I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Jimmie Åkesson talar om svenskfientligheten

Övrigt - Webbsidor

2010-08-03 17:14
ja? vad är det du inte förstår?

2010-08-03 17:20
Äh, jag ger upp..
Walking the street of dreams

2010-08-03 17:22
du förstår inte vad jag menar va? tycker det är så löjligt när svenskar gör det för dom har fan ingenting att klaga på... att ta illa upp av nåt sånt är bara patetiskt. sen tycker jag absolut inte det är rätt av blattar som kastar alla svennar över en kam bara för att nån behandlat dom illa

2010-08-03 17:42
Jag förstår precis vad du menar och hade du läst mina inlägg hade du förstått att jag inte håller med dig. Sen var det främst BC99's försvar av ditt inlägg jag invände emot.

2010-08-03 20:16
Eller, ja, försvar kanske är att ta i. Förklaring klingar bättre.
Groupie

2010-08-04 13:10
Kan imte någon rövknulla sönder honom?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-08-04 17:02
Lepra
nej det vore bögigt och vi på whoa är homofobiskt lagda.
kuk - kunst und kultur

2010-08-04 17:29
SirHustlehoff

Vad snackar du om? Varför skulle det vara mer löjligt och patetiskt av en svensk att klaga på rasism än av en utlänning?

Och varför har svenskar inget att klaga på när det gäller rasism mot svenskar? Är det bara rasism mot ickesvenskar som är fel? Du har ju helt idiotiska resonemang.
Groupie

2010-08-04 17:31
johnny_tex P22

*fniss*

2010-08-04 19:09
"Att vara Svensk är har inget med hudfärg att göra. Det är ett beteende" ett citat som någon politiker har sagt, ( kommer inte ihåg vem ) Men tycker det låter rätt så bra.

Jag själv kommer troligtvis rösta på Sverigedemokraterna pga deras politik låter bra.

Deras 3 viktigaste punkter.

Straffen.

Dom vill höja straffen på t.ex våldtäkter, rån, misshandel. Ja dom vill höja straffen på allt.

Äldre.

Dom vill ta bort pensionskatten. Så att dom äldre får mer pengar och får leva lyckligt slut.

Invandringen.

Dom vill minska invandringen så att vi alla som bor i Sverige ska kunna få jobb och få leva i ett fritt och tryggt land som Sverige än gång har varit.
Och alla som är invandrare som trotsar den Svenska lagen om o om igen, ska bli hemskickade med hjälp utav bidrag så dom kan starta om sitt liv i deras hemland.

Det är väll förståeligt? Om man kallar detta för rasism. Vet man inte vad rasism är för något.

Jag tycker detta låter väldigt vettigt. Tyck vad du vill.
Men min röst kommer på SD!

2010-08-04 19:10
Läs mer på deras hemsida.. http://www.Sverigedemokraterna.se

2010-08-04 21:59
Grattis Noppen till din skarpa politiska insikt. Du har verkligen fattat allt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2010-08-04 22:02
Brainwashed...
At the gates of Eternity...
Rappare

2010-08-04 22:27
BC99 P27
Då är la du hjärntvättad av typ, vänstern?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-08-04 22:35
Du kallar mig för hjärntvättad. Hjärntvättad av all skit som händer i Sverige och som våran nu tids regering inte gör något åt. Inget parti vill höja straffen mer än SD....

Känner mig hjärntvättad av positiva saker. Det är nog mer DU som är hjärntvättad av "ryktets vägar".

Tyck vad du vill.

2010-08-04 22:43
Noppen: Vart har skärpta straff fungerat som avskräckande exempel och minskat kriminaliteten? Populistpropaganda för infantila hjärnor.
Poet

2010-08-04 23:09
Emiliano: Funkar ju perfekt i USA, dödstraff i massa stater, 25 års fängelse för diverse skitbrott och "three strike system". Blir du dömd tre gånger så hamnar du finkan på livstid. Kolla så lite kriminalitet de har! :D

Sincedayone: Bra gissat där, men jag är människa. Så jag vet inte vilket parti som definierar mig. Men inte fan heller SD.

Noppen: Ett tips är något som heter källkritik. Det är lätt leka med statistik och hitta smarta "citat", med andra ord det som SD gör i sin valpropaganda. Och eftersom vi lever i en demokrati så har du den fulla rätten att rösta på vem du vill. Men, jag tror innerst inne att du är smartare än att tro den här skräckpropaganden SD öser in i människor.

Snälla, allt det SD snackar om är ryktets vägar, so don't go there.
Groupie

2010-08-04 23:11
Att rösta på SD är som att acceptera inkompetens och förakt...
Poet

2010-08-04 23:14
Lepra: Vi vet ingeting, gubben. Det är vi som är hjärntvättade ;)

2010-08-04 23:52
"Snälla, allt det SD snackar om är ryktets vägar, so don't go there."

Hm.. Kan tyvärr inte hålla med dig om det.
Det finns klara bevis på att våldet har ökat dom närmaste år tionden?

Det finns bevis på mycket vad Sverigedemokraterna säger. Koll upp det innan du säger något.

Jag är smart nog att rösta på Sverigedemokraterna!, Tycker inte om någons annans politik.

T.ex

Sossar vill ha in fler invandrare fast dom egentligen inte behöver någon slags skyddsbehov...

Miljöpartiet vill ta bort den Svenska armen och öppna gränserna i hela EU.

Med mera med mera..........

Men aja, som sagt alla har lika stor rätt att få tycka o tänka :)

Poet

2010-08-05 00:24
Som sagt, det är din demokratiska rätt. Synd bara att du röstar på ett rasistparti med fascistiska tanker och idéer.
Poet

2010-08-05 02:58
Jeezes, kan du vara mer ute och cykla? Vem har sagt att jag är vänsterpartist?

2010-08-05 03:55
Noppen

"Det finns klara bevis på att våldet har ökat dom närmaste år tionden?

Det finns bevis på mycket vad Sverigedemokraterna säger. Koll upp det innan du säger något."

Gör det själv för antalet våldsbrott har minskat sedan 90-talet. Det är fett sent och jag orkar inte rota upp bevis but it's a fact, tror du inte på det så gör gärna ett försök att motbevisa. Och som sagt, ökade straff har ingen inverkan på brottsligheten alls, det har man kunnat konstatera väldigt länge. Men visst SD, yaaay
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-08-05 10:15
Det är som Narkimic säger. Våldsbrotten har inte ökat.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Skivsamlare

2010-08-05 13:44
Hm.. Kan tyvärr inte hålla med dig om det. Det finns klara bevis på att våldet har ökat dom närmaste år tionden?

Nu har jag sedan länge intalat mig själv att alltid ta på mig dom källkritiska glasögonen när jag ser att någon använder sig utav begreppet "klara bevis" i en diskussion. Här har Bråttsförebyggande Rådet publicerat sin statistik om antalet anmälda brott, publicerat efter årsintervall. Kan du vara så snäll och hitta någon form av substans för ditt påstående härigenom? Att du hört Jimmy Åkesson eller din "smarta jobbarkompis" säga att antalet brott har gått upp gör det knappast till någon sanning eller ett bevis.

Jag är smart nog att rösta på Sverigedemokraterna!, Tycker inte om någons annans politik.

Smart nog att rösta på en substanslös populismpolitik? Bra jobbat!

Sossar vill ha in fler invandrare fast dom egentligen inte behöver någon slags skyddsbehov...

Du menar alltså arbetskraftsinvandring gissar jag? Du ställer dig alltså emot den typen av invandring som oemotstridligt skapar tillväxt och får in fler kompetenta, arbetsföra människor i landet? Det känns oerhört genomtänkt!
 http://www.kulturkompaniet.nu/
Poet

2010-08-05 14:07
Rotlös: Save your breath. Därav mitt uttalande om att han var hjärntvättad.

2010-08-05 14:36
Dom vill minska invandringen så att vi alla som bor i Sverige ska kunna få jobb och få leva i ett fritt och tryggt land som Sverige än gång har varit.

Alltså ett fritt och tryggt land som det var innan min familj och alla andra våldsbenägna invandrare kom till det utopiska Sverige och förvandlade det till hell on earth? Jag vet att det inte är det du skrivit, men det är det jag ser bakom raderna. Och det som många andra indirekt eller direkt använder i sina argument för att propagera SD.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-05 20:17
Har kollat inne på Brå och år 1990 var det 1 218 812 polis anmälda brott.
och 2009 var det 1 405 626 st.
Det är väll en ökning utan brott?

Och du får tycka vad du vill om att höja eller sänka straffen på olika brott.
Men jag håller fast med att höja dom rejält.

Arbetskraftsinvandring är ett måste! men kanske inte rätt tid punkt att ha det nu när Sverige har en sån enorm stor arbetslöshet. Sverigedemokraterna säger inte att vi inte ska ha en arbetskraftsinvandring.

Visste du att det är bara 5 % av all invandring i Sverige som är flyktingar?.

Det går väll att ha ett fritt och tryckt land med alla invandrare som redan finns i Sverige också?... Sverigedemokraterna vill inte ha ut alla invandrare.
Du tänker nog mera på Nationaldemokraterna..

2010-08-05 20:21
Jag vill gärna veta vad ni vill göra!, Vad vill ni förändra med invandringspolitiken?, Brotten? och dom äldre?
Eller vill ni att det ska vara så som det är nu? tell me

2010-08-05 20:25
"Hm.. Kan tyvärr inte hålla med dig om det.
Det finns klara bevis på att våldet har ökat dom närmaste år tionden?"

Menade brotten. men sagt är sagt, och vad bra att våldet i Sveriges gator och torg har gått ner :) snart kan man gå ute på nätterna också :D underbart (Y)!
Poet

2010-08-05 20:39
Visste du att det är bara 5 % av all invandring i Sverige som är flyktingar?

Vad är resten? Du som besitter så mycket fakta?

2010-08-05 20:57
Vissa är folk som inte egentligen har någon slags skyddsbehov.

Svara på frågorna. Vill gärna veta vad du tycker och tänker om det.

2010-08-05 21:08
Dom flesta antar jag* haha ;)

2010-08-05 21:13
E det såhär ni valarbetar i år? Internetryttare!

2010-08-05 21:32
OMG ...

Noppen

Det är någonting som får mig att tvivla på att du ens läst var dom andra partierna står i frågor som äldreomsorg och nedrustning av armèn.

En annan fråga är vart du bor någonstans då du känner att du inte vågar gå ut på kvällen eller känner dig hotad av invandrarrelaterat våld?
~ http://www.dubcnn.se ~
~ [email protected] ~ Tipsa oss om nyheter
~ [email protected] ~ Tipsa oss om spelningar & klubb

2010-08-05 21:39
SD är mycket inom Internet för ja, vi lever på 2000-talet ;)

Där jag bor vågar jag gå ut på nätterna. Men på andra ställen där man är då och då är det tveksamt pga det har varit många våldtäkter, knivdåd, misshandel, rån m.m

Men vad tycker ni man ska göra med invandringen? Äldre? jobb? arme? skola? straff?

2010-08-05 22:10
Antalet våldsbrott har ökat. Antalet offer är oförändrat (eller har t.o.m. minskat). Enkelt som så.

allmänhetens utsatthet generellt sett inte ökat sedan 1990-talets början
/ Brottsförebyggande rådet

Visst blir det fler lediga jobb om "invandrarna" körs ut, men de arbetslösa "svenskarna" överensstämmer inte helt med de jobb som skulle bli lediga.
Satsa istället på att avsluta privatiseringsexperimentet, göra av med bemanningsföretag och andra parasitära verksamheter så att de som kan jobba får anställningstrygghet och bra villkor.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Poet

2010-08-05 22:12
Noppen:

Dom flesta antar jag* haha ;)

Och där kom det fram. Du vet att bara för att du antar/tror/hör något så är det inte sanningen?

Mabande:

Satsa istället på att avsluta privatiseringsexperimentet, göra av med bemanningsföretag och andra parasitära verksamheter så att de som kan jobba får anställningstrygghet och bra villkor.

Co-sign, word and amen on that, brother!

2010-08-05 22:40
Som exempel på verksamhet som borde ägas och drivas av samhället har vi sjukvården, där de privata aktörerna (som Capio) får in över 90% av sina intäkter från skattepengar som, om sjukvården var ägd av samhället, kunde användas till sjukvård och mer.
Lite relaterad läsning om utförsäljningen av allmännyttan

Ett väldigt enkelt faktum:
Vinsten för de privata sjukvårdsbolagen var 1,2 miljarder under 2008.
Det är 1 200 000 000 kr som till 95% kommer från oss skattebetalare.
1 200 000 000 kr som kunde användas till någonting bättre än aktieägares konton eller uppköp av konkurrenter, men som nu (inom ett par led inom koncernen) försvinner ut ur landet.

10-4, over...

2010-08-05 22:46
BC99. 5 procent är min källa ifrån http://www.youtube.com/watch?v=HBKDfVwini4 . ( hört ifrån många andra håll också)

Det blev lite fel där uppe i mina inlägg.

"Vissa är folk som inte egentligen har någon slags skyddsbehov."

Många invandrare som kommer till Sverige saknar skyddsbehov.
Fem procent av invandrarna som kommer till Sverige är flyktingar.

Resten har jag ingen aning om vad det är för några.

om du har ork/tid/lust att hitta det så gör det. Jag har inte lust med det.
Jag tycker att vi borde bara ta in invandrare som har skyddsbehov.
Eller vad tycker du? :)

2010-08-05 22:59
Noppen - Jag hoppas du är medveten om att ditt krav på skyddsbehov skulle göra att BNP:n drabbades en del då den inomnordiska rörligheten slopades samt att EU nog skulle ha en hel del att säga om Sverige helt drog sig ur avtalet om fri rörlighet (ytterligare en bnp-påverkande faktor). FN skulle definitivt fråga vad som försiggick om Sverige (som klassiskt världssamvete) bortser från de mänskliga rättigheterna så grovt.

Majoriteten av invandrarna är nordbor eller nordeuropéer.

10-4, over...

2010-08-05 23:28
Menar invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder måste ha ett skyddsbehov för att bosätta sig till Sverige. ( så att det inte blir en "kulturell krock")

Jag tycker som Sverigedemokraterna att man borde sätta in hjälpen i krisområdenas närhet .
Och att alla som kommer in till Sverige måste självklart anpassa sig till Sverige.

Det låter som om du kan mer politik än mig.

Så vad tycker du om att sätta in hjälpen i krisområdenas närhet? :)

2010-08-06 10:02
Noppen: Om du och jag träffades skulle det definitivt bli en "kulturell krock" Vi borde kasta ut bönderna över gränsen istället.
Ungefär lika troligt som att Sverigedemokraterna skulle kunna realisera sitt partiprogram även med 100% av rösterna och typ 20 år vid makten.
Du vet vi är nio miljoner i Sverige, det finns större aktörer på marknaden vi är tvingade att ta hänsyn till men att tänka i komplicerade globala strukturer brukar ju inte direkt vara Sverigedemokraters starka sida.

Du resonerar som en islamist som vill leva fritt från att bli "kränkt" alternativt slippa beblanda dig med andra religioner/kulturer, olika sidor av samma mynt.

Jag bor i Bagarmossen och eftersom du uppenbarligen är en lantis så ska jag förklara hur det ligger till för dig.
Det är en närförort till Stockholm (det är Sveriges huvudstad för övrigt) och det bor en hel del läskiga invandrare där och till din stora förtjusning kan jag säga
att visst, vi håller på med en del droger här och visst kan det hända att det är slagsmål nere i tunnelbanan eller att någon blir rånad.
Sist jag blev påhoppad var det iofs en flöddrad svenne men vi kan säga att det var en arab så du blir lite gladare.

Men du vet, sånt är livet här ute när dom buntar ihop oss från en viss socialgrupp på samma ställe. Vi är en hel del lagerarbetare, städare, pizzabagare, hantverkare och annan arbetarklass här ute och då kan det hända grejer.

Precis som det gjorde på knivsöder back in the day, finnberget (Henriksdalsberget kanske jag ska förtydliga för dig, numera nästan helt gentrifierat) Där var det iofs inte svensk arbetarklass, utan finsk (dåtidens araber, det enda dom gjorde var att supa och slåss med kniv men finnar är numera helt OK med sverigedemokrater, så du inte gör bort dig på nästa möte)

Läs på lite så slipper vi andra bli bländade av din ignorans.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2010-08-06 12:26
5% av invandrarna är flyktingar, dom andra procenten är finnar. Finnar står också för 90% av våldsbrotten i sverige. Man måste sätta saker i perspektiv, mer flyktingar måste in i sverige, och finnarna måste assimileras och förstå att det inte är ok i sverige att dricka en 35a på lunchen och slåss med kniv på stan hela nätterna.

2010-08-06 12:44
Det går väll att ha ett fritt och tryckt land med alla invandrare som redan finns i Sverige också?

Snälla, jag röstar inte på SD, men jag värnar om det svenska språket och jag vet ett flertal förstagenerationsinvandrare som stavar bättre än det där.

Vi behöver inte höjda staff, vi behöver någon slags aktivitet för återfallsförbrytare som ger tillbaka pengarna dessa kostar staten. Säg straffarbete, fast utan all dramatik och tankar på kolgruvor.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-08-06 12:50
Simba - Man jobbar ju faktiskt, för dålig lön, i fängelse. 150 miljoner tjänade man på fångars arbete 2006 googlade jag snabbt fram: http://mobil.svt.se/2.45952/1.704520/fler_jobb_pa_svenska_fangelser&lid=aldreNyheter_694752&lpos=rubrik_704520

Man vill ju helst inte ha det som i usa, där fångvården faktiskt är en industri. Dessutom tycker jag nog att om man tagit ifrån en människa hans frihet så kan man inte gärna tvinga honom att arbeta för sitt uppehälle längre.
Poet

2010-08-06 13:49
Jag tycker vi ska fortsätta sträva efter att vårda fångar istället för att som i USA bara hålla de fängslade ifrån samhället. Att få arbeta i fängelset är ju egentligen bra, då bidrar man trots allt till samhället på något sätt, istället bara för att sitta fängslad på skattebetalares pengar.

Visst kommer det alltid finnas hopplösa individer som inte går att vårda och som kommer åka in och ut hela tiden...
Skivsamlare

2010-08-06 13:56
Noppen

Menar invandringen av personer från kulturellt avlägsna länder måste ha ett skyddsbehov för att bosätta sig till Sverige. ( så att det inte blir en "kulturell krock")

Än en gång, vad är det du menar att de här resterande 95% av alla invandrare är för någonting? Tidigare sade du att du inte var emot arbetskraftsinvandring, sen så säger du att man skall behöva ha ett skyddsbehov. Detta är väldigt motsägelsefullt då en stor andel av dessa 95% är just arbetskraftsinvandring. Poängen är också att ju fler människor, desto större behov. Att det kommer in folk leder således inte till att någon "tar jobben" ifrån de stackars arbetslösa svenskarna utan snarare till att hela arbetsmarknaden växer i takt med den samtidigt ökande efterfrågan.
 http://www.kulturkompaniet.nu/
Poet

2010-08-06 14:55
Rotlös: Han försöker bara säga (på ett typiskt SD sätt) att han inte tycker om araber, negrer, kineser och annat "konstigt" folk som kommit hit.

Han tycker väl säkert det är helt ok med invandrare från våra grannländer eftersom de inte är så "konstiga" av sig.

2010-08-06 15:30
BC99: Inte konstiga? Vet du inte att danskar har remouladsås på ta mig fan allt?
Remouladsås på korv? Jag säger, UT MED PACKET!
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "