Timbuktu feat. Chords & supreme - Det löser sig
Fan..samplingen i låten..nån annan som har den också blir galen på att inte komma på vem det är.. vet nån?
www.twitter.com/chefovic www.randombastards.com
det e en känd låt, al green tror jag..
ya hörd mä!
samplingen är ockdå använd i klassikern, "players club"
för i helvette franke!
fruktansvärld är den bästa låten på plattan.. den var riktigt tung.. resten gillar jag inte lika mycket..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Redaktionschef
2005-02-28 15:08
Som sagt, samplingen har använts tidigare i Rappin 4-Tays "Players Club" :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
samplingen heter "Private Number" av William Bell.
Köpte skivan idag och jag tyckte inte den va allt för underbar, hade förväntat mig lite bättre, men har inte lyssnat så noga på texterna ännu, blir nog bättre ju mer man lyssnar på den skulle jag tro. Tror inte hans upplägg av rappen passar mig riktigt
absurt budskap,om man inte gör något åt sina problem å skjuter fram d så löser tiden d,vafan!kolla bara på handlingen i brendas-got-a-baby av tupac,där gör tiden bara saker värre å värre
"Det är önskan om att inte stå bredvid som driver folk till nästan vad som helst, snart behöver dom manus för att vara sig själv"Timbuk
Flunitrazepam?
jagvillocksåhaenblog.com
Verkligen skit epa att använda "Players club" samplingen, fan hitta egna samplingar...
Scandalouz, Grizzly Boyz R.I.P Hawk
Tycker det låter lite som "Aling the watchtower"
fan har ni hookat skivan elelr ... . alltså vadå bara 500 ex i vinyl , ska inte låta som en kuksugare och flash med vinyl jag är inet en enorm skivköpare fuck you men jag undrar vart man hookar den på inte cd!
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
jag har också använt denna sampling, även "i forgot to be your lover" med william bell, före jag hörde delighted peoples och ludacris låtar, så fuck de där med att man inte kan använda samplingarna igen.. skitsnack! men william bell & judy clay är grymma tillsammans!
i get more pussy then panty!
men alltså vart har ni hookat era skivor förutom cd on och dom andra cd butikerna
Alex-Adiels: finns i din lokala skivaffär? timbuktu får väl alla in..
i get more pussy then panty!
har inte timbuk samplat detta stycke i flunitrazepam eller vad den heter också? låter likt iaf!
www.myspace.com/victorhollender
man ska inte sno en så bra sampling som i players klubb. sabbar den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja tycker också budskapet verkar vara stört :S fattar inte avd han snackar om? ska man skjtua upp sian problem? eller vad? e han ironisk?
<¤¤()¤¤>
men på vinyl jag mena ju på vinyl
laller Enlighten us!
<¤¤()¤¤>
men hörrni fan alltså säg nu, när och hur och var kan man hooka den på vinyl? Det är bara för den är limiterad ni inte vill säga så ni kan flash ensamma sen
bara vissa affärer får in den på vinyl... själv har jag köpt 50 ex för att kunna sälja dyrt om 20 år när folk kommer vara villiga att betala ganska mycket mer än den kostar nu.. hör av dig då!
men i "nu" menar han ju tvärtom.. Att man ska ta tag i problemen NU!
Bombaclaat!
det är olika problem? i nu handlar det om segregation och rasism det löser sig handlar om personliga problem...
men alltså vart har ni hookat den på vinyl fan sluta slingra jag måste få veta....
aa fast jag hittar inget mer info där... ska kolla igen kollar varje dag.
vart såg du videon?
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
jag har också samplat den låten.. (fan!)
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Har dom äntligen släppt videon??? Fan de va typ tre veckor sen dom skulle gjort de! fett de måste ja kolla
tycker att Supreme låter som Melinda Vrede i låten
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Petter har ju också använt william bell samplingen i nån låt tror jag. Fan jag hade gjort exakt likadan låt som timbuks för flera år sen men jag tyckte den var rent taget så jag sket i det och nu kommer timbuk, fan jag skulle kunna sälja den till han, hehe...
ice. haha du är 15, när var flera år sen? var du född när du gjorde den?
en av de mst playade samplingarna...har själv använt den men kände att jag var tvungen att klippa upp den som fan
fet låt som fan asså
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
Feta låtar alla tre! Både orginalet, playaz club o det ordnar sej.. Men vad snackar ni om att han använta samma sampling förut? Flunitrazepam!? Tveksamt va??
Kristofer, the Hiphoper. I'm on point just like a weightwatcher!