Jo men alltså, jag tryckte aldrig utför. Dödskallen bara dök upp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Antal överlevare i området borde ju stå under Antal zombies i området, i Karaktär/Valpoäng och inte under Händelsehistorik. Eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tokfan: Alltså, skadan av zombies på barrikad utförs först vid ditt nästa val, detsamma med din föda, den dras först vid ditt nästa val. Därav dör man i början på valet. Det där var antal överlevare ska stå kan diskuteras visst, men problemet är att jag har försökt att anpassa detta spel till den mest vanliga upplösningen, därav kan jag inte göra den rutan större, den skulle behöva bli lite längre i höjd då, och jag vill helst undvika scrollers på lägre upplösningar så gott som det går. Jag tror inte heller det gör så mycket om den ligger under Händelsehistorik. Karaktär/valpoäng rutan är rätt fylld med text så är svårt att få plats med fler rader i den dvs.
Men hur många spelare som finns i området just nu har ju inget med historiken att göra. Och det spelar ju in på spelets utgång hur många som är i området, det är alltså en viktig grej, så den borde ju stå med resten av den viktiga infon (hur mycket föda, barrikad osv). Drygt att behöva klicka in sig på historiken innan man gör sina val varenda gång, ska väl inte behövas. Historiken kollar man ju nån gång ibland bara för skojjs skull liksom. Nej men alltså. Jag hade hunnit klicka i två eller tre av mina val och funderade hur jag skulle fördela de resterande, då det kukade ur och dödskallen ploppade upp. Så ska det väl inte vara, eller? rätt kul spel dock, jag är hooked.
väldigt skumt om det nu inträffade så för dig, då jag aldrig har stött på den buggen och jag som du kanske förstår (gjorde spelet) har spelat spelet mer än någon annan. Så måste ha varit en väldigt väldigt sällsynt bugg om det nu var det, du råkade inte trycka på enter då efter du fyllt i?
Ganska roligt spel, big ups. Men är det inte lite väl slumpbaserat? Jag menar jag offrade 3 valpoäng på "döda zombies" med mitt basebollträ(1-55) och gjorde totalt 0 i skada. I ett senare skede offrade jag 4 valpoäng på "stärkt barrikad" med hammaren som ju ska "stärka barrikaden dubbelt så bra", jo visst, tack för de 6% barrikaden stärktes med. Vad jag menar är att det kanske vore roligare om basebollträet(som ett exempel) istället ger en chans att döda 5-25 zombies istället för nuvarande 1-55, och att man då garanteras att döda minst 5st för varje valpoäng(se antalsförslaget enbart som just ett förslag) istället för att som i nuläget riskera att inte lyckas döda någon alls. Detta för att minska slumpfaktorn något alltså. Vad sägs?
//K
Nej tror itne jag kom åt någon enter eller någon annan tangent.
Grattis till dig som gjort ett Zombiespel.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
aah fast jag levde ju när jag loggade ut så bör jag inte vara vid liv när jag loggar in då?
mhm
Jag diggar det stenhårt. som någon nämnde ovan, skulle vara kul och kunna skaffa sig 'skills' inom vissa områden.
Spelade lite inatt och tänkte på idé, att man kunde pumpa upp zombies i områdena, genom att bara leta föda och dö sen repterat x 20, så finns det 1000+ vid start. Är det ens möjligt? Igår så var det 400 zombies vid start, du han göra 2 drag sen dog du skit tråkigt. Så man försökte slå ner så många man kunde vid andra draget, men hjälpte inte ett skit.
fan varför ska det vara en dålig sak att ha ett gäng överlevare på samma plats? Man bör ju kunna jobba mer effektivt om man är ett par stycken i en zombieapokalyps skulle jag tro.
mhm
Promotor
2010-04-23 17:18
skipp Det har att göra med att flera överlevare dödar alla. Jag ensam kunde fan röja ner 150+ i ett drag så 3+ spelare kan ta bort alla zombisar i området sedan kan man bo där och aldrig dö typ. Jag lyckades döda alla zombisar sedan satt jag och tryckte på där i ca 20 dagar tills jag fick slut på föda och dog. :(
double P22: Jag kommer göra om vapnen lite i framtiden, det är planerat, men keep in mind att det är ibland väldigt svårt att balansera den här typen av spel då om det blir för lätt så är det i alla områdena plötsligt 0-100 zombies, vilket blir för enkelt. Runt 0-100 zombies (vilket är möjligt att som enstaka spelare att få ner det på) är det betydligt lättare att hitta föda eller hitta vapen.GZARZA P21: tackar!Tombombadilla P23: det där har jag tänkt på, och min lösning på det där just nu är att vid 550 zombies så går zombisarna ner på 200, detta är dock en temporär lösning men endå en lösning för att det inte ska bli översvämmat med zombies. Men ja jag kommer leta efter en bättre lösning i framtiden.skipp: Min motivering varför det blir svårare med fler överlevare är att dessa zombies i spelet känner lukten av människor, på väldigt långt håll. Detta gör att när dessa människor går runt och letar efter föda, vapen, gömställe etc så sprider de sin lukt vilket får fler zombies att komma till det området :) Enda som är bra med flera överlevare i ett område dock är om alla sammarbetar och bygger på barrikaden med tex hammare, då kan det vara en liten fördel. Kanske borde skriva om det här på info, så folk förstår hur jag har tänkt :)
vad tror folket här föresten om tävlingar i framtiden? Till exempel alla som ska vara med och tävla donerar kanske 10 kr, sen de 3 med flest zombie kills vid ett visst datum/tid vinner ett pris? Priset skulle då också vara zombie relaterat, som tex, en zombiefilm/tröja/spel? Alla pengar som skulle doneras då skulle jag använda till priserna, så jag snackar inte om att själv tjäna några pengar, för det har jag noll planer på, får inte ens det med den licens jag har på själva programmet jag utvecklar spelet i (student licens, är student ^^).
Ett tips föresten ifall man vill tillfälligt boosta sin karaktär med 5 föda och få katana är att snabbt läsa senaste nyheten :)
ok jag var på 52% efter jag hade attackerat med poäng och byggt barrikad med 4 sedan när 5 min hade gått, borde inte jag komma upp på 62% då? istället så hade jag 43% helt plötsligt när jag skulle välja mina nya valpoäng
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Moderator
2010-04-24 11:51
Då har du väl tagit skada av zombies också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
BooLee P26 Precis som Kaptenkrok sa så har du då tagit skada av zombies, därför är det viktigt att ha koll på sin barrikad då den först blir attackerad och sen när den är nere på 0 tar du skada, detta kan vara knepigt då andra spelare kan sabba denna barrikad genom att aldrig lägga nått mer på den utan bara låta den gå ner, därför är det bra att inte avbryta sitt spelande mitt i efter man lagt sina valpoäng då barrikaden kan vara dålig när du sen loggar in. Ifall du inte hade ett gömställe så har du även svaret där, då hade du ingen barrikad som skyddade dig, och hade du heller ingen föda så drogs 20% av ditt liv istället för att du fick 10%
just det, i dagens uppdatering så har jag lagt till en självmordsknapp som någon föreslog förut. När ens liv är 20 eller mindre och man har 0 i föda, då dyker den upp.
det verkar som topplistan fuckat sig nu. Jag fanns med förut men nu är jag borta även fast jag hade ett 'högre kills' antal än vissa på listan nu.. :/
alxpds: du försvinner från topplistan när du startar om din karaktär efter du dött. Jag kommer dock göra en lista där man aldrig försvinner sen, så de finns 2, en de högsta någonsin och en annan med de nuvarande högsta
fak0 Jaaaha, då förstår jag! Det låter som en bra idé det där! Grymt spel förresten, kan utvecklas till något stort!
alxpds: tack :)
Producent
2010-04-24 23:49
Fan va grymt! :D
http://soundcloud.com/orlandog https://www.facebook.com/OrlandogPsy https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
tack :)
har precis uppdaterat spelets affär, så kolla gärna in den och säg vad ni tycker om den :)
har nu uppdaterat så man kan se vilka som är online, och var de är, hur mycket liv de har etc. Sen har jag också lagt till att man kan råna andra spelare på föda, som är online och vid samma gömställe som man själv är på.
jag valde 4 på leta gömställe och 2 på leta föda två rundor i rad.. efter den andra dog jag.. wzup?
Get Random!
gick bättre andra gången.. då hittade jag gömställe.. sen flyttade jag mig till skogen.. där var det 100 mer zombies än förra stället.. sen parkeringen... där var det typ 500 stycker... så jag dog :(
Get Random!
tar och återupplivar denna tråd, så fler kan få testa mitt spel :)KinG-PhiL: Ibland har man otur :P
fett ballt, lite tidsfördriv! =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent
2010-08-12 20:39