[Spel] Jag har gjort ett Zombiespel
Hej tänkte bara tipsa om ett webbläsarspel som jag har gjort :) finns en hel del buggar men som jag arbetar på att fixa.http://www.zombi3s.net (Inlägget ändrat av friktion 2010-04-20 17:55:16)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rätt ok. jag dog, så det var lite trist, med tanke på att man måste vänta 5 minuter mellan dragen. Annars var det sjyst, men ta bort den där vänteperioden, finnns ingen poäng, hade aldrig pallat spela mer än två drag om jag inte råkat laga mat samtidigt
http://soundcloud.com/80scrackpolo
jag funderar på att göra så att man kan göra 3 drag sen vänta 5 minuter.. Eller något liknande. Först måste jag få bort de flesta buggarna dock, grejen är att de ökar med zombies för var drag man gör, därför vill jag inte att spelarna ska kunna göra val för snabbt. Men jag arbetar på att göra det bättre. Kul att ni testar spelet! tack!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad bra, jag behöver nått att göra i ett par timmar :D //Yde - ska se om de e kul
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
håller med om väntetiden, bra att den ska åtgärdas. de räcker med några sekunder så man hinner se att de ökar å bestämma sig för å dra lixom. //Yde - do it
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
En viss väntetid vill jag endå ha, då jag tror spelet blir mindre spännande också om allt går för fort, ska fundera på något bättre system på den fronten så fort de flesta buggarna är borta som sagt.
men.. om jag gör en karaktär å sedan inte gör några val, hamnar ja på highscorelistan då eftersom jag inte blir dödad? :S //Yde - :O
kan nämna föresten att från början när jag gjorde spelet så hade jag tänkt mig 20 minuter väntetid, den kortades därefter ner till 10, och kortades åter ner igen till 5 :P Är svårt att veta vad som är lagom
Bjäär P21: Ja, men jag kommer införa att om man inte varit aktiv med att antingen göra val eller logga in så tas ens konto bort. Vilket gör att de nya spelarna och de mest aktiva är de som är på listan
Väntetid är väl bra om du tänker sälja det till något företag som gör facebookspelapps. Annars är det mest bara irriterande. Eftersom det ändå inte händer något annat under tiden. Ska du sälja det? Eller tjänas cash på något annat vis?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Nä, det här spelet är mer tänkt som ett litet hobbyprojekt och möjligtvis något jag kan ha i min portfolio. Jag tror endå det behövs en viss väntetid för att göra spelet "spännande" eller vad man ska kalla det.
Yeee, jag är den bästa zombiemördaren just nu! (Meh) ^^
Men då.
haha :P, du lär dö snart, inget varar för evigt i det här spelet :P
rätt kul spel.. utveckla det där med 5min regeln, sen vore det skönt att kunna ha lite mer kontroll över karaktären. Just nu känns det mer som att man kastar ett mynt för om man ska leva eller dö... men riktigt nice work so far!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
tackar :)
btw det där med att som att man kastar ett mynt stämmer inte helt, ett tips när du vill få upp livet är att stärka barrikaden, då tar man som minst skada. Sen att attackera med dåliga vapen är inte rekommendera. Men jo är väldigt lätt att dö, och det är meningen, ska vara svårt :)
hahaha skönt när man sitter å spammar knappen för nya valpoäng... jag tror jag håller på å bli beroende //Yde - måste sluta nu
haha :P kul att höra
det borde finnas en självmords-knapp så man slipper vänta tills man dör när man ändå inte kommer ta highscore. //Yde - xD
haha, jo kanske, får kolla på det sen
Ska regga mig senare! I love zombie games! :D
At the gates of Eternity...
Jag har highscore nu ^^ levt längst //Yde - 9 dar så går å sover
Tycker det verkar fett, dock haller jag med om att spelet borde modifieras lite, det har med vantetiden tycker jag absolut inte att du ska ta bort. Men daremot borde man kunna gora nagot annat medans vantar. Typ kontakta andra overlevande eller att man kan zooma in pa kartan och kunna markera vart man vill dra, sa kan det bli lite av ett vantande medans man fardas. Overfett initiativt! Keep it up :)
At the gates of Eternity...
tackar, mm jag har funderat lite på det också. Något jag har fått förslag på och som jag funderar på att lägga in rätt så snart är en "shop" där man kan byta sin mat mot rätt bra vapen, mat är ju endå svårt att få tag på så blir rätt balanserat endå, men endå lättare.
sidan funkar inte nu... för mig iaf.. vill också testa! :D
jepp märkte det också för en stund sen, har mailat webbhotellet. Är nog bara något tillfälligt. Dåligt av dem att de inte talade om när den åkte ner
Okej nu verkar den vara uppe igen :)
gjorde ett konto i går,skulle logga in nu och testa lite mer,men hade redan glömt lösen,hur gör man då,hittar inget om de.
Har inte lagt till den funktionen än att man ska kunna få ett nytt lösenord om man har glömt. Du får göra ett nytt konto, ledsen. Har varit upptagen med buggar och annat på sidan så har inte hunnit lägga till den funktionen än. Om du skickar ditt Inloggningsnamn och spelarnamn till mig som privat meddelande här så kan jag ta bort ditt konto så du kan använda samma E-mail som du reggade det kontot med.
verkar kul
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
tack :)
Alltså, vet att du vill ha väntetiden för att göra det spännande osv.. Men som du designat det nu tillbringar man mer tid med att INTE spela ditt spel än att faktiskt spela ditt spel. Vill du ha det som en sån grej man tabbar mellan medan man gör något annat, sure, väntetiden funkar. Annars är det max 30 sekunders väntetid, och då ska det hända någonting på skärmen medan, som man kan följa. En annan intressant grej du skulle kunna göra är att slänga in ett val för vart man ska gå nånstans på kartan (som har lite olika procents chans för lite av de olika sakerna, osv), för det är rätt betydelselöst att ens ha en karta nu känns det som, om du inte menar att man ska lära sig vad som är bra att välja när man är på de olika platserna.
Btw, såg just "flyttpoäng" knappen. Lite snabb att kritisera där. ;)
Rätt kul. Blivit lite beroende. Överlevde i sju dagar första gången, två på high-score! Du borde styra en temporär high-score lista, ungefär som du har nu där man försvinner då man dör, och en där de bästa resultaten någonsin sparas typ. Oså var dett dåligt att jag inte hittade någon föda i Matbutikens lager, trots att jag använde 4/6 valpoäng på att leta krubb.
Jo, oså borde man trycka på utför för att använda flyttpoängen och inte det där lilla x:et. Kanske jag som är trög men tog en stund innan jag hajjade.
tack för era synpunkter! Jag försöker ta till mig så mycket som möjligt, det där med en till lista på de bästa resultaten är en bra ide, ska kolla på det sen. Försöker arbeta heltid på det här spelet nu, och kommer kunna göra det i ca. en månad till, så är jätte bra om ni kommer med ideer på saker som man skulle kunna göra när man väntar de här 5 minuterna. Som sagt så har jag planer på att ändra 5 minuters väntan regeln till kanske ett visst antal val och sen vänta i en viss tid, tror de kan bli bättre facktiskt. Om en stund lägger jag upp en ny funktion till spelet som jag tror balanserar det lite bättre. Något jag har funderat på är att när man dör ska man kunna välja att antingen bli överlevande människa igen eller zombie. Som zombie då skulle man få andra valpoäng som att "Leta hjärnor" "förstöra barrikad på gömställe" Etc. Detta skulle nog ta rätt mycket tid att göra, men skulle nog göra spelet lite mer intressant. Kom med synpunkter vad som kan läggas till och ändras som sagt!
Föresten, någon som förstått ideen med kartan där nere längst till höger där det står: "X Du är här" ingen verkar ha förstått det där, men när jag valde att det skulle stå där så var det för att jag vill härma vanliga kartor där man markerar ut vad man ska leta efter som symboliserar var man är. Men ska nog ändra det till en ny position istället. Btw så är det min flickvän som ritat kartan :)
nr 1 på överlevnadslistan och 2 på zombiekills =D
mhm
fax0 trodde först jag var där nere till höger där det står du är här x, tills jag såg det andra X:et. Syns ju lite otydligt. Du kanske kan ändra så att det står "Du är här X" där man verkligen är, och inte nere till höger. Ja du hajjar.
Och nu buggade det ur helt. Dog fast jag inte hade gjort mina val än, helt plötsligt ploppade dödskallen upp.
var nog ingen bugg, om det är väldigt mycket zombies i området och du inte har någon barrikad på ditt gömställe så kan zombies slå igenom och döda dig
eller så hade du ingen föda, då tar du 20% skada
En hall of fame lista, vore en schysst add. Annars kan high score listan vara som är. Några tips medans man väntar. Byte handel med dom som är på samma gömställe (kanske att man ska kunna lägga till något gift som man kan döda den andra överlevande personen, då man spelare mot varandra och med varandra, för att sen kunna loota hans saker). Andra saker vore permanenta skillpoints i att t.ex. slåss med hammare,yxa,katana. Bygga barikad, hitta bra material osv. Hitta mat som är bra, stärker ens en olika saker till att kunna hitta andra saker, att det också kan ge +1 valpoäng i nästa runda. Eller ett mini-game för att ha highscore vid något gömställe. Annars e det ok, blir bara trött på att man får vänta så länge mellan dragen. Sen att jag dog för att någon jävel hade dragit dit 260 zombies -.-
tack, intressanta förslag :) uppskattas, permanenta skillpoints ideen gillar jag, kanske typ att man kan stärka en barrikad var timme/halvtimme med 50% eller något liknande
kanske sten sax påse med andra överlevare på samma gömställe med highscore? :) skulle nog göra det.
skulle nog kunna göra det*
50% låter väll mycket för en halvtimme, det är 5 vanliga drag. Med det lyckas du hålla den uppe i 70-100% hela tiden. Skillpoints verkar vare en bra ide, men det behövs och tänkas igenom. Så att ingen kan gå frenzy med katana utan att ens ta någon större skadda
dog också av nån anledning. loggade in så var jag död =( skitspel
mhm
Lite beroende tycker ja! Som Omen sa, säkert fler som sagt de, man borde kunna göra nåt medans man väntar, har dock inga ideér Vad för flyttpoängsknapp snackar alla om`?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
skipp: haha, som sagt, det är rätt mycket som spelar roll om man lever eller dör i det här spelet, antalet zombies, styrka på barrikad, antalet överlevare i området, antal föda. Kan ta ett tag innan man lär sig hålla koll på allt.Sellish Läs info sidan i spelet, under hur man förflyttar sig.