är sedan innan? Tyckte det var väldigt mycket markoolio och lattjo lajban över det hela.
Bra rappare, producent, låtskrivare. Grym karisma på scen. Låten är grymt bra och han gjorde en grym insatts. Headline (Mowgli) är festast!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej, kan någon som antingen INTE jobbat med honom eller INTE är hans kompis berätta vad han gjort tidigare eller om man bör känna till honom?
Sjukt grymt att Frida gick vidare, bullare på Headline dock, rutten rapp. Frida skulle kickat solo eller med en bättre rappare.
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
om man jämför med vad det är för "rappare" som varit med tidigare i melodifestivalen tyckte jag headline gjorde ett riktigt bra jobb, tyckte han o frida funkade skitbra tillsammans, det var skön stämning på scenen kändes det som, glad låt, kommer antagligen bli en sommardänga men inte gå vidare till eurovision dock.
Från Skåning Till Norrlänning!
AiQue P22 Bättre rappare?? Märker att du inte har hört honom tidigare.
Nilobeats, jag har hört några enstaka låtar innan jo och det imponerar inte mig direkt.
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
AiQue P22 Ofan, på svenska eller engelska? Du har hört gamla grejer förmodligen, som är flera år gamla. Inte d nya. Hans nya grejer är överfeta. De kommer ju ut i vår/sommar.
Nilo Men det jag hörde på melodifestivalen var nytt right? Det gillade jag inte. Jag gillar inte heller hans del på Byz låten och den har väl bara ett? år på nacken typ.
AiQue P22 Jojo, den på melodifestivalen är ny. Hoppa hoppa med byz är två år gammal. Headline och Byz jobbar med en ny platta som släpps senast i sommar. Bra grejer där. Men d är ju som sagt en smaksak. Alla tycker ju inte han är bra, så är det ju med all musik.
Men han är ju ingen dålig artist/rappare.
Näe.. jag tror säkert att den blir en sommarplåga och den var ju lite svängig, men jag tycker som någon sa att det är för mycket lattjo lajban-musik. Jag tycker Fridas sång är ganska störig.. och allvarligt talat.. rapparen sög ju? //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Har han en myspace eller liknande?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Headline är den fetaste rapparen jag har hört, han gjorde väl sin första låt när han var runt 14 typ. Jag har lyssnat på han sen ja va 16 år.=) Och han blir bara grymmare. Digital Bitches feat. Headline - heaven, ni som inte har hört den lär ju lyssna på den så FET. Peace
Kick loses to punch, punch loses to knee, knee loses to elbow, elbow loses to kick
isen X1 Han finns med på facebook annars. Lariemar Krokvik.
fan vad efterbliven jag är, har tänkt flera gånger "vem är nilo, jag känner igen han, han liknar någon" men visst är du larnes storebror? haha ;p
jag skrattade när jag fick veta att de va headline med frida.. alltså nej.. och fronda i melodi nästa lördag ? vafan händer
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
DAVd P20 Definitionen av "svensk hiphop är död" kanske är ganska passande. Just att svensk hiphop går åt det pop-hållet och den riktiga hiphopen håller på att dö ut. I don't know, just a thought.
Med risk att citera Sociopat: "kan någon som antingen INTE jobbat med honom eller INTE är hans kompis berätta vad han gjort tidigare eller om man bör känna till honom?" I och för sig kan kjag nöja mig med att någon ö.h.t. ger info med lite länkar som backar upp det som sägs. Okej, en låt som hamnade på Whoa, men nån hemsida där man kan lyssna på de sägenomspunna "nyare grejer" där han ska vara the bomb? Inte hört melodifestivallåten, men grattis i alla fall. Lär ju trilla in ett gäng pengar p.g.a. det ;) 10-4, over..
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
asså spela roll om de var en dålig låt osv, är väl fan bara bra att det är med lite svensk rapp i melodifestivalen även om dom inte går vidare till eurovision sen. Vem som helst fattar väl att en låt med hihop inslag inte kan gå vidare till den stora tävlingen sen men det är ett grymt bra sätt att visa sig på! Jag tycker iaf att detta är ett stort steg framåt för svensk hiphop oavsett hur de gåreller inte
www.myspace.com/naturmusic
Natur - Har fortfarande inte hört låten, så jag kan inte uttala mig om just den var ett steg framåt eller bakåt, men om det var en dålig låt så är det väl inte ett steg framåt? I så fall får ju svenska folket höra dålig rap och tro att det representerar den svenska hiphopscenen : / 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Snubben finns väll inte? Allri hört talas om honom iaf.
naj melodifestivallåten var ju ingen höjdare direkt. Han är ok dock men ingen jag pumar i mina speakers direkt
Okej, nu blev jag så nyfiken att jag lyssnade och måste tyvärr stämma in i klagokören: det var inte så särdeles hög nivå på den rappen : / 10-4, over...
att ni ens orkar disskuttera om att svensk hip hop är död.... Allvarligt föddes den ens någonsin ??? snälla lägg ner det ni har ju för fan argumenterat om det sen jag blev medlem här typ 2001 eller nåt...sju år inse att den är död. pz
varför skulle den vara död för att det dyker upp vissa hiphop-inslag i melodifestivalen...? fan va inne det ska va nuförtiden att säga att hiphopen är död. sluta lipa och blicka framåt.
björta sa det ;) eit eit
Tyckte det var en skön låt o att Headline la det bra. Känns som många som i vanliga fall inte lyssnar på rap kan tycka om den här låten. Sen att texten är skit är ju nästan ett krav i melodifestivalsammanang. Roligt med något lite annorlunda ändå o jävligt roligt för Headline. har han nån hemsida eller nåt så man kan lyssna på mer musik med honom och bilda sig en rättvisare uppfattning.? Har bara hört denna o Hoppa Hoppa med Byz.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Håller med angående "svensk hiphop är död". Patetiskt.
:)
Lustigt att det mest konstanta livstecknet från svensk hiphop är alla som skriker om att den skulle vara död. Jag har sagt det förut och kommer säkert säga det igen: det är alltid bra att det går bra för svensk hiphop (även om det är hippop i flera fall). Om svensk hiphop säljer så kommer fler klubbar våga boka hiphopakter. Fler skivbolag kommer våga satsa på hiphop om det finns hiphop som säljer. Det är lättare att släppa en 'hård' skiva om folk är vana vid tanken på att lyssna på svensk hiphop. Vi har haft en undergroundscen och inget annat i flera år. Har det blivit så jävla bra av det? "om det var en dålig låt så är det väl inte ett steg framåt? I så fall får ju svenska folket höra dålig rap och tro att det representerar den svenska hiphopscenen" Den 'dåliga' låten i det här fallet gick ju vidare till final i melodifestivalen, så det är ju knappast så att folk hatade den även om den kanske inte är vad många här skulle kalla kvalitetshiphop.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
PrimusC * "Känns som många som i vanliga fall inte lyssnar på rap kan tycka om den här låten. " - Jupp, men kommer de halka in på att lyssna på mer hiphop p.g.a. den? Om inte så har det inte gjort nåt för hiphopscenen : /UncleSam * "Det är lättare att släppa en 'hård' skiva om folk är vana vid tanken på att lyssna på svensk hiphop. " - Jag vet inte riktigt om det påståendet håller hela vägen, för trots att Sverige är ett rockland så har ju inte det gjort att de extremare formerna av rock säljer annat än utanför sina frälsta fans. * "så det är ju knappast så att folk hatade den även om den kanske inte är vad många här skulle kalla kvalitetshiphop " - Jupp, men om "folket" tycker att den rappen är den "äkta" hiphopen (d.v.s. den som de gillar) så ger det fortfarande inte något utrymme för det som genomsnittet av hiphoparna skulle kalla "äkta" hiphop : / 10-4, over...
Jonaz87 P20 inte för att riktia något hat mot headline, byz eller nån annan i den possen men seriöst.
Om Headline är den grymmaste rapparen du hört kan du inte hört särskilt mkt bra rap.
Dra från whoa 10 min o kolla lite gamla avsnitt me Yo MTV raps eller nåt.
/Este G -In Yo Area
"Headline är den fetaste rapparen jag har hört, han gjorde väl sin första låt när han var runt 14 typ." Det är kommentarer som denna som förgyller ens vardag. Fetaste rapparen? Oj, rappat sen han var 14? Daaaamn....fanns det ens hip hop då?
Är det inte någon dom tycker att BWO´s skit låt låter lite som The Ark´s skit låt som vann förra året?
Jag är rätt öppen för all musik och alla typer av nyskapande rap..Förra årets bidrag där rapparna med pandang körde aning poppigt funkade helt klart bra i mina öron, men detta är njeeeee...detta funkar ej! /Fredawg
vilken pajas, skandal, katastrof, nån som vill fylla på`?
work some magic
Jag vet inte riktigt om det påståendet håller hela vägen, för trots att Sverige är ett rockland så har ju inte det gjort att de extremare formerna av rock säljer annat än utanför sina frälsta fans. Nej, men det finns massor utav klubbar och barer som profilierar sig med rock. Det finns rätt många rockband som, även om de aldrig kommer bli rika på sin musik, iallafall kan spela som en extrainkomst. Det är inte ett socialt stigma att vara hårdrockare. Även om du presenterar dig som trashcore-dist-anarkistpunkrockare så kommer folk mest att nicka artigt (även om de inte fattar vad det betyder). Det finns extremt få hiphopklubbar- de ställen som spelar hiphop är oftast dansklubbar som spelar komersiell musik. Även väldigt bra MCs har svårt att gå jämt, och nästan ingen säljer skivor. Just eftersom sverige är ett rockland så behövs det nog en del lättlyssnad, dasant hiphop för att få folk att inse att det inte är så konstigt att rappa på svenska. Jupp, men kommer de halka in på att lyssna på mer hiphop p.g.a. den? Om inte så har det inte gjort nåt för hiphopscenen : / Jag tror inte att särskilt många som lyssnar på hippop kommer börja köpa hiphopskivor, nej. Å andra sidan tror jag inte så många hardcore hiphopare gör det heller. Men jag tror att de 'ofrälsta' kan bli mer positivt instälda till hiphop i allmänhet och svensk hiphop i synnerhet. Mer villiga att gå på spelningar och besöka hiphopklubbar. Vilket förhoppningsvis leder till att fler klubbar vill boka hiphopakter. Kan fler rappare tjäna pengar på att spela så blir det fler som utvecklas som musiker- de kan köpa bättre utrustning, fixa bättre beats, och göra bättre inspelningar. De kan utvecklas mer som MCs. Och DET gör något för hiphopscenen.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Haha så jävla pinsam hela grejen..
..
Producent
2008-02-26 10:52
shuno gör ingenting för scenen. tror knappast att hans inslag kommer få fler klubbar att boka mer hiphopakter. hiphop är den största och populärkulturen som finns idag i princip, inslag av graffiti förekommer i all typ av media, hiphop spelas och visas överallt och modet är starkt hiphopinfluerat. hiphop idag är som rocken var på 60 talet. samma synsätt på hiphop som för några decennier med rocken. det långa håret och dom utsvängda byxorna har bara bytts ut mot rakade skallar och pösiga byxor.. dvs att headline är den svenska versionen på rock. dansband.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Vart kan man lyssna? Hittar bara en video där dem snackar
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
This video is no longer available due to a copyright claim by Sveriges Television Synd....
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Den svenska jantelagen i sin prakt, damer och herrar! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"