I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mark in da Park & Mange Schmidt, pajasarna tar över!

Svensk Hiphop - Allmänt

Rappare

2006-11-21 14:34

Mark in da Park & Mange Schmidt, pajasarna tar över!

Man skämms snart över att man är hiphopare då det är bara sånna där jävlar som tar sig igenom.

Vad tänker ni kring detta? Verkar som att folk uppskattar variation och variation inom hiphopen är tydligen att inte behärska den och vara pajas!

Fy fan

facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-11-21 14:36
Usch
Aldrig mer....

2006-11-21 15:02
Vadå? Mark In the park? Har han slagit igenom eller??

2006-11-21 15:07
När idol är slut så kommer nån att skjuta snubben...å då blir han en legend!!!
...

2006-11-21 15:11
Mark In the park? vem är han?
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX

2006-11-21 15:20
du har fel, mark in tha park är en 17årig ishockeymålvakt från djurgården som var med i idol aditionen(?) och sjöng och rappade lite..

Mange är väll nån som har polat sig upp i hiphopsverige
Men lika glad är jag för det!

2006-11-21 15:25
hiphopsverige? nu får du ge dig.
 i get more pussy then panty!

2006-11-21 15:28
det var pinsamt att kalla sig för hiphoppare redan innan dom.

2006-11-21 16:42
förfaen!
whoasha

2006-11-21 17:00
Alltså, Mark in da fucking park förstår jag mig inte på, skön kille visst visst. Han har sin stil men hiphop , neeh kan ja inte påstå!

Mange däriomot tycker jag är fett skön, han kör sin egna stil osv. Egna tolkingar på klassiska hiphop låtar. För skönt.
Bara för att ni "Hiphopsverigesomhängerpåwhoa" är insnöade på vokalrim och gangsterrap som ni hatar!

Gunga med istället era monotona jävlar!
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2006-11-21 17:17
faktiskt lite sant de Crue säger, för mycket rimrunkande på whoa. skit i rimmen och inse att mange schmidt faktiskt har ett jävligt eget gung i sina texter. allt behöver inte låta likandant... så jävla konservativt.
http://www.kalvinhiphop.com
Manager

2006-11-21 17:22
Men är ni efterblivna eller.. klart som fan att mark in da park driver.. tillskillnad från mange schmidt.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-11-21 17:23
ord på crue
Manager

2006-11-21 17:25
på vilket sett? bryter han mot jantelagen elller?
/ Deedz.

2006-11-21 17:34
Kommer Skjuta horungen när idol är över!!!!!!!!
SunShine Reggae!.

2006-11-21 17:48
Crue P23
du har fel. whoa är inga rimrunkare. hans stil är helt enkelt wacked och bör därmed inte få nå radiotid. tur att jag aldrig hört han på p3 än.
 i get more pussy then panty!

2006-11-21 18:19
jag hatar han mange schijifdjfosth va fan han heter, fick lida igenom hans "hit" hela sommaren på jobbet. jävla bög
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-21 18:29
Jag har inget emot att Mange kör sin grej och att den är annorlunda...men han är ju dålig, jag kan bara inte helt enkelt förstå varför folk diggar han...det går inte, finns ju 1000gr svängigare grejer där ute som är bättre än honom...
Rappare

2006-11-21 18:46
sweety_1990 P16

Det skulle jag vilja se....

JONIS REST IN POWER

2006-11-21 19:13
hoppas radiokanalerna fattar att dom ska sluta spela dålig hiphop som mange schmidt, fronda, mark in tha park osv...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2006-11-21 21:27
ja självklart kan man hoppas på det och man behöver inte digga..
men folk verkar ju verkligen HATA personerna i fråga. något personligt?
/ Deedz.

2006-11-21 21:56
Marc in da park är grym på rap.

skön röst och äkta amerikasnk brytning. tycker att han är välidgt bra  , inte många på whoa son är lika bra som han på BLING BLING HIPHOP!
 ------------------------------------------
_¯ ¦..¦ _¯_ ¦_ ¦ _¯
¯_ ¦¯¦ ¦¯¦ ¦ ¯¦ _¯

2006-11-21 21:57
alla klagar men är det inte "ni" som lyssnar på det också?
yes ahaya

2006-11-21 22:15
Crue P23

mange schmit har väl inte någon egenstill? han har ju direkt översat hela sin skiva greates hits!

2006-11-21 22:32

Whoa.

DJ

2006-11-21 22:41
Personligen tycker jag nog Fronda och liknande är bra mycket mer pinsam än Mange Schmidt. Mark in da park kan man ju inte kommentera.. Han är mest en kul grej.. Knappast så att han har slagit igenom.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Poet

2006-11-21 23:14
Ni kan inte jämföra Mark in the Park med Mange faan...
At the gates of Eternity...

2006-11-22 00:10

Seriöst, varför lägger ni ner massa tid på o kommentera musik ni inte gillar? Ni skapar hype med allt snack?

Om det diskuteras Fronda i 200 trådar på Whoa, tror ni han blir mindre för det?

Vore soft om ni på Whoa kunde dela upp denna community, forum för folk som hatar... och sen ett forum där man diskutera på riktigt, det som är bra.. är något dåligt så kan man ju iaf försöka hålla det över vattnet i kommentarer, rätt?

Så folk, lägg ner tid på att hylla dom ni diggar istället.
lägg inte ner ens en tanke åt dom ni INTE diggar.

Snälla.

2006-11-22 00:20
Vem fan vill "slå igenom" på det sättet som Mark in the park har gjort? Allvarligt, han har ju bara gjort bort sig.

Precis som allt annat i idol tar dom bara med dom sämsta för att folket ska ha någonting att skratta åt så dom iaf får lite tittare.
Eller?

Mange Schmidt är väll.... Mja, hiphop kan man väll inte kalla det? :s
Sortera efter Jag

2006-11-22 01:57
Jag tycker det är förbannat roligt (läs tragiskt) att läsa och försöka tolka er definition av hiphop.

Det är fan helt efterblivet att tro att det är dessa artisterna som svärtar ner hiphopare. Mark in the park, fronda, mange, snook och alla andra som numera är populära att hata på är absolut inte det pinsamma baksidan av "hiphop-sverige"...

Snarare så tror jag mig vilja våga påstå att det är töntiga kids som sitter på whoa dagarna ända och kastar glåpord efter folk som har en annan syn på vad som kallas "hiphop".

Sen måste jag bara fråga? -vem ger er rätten att berätta för mig och andra medlemmar vad som är hiphop eller inte?

njaa...pojkar...jag skulle uppskatta om ni tänkte igenom era åsikter lite mer innan ni skriver nästa gång..

ps. jag kan ärligt säga att jag de senaste åren har fått förklara mitt val av musiksmak med en minst 5 minuters förklaring till varför. för fan inte skäms jag över fronda, eller de andra.. jag skäms över alla övercoola kids som faktiskt köper 50-cents platta men laddar ner afasis...

baaah... som om mina ord påverkar någon? jag hatar att bara vara en i mängden när det finns så jävla många idioter som tar så mycket plats...

suck.

2006-11-22 07:37
s-mic P24

"jag skäms över alla övercoola kids som faktiskt köper 50-cents platta men laddar ner afasis..."

Smartaste jag läst på hela tråden.
För egentligen vem bryr sig om dessa "artister" låt dom göra sin grej...lägg ner tid på annat t.e.x försök komma ut själv och visa vad svensk hiphop it's all about om det nu är ert mål

I'mOut
.::: © Adasme™ ® :::.

2006-11-22 08:36

Det är synd att talanglösa töntar som pratar i takt ska förknippas med något man älskar. Men är inte det stigmatan som alla subkulturer lever efter, att bara kunna bli förstådd av någon med samma snäva tankebanor? Om nu all hiphop kan kallas subkultur - men det är något jag inte vill snurra in mig i.

Rakt upp och ner.

2006-11-22 09:52
typiskt whoa att vara fett bittra på folk som gör något nytt och originellt. men dock så anser jag personligen att mange scmidt är så sjukt jävla kass! jag som uppskattar att man försöker utveckla hiphopen skäms när jag hör något så dåligt som mange. han kör sin grej som alla säger men hans grej är skitkass! snubben har rappat i typ 40år men är lika bra som genomsnittet av whoa rapparna.
Och sen så blir man ju ledsen över hur hiphop speglas i samhället, jävla 50cent och all värdelös dirty south musik där all skitl åter exakt likadant kan dra helt åt helvete! jag skiter i om dom kör sin grej. snälla gör något nyyyyyyyyyytt!!
SUCK SHAFT
Rappare

2006-11-22 09:55
VArt kan man höra den där Mark in the park?
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-11-22 12:28

who can blame mange.. förvånar mig inte om runkade till barbados i duschen just nu....

2006-11-22 12:29
edison

mark

I've been licking this carpet for three hours and I still don't feel like a lesbian!

2006-11-22 13:10
Mange Schmidt är en skön lirare.

sen vem fan bryr sig om det släpps en massa kass hiphop när det fortfarande görs bra grejer? stolpskott.. wtf

2006-11-22 13:13
Hiphopare har fortfarande inte fattat att om man INTE BETALAR för den hiphop man vill höra så kommer den heller inte att komma fram! Hur vill ni att era favoritartister ska ha råd att pressa plattor, bygga studior och spela in videor när 99% av er inte betalar ett öre!!
Profet

2006-11-22 13:14
mark in da park kommer ju försvinna så fort idol e över så.men mange får man nog tyvärr höra här o där eftersom han slickar pung på petter o dom typ.hans låt glassigt är förövrigt en av dom sämsta svenska rap låtarna som släppts hans stil e så krystad. mange e ju ett prakt exemplar på att har man kontakter så kan man va hur dålig som helst man får ändå släppa videos o singlar som nån fjortis diggar. usch fy fan för mange schmidt.
thundercooperfuckinbird

Rappare

2006-11-22 13:43
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,931039,00.html

Alltså det är ju sjukt så det står härliga till!

Varför ger dom inte hon med rosa hår som sjöng som en telfonsingal skivkontrakt också?

och faktum med att den breakdancande balladalidila snubben från förra året också fick recca singel och göra video är ju helt absurbt.

2006-11-22 13:49
Alltså man märker verkligen att ni som hänger här inte har ngn koll!!!

Visst jag kan hålla med om att Glassigt kanske inte var en klockren "hip hop" låt men rätt skön ändå.

Men att ni inte kallar Mange för hip hop, ja då märker man att ni inte kan ett skit..
Han har varit med hur länge som helst, och hålt på med allt inom hip hop, och verkligen arangerat sig för ett bättre hip hop sverige.
Sen kan inte alla gilla alla stilar,

Förrutom det så är hans nya skiva "samtidigt i sthlm" en av årets bästa skivor, grymt bra, lyssna bara på håll käften med rusiak och enye (tror det stavas så)

Så sluta gnäll och gör ngt själv
Rappare

2006-11-22 13:53
Restless 
haha helvete! Jag vill inte leva i en värld där man kan skriva så här:

måste ta en dusch, inte luka usch/
måste stå högt i kurs/

Alltså det skulle en tre åring kunnat hitta på! Jag tycket inte Mange Schmidt är bra alls, det sticker i örona och han har slagit igenom för att han inte KAN!

När man hörde glassigt tänkte man väll att det var en kul grej! Men sen när man hörde en till låt "Starta festen nu" och hörde:

"Fan han kan ju inte bättre" då blir man ju bara deppad.

2006-11-22 14:50
Den som har coolast kompisar vinner!

2006-11-22 15:00
http://www.basshunter.se/vifta.htm

Kolla min länk, det måste ju ändå slå både Mark in da Park och Mange Schmidt...

2006-11-22 15:54
tänker inte ens läsa men:

HUR FAN KAN DU JÄMFÖRA MANGE SCHMIDT MED MARK IN THE PARK?
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job
Rappare

2006-11-22 16:26
Queff P18
Vadårå? Pajas-rappare som slår igenom för att de skämmer ut sig. Det faller i samma kategori för mig.

2006-11-22 16:59
Mark in da park ÄR FRAMTIDEN!!! (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L)(L)

2006-11-22 19:04
ohnej va jobbigt ooooh mark in the park! sluta kolla på teve, lyssna på radio o läsa tidning så slipperu han. mkt nyttigare för dig sjÄLv oxå. problemnet löst
~~~War, Hate & Confusion~~~

2006-11-22 19:08
det roliga är att visa tror att man måste vara bättre än allt man inte gillar...

Lyricist

2006-11-22 20:06

Fuck mange schmidt= inte hiphop
Fuck Snook = inte hiphop
Fuck alla dessa wannabees o brats från bl.a stureplan som kommer o "rappar" o tror sej hiphop.

så jävla många som gör narr av hiphop/rap nu fö tiden i sverige och d e skammligt...

d handlar bara om pengar nu fö tin... mage schmidt är ett bra xempel på det... verkar inte som vanliga medel svenskar förstår sej på riktig hiphop...

satsa utåt pom du vill bli nåt...

skämms sverige...

Producent

2006-11-22 20:14
Det går inte att jämmföra Mange med Mark in The Park. Tönt i sverige som går runt & droppar ordet nigga hela tiden.
Jag fattar inte att det är så många här som inte gillar Mange. Men sen e det massa här inne som pumpar Snook som e lika bra som Balsam Boys.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.