AP - Aposteln
Woow, nu finns den ute!! :D kommer snart till butikerna, någon som hört den och har några kommentarer.
"fördomar fördummar"
Riktigt nice efter första lyssningen. Jag Minns är riktigt, riktigt, riktigt bra. Textmässigt riktigt, riktigt bra.
Det som är jävligt synd är att många kommer sova på detta. mer sånt här. I tider då alltför många släpper halvdant, tråkigt kommer detta. AP är sveriges bästa just nu.
vart kan man köpa den någonstans?
Efter en till lyssning sjunker skivan lite. 12 låtar, men ändå får man spola förbi 2-3 st. "Rör På Den" är endast löjlig, "Körkort" känns rolig en gång, sen tröttsam. Men när de verkligen, lägger manken till. Shit.. introt är otrolig, likaså snack i takt.
det jag tycker e synd me den e att den redan läckt ut! jagh ar den redan,fick den igår. har inte lyssnat igenom hela ordentligt så jag återkommer med recentionen heheh......
jag e så RAK att du blir SNE!
Blir ett givet köp om albumet ens kommer upp till hälften av mina förväntningar. pm me!
vilka är medlemmarna i AP nu för tiden?
gonza, juan, och lucutz som dj
Kvalitén e så dålig tycker jag..och jag tycker AP har gjort bättre, det var bara några enstaka låtar som var bra..:(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är inte Beshy oxå med?
"fördomar fördummar"
Vänta nu snackar ni om en ny skiva? Inte EPn som släpptes nyligen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ny cd ^^
jo Besh One är också med. men på vilka slags spelningar han är deras dj vet jag inte
grym platta som vanlingt och jag minns va grymmt tung kommer köpas när den släpps utan tvekan.men låtarna som va med på EP:n skule väll inte va med på plattan eller??
-¤one-0-one¤- -¤Varberg¤-
hahahah så jävla skän "Blå Gula Färger " e hahah "Körkort " e osså skän hahah det roliga me dessa låtarna e att dom har fett me humor...
fittigt att läcka den.... tänker vägra ladda ner den och köpa den sen när den släpps! :P
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
Vart går det att köpas ? svar tack :) låter ju överfett, AP!
ricktigt fittigt av den som har läckt ut den ja! att den ska inhandlas e klart,MÅSTE juh ha orginalet. men jag tackar inte nej o lyssna på den,och ännu mindre nu innan den har släppts! fattar inte va d e för folk som har fått tag i deras skivor innan dom släppts,samma hände me deras förra" de utskrivna" den läckte osså ut innan den släpptes....... tråkigt!
de släpps i januari! allså finns den ite o köpa änn! om jag inte har fel för mig så släpps den den 5 januari! för dom ska ha releas party på nöjesguiden festen den 5e januari men som sagt, jag vet inte.......
hahaha shiiiit "Rökfritt" hahahaha
Shit, asså introt (första låten): en av de bästa svenska hiphop låtar någonsin. dope as fuck.
wurrd
www.myspace.com/furiousbeats1 www.myspace.com/headlikeorange
Visst har dom nåra sköna låtar på den här skivan, men den e inte ens i närheten av deras första skiva. Ja hade hört att dom hade bytt stil, men inte så här mycket...och åt fel håll. Ja gillar inte gonza längre, eller extravagonza som han vill kalla sej nu...pajjas! Heter det inte sprillans ny låt?
The more you sweat in training, the less you bleed in combat!
jag vet inte vart deras skiva finns att få tag i. men på cdon kan man lyssna på några av deras låtar.
Flashigt omslag ;p
Den släpps ju inte förrän Januari, hur kommer de sig att folk hört? DC? :p
Mkt bra skiva, blir lätt ett köp (stöd bra svensk hip hop även om skivan har redan läckt ut på nätet, tråkigt ba) Obs! Masse dödar med sina beats på denna skivan, han visar var skåpet ska stå när det gäller o vara bäst på o prodda!! MITT X!! shiiit vad man tänker tillbaka... BIG UPP !!!
Cynic Nää tror att hela plattan är producerat av Masse, stog nåt sånt på advance patrols hemsida.
Skivsamlare
2005-12-26 21:34
Hoppas inte att folk kommer nöja sig med att bara ladda hem den, så den "floppar" som den förra.
Yes! In Concert — For the love of music
Cynic sant men du förstod vad jag menad o d e d some det vesäntliga,eller??
inte lyssnat igenom hela ännu, men av det jag hört måste jag nästan säga att jag är en aning besviken. hade nog lite förhög förhoppning. men det är långt ifrån dåligt.. lätt värd platta..tar ju det mesta i sverige iaf :D
tyckte deras första skivan va mkt bättre.....fast de fanns feta låtar som Plötsligt kom tystnaden , betongbarn , ett land som e tryggt , jag minns o 2 3 till........sen fanns de vissa keffa!
Är Betongbarn med? Hörde den på P3 och tyckte att den var bra.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Vad kommer den att kosta?
DIIIF
Skivsamlare
2005-12-28 02:03
115kr på megastore, 129kr på CDON.
Yes! In Concert — For the love of music
Ton_för_Ton P14 : BRA! vill ha fler som droppar comments! så man vet hur folk ser den, innan jag köper :)
Jag Minns: Bästa låten och en riktigt jävla otroligt bra låt. En av de bästa svenska hiphoplåtar någonsin som gjorts. Otrolig inlednings på skivan. Ett Land som är tryggt : En nice invandraranthem. Dock håller den inte länge. Beatet känns bra, men felanvänd. Går dock ej att undvika Juans helt sjukt feta texter och flow. Mitt X : Är det Pauline i reffen? Nice sjunget! Riktigt nice lugn låt. Fin story även om den såklart är gjord innan. Översoft beat. Blågula färger : Jobbigt latin-beat med kass refräng. En av de sämre på skivan även om Gonza skiner till i vissa roliga rader. Körkort: Beatet känns slötstruken. Rolig låt... ett par lyssningar. Sen blir det tröttsamt. Kom igen... finns fetare grejer att prata om än körkort. Plötsligt kom tystnaden : Textmässigt ojämn, låga bottnar, höga toppar. Skönt beat. Underbar slow jam. La Calle : Spanskrappad låt. Textmässigt.... ehm vetefan. Beatet låter ganska ordinärt salsa. Tråkigt. Rör På Den : Nej, nej, nej, nej, nej. Vi kan väl skippa plastig reggaeton kopia. Ja.. låten handlar om just titeln. Rör på den. usch. Nej. NEEJ. Ta Bort. Ta Bort. Betongbarn : Vilket fucking beat. IISCH. Förortssång. Som är helt perfekt även om topicen är uttjatad. Ändå perfekt. Sjukt fet. Rökfritt : kan ätnka mig nice förfest låt, men orka lyssna på en låt som handlar om att klubben luktar när de är rökfritt på allvar. Mer än en tre gånger. Snack i takt : Jävligt nice. Gonza kör om karriären och uppgång och situation. Fett beat. Skön refräng. Komisk genial, inte löjlig som rör på den eller körkort. Skivan känns riktigt på G igen. Nobody Som Oss Riktigt nice beat. Ordlekande klubb/bounce/funk/chill låt. Perfekt avslutning. Grejen med skivan är att låt för låt är den egentligen inte ett mästerverk. Men helhetsbilden är ändå att skivan är en frisk vind med feta beats och tidvis otroliga texter som verkligen känns. Topparna känns mer bottnarna. "Jag Minns" top 3 någonsin i sverige. KÖP när den kommer ut, kommer jag defenitivt göra. Annars är det skamligt.
Har faktiskt tänkt att köpa skivan, men när jag hör allt om denna låt blir jag nyfiken.. Kan ingen langa "JAG MINNS" ? på msn, maaxito_@hotm... you know the rest :p
Jag Minns, Ett land som är tryggt och Betongbarn gillar jag. Ska bli kul att se dom på KB.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
gonza ska väll lägga micken på hyllan han står ju och gör bort sig på tv nu han orkade typ inte leva på sos längre har jag hört