Beställ Frondas Livet genom en pansarvagnspipa nu!
Frondas nya album Livet genom en pansarvagnspipa är äntligen här! Skivan gästas av namn som t ex Stephen Simmonds, Olle Ljungström, Papa Dee, Lorén Talhaoulb, Leafy & Kamphundar. Produktionen står P-Jazz, Kekke Kulcha och Fronda själv för. Ett litet smakprov i form av snippets kommer dyka upp på sajten under nästa vecka. Förhandsboka ditt ex nu i vår splitternya webshop på fronda.se ! 1. Guldfiskballaden (med Matthews & Bella) 2. Hej mina barn 3. Miljoner Indianer (med Olle Ljungström) 4. Stjärnornas värld 5. Iglopop (med Matthews) 6. Upp i luften (med Gabbi Santana) 7. Adalgisa 8. Min hjärna kommer snart att explodera 9. Du betyder ingenting (med Stephen Simmonds) 10. Sommaren är här (med Dob) 11. Västerås Foe Lajf 12. Doktor F (med Matthews) 13. Stopp (med Papa Dee) 14. Livet genom en pansarvagnspipa 15. Tapper soldat (med Lorén T) 16. Kära Magister (med Bashkim) 17. Ducka (med Leafy) 18. Teddybjörnstatus 19. En tutte är en tutte Peace!
Jag trodde seriöst att låtlistan var ett skämt när jag såg den först. Okej att jag inte hört låtarna än, ska inte döma ut något, men målgruppen verkar ju inte vara vuxna människor iaf.
fy fan...¨ Hörstedt: har frondas musik riktat sej till annat än 14 åringar förrut?
Its Tricky!
Själv väntar jag till snippets går att ladda ner. Beställer inget jag inte hört, o framför allt inte när låtarna heter "Hej mina barn" o "Stjärnornas Värld" :D men de är säkert bra iaf.
myspace.com/isterbuk
haha något att köpa till min lillebrorsa.. tänker inte ens lyssna på skivan.. eftersom jag tror den kommer bli lika dålig som hans tidigare.. den lär nog fan inte ens vara värd att ladda hem..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Aneksaphtesia Det är väl en jävla skillnad på genialitet och dårskap? När en dåre försöker bajta ett geni blir resultatet oftast värdelöst... Det är däremot roligt att se att Fronda har följt Org 12's stilutveckling som en skugga... En keff grådaskig skugga. Jag gillar inte Fronda och jag gillar inte människor som gillar Fronda, och nästa idiot som nynnar "Rullar fram" i min närhet ger jag en dansk skalle eller ett ont öga. Jag hatar inte, jag har bara inte en skev uppfattning om vad bra musik är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
töntiga ni är. ni har inte ens hört låtarna än.
<¤¤()¤¤>
undrar hur "en tutte är en tutte" låter.. kanske nått såhär: piiiiiiiiiiiiiiiiiipipipipipiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiyyyiiii
shimmy shimmy yo
menyo japp
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
har masse vart me o proddat på denna?.. oj
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
"ni som hatar hata mera...ni ger vår eld bensin" hur kan man döma en platta genom att se låt-titlarna? patetiskt...men shuuuuuuu folk kommer bli knäppta på näsan. no doubt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
menyo slicka röv tror jag inte det handlar om i det fallet, de två är juh vad jag uppfattat nära vänner.
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
Haha, fan vad löjliga ni är... Fronda är ju knappast särskilt bra, men inte hälften så patetiskt som alla här som ska visa sej vuxna genom att hata honom.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
haters. fronda driver ju med er alla, ni är för blinda och dumma i skallen. Get that straight
ja, så är det.
Haha, jag trodde det inte, men ni har bevisat er vara dummare än vad jag trodde. Hur i helvete kan ni dömma en skiva utifrån låttitlarna? och om ni ska dömma låten "Stjärnornas värld" efter namnet så blir ni besvikna när ni hört texten. kenta, spräckta näsor! =) Refused, word. Vettigt! EricM, jag har alla Fronda-tröjor, alla svettbanden, jag har till och med hans tröjor på väggen i mitt rum. Jag har hans skivor fint presenterade i en mapp. Hoppas dabbe i alla fall har någon tröja! Vad är det med er?
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A http://www.otechdesign.com
EricM, haha, det är jag som gjort grejerna ;)
EricM: Shit, sluta vara så jävla taggarna utåt. ja för det är ju veeeerkligen dom som gillar fronda som har haft taggarna utåt här? en helt tråd om att hata honom. bara att erkänna; du tycker det är pinsamt att fjortisar lyssnar på samma artist som du, och då vågar du inte göra det längre. han har ju knappast "bytt målgrupp".
för helvete.....Frondas målgrupp är ju såklart inte 14-åringar, det fattar ju vem som helst! d e bara alla hatare som säger det för att få lite vatten på sin kvarn, ganska pinsamt egentligen
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
EricM P19 HAHAHA på oricken, jag har faktistt skaffat mig en fronda T-shirt, ska köpa svettband snart också... HAn ÄTER hiphop scenen, det är så kul att se när han knäcker gammalmodiga "2-pac är bäst yo " galningar... peace
många av hatarna här komemr säkert lada ner hans låtar o lyssna på dom endå men fortsätta hata han, de verkar som whoa e fullt av fjortisar med hormonproblem som msåte ta ut sina aggressioner på en rappare som dom känner igen sig själva i....o ack vad det är skrämmande *snyft*
<¤¤()¤¤>
Bara för att namnen är löjliga behöver ju inte skivan vara kass...hur många låtnamn har egentligen med låtens innehåll i det stora hela att göra?? förutom typ Anthems å sånt...! Så alla äckliga Fronda hatare behöver ju inte ens kolla i en Topic som rör honom!
emelpee hela frondas stil är så ironic, och jag tror att han vet om det och bygger utifrån det. Lite provocerande och medvetet barnslig. Men vad vet jag?
ja, så är det.
Shit asså, och dom där Looptroop som varit med i barnprogram, vart är hiphopsverige på väg? shit, looptroop i barnprogram, shit asså.
vi hoppas inte att ni ska kunna bedöma skivans sounds genom låtarnas titlar, så känn ingen press. ni e ju självklart välkomna att försöka; ser att några profeter redan prövat vingarna... vi postar bara låtlistorna för att det ser så tattigt ut när alla rippar-grupper fuckar upp titlarna, lägger fel låtar på fel album o vem vet vad mer dom kan hitta på... sen måste vi handskas me alla "14isar" som lyssnar på vårt shit (men ändå oftast på något sätt lyckas ta sej in på _krogarna_ vi spelar) och förklara för dom att fronda inte är en grupp och att Jag Rulla Fram egentligen har ett aningen annorlunda namn. nu vet ni det! peace!
Jag tycker skivan verkar väldigt intressant faktiskt och titlarna är en bidragande faktor till det. En annan faktor som spelar in är gästartister som Papa Dee och Olle Ljungström. Det är faktiskt jävligt intressant. Dock, måste jag tyvärr säga, så längtar jag inte direkt till att få höra Frondas röst, så tack vare den försvinner delvis intresset lite också. :P Beslutsångest? Mja, lite. :)
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
fan den verkar ball :D jaja, jag är en fjortis då visst.. fast den verkar ändå ball :D
http://www.homage.nu/
Fronda är bra. Ska lätt kollas in. Väntar på snippets först dock.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Ha ha ha.. Vilka jävla idioter den här sidan består av. Allvarligt.. Jag spyr och skiter på whoa! Och på er. Orkar inte ens slösa min tid på en riktig disskusion med er. Gnälla som fittor över en skiva ni inte har hört pga låttitlarna!!!! Shiiiii... Och, nej jag lyssnar inte på Fronda. Jag lyssnar inte på svensk hiphop. Men vafan. Någon gräns måste det fan finnas!!!!!!!!! Nej, nu är man sjukt trött på det här. Ni kan dra åt helvete... puss & kram.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Emelpee P18 Jo, visst.. Men om ni hatar Fronda så hårt.. Vänta tills ni hört skivan och sitt inte och spekulera i vad ni kommer att få höra. För ni har ju ingen som helst aning hur skivan låter eller vad låtarna handlar om...
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
EricM P19 men om man inte gillar kan man ju skita i att skriva....
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Sälen vilka består kamphundar av ? jo käp fronda och obie alltå är käp med på en av låtarna minst ..
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever. Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."
Nosferatu: sluta vara så hiphop och säga att folk hatar hela tiden. Inse att alla kan inte gilla allt. det handlar inte om ni gillar de eller inte, ni har inet ens hört låtjävlarna vafan.
<¤¤()¤¤>
Jag ska köpa skivan, lätt. Han är bra och han kör sin pryl. Kan det inte bara få vara så?
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Kamphundar består av Matthews, Fronda, Käp och OB-1.
Lyricist
2005-02-08 02:53
Det är inte meningen att ni ska diskutera låtlistan, det är en informationstråd till att skivan kommer snart, och det finns möjlighet att förhandsboka den. Sen är det nästintill obligatoriskt att det ska synas en låtlista till skivan. Jag kan inte förstå hur folk orkar börja hata i VARJE tråd som har "fronda" skrivet i titeln. Om ni nu verkligen inte gillar han, eller avskyr han... då behöver ni inte ens titta in i tråden, och absolut inte skriva i tråden. Visst, alla är välkomna att ha en egen åsikt. Men just den åsikten behöver ni inte visa överallt. Låtnamn ska spegla vad låten handlar om, visst det köper jag. Men det är också något som ska väcka uppmärksamhet. Och varje låttitel som ni hatare stör er på, har inte gjort annat än att väckt en uppmärksamhet. Och att Fronda gör musik för fjortisar? det är för att Drömland och Rullar Fram blev riktigt bra låtar och väldigt många började lyssna på dem, men allt eftersom att de yngre började gilla låtarna, så började även ni jag-tror-jag-är-så-vuxen-och-mogen-och-h atar-alla-fjortisar människor att avsky låtarna just för att fjortisar, raggare och kalla dem vad ni vill lyssnar på dem. Jag är säker på att inte ens hälften av alla hatare hade stört sig så mycket på just det, om det inte var för att så många gillade låtarna. Rätta mig om jag har fel, men jag anser att jag har rätt i det jag skriver.
snippet vore inte fel
//Erik (aka Pipen)
va e det för feeeeeeeeeeeel!?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Skivan kommer knäcka . å ge UPP att döma på förhand !
Tüffü was here!
Lyricist
2005-02-08 17:32
EricM: Nu vet vi vad du och ni tycker om titlarna, finns inget rätt eller fel i vad man tycker. Alltså finns det inget att disskutera. Nuff Said. Nu åter till ämnet. Någon som har stora förhoppningar på skivan och som kommer beställa den?
Ingen vill ha äckelalbumet :(
alla ni som säger jämför inte fronda med org 12, när gör inte det org 12 har sorgligt nog fått en LSD psykos och blivit en deprimerad grubblare helt utan kontackt med verkligheten och har börga skriva sina texter så att bara han förstår och slutat med sina feta punchlines och flerstaviga rimm, han har blivit kass Fronda är ju fortfarande rolig
Jag är en tviiiiivelaktig figur
hallifax sa det..känns som man vill ta han på allvar.. sen "kom inte med röd rizzla din bögfitta"?okej det rimmar men jorå så atteee..
...
hallifax P60 eh. Fronda spelar inte i samma division som Org12 på några ljusår när.
Fegon_ P18: Självklart ska man köpa skivan! Beställt den har jag gjort, men det verkar lite strange. Jag fick ett ordernr men inget kundnummer så jag vet inte hur jag ska göra nu. =S Tror jag väntar tills den kommer i butikerna. Ang namnen, visst kunde låtarna hetat lite bättre grejer, men Fronda kan sin grej och det kommer bli ett grymt album, enligt han det bästa! Han har tydligen haft mycket outgivet material att välja bland... Sen kan jag väl inget annat än att hoppas å tro på Fronda heller nu när jag bokat in en spelning med honom som huvudakt den 2 april...
Jag vet inte varför jag skulle bry mig, men eftersom min flickvän gillar låten där han rullar fram (det har nåt att göra med att det är roligt att driva med handikappade, tror jag) och har spelat den tills mina öron blöder anser jag mig ha tillräckligt med skinn på fotarna för att säga att: om Stjärnornas värld INTE är en rolig lätt att missuppfatta som knarkpropaganda-låt* utan en tråkig hej jag dissar Stureplan.se-låt, då är det jävligt töntigt. Det värsta vore förstås om det är en ironisk bling bling-låt**. Uäck. * Puff the magic dragon eller På rosa moln, som exempel på sånt ** 2 Lirare i gemet, som exempel på sånt PS Haha, hajjar ni hur lång den första meningen i det här inlägget är?
lr så låter man bli å köpa skiven å förblir en lyckligare människa...
Skivan verkar fet, ska helt klart inhandlas, Fronda e grym. Bigups
<¤¤()¤¤>
Fronda är ett skämt:/ big up alla andra Västerås rappare!
fantastiskt
Lyricist
2005-02-09 02:27
EricM, om det upprepas hela tiden, samt att folk skriver "fronda är ett skämt" och dylikt så tycker jag inte att det håller sig till disskutionen angåeende låtlistan, sen så tycker jag också att en låtlista inte borde väcka så stor uppståndelse. Som jag tidigare skrev, Titlarna är till för att skilldra vad texten handlar om, men även att väcka uppmärksamhet. Och där kan jag bara säga att det har han lyckats med.
Till alla som tror att Fronda endast gör musik för cash: Ni har helt fel! Isf skulle han gjort som Snook och ta 30-40 tusen för en spelning så fort de blev kända och senare inte ha något mer material på gång. Fronda släpper nu sitt tredje soloalbum och gagepriset är inte alls så pass högt, däremot ligger han i och spelar som fan på varenda ställe som vill ha honom! Killen kämpar och han gör det bra!