Bevismaterial vol. 1 ute nu
www.bevismaterial.se Efter många dröjsmål och förseningar har bitarna änligen fallit på plats. Tanken var att DVD:n skulle vara färdig runt mitten av september, men det är hiphop att vara försenad med sina releaser. Men nu är väntan slut, för idag släpps Bevismaterial vol. 1. Man kan läsa om filmen under "Information" och man hittar trailers under "Media". Blir man sugen på att se filmen beställer man den från vår webbshop och betalar med antingen Payson eller förskott via bankkonto. Man kan också skicka pengar i kuvert, men det sker på egen risk. Hoppas det smakar! Ps. Vol. 2 är redan in the making. Håll utkik för Stockholmssyndromet!
Redline!
Grattis! När e releasefesten? Säg inte att jag har missat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller: Eftersom filmen redan är så pass försenad som den är så skippar vi releasefest den här gången.
Redline!
meh! Vill inte klottra ner din tråd men är det inte större anledning att fira att den äntligen kommit ut?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller: Att planera en fest tar tid och är jobbigt. Do the math ;)
Redline!
äntligen! :) ska absolut inköpas :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Har skickat min order, väntar på instruktioner så jag kan betala via banken!
Vilka består bevismaterial av? Måste vara något jag missat
Skall beställas!
Skivsamlare
2007-11-06 21:38
MR-J , under media ser du vilka som är med på volym 1.
Yes! In Concert — For the love of music
soft!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
fett bra bror ! nice att den äntligen kommit..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Årets julklapp? = ) den ska minsyster få köpa åt mig i julklapp
Den är värd varje krona! Bra skit från kända artister och även från en del "okända".
www.justdet.se - svensk hiphop
Fan vad dyr den var, ni sa ju förut att den skulle kosta typ 50-80 spänn..
Fucka ur!
bajskorv blev glad när jag såg tråden men nu sur. varför har ni bara internetbetalning? har inte tillgång till payson eller någon internetbank. fixa postförskott eller VISA.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
kommer den inte säljas i någon butik?
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
Redaktionschef
2007-11-07 01:31
Så ... nu har jag beställt den. Priset var högt som sagt men gillar verkligen idén, så hoppas att ni lyckades göra något bra av den också :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2007-11-07 01:43
Foerplay: Ange att du vill betala med VISA på övriga kommentarer så skickar vi en betallänk till din e-mail, så kan du betala direkt från ditt VISA.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Producent
2007-11-07 01:59
Nu kan man även välja det som betalningsmetod på webshopen.
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
mrkemisten: Varken jag eller change har sagt att den ska kosta 50-80:-. Jag vet inte vart du fått den summan ifrån, men inte är det från oss som har gjort filmen. Vi har hela tiden sagt runt 100-150:-, och efter våra uträkningar kom vi fram till att vi måste ta 150:- för att överhuvudtaget få tillbaka de pengar vi lagt ut. Sen om 150:- är dyrt för att få ta del av ca 20-30 rappare från minst fem städer beror ju helt på vad man prioriterar. Men anser man att man inte vill betala så finns det alltid andra vägar att få tag på filmen. Vi hoppas bara att tillräckligt många tycker att det vi gjort är värt priset. orup: Vi har snackat lite med vissa ställen. Vi får se hur det blir med den saken.
Redline!
Hmm, beställde igår och tänkte betala via min bank, men fick ingen info om vart man skulle skicka pengarna. Nu när jag läste att man kan betala med Visa så beställde jag igen och klickade på länken men fick bara fram att jag skulle betala 30 spänn för frakt. Inget annat. Jävligt meckigt detta.
Att ens påstå att 150:- är ett svettigt pris när folk lagt ner hutlös mängd tid på att få till träffar med alla medverkande, filma, klippa, redigera, musiksätta, göra omslag och nu sitta i tid och otid och försöka kränga, göra reklam och instruera folk hur man gör för att köpa filmen känns så jävla Sverige! Folk gnäller på att scenen är död och ännu fler snackar om att sånt här borde göras men väldigt få se faktiskt till att göra något så ta inte såna här initiativ för givet, gott folk. Klaga inte när folk gör något riktigt bra för en gång skull och face it, killarna kommer ju inte bli några multimoljonärer på det här. Visa lite uppskattning och supporta. Käka en tallrik makaroner hemma istället för pizza och en öl så är saken biff. Min beställning läggs inom det snaraste.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Mattias_K: Vi löser det. Det är inte jag som sköter beställningarna, men jag ska träffa honom idag och då löser vi alla frågetecken som uppstått. Sheit: Vi hoppas att fler tänker som du. Och nej, någon miljonär blir man verkligen inte på att kränga DVD:s här i Sverige, hehe :D Tack!
Redline!
Hehe, jag måste bara förklara en grej. Mailet som man får om man väljer att betala via förskott skickas ut manuellt av min kollega, och kommer därför inte dyka upp i er inkorg direkt efter ni gjort beställningen. Så det är inget fel någonstans, utan bara min kollega som inte haft tid att svara än. Idag får ni svar :)
Redline!
Det här ska absolut inhandlas, inte så värst dyrt med 150 spänn, inte ens om man går på studiebidrag, jag hoppas det är mycket fett, och ser fram emot att se Allyawan, ri-fa och organism12.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Dr.Octagon Är nästan säker på att jag läste det i en tråd ni skapade när ni första gången gav ut reklam för skiten.. jag vet inte hur du ser det, men att betala 150 spänn för att kolla på cirka 30 whoastandard rappare är inget jag prioterar.. Nu överdrev jag kanske lite, finns väl några intressanta i mängden.. men jag betalar inte 150 spänn för att se T-Roc springa och sparka på änder helt enkelt.. Jag må låta negativ, men blev fan besviken då jag verkligen trodde den skulle kosta 50 spänn.. Men förstår självklart att ni inte vill förlora pengar på det också..
Fucka ur!
Så nu har jag beställt. Tycker inte alls att 150:- känns dyrt, det är ju ett jävla projekt att få allt detta att gå ihop. Jag betalar mer än gärna 150:- till några som verkligen gör nått för scenen och tar lite iniativ. Till filmen så tycker jag det ska bli jävligt kul att se Öris, Ri-Fa, Critical, Marke, Kingsize och Rock the Beat. Men fattar inte varför ni har med folk som Leslie, Pato och Tony Koma. Sen är det ju min åsikt att de är kassa som fan, och andra vill säkert se dem. I vilket fall ska det bli otroligt kul att se hur skiten ser ut nu när det är klart. Big Ups
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
mrkemisten: Om du hittar den första tråden och det står 50:- så lovar jag att du (och enbart du, haha) får filmen för det priset. Haha, T-Roc gör bara det i trailern. Jag lovar att varken han eller någon annan jagar gäss i filmen. BearC: Vi försöker visa mångfalden. Och som du säger, det finns säkert många som vill se Leslie men skiter i de du räknade upp. Tack till alla som lämnar både props och kritik!
Redline!
Dr.Octagon haha jag har letat nu, jag hittade tyvärr inget om det.. men är fan nästan säker på att jag läste att den skulle kosta typ 80 spänn... Men jag hittade iaf ett inlägg där du hade skrivit " Den kommer bli billig, det lovar vi. " 150 spänn är inte billigt ljugapa :D haha nej men jag driver, jag inskaffar nog dvden om jag ser några positiva kommentarer här inne från folk som sett den osv..
Fucka ur!
kan ni avslöja vilka artister ni tar med i vol. 2? :P e bara nyfiken :D
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Man, I gots to have me one Bevismaterial DVD! hur beställde man? Payson? Vem är det?
Första gången jag såg den lilla filmsnutten på youtube verkade hela grejen som ett ironiskt skämt, speciellt när det på slutet kommer fram "svensk hiphop död?!" .. så tänkte man.. öh ja det har precis bevisats ^^ men jag blir ändå nyfiken på skiten i must say.
Dr.Octagon - Just Leslie är det nog inte många som vill se hehe, men klart att man diggar olika saker. Ska bli väldigt intressant att se filmen som sagt.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
varför skulle inte många vilja se leslie ? personligen är jag ingen fan direkt men jag vet många som vill höra mer...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
jag hoppas kunna sälja ex åt dessa herrar i gbg och då kam man även beställa ifrån mig på olika betalningssätt ok tony, holla ok
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
150 spänn känns helt ok med tanke på den tid du/ni lagt ner på skiten. Men... kan man få rabatt om du klipper bort delarna med sopor som "marke" och "kingsize" och allt vad nollorna heter? Visst förstår jag att dessa "artister" bara är med som utfyllnad men tycker ändå ni kunde skippat dom då det drar ner helhetsintrycket.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
mrkemisten: Allt är relativt ;) 150:- är billigare än de flesta DVD's jag köpt. Trixan: Det är inte så många klara än, så jag kan inte svara på det tyvärr. Aggro: Du får ett ex. mayonas: Jag hookar dig! mcMatix: 90 min + nån minut extramaterial. S-oteric: Hehe, eftersom det blir mer jobb så får du betala mer för en editerad version ;) Eller köra det billiga alternativet och trycka på spol-knappen på fjärrkontrollen. Alla kapitel är upplagda efter artist, så det är lätt att skippa det man finner ointressant.
Redline!
Inom kort ska vi se till att filmen finns att få tag på i Göteborg för folk som inte pallar jiddra med internetbeställningar och med posten. Även Recognize i Stockholm kommer kunna tillhandahålla folk med filmen inom kort.
Redline!
kul att det kommit, ska beställa snarast
Dr.Octagon de låter bra de där med att manska kunna köpa den i Götet
trailern suger, vad handlar filmen om egentligen? Det är bara en massa konstiga rappare som säger nonsens? Om det sägs vettiga grejjer så ge en bild av det isf, graffitin filmernas trailers är sjukt mycket intressantare än dessa för de är grymt mycket snyggare och beskriver filmerna grymt mycket bättre. Det är inte konstigt att hiphopen är död om den marknadsförs såhär.
Fick min idag! Tänkte dricka öl och kolla på MTV Beat idag så det blir perfekt att poppa in den i DVD:n efteråt!
commuterlennart: Om jag uppfattat det rätt så har du bara sett den ena trailern. Den var gjord enbart för att visa att något är på G med bl.a. de namn som syns i trailern, och kom ut i ett väldigt tidigt skede. Kolla gärna på den andra trailern som kom ut lite senare. Den visar mer av själva filmen och fungerar mer som en konventionell trailer. Sen avslöjar ditt namn och ditt inlägg att du uppenbarligen är mer intresserad av graff än rap. Skulle det dyka upp en trailer med Nug, Kaos, Knock, Irok etc i en liknande trailer som vår första så skulle du nog vara intresserad.
Redline!
Hiphop Sverige! Nu har dessa människor jobbat oändliga timmar till att skapa något för den svenska hiphop kulturen. Till er, till oss i en tid då det knappt är lönt att ge ut hiphop musik i Sverige då alla bara laddar ner allt som ges ut. Artister som verkligen jobbat hårt med sina produkter inte får mycket tillbaka av den tid och pengar de lagt ner. Hur som helst alla känner till detta och det finns i fler diskussioner så jag tänker inte belysa det mer i detta innlägg. Hur som helst så tycker jag det är nästan en plikt för ni som älskar hiphop och vill att hiphopmusiken ska blomma i Sverige att köpa denna produkt. Fördelar för dig som köpare: Även om det inte är dödsgrymma rappare alla som är med på DVDn så är det in inblick i den svenska hiphopens folkhem. Vilket kan leda till att du upptäcker nya akter som du kanske int ekänner till. Efter som många finns här på whoa så kanske ni känner för att sammarbeta med ngn av dem och knyta nya vänskaper och kanske ett nytt kreativt kollektiv som släpper sveriges grymmaste hiphop skiva (vem vet?), samtidigt som just du tjänar på att göra det för att den svenska hiphop scenen har börjat köpa skivor igen.Fördelar för säljare: Folk köper denna produkt. På så sätt tjänar ni som gjort denna produkt verkligen pengar på detta även om ni tar det billiga priset 150kr för denna produkt som ni lagt ner massor av tid på. Tror inte folk vet hur mycket det krävs i resor, telefonsamtal, filmning, redigering, promotion mm. När folk köper produkten fortsätter glädjen och insperationen att fortsätta lägga ner allt tid och möda detta tar att göra. Med bättre ekonomi och större insperation skapas mer filmer som denna, genom rykte om produkten och en bättre ekonomi (samt kontakter från artister som redan varit med) skapas en ännu bättre nästa DVD med större akter samt högre kvalite på hela produktionen. På ett sådant sätt knyts kedjan på ett positiv sätt som både gynnar kund och säljare. Tänk på detta och stöd dessa killar och skippa som tidigare skrivits ölen och pizzan så har ni råd med detta. Gör det för dom, gör det för er själv och för den svenska hiphop kulturen! Ska tilläggas ingen av oss på Underground Beats eller någon av våra killar är med på DVD`n så det är ingen reklam för vårat bolag jag skriver detta, utan för att ni grabbar som gjort deta gjort det riktigt bra och jag blir glad varje gång jag ser folk som kämpar i detta hårda musik klimat för att servera oss något nytt, intressant och brinner för det gör. Fridens till er alla ! Tobias Pedersen Manager Underground Beats
Underground Beats Crew: Morjas (Manager),Majistern (MC), Jens Sjölin (Assistant Manager), Marc Swing (Producer, MC), Dison (Producer, MC), Esteban Globe (MC, Producer) www.myspace.com/ubsweoz
Underground beats har förstått hela grejen! Allt han säger stämmer till punkt och pricka.
Redline!
trailer #2 påstår enbart att jag kollar på bevismaterial, vilket jag inte gör obviously. #1 ger ut en gnutta info om filmen(vad jag uppfattar det som, har inte sett den). Trailern saknar dock en A leder till B känsla och det känns inte alls sammanhängande. Trailern ställer frågan: är svensk hiphop död? och filmen heter "bevismaterial", jag fattar självklart tanken med filmen.. Trailern visar inga sådana inslag enligt mig, det visas lite freestyle och ett uppträdande och nån som snackar om pengar. säger som jag sa förut, sägs det något vettigt i intervjuerna så ta med det i trailern. ang. graffiti, vad har intresse med saken, jag ger kritik på trailern. Jag skiter fullständigt i namn, jag skulle inte uppskatta en trailer med ovanstående målare om dom står och målar i kolsvart mörker i 4 minuter. Ta åt er kritiken istället, den heter ju vol.1, gör något bättre åt 2ans trailer. Det är ingen diss, enbart kritik.
communterlennart: Jag tror du blandar ihop trailer ett med två. Det beror nog på att de inte ligger i kronologisk ordning på sidan, utan den senaste ligger överst. Med andra ord, trailer ett (den undre) släpptes långt innan filmen var klar och skulle fungera mer som en visning om att något var på G. Alltså att det filmas bland svenska rappare, och att det kommer komma något som heter Bevismaterial. Men den gjordes i just ett hemlighetsfullt syfte och är inte trailern som ska vara reklam för den färdiga filmen. Trailern har alltså funnits i över ett halvår, och jag hajjar att den inte har samma effekt nu när filmen är ute som den hade när vi släppte trailern. Det är den jag trodde du hade sett och jämförde med en grafftrailer. Och du är väl en av få som inte bryr dig om vilka som är med, men de flesta som lyssnar på musik eller gillar graff vill ändå veta vilka som medverkar, så man har något hum om vad man får när man väl sätter igång filmen. Som sagt, en presentation på ett gäng som är med i filmen. Trailer två visar som sagt vad man får när man ser filmen. Det är som du säger freestyles, uppträdande och någon som snackar a.k.a. intervju. Med andra ord visar vi upp exakt vad man får, men väldigt lite av det. Hela Bevismaterial är freestyles, uppträdanden, verser och intervjuer. Hade vi tagit fler klipp hade det blivit mer av ovanstående vara. Och det Gubb säger i intervjun är vettigt och relevant för han adresserar medias syn på svensk hiphop och avsaknaden av pengar i branschen.Ta åt er kritiken istället, den heter ju vol.1, gör något bättre åt 2ans trailer. Det är ingen diss, enbart kritik. Vem har inte sagt att vi tar åt oss kritiken? Bara för att jag svarar på dina frågor så betyder det inte att vi inte förstår din poäng. Dessutom visar du med dina inlägg att du inte tagit åt dig trailarna på det sättet vi hoppades på, vilket visar att det finns utrymme för förbättring från vår sida. Det primära målet är att så många som möjligt ser filmen. Och anser du att trailarna är så pass kassa att du inte vill köpa filmen så finns det andra sätt du kan se den på. Bara vi lyckas sälja tillräckligt så vi har råd och motivation att göra fler så är jag nöjd.Jag skiter fullständigt i namn, jag skulle inte uppskatta en trailer med ovanstående målare om dom står och målar i kolsvart mörker i 4 minuter. Om det var en trailer där ovanstående namn bara drog tags då? Alltså att först ser man målare ett gå fram till en vägg och skriva sin tag. Sen klipper man till nästa som går fram och skriver sin tag på ett tåg osv. Och sen avslutas trailern med namnet på filmen och texten "Ute till våren". Skulle inte du bli intresserad av den filmen? Jag skulle det i alla fall.
Redline!
Dr.Octagon:Om det var en trailer där ovanstående namn bara drog tags då? Alltså att först ser man målare ett gå fram till en vägg och skriva sin tag. Sen klipper man till nästa som går fram och skriver sin tag på ett tåg osv. Och sen avslutas trailern med namnet på filmen och texten "Ute till våren". Skulle inte du bli intresserad av den filmen? Jag skulle det i alla fall. Namn väcker alltid intresse, det har du fullkomligt rätt i, men det skulle inte göra trailern bättre. Trailerns kvalite i det fallet beror väl snarare på klippning, musik osv. Ang. Kritik så har jag ingen aning om vad ni tar åt er eller inte, det var självklart mer en uppmaning än ren fakta. Jag respekterar det ni gör, jag tror filmen kan vara hur bra som helst. Trailern var mindre bra men vissa filmer har ingen trailer över huvudtaget heller. Jag skulle aldrig önska att ni går back på filmen, men trailern är enligt mig en stor del i eran marknadsföring. Btw ang. köpet, köper jag inte denna film så är det inte för att trailern kanske inte var den bästa, utan snarare pga att jag aldrig köpt över nätet eller köpt en film över 25 kr på 3 år snart. Lycka till!