Alltså, blir sned, varför klär dom av folk? Våld är en grej, vem som helst kan väl flippa under press (även om det finns överdrivet polisvåld), men vad i helvete gör dom?
Aa, att dom ens tar folk smo själva RINGT efter hjälp??
Nu kör vi s35!! videoblogg, http://viEknas.blogspot.com
Den här dokumentären kan utan problem appliceras på den svenska polisen. Rätt förvånande dock att Mabande så nonchalant slår bort videons värde. Har funnits fall och även videobevisning av svenska polisens övervåld där offret för polisbrutaliteten är den som blivit anmäld och poliserna kommit undan utan någon som helst reprimand, straff etc.
Verkar som det bara är jag som träffat vettiga poliser då, har aldrig blivit dåligt bemött, någonsin. Då har jag ändå hamnat i fylecell och tagen til lstationen ett par gånger, men nej, aldrig dåligt bemött.
"Jag sparkar dig i ryggen och skär av dina hälsenor, jag kan fan lägga ner detta battle nu för du är inte redo"
Det som gjorde en mest förbannad var juh den äckliga Klumpen som gick barom baren o slog hon bruden...
BAHA!
helt sjukt ! de sjukaste jag sätt irl är när vi blivit stoppade för nått bråk och dol slänger ner oss osv.. kollar upp och ser en oskyldig tjej gå förbi och dom kastar ner henne i marken så hon börjar böda som fan.. de är tydligen olagligt att gå förbi en brottsplats mitt på stan på väg till bussen ?
känns som att bra många här måste vakna upp. en polis har som jobb att gå till knepiga situationer och lösa konflikter. deras main prio är
GIVETVIS att försvara sig själva innan de hjälper nån annan. Och ja, det måste vara så.
Det ger oss då att om de känner sig hotade så måste de ta i. Om de inte har full kontroll så måste de ta i mer and so on..
Om nån är på väg att skada en polis är det självklart att polisen ska skada randomfyllot (som det enligt statistik oftast är) och sätta denne ur spel.
Det är ju inte ens nått att diskutera. Om man som polis blir skadad så har man gjort precis lika mycket fel som om man skulle skada någon oskyldig.
Jag försvara inte nått alls i videon. tycker det var vidrigt att se att makt kan missbrukas så pass mycket av folk som inte ens är kommunister :S (sista var kanske lite off-topic)
Men det där är som sagt i usa
Alltså har vi en väldans massa fler poliser i USA än i Sverige. Detta gör att kravet för att bli polis i USA inte lär vara särskilt hög. Word som faen.
Den här dokumentären kan utan problem appliceras på den svenska polisen. haha visst
btw. skönt med lite tyngre musik där mot slutet.. :D
Alltså, blir sned, varför klär dom av folk? Våld är en grej, vem som helst kan väl flippa under press (även om det finns överdrivet polisvåld), men vad i helvete gör dom? har själv fått smaka på svensk polis, bak i en pikebuss en gång. och dom som blir poliser är efterblivna kräk som blivit mobbade hela sin uppväxt, dom njuter faktiskt av att kunna få styra och ställa, jävla kräk.... fyfan efter ja såg denna dokumentär har man en jävla lust att behandla dom på samma sätt. speciellt när dom går på helt oskyldigt folk, VAFAN liksom? det e en sak om man e kriminell då tycker ja man inte ska gnälla även om det är fel, men detta e ju fan helt sjukt.... och det ALLRA VIDRIGASTE är att dom ALDRIG blir dömda, för att dom är "poliser"
mad trix snälla, ja känner massvis av folk som blivit spöade av svensk polis, och ännu fler som blivit trakaserade på olika sätt. svensk snut slår t.om på BARN, när ja va i ungodomen så fick man spö, den yngsta ja känner som fått av en snut va 14, och då va de ändå 3 vuxna poliser runt honnom inte precis som dom behövde ge honnom....
en sak att tillägga e ju, många här har ju sett på cops, polisen får en "call" dom åker dit, och slutligen slutar gripandet med "resistant arrest" varje gång, inget annat. e ju fan ganska uppenbart att USAs poliskår e helt dumma i huvudet.
en sak att tillägga e ju, många här har ju sett på cops, polisen får en "call" dom åker dit, och slutligen slutar gripandet med "resistant arrest" varje gång, inget annat. e ju fan ganska uppenbart att USAs poliskår e helt dumma i huvudet. a just. och du tror det skulle vara roligt att se när de åker dit och nån bara sitter och gråter?
självklart väljer de ut de härligaste klippen. typ när nån pundare har rökt på och inte vet vart han är och så börjar han svinga mot poliserna.
Då blir det mer action och bättre TV. inget annat
härligaste klippen? dom utnyttjar pundare rättare sagt... vadå pundare har ingen rätt eller? många av "pundarna" som grips där e fan smartare än många, säkert smartare än dig iaf. och nej gubbe liten svingar man mot en snut i USA så skjuter dom dig, helt säkert, visa mig ett klipp där dom svingar på USAs polis. HAHA vilket skämt. alltid samma veva, poliserna har dåliga argument, trakaserar, slutar me att DOM våldsamt griper personen och åtalar dom för inget annat än.... "resistant arrest" undrar va polisen ens gör där? enkelt, för att dom e maktgalna mobboffer
vadå pundare har ingen rätt eller? klart de inte har! haha
många av "pundarna" som grips där e fan smartare än många, säkert smartare än dig iaf. det tvivlar jag inte på eftersom det grips så pass många lowlives.
Blir man tagen och dömd borde det vara ett krav att tatuera in "I FAIL AT LIFE" oavsett hur smart, eller motsatsen lika knatcha, man än är.
och det är klart att de drar puffran om man svingar mot dem. helt rätt enligt mig.
de du säger håller ju inte, först säger du det ena och sen det andra...ingen respekt för medmäniskor heller. e du snut eller?
Vet inte vad jag ska säga. Helt jävla sinnes sjukt.
Ring snuten säg åt dom suga på kuken!
SveaRike
(Ett par påhopp försvann ur tråden, så lägg gärna ner tjafsandet. / Admin )Ang. videon så: Orsaken att jag inte håller den för samma gospel som vissa i den här tråden gör är att utan uppföljning av eller försök förklaring av omständigheterna kring klippen så är det bara propaganda. Ett magnifikt exempel är snuten som attackerar cyklisten (kring 3:59) - cykelhändelsen kallas Critical Mass, cyklisten heter Christopher Long, polisen heter Patrick Pogan och fick sparken från poliskåren. Googla lite och läs vidare.Rapsodisk - Av de poliser jag har blivit "utsatt" för så har det inte varit någon som varit speciellt bråkig av sig. Av de "polismöten" jag hört från polare så är det ett fåtal som råkat illa ut. Av de polisincidenter jag hört om via media så är det en del som varit rakt av dåligt omdöme och några få som faktiskt verkat helt puckade. Helt enkelt: * om jag enbart skulle döma utifrån mina egna erfarenheter skulle alla poliser vara snälla och hjälpsamma, * skulle jag döma enbart utifrån mina polares erfarenheter skulle vissa vara bra, andra dåliga * skulle jag döma enbart utifrån media skulle det finnas strukturella problem inom kåren * skulle jag enbart tro på random internetgangster skulle alla snutar vara rabiata massmördare. Jag föredrar dock att använda mer än bara min egen upplevelse som bas för hur jag ser världen.Kaneida - Javisst har det funits fall där poliser hyfsat uppenbart begått tjänstefel (d.v.s.. allt från godtyckliga ingripanden till vållande till annans död) men kommit undan med det. Det gör dock inte att det vi ser i videon är direkt applicerbart på Sverige och det gör inte heller att vi i videon får reda på vad som händer efter klippen. Som sagt. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: yadayada.. Det är klart poliser inte begår tjänstefel och misshandlar folk i alla ingripanden, det är inte det jag menar. Men det händer för ofta men vad som är värre är att inget görs åt det. Hela kåren är rutten. Hur många anmälningar tror du inte poliser får mot sig när dom misshandlar folk rakt av just for the fuck of it? Jag vet om allt för många incidenter och jag fördedrar också att använda mer än bara min egen upplevelse som bas för hur jag ser världen. Men nästan inga av dessa fall går vidare, om jag själv skulle uppskatta statistiken på detta så tror jag att 95% inte ens utreds. Och så länge poliser får göra vafan dom vill utan att bli bestraffade så kommer dom också göra det.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Javisst är det löjligt många poliser som kommer undan med det (exempelvis
dessa ), jag har inte sagt någonting annat (och om du tror att jag gjort det: läs om, läs rätt).
Enkel googling på "
Polisman dömd " visar dock att det är ett gäng poliser som åkt dit för tjänstefel med allt från dagsböter à 4k till fängelse och avsked.
Så, för att citera en halvdan skald: yadayadayada right back at ya.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mår fan dåligt efter att ha sett filmen.. vill bara spy..
Högt liv
Att försöka skydda dom poliserna som är med i videon är ju bara, förfan?...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
haha bästa i filmen är vid 33:45 "why don't you...shut up" haha övriga filmen var inte lika rolig
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Helvete vad förbannad man blir på såna här jävlar.. Har själv fått ett revben brutet av en snut inne på stationen en gång!!
Låt kärleken slå rot..
Du förtjänade säkert så sluta klaga.
Klaga? Snutjävel!
Låt kärleken slå rot..
Britt-marie kör förfa-an!
Nu kör vi s35!! videoblogg, http://viEknas.blogspot.com
Måste hälsa till snutjäveln i LIDKÖPING!
Låt kärleken slå rot..
Kom igen nu snutjävel, slå förfa-an!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard