Sedan svenskunderjord lade ned...
Ni får faktiskt ursäkta, man jag börjar tröttna på det här! Var är alla hipopsidor på internet, var är alla artister, får vi inget bättre än, ja låt oss säga fonky fresh!?inget illa menat). Om vi alla börjar med att se oss omkring här på Whoa foumet (vilket snart är det endra som finns kvar av svenska hiphop på internet sedan svenska battles och diverse andra sidor lagt ned) Vad är det vi ser då? Enligt min åsikt ligger det till på det här viset att större delen av "artisterna" (om man nu ens kan kalla dom artister) är riktigt urdåliga, dom saknar talang och känsla för det dom gör och kommer aldrig att bli något. Merdelen av alla låtar som läggs upp här på whoa har namn i stil med "Ser tillbak's" - "vi minns dig (R.I.P "Namn")" - " glömer dig aldrig" - "vill ha dig tillbaka" såvida inte låten heter något med ordet "DISS" i titeln för dissar finns det gott om. Dock är nästan inte en enda diss jag har hört här bra. Begerppet Utbud på olika stilar innom hiphop existerar inte då nästan alla låtar låter likadant. Sedan svenska battles lade ned tycker jag det verkar som att alla sidor som man kunde besöka börjar förfalla sakta men säker, och slutligen läggs dom ned. Titta på t.ex www.svenskabattles.tk Den sidan har snart inte blivit uppdaterad på över ett år, trots att jag vet att det har varit flera Jam med freestyle battle. Enligt mig och många andra är Battle och freestyle ett av hiphopens viktigaste element, och är det då bra att inte ha någon sida eller dylikt att läggga upp battles på? Bla bla bla! Jag kan hålla på och mala i i en timmes läsning om det vore så, men det jag ska komma till är att: Ta vara på det som finns i sverige, efterlika inte amerikans hiphop, det är orelevant här i sverige! alla tycks inte förstå det här! Det måste komma upp fler hiphop sidor och comunitys, sidorna måste hållas uppdaterade, och det går inte att lägga upp vad för skit som hellst! man måste solla bort det som inte är bra! Det borde finnas en sida för bra artister och en sida för artister som är dåliga. Det låter knäppt men det jag menar är någon slags liga eller toplista eller dyligt. Vi måste få fram dom br artisterna som har förutsättningar för att lyckas! Men Fridens liljor till er alla P.S inte meningen att hänga ut någon eller att vara förolämpande, blir bara lite trött på det här.
Lacka ur med klotterfärgen
Instämmer inte. Det finns bra musik, men det görs inte av whoa-bögar
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman
Förlåt.
Hiphop dog för att jag fick skrivkramp och började fokusera på manus istället.
// Kaliope
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Död och död, jag tycker inte den e lika intressant längre, det e förmånga rappare idag, det har blivit en typ av överdos :)
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Hatar alla 13-14 som lägger upp sina "första" låtar, dissar osv. Kan dom inte bara inse att dom aldrig blir något!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan dom inte bara inse att dom aldrig blir något! Så där går ju samtidigt inte argumentera, får man höra såna kommentarer kommer man ju knappast bli någonting. Jag tror inte problemet ligger i mängden rappare i Sverige utan mängden rappar i Sverige som publicerar sina grejer. Jag tycker inte att man ska klaga på det faktum att det är lätt att sprida sin musik, det är jävligt soft men jag tror inte många av dom som börjar rappa idag tänker på det kanske är bäst att softa några månader eller år innan man sprider sina grejer. Det är precis likadant här på whoa som det är på jams man besöker. Förut så gick man inte upp på scen om man inte var bra, men nu går man upp med sina 3 första låtar och förväntar sig guld och gröna skogar? Jag vet inte riktigt. Sen kan jag bara tala om situationen här i Norrköping där människor som absolut inte borde syssla med hiphop har börjar lägga näsan i blöt för att tjäna pengar på skiten, det tillsammans med nykomlingar till rappares brist på kreativitet och uthållighet har bidragit till en förjävligt situation. Norrköping hade klockrena jams back in the days, nu är det inte värt att besöka, tyvärr.
Kanske inte, men med tanke på att snart 50 % av alla sveriges ungdomar rappar så blir man ganska less på all smörja som låter likadant, omixade låtar datamick, dissar till sina bästa vänner hit och dit?! osv Finns snart ingen kvalité kvar, tänk om 10 år då alla tunga rappare lagt micken på hyllan. Vem ska då ta över sveriges rapscen? Trist det där med jamen ;/
"Kanske inte, men med tanke på att snart 50 % av alla sveriges ungdomar rappar så blir man ganska less på all smörja som låter likadant, omixade låtar datamick, dissar till sina bästa vänner hit och dit?! osv Finns snart ingen kvalité kvar, tänk om 10 år då alla tunga rappare lagt micken på hyllan. Vem ska då ta över sveriges rapscen?" finns ingen som tvingar dig att lyssna på sån skit :P det finns fortf rappare och stöd dom sålänge de finns? dör det på riktigt så gör det :l
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
Eternal P16 Jag lyssnar ju förmodligen inte på dom?=P
ja, det är klart.
"Jag lyssnar ju förmodligen inte på dom?=P" hur vet du allt det där då?=P
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
Eternal P16 kaxig?:P
Jag drar alla över en kant helt enkelt.
nej, vad gör mig kaxig? :P är inte det ganska dumt att dra alla över en kam? tänk om det finns nån liten kille som verkligen har talang, men som ingen släpper in för att vissa drar alla över en kam och stänger ute dom.. inte konstigt att hiphopen dör då?
Vet inte? får en känsla av det. Det kanske det är, men jag är less helt enkelt? på att tanka en låt som jag ändå tar bort efter en minut. tänk om det finns nån liten kille som verkligen har talang, men som ingen släpper in för att vissa drar alla över en kam och stänger ute dom.. inte konstigt att hiphopen dör då? Har man så pass talang så syns man för eller senare. brukar dock sitta och läsa kommentarerna på låtarna i audioforumet före jag tankar dom, och är dom vettiga så tankar jag och lyssar.
hur kommer det sig att jag som 33 år och har lyssnat på rap hela livet fortfarande älskar skiten och hittar hur mycket bra som helt varje dag?! det gäller att leta och inte bara börja lipa över skiten, bredda er lite gott folk, det finns ngt för alla där ute, eller så gör man det själv ok sverige i allmänt hör kanske ca 1% procent av alla rap som kommer
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Det kanske det är, men jag är less helt enkelt? på att tanka en låt som jag ändå tar bort efter en minut. tänker man negativt om en låt blir den sällan bra.. eller? :l - Tja, det är väl sant, om människan gett sig fan på att inte ge upp.. men så som folk snackar här så kan de inte känna sig upskattade. tänk dig att du lagt ner tid på din låt, tycker själv att den är helt okej, sen när du lägger upp den ser du att folk mobbar en annan kille som gjort och kännt precis likadant.. tror inte han vill lägga upp sin låt då. Folk verkar vara så kräsna nu förtiden, istället för att ta död på hiphopen i sverige kanske vi bara kan sänka nivån lite? :p för att vara petig: De som kommenterat (låt oss säga 5st) kanske inte har samma smak som dig, då missar du något.. peach
saken är att man som 16 åring inte är som himla tight riktigt än, det tar en massa år att hitta sig själv och en stil, men alla har en rätt att försöka
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
mayornas, du har säkert rätt :P men, verkar som att folk inte får en ny chans, eller att nån vill sitta och lyssna på dom i flera år för att de ska hitta sig själva och sin egna stil nu för tiden?
Whoa är inte allt vad sverige har att erbjuda i hiphopväg. Fast du kanske tänkte att svensk hiphop är dålig på internet sen svu, svendetta, grioten,streetzone och allt det där la ner? med tanke på att du nämnde fonky fresh (som ses som en internetrappare och sällan nämns i samma sammanhang som looptroop, timbuktu, ison och fille o grabbarna)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
"Enligt mig och många andra är Battle och freestyle ett av hiphopens viktigaste element, och är det då bra att inte ha någon sida eller dylikt att läggga upp battles på?" Battles och freestyles känns inte riktigt som en internetgrej, gillar inte alls utveckligen att fler o fler förväntar sig att få hiphopen leverat genom bredbandsuttaget i väggen..
mycket kloka svar, andra inte enlig min mening.. Vill tacka "flinta " för hans inlägg det var många kloka och riktiga ord där, och jag håller med, Jammen här i Norrköping är INTE värda att beöka längre. till användaren "Jågurt" vill jag säga att det är helt korrekt det du skriver, men samtidigt är min mening densamma som "Begge "'s... vi har rappare nu, men vem tar över när dom "tunga" killarna lägger av? titta bara 5- 6 år frammåt... jag såg att någon nämnde timbuk och looptroop i samanhanget, det var bra tycker jag. Dom här killarna är runt 30 år och man kan inte hålla på hur länge som hellst heller. Saken är enligt min mening att det mästa blir sämre nuförtiden, när alla får en chans att lägga upp sina saker.. Det är ju heller inte lätt för dom som verkligen har talang att slå igenom när dom hela tiden blir "kvävda" av mängden så att säga.. Det jag menar är inte att vi ska få all hiphop genom bredbanduttaget, tvärt om! Det ska vara mera Jam och liveshower! men man måste publicera det som finns! och var ska vi göra det? Det måste finnas som en motsvarighet till samhellets, tv, tidningar, ja what ever. Hoppas ni förstår. Fridens liljor/ Daniel
rap är inte whoa som en del verkar tro. ut och upplev det riktiga. det mesta i audio är bull, sant. Men utan folk som försöker, vilka ska komma sen då ?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Dom begåvade blir förmodligen nåt om dom försöker ;D
saknar svenskunderjord.. .(
ja, fan också :(
Svenskunderjord.com la ju ner sin verksamhet pga. att dom inte fick tillrädklig respons från publiken... Det är samma sak med Streetzone.com
Båda dessa sidor har varit uppskattade av många inklusive mig själv, men man kommer inte undan det faktum att grundarna till dessa sidor tröttnade på sitt "gratis-arbete" för svensk hiphop pga. att publiken inte visade sin uppskattning.
Jag vet att många fler än jag själv gillade att besöka dessa sidor men när folk sitter på nätet och klagar, ger kritik som inte har någon grund osv, då förstår jag att man tröttnar på att bygga och arbeta vidare med en hemsida om som uteslutande handlar om svensk hiphop.
Nu har ju Streetzone och Svenskunderjord lagt ner sin verksamhet. Jag tycker personligen att detta är riktigt tråkigt eftersom jag själv fick mycket inspiration till min egna sida:
http://www.dj-silence.com/ Mitt arbete med denna sida har nästan handlat uteslutande om Svensk hiphop och mitt arbete som DJ (promotion osv.)
Idag finns det fortfarande kvar människor kvar i det här landet som jobbar för att stötta den svenska hiphop scenen. Jag är en utav dom, men nu vill jag även passa på att ge er lite länkar till folk som själv har kontakt med i mitt arbete med
http://www.dj-silence.com/ http://www.kingsizemagasine.se/ http://www.www.quotemagazine.se/ http://www.recognize.se/ http://www.shelta.se/ http://www.gulanstore.se/ http://www.recordhunter.se/
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Fan jag minns när man väntade varje vecka på nya Mp3:or på SvenskUnderjord och Streetzone, det var kvalla tider. Men jag minns även tiden innan, då man var tvungen att köpa skivor om man ville ha nåt,man var tvungen att röra sig ute om man ville hitta nåt nytt. Jag håller med Mayornas det finns så förbannat mycket hiphop och det är inte alls svårt att hitta feta grejer. Det roliga är att de är kidsen födda i Mp3 åldern som gnäller mest om att hiphop har dött och att det inte finns nåt bra, ni har haft det för jävla bra bara, ni skulle varit med då jag var kid och man var tvungen att gräva som fan efter skit, då internet inte var like lättillgängligt. Och till er som tror att det som släpps i Audio forumet på whoa "måste" släppas för att nästa talang ska komma fram ni har helt jävla fel, tror ni Latin Kings fick släppa sin första skiva pga att dom droppat låtar på ett forum? don't think so, mad hustle hela tiden, ut och spela. Audio forumet är svensk hiphops soptipp, och som på alla soptippar så kan man hitta nåt av värde men det mesta är som sagt skit. =)
Redaktionschef
2007-04-07 12:39
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag är mest trött på allas jävla gnäll. Hiphoppen är död "gråt,gråt,gråt". Det är ingen någonsin som har sagt att ni är tvugna att lyssna på internetrap, gå ut och köp en skiva om ni vil ha kvailtee istället, eller börja rappa och gör det ni tycker är bra.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Producent
2007-04-07 14:16
hiphop är inte baserat på internet så bara för att whoa är enda diskussionsforumet kvar så kan du titta ut ur ditt fönster
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
spacecat, word!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
alting utvecklas, man kan inte alltid göra som t.ex. latin kings gjorde allting var nytt då! Och titt på dogge t.ex. hur stor talang har killen? hur svåra är hans rims? på en skala, då var dom bra, det är dom nu med.. men det känns nästan som att vi sitter och återanvänder gammalt skit tills det inte är musik längre..? Och till er som säga titta ut genom fönstret o dyligt så vill jag gärna påpeka att jag har varit ute, men det som ges är inte vad som gavs förut.. vem som hellst kan ta en mic och ställa sig.. Sånt händer tyvärr allt för ofta! Och så sant som det är sagt finns det bra grejjer, givetvis! Men när man som jag är student och och lever på bröd, böcker och skolmat så räcker pengarna till 2 besök på mc donalds och ett busskort.. Då är det ite så lätt att ta sitt pick och pack för att ge sig iväg och besöka bra jam, för här i norrköping finns det inga jam att tala om längre.. Vi har duktiga rappare, inget snack om saken, men var ser man dom? på jammen (som inte finns)? på radio? tv? knappast... dom syns här! genom skärmen.. Fridens liljor / Daniel
Du lär ju ha 1050 i studiebidrag, och det är ju inte speciellt svårt att hitta en bra artist, och sedan åka till hans spelning. Om intej ga missminner mig är det ju inte så långt till stockholm för din del, så om du verkligen älskar musik, så är det ju bara åka upp dit och gå på konsert, svårare än så är det ju inte.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
finns ingen som försöker längre! Organism 12 är en av sveriges bästa rappare, han skrev texter i många år innan han började rappa för då var det svårt att komma in i "gemet". På den tiden var man tvungen att lägga ner tid och kärlek för att komma ut till dina hörlurar eller högtalare. Nu kan jag sitta vid datan i 10 minuter sen kan en polare i hongkong lyssna på min nyskapade låt. Hur bra tror ni "Ågren" skulle varit om han hade haft samma tillgång som vi har? Han kanske hade spelat in sin första text med datamic på en instrumental eller ett beat gjort i Ejay och då hade han nog inte utveklats för det hade han inte behövt för att få ut låtarna. nu har inte jag en aning om vad jag skrev för klockan är 03:50 en lördagkväll men hoppas alla förstog vad jag menae
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
mcyket bra skrivit, håller med fullkomligt.
Skyhög - Orsaker bakom att SvenskaBattles har legat på is ett bra tag är att: Serverproblem Den server som filmerna ligger på ägs av en studentförening som har lite dålig koll, nåt som gör att vi som har konton hos dem ibland blir utlåsta ett tag (ibland ett par månader) utan att de meddelar / upptäcker varför. Dock skulle jag ju fortfarande kunna lägga upp info om battles, men där kommer ju nästa problem...Jag inte haft tid Det är på tok för ofta som jag varit utan internetaccess och helt enkelt inte haft tid / möjlighet att meckla med sidan när jag väl haft uppkoppling. Trots att den grundläggande grejen med sidan i mångt och mycket "bara" är att scanna av information för att lägga upp info om nästa battle så har jag ofta inte haft tid / ork att ta tag i grejen. Delvis p.g.a. att det är...Svårt att få tag i filmer Dels så är många "amatörer" svårflirtade eftersom de inte vill få en massa hån mot sig från puckon som inte förstår att de flesta tonåringar är nybörjare, utan tycker man ska vara Immortal Technique bara för att man står på scen och battlar. Dels så är en del arrangörer som helt enkelt inte svarar på min förfrågan om att få ha filmerna. Så det är ju lite problem med...Responsen För även då det är många som gillar det (stort tack till alla er!) så är det väldigt många som klagat över att sidan "förstör scenen eftersom alla kan kolla battles där istället för att gå på jams", "det tar för lång tid! battlet var ju igår!!!11!" och liknande. Även förutnämnda sågningar av juniorerna spelar in, för det är inte kul att se folk bara racka ner på andra heller. En tredje grej som hänger ihop med responsen är..."Tjuverier" Det är lite trist när jag har spenderat ett par timmar på att krympa / snygga till en film för att lägga upp den och den sen dyker upp på någon annans sida utan cred till den som filmat, de som arrangerat, eller sidan som la upp filmen från första början (exempelvis hade snooks webmaster bara plockat en av filmerna från när danne vann mot prof p på freestyle rap sm 04 och lagt upp utan att säga så mycket mer än att danne vann sm). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Tack så hemsk mycket för det svaret! jag har sett att det har stått om era serverproblem och har jag god förståelse för! Det har jag för det övriga med, defenitivt.. Jag tänkte faktiskt på det där med att snook "snodde" filmen från eran sida när dom hade den på snook.se.. eller har rättare sagt har .... Men finns det inget som vi "övriga" kan gör för att hjälpa till? Fridens liljor/ Daniel
Det finns mycket bra.. Det gäller bara att leta bland allt så finner man nåt som passar. Det finns otroligt mycket svensk hiphop som inte faller mig i smaken särskilt, grejen är att jag bortser det då bara och lyssnar på det jag gillar.. Och på whoa kanske inte det finns mycket, men tur är väl det att svensk hiphop itne bara är whoa även om endel tycks tro det..
nattkrig P0 just det! det finns ju frizon också!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Skyhög - Jag vet inte om det finns så mycket att göra, men i och för sig: om du känner någon som vill skriva en rap-relaterad krönika eller nån battlare som kan tänkas bli intervjuad (via mail av en riktigt kass reporter, dv.s. mig) så är det helt fritt fram att skicka ett meddelande :) Har även hållit på med ett par nya avdelningar på sidan under året, men vet inte rikigt om de ska upp eller inte, så när sidan väl uppdateras så kanske de blir med lite nya roliga grejer ;) Stort tack för uppskattningen för övrigt :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Oracle P23 Där sa du nåt!
Vill även tipsa om en riktigt bra skivaffär som finns i Göteborg, men även på nätet:
http://www.blenda.com/
Hmm, länge sen man skrev något. Jag tycker att det är en helt befogad "kritik" av hela grejen men problemet ligger mycket djupare än så. Det är en helt förändrad scen. Alltså fundamentalt förändrad. Jag tycker att det tar sig mest uttryck i hur dålig sammanhållningen är och hur mycket man tror att saker ska hända av sig själv. För det är framför allt inga jams längre. Ingen verkar tycka att det är en bra idé att försöka arrangera en kväll i valfri stad som är till för att kulturen ska frodas och inte klubblivet. För klubblivet handlar bara om att få brudar att dansa och det blir bara reklamradio av allt då. DJ´s rättar sig och allt sker medan en radiokanal som inte tycker att Dr Dre passar in i deras utbud kallar sig för "The Voice Of Hiphop And RnB" talar om för alla unga människor vad hiphop är. Sen är inte svensk hiphop speciellt kul heller. Om det inte är en massa MBMA-kloner från landsbygden som tror att "fyndigheter" (som inte är i närheten av deras idoler) är ett substitut för flow och röst så är det ett gäng förortare som tror att de är amerikaner, vare sig de rappar på engelska eller svenska. Brytning har ofta samma funktion som landsbygden fyndigheter. Det finns ingen vital nerv och ingen har något bra att säga. Om man inte visar intresse som inte handlar om ens klick eller en själv går det inte. Om ingen sammanhållning finns går det inte heller. Om alla ska vara delaktiga som musiker går det inte. De flesta måste ha mer självinsikt och bara konsumera musiken. Men jag har inget bra recept på hur det ska lösas. Jag tror inte att kultur kan "tvingas" fram, vare sig det hanlar om pretantiösa pjäser på dramaten eller hiphop. Jag kan bara göra vad jag kan. Jag köper faktiskt skivor, jag skulle inte rappa om jag inte tyckte att jag hade ett betydlig bättre flow än genomsnittet och jag skulle gärna hänga på jams om det gjordes några. Poängen är att hiphop är stora affärer idag och det måste till lite "mot strömmen"-tänkande och mindre New Era kepsar om det ska upplevas som en genuin rörelse. Bla bla bla... men hoppas att någon pallade läsa.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
jag pallade läsa och jag kan säga att du satte ord på resten av mina tankar.. "måste till lite "mot strömmen"-tänkande och mindre New Era kepsar om det ska upplevas som en genuin rörelse." det är så rätt det su säger. Grejjen är att vem som hellst (precis som du säger) kan göra musik, hiphopare är inte hiphopare längre! En "rappare" på whoa kan gå klädd i "goth kläder" såväl som han/hon kan vara "JL-klädd" 8:e klassare.. Det är så sant som du däger att man måste finna sin plats så att säga, alla kan inte producera musiken! vi måste ha konsumenter som "hejjar" fram dom som verkligen har en ärlig chans att lyckas. Dom som har talang helt enkelt. Vi måste "värna" om kulturen och visa vad hiphop egentligen innebär och vad som egentligen krävs för att bli en duktig rappare/artist.. för det verkar ha tappats på vägen någonstans.. Fridens liljor / Daniel
P.S kan rekomendera don krille, det är SÅ bra hiphop låter i dagens läge! BIG UP! Fridens liljor / Daniel
Orkade inte läsa igenom tråden. Säkert massa skit i den.
Jag tycker det är bra att internetgrejen dör ut. Varför ta det på internet när man kan ta det på riktigt. Öga mot öga. Så som det är meningen att det ska vara. Så att man kan visa sina skills på riktigt.
Jag blir lika arg när jag hör folk som lägger upp sina första låtar och tror att dom ska bli signade för att dom lyckades ladda ner Ejay (hiphopversionen med eeeeextra många nya coola effekter).
"gotcha back like a chriopract"
Håller med om det mesta. Men jag tycker ändå att folk ska få lägga upp sin musik. Visst, det mesta är ren dynga och 95% låter precis likadant. Svensk hiphop enligt whoa är ju akustiska gitarrer och texter som handlar om antingen, olycklig kärlek, någon fiktiv person som är mobbad (ingen vågar skriva så personliga saker), någon som gått bort, sommar eller någon diss låt till en annan whoarappare. Det har ju blivit som en egen movment detta med whoa. En egen liten hiphopvärld för "småkids" att göra låtar och klappa varandra på axeln. Vilket iofs kan vara bra, några kommer ju säkert att bli duktiga om dom är relativt seriösa. Men det är ju fan dötrist i audioforumet numera när det kommer upp max en bra låt i veckan. En snygg sida med lite info om redan bra rappare vore dunder bra. Lite MP3:or och en intervju är ju allt som behövs liksom. Whoa hade ju kunnat ha en sektion med lite sånt på. Numera hittar man en bra grej genom ren tur genom att plöja sig igenom tusen "nu släpper blablabla sin efterlängtade Netplay"-trådar. Allt är lite keff helt enkelt. Det borde vara lättare att hitta dom bra grejerna!
Helt rätt det du säger jag håller med fullständigt på den fronten, "En snygg sida med lite info om redan bra rappare vore dunder bra. Lite MP3:or och en intervju är ju allt som behövs liksom. Whoa hade ju kunnat ha en sektion med lite sånt på. Numera hittar man en bra grej genom ren tur genom att plöja sig igenom tusen trådar." Det är vad som borde finnas här! Fridens liljor / Daniel
Saken är den att alla har sina tycken, MEN att folk lägger upp låtar för måga gånger och "uppar" och söker efter HYPE hela tiden så blir allt kaos, då kommer inte dom bra rapparna fram (här på whoa). Om alla skulle lägga in sitt inlägg låta folk kommentera som vill kommentera får göra det. det är problemet iaf, att för många vill ha uppmärksamhet genom olika knep!
Medicc&Patten
P.S kan rekomendera don krille, det är SÅ bra hiphop låter i dagens läge! BIG UP! Tack mannen, sånt värmer alltid. ;) Kan göra ett tillägg där också angående Whoarappare-debatten: Om man inte har stått på scen eller uppträtt på något sätt kan man nog inte kalla sig MC heller. Jag tycker inte att man ska behöva battla och sånt för battles är grymt överskattat och nivån i Sverige på tok för låg, Snook vinner över alla ändå. Allt för många "battlare" visar sig sakna substans när det kommer till flow och topics och blir nada när man spelar in vanligt, dvs falsk marknadsföring. Att faktiskt leverera och övertyga inför folk är ett måste och man får känna efter om man är beredd. Skit samma vad man kan spela in med. När det gäller dagen musik är det samma killar som gällt senaste fyra åren. Special Blend, Highwon, Paragon, TLK, Petter och ett fåtal till. Det är tecken på att något är fel på utvecklingen, även om de jag nämnde är bra och duktiga.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans