neeeeeeeeeeeeeeeeeej
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inte läst något nån skrivit men ison och fille får mig att bli glad!
Den här diskussionen är så dum så jag spyr. Man kan inte döda något som ständigt är i förändring, sen att man inte gillar förändringarna det är en femma. Men med lite perspektiv på saken så ser ni att hiphopen har förändrats för varje år den har funnits och så kommer den att fortsätta. De som menar att svensk hiphop är död vet jag inte vad de tänker med, är de ledsna för att Petter och Ayo inte dominerar marknaden längre eller för att MBMA slutat? Man kan inte döda en livsstil, kom ihåg det.
http://www.myspace.com/dirtydonline
svensk hiphop will never die
mhm
är hiphopen död? Nä, jag släpper snart lite remixer
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
svenska hiphopen lever..
-peaCe-
Svensk hiphop har gått från att vara nått intressant till nått jävligt värdelöst.
det är tur att vi har afasi, så man orkar fortsätta lyssna.
now you know.
Jag tycker; Att hiphopen idag inte är en kultur, folk lever inte hiphop. men död, nej död är den inte och inte sjuk heller. vi har stor publik inom svensk hiphop men vi har inte den kulturen som skulle kunna finnas bland oss. over.
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
Soldato : Jag håller med dig om allt förutom publiken. Vi har ingen riktig publik. "Vår" publik är väldigt flyktig. Men det har också med att göra att ingen i Sverige vågar vara riktig hip hopare ut till fingertopparna.
At the gates of Eternity...
the ground is shakin' everybody's commin' togheter hiphop is more alive than ever... många gör saker mycket är på gång så länge saker är i röresle lever det...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
BC99: nu tappade jag bort ämnet, glömde att det var inom svens hiphop. men det finns stor publik i sverige som lyssnar på hiphop i helhet. my bad . over.
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
Konsertbesökare
2007-06-11 23:30
Det finns mycke bra hiphop i Sverige och många eldsjälar som styr upp evenemang, skivor, samarbeten, med mera. Problemet är inte bara nedladdningen dock. Musiken måste nu åt längre än till eldsjälarna. Hur man än snackar om att pengar och musik inte ska hänga ihop, så gör det de ändå. Sverige är ett litet land me, finns inte en så stor publik att sälja till. Sverige har Stockholm, Göteborg, Malmö där det finns lite mer folk att nå ut till. När det kommer till de mindre städerna så blir det svårare. Och jag vet inte, men det är nåt med att ta musiken på allvar som är problemet. Hiphop är en missförstådd musikstil/kultur i Sverige. När Petter, Blues, Ken, Ayo och andra som var aktiva under "guldåren", blev mindre aktiva eller la av, då var det svårt för andra att ta över. Pengar och uppmärksamhet om det ska leva på riktigt. Annars kan det fortsätta som nu, där eldsjälarna köper skivorna, går på spelningarna och står där ensamma framför scenen. Som på Hultsfred i somras, det var inte så att man behövde trängas på Smif N Wessuns spelning. Istället var det packat på Pharrell. Mindre folk på Supersci, men överpackat på Petter. Det behövs mainstream-artister för att hålla intresset levande.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
Har inte denna fråga ställts ungefär 45x33 gånger de senaste 5 åren? Folk står liksom lite och petar på liket och undrar om den kanske ändå lever. Tyvärr lyckas ju den här superkroppen få några konstiga dödsryck sådär nångång varje år. Men annars är den ganska så rejält död ja.
Svensk hiphop är inte inne just nu, det är inne att ha pengar inte att vara ghetto.
shimmy shimmy yo
...eftersom svensk hiphop är synonym med ghetto? Märkligt nog så är det bara i media (däribland räknas bloggosfären och forum) jag ser att svensk hiphop är död, när jag träffar folk så är de antingen nyfikna på vad som händer, eller så är de sugna på att berätta vad som är på gång (ja, jag råkar i min bekantskapskrets befinna mig i gränszonen mellan de som inte har koll och de som har stenkoll).Mankind_is_fucked - Det säger du bara för att du hålelrpå med zombie-hop :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Sålänge det finns folk som rappar är den inte död.
Balansen är försvunnen. Innan kunde man se en riktig old school Petter banger löpa paralellt med Mendez slisk musik. Balansen är borta, helt enkelt för att personligheten har försvunnit från musiken som lanseras, trender följs flitigt och att ta risker är helt utanför ramarna. Musiker vill helre följa fotspår än att våga skapa sina egna , dessutom uppmuntrar man sällan dom som håller på med något som ÄR nyskapande... Många säger att det beror på branschens förändring och kollar sittandes medan skivbolag äter upp f. d. feta artister. Hehe, jag säger detta med den lilla revolutionära andan jag har kvar, låt inte branschen styra oss, låt oss styra branschen.. hur? tjaa... kan börja med tro på att det kan ske en förändring, istället för att städigt påpeka att hip-hopen är död..
http://www.myspace.com/choysmusic
Klassades någonsin Mendez som hiphop? Inte som en diss mot honom, utan bara för att jag aldrig tänkt i de banorna :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
naah tror inte det hehehe, kanske av vissa? Men när man gemför hans låtar med dagens mtv-hits så är det svårare att hitta skillnader än likheter. fred
http://www.myspace.com/choysmusic
Tycker svensk hiphop börjar arta sig, men man kan ju kanske inte riktigt tala om en "scen" längre, och det tycker jag personligen bara är bra. Artister har börjat hitta sina egna uttryck. Men det släpps ändå lite för lite
Svensk hip hop är inte död, den är fattig, hungrig, marginaliserad men inte död. Det är väl som det ska vara.
FREE Ayatolla.
I wish.. längtar till den dan då hiphopen hypen dör i sverige, och kulturen kan återgå till sitt ursprung.. "och nu när hiphop blivit stort vill jag göra det mindre igen" -Snook
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Det hade varit så mycket bättre om Petter,Ken,Blues och Ayo hade fortsatt i all oändlighet med en skiva om året som sålde minst guld.
shimmy shimmy yo
När nödrim på "kuk", "fitta" och "knulla din mamma" slutar och grupper som "ölgangsters", "slynthugs" osv. i samma genre, slutar existera - då skall jag minsann köpa mig en svensk hiphop-skiva. Vad som också skall försvinna inför mitt inköp, det är svenska rappare som försöker härma "gangsta-tugget" (det som får en att skratta är att vissa verkligen är seriösa med sitt "motherfucker"). Min åsikt är att svensk hiphop inte är död, utan bara infekterad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden: Så vissa grupper/artister måste försvinna för att du ska kunna köpa skivor från andra grupper/artister. Jag förstår verkligen inte logiken i det. Skit bara i att köpa de som du inte vill lyssna på vafan.
Redline!
Dr.Octagon daviden: Så vissa grupper/artister måste försvinna för att du ska kunna köpa skivor från andra grupper/artister. Jag förstår verkligen inte logiken i det. Skit bara i att köpa de som du inte vill lyssna på vafan. Precis, de ska vara försvunna om jag skall lägga pengar på en skiva. Du läste helt rätt :) För att svara på din andra fråga så finns det ingen svensk hiphop-artist som jag tycker är värd pengarna för en skiva. Det kanske dyker upp någon så fort inflationen på pubertalrappare försvunnit? :) Jag håller tummarna.
daviden: Varför kan det inte dyka upp en rappare som du tycker är bra bara för att andra i samma genre inte är bra?
Redline!
Dr.Octagon Självklart är det möjligt, men chansen blir ju större om pubertalrapparna ersätts med personer på högre nivå än att rimma på "sug och svälj, trevlig helg".
...men i dagsläget tänker jag ändå inte köpa en skiva ;)
daviden: Självklart är det möjligt, men chansen blir ju större om pubertalrapparna ersätts med personer på högre nivå än att rimma på "sug och svälj, trevlig helg". Menar du att det finns en siffra på exakt hur många rappare scenen får ha? Varför måste en "person på högre nivå" ersätta en "pubertalrappare"?
Redline!
Dr.Octagon Nu verkar du ju säga emot bara för att säga emot. Faktumet att jag inte tycker någon svensk pubertalrappare är värda pengarna för en skiva kommer liksom inte att rubbas. Vad är det du inte förstår? :) Nej, jag menar inte att det finns en exakt siffra, du har kompetens nog att inte ställa dumma frågor, det vet jag om - de får även oftast dumma svar (dock fick du ett snällt svar nu I din värld måste det uppenbarligen inte ske. I min värld är det inte på blodigt allvar om sker eller ej, men jag ser hellre en rappare på högre nivå utan pubertala nödrim än motsatsen. Det är inte så svårt :)
Det är en sak att säga;jag ser hellre en rappare på högre nivå utan pubertala nödrim än motsatsen. Än att säga;När nödrim på "kuk", "fitta" och "knulla din mamma" slutar och grupper som "ölgangsters", "slynthugs" osv. i samma genre, slutar existera - då skall jag minsann köpa mig en svensk hiphop-skiva. Det du hävdat fram till ditt sista inlägg är att du inte tänker köpa en skiva så länge det finns rappare du inte gillar i genren. Det är det jag hakade upp mig på. Självklart ser jag, och säkert minst 99% av alla användare, att det hellre finns en majoritet av rappare på högre nivå. Grejen är att det finns en hel del sådana redan nu, och ju fler som supportar de, ju fler kommer höra de, influeras av de och gå den vägen. För alla som börjar rappa influeras av andra rappare...
Redline!
Sen får man ju ta det som skrivs med en nypa salt också. Trodde att "slutar existera" (drama deluxe) och "minsann" skulle lätta upp mitt uttalande lite och ge den där smått sarkastiska jargongen jag var ute efter. Nåja, nu förstår vi varandra iaf., eller, du mig. :)
daviden: Jag vet väl fan inte hur ni skåningar uttrycker er :P
Redline!
Dr.Octagon ...och ändå ska du hit. ;)
daviden: Redan varit. Jag fattade ingenting om nånting. Jag hörde nått om kuring, sen låg jag på backen. På sjukhuset ville de ge mig nått puligt att äta, det lät läskigt, så jag sprang där ifrån.
Redline!
"Svensk hiphop idag: Kalla ditt crew något, skriv det överallt, skaffa loggo. Skicka loggon till folk över MSN å säg att de e signade om de har det som visningsbild",- Hyper the motherfuckin' MC
now you know.
Bc 99 P24: Det är väl bizniz man vill komma ifrån el? ist för integritet, skapande o ett sant uttryck har just bizniz-mindedIZMEN förpestat scenen med BS på beats... Jag säger inte att det är fel att tjäna pengar tycker bara att det har gått lite väl långt....
Jag tror att scenen inte är så enad nu pga att alla ska hata på andra så mycket. Men helt klart har scenen potensial att gå in i ännu en guldålder. Vi måste bara hitta rätt väg.
http://silenthillen.blogspot.com http://www.myspace.com/iceclimbershiphop
Afasi har nyss släppt nytt mixtape, Organism 12 har snart spelat in 20 låtar till Versioner 2. Looptroop ska väll släppa nytt i år, eller? Kan Svensk hiphop vara mer levande?!!!!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Word på Massan. Har en skön magkänsla av att den är på väg in i ännu en guldålder (i alla fall en svensk guldålder). Vi får hålla tummarna för att den kommer ut bland lyssnare i stora lass helt enkelt och på rätt sätt!
Yeah, you know..
Nu har säkert någon skrivit detta, men.. Svensk hiphop lever, kolla in här på whoa bara. men den är för dålig för att folk ska tjäna bra på det. svenska rappare är inte bra.
hiphop har aldrig varit död. dom flesta i denna sida utövar dess element. men kändisskapet i hiphop o allt de gav från 98 fram e väl lite dött. men hiphop finns i våra hjärtan o de där den lever o kommer ut när vi skriver en låt eller gör de vi gör dvs av elementen. den dör aldrg så länge vi inte låter den dö.
hiphopen är död, länge leve hiphopen
Här är grejen: hiphop är en färskvara. Den är bäst live. Det är inte särskilt imponerande när nån lägger en perfekt rad på skiva, de flesta fixar det om de får göra X antal omtagningar. Hela grejen med en bra MC är att han kan anpassa sitt material till situationen och publiken: lägga in en diss mot snubbar som kaxar sig utan att tappa flytet, göra om rim för att passa staden han spelar i, sånna grejer. I många fall är det är nästan omöjligt att hitta en scen. Göteborg har inte en enda riktig hiphop klubb; det som finns är dansklubbar som spelar hiphop, mestadels amerikansk komersiell sådan. Okej, ibland spelar någon amerikansk snubbe i stan, men det känns inte som det finns några ställen där lokala akter kan lira. Det är situationen i en rätt stor stad, jag kan inte tänka mig att det finns fler klubbar där lokala MCs kan köra nya låtar i mindre städer. Där ligger två jätteproblem: för det första så är det hopplöst att få tillräckligt många nya fans om man inte får spela. Det blir helt enkelt för få som upptäcker svensk hiphop. För det andra blir svenska MCs sämre: får man aldrig spela inför publik utvecklas man inte som artist på samma sätt. Vi kan leva utan att MTV, Bert Karlson och energyshitmusiconly. Men musiken kvävs om artisterna inte kan nå ut till publiken.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
AntLon P17 :men den är för dålig för att folk ska tjäna bra på det. svenska rappare är inte bra.
ehhh det hanlar väl mer om nerladdningsproblemet än om deras skills på micken, svenska rappare är faktist riktigt bra och har oftast bättre kontenta i sina låtar än de flesta amerikanska låtar, åtminståne lika bra punkt. dessutom så är den ju riktigt populär just nu tycker jag det verkar som. peace!
Ps.föresten kan vi inte lägga ner dennna tråd nu, tycker det var en jäkligt dålig fråga, klart som fan den lever annars skulle han ju alldrig stält frågan!
MTMTX
svensk hiphop ligger i koma. det riktiga vore kanske att släppa taget, men ingen vill va den som stänger av respiratorn..
"Jag är för dödsstraff. Den som har begått ett fruktansvärt brott måste få ett passande straff. Så han lär sig till nästa gång."- Britney Spears
Cookie_Jar X0 : Den har levt och lever än idag....dock behöver den ett uppsving...