I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] 19åring döms till döden

Övrigt - Webbsidor

2009-02-19 20:14
jävligt obehagligt, oavsett avd snubben gjort så blir det så jävla smutsigt med dödsstraff, mängder av "respektabla" människor som sitter och ser på när det bestäms att en person ska mördas känns riktigt fel på alla plan. så jävla sterilt och onaturligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-19 21:15
Negative

..och jag bryr mig jätte mycket om vad just du tycker om min inställning, vilken tur att du skrev det, vet inte vad jag skulle ha gjort annars.
work some magic

2009-02-19 21:37
Det e ju hemsk!

Han e bara 19 han e fortfarande ung!

Låt honom sitta i jail och där ändrar han nog sig, låt han sitta där i kanske 20 år.

En 19:åring ska inte behöva få dödsstraff han e ung har långt kvar att leva!

Jag e bara 13 och kallar honom ung men ändå!

Det skulle va mycket att kasta in han i fängelse i 20 år han ångrar nog sig, inte dödsstraff.

Fyfan U.S.A säger jag fyfan!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Poet

2009-02-19 22:40
Sjukaste med dodstraffet ar att man manga ganger maste vanta i flera ar innan det ens varkstalls. Att leva med den ovissheten ar ju for fan straff nog.

Forstar verkligen inte pa folk med argumentet "Har man dodat nagon, sa ska man sjalv do"
At the gates of Eternity...

2009-02-19 22:54
Ne asså om man gör sådär då är man inte frisk asså.. varför skjuta henne i huvet när han hade våldtagit henne? om jag har fattat situationen rätt..

vissa grejjer ska det vara dödsstraff på.. rakt av..

pedofiler.. och skit.. våldtäcksmän.. dom blir aldrig friska!!

2009-02-19 23:00
Så jävla vidrigt hur det hela går till. När hon läser upp domen inlindad i en massa äckligt jadajada. Tar livet från honom bara sådär. Och alla bara sitter och tittar på! Men det är så det går till. Vem som helst hade ju flippat och försökt slå sig därifrån som ett panikslaget djur.
Sick=/
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2009-02-20 00:14

pedofiler.. och skit.. våldtäcksmän.. dom blir aldrig friska!!
så folk som aldrig blir friska kan lika gärna skjutas?

2009-02-20 00:15
eller få en spruta eller få stolen eller vad som nu är poppis i staterna

Poet

2009-02-20 01:03
Exe-Poused: I och med att jag inte ar for dodstraff, men har den starkaste avskyn som finns for pedofiler och valdtaktsman. sa tycker jag man kanske borde lata de har acklen fa jobba riktigt hart i fangelset for att inte kosta samhallet pengar. Sanna som jobb som ingen annan kan tanka sig ta, typ bryta salt i gruvor osv... sjalvklart inte under slavliknande forhallanden. Men inget slapperi i fangelset.
At the gates of Eternity...

2009-02-20 01:08
BC99 ja det kan jag väl hålla med om,dem får väl jobba som alla andra i fängelset antar jag

2009-02-20 11:21
I USA kan du få trippel livstid utan möjlighet till paroll eller permition. Räknas detta som ett tyngre straff än döden? personligen skulle jag hellre ta dödsstraff vid 19års ålder än att sitta inspärrad tills jag dör av egen maskin 50-70 år senare..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-20 12:19
pallar inte läsa genom alla inlägg..
men som jag uppfatta så hade som våldtagit henne också när dom snodde bilen..
Varför sitter ni o tycker synd om nån snubbe som möjligen våldtagit o dödat en 23 årig människa.

Jag e emot dödsstraff i många fall..
Men våldtäcktsman/kvinna, pedofil & mördare utan någon speciell anledning.

Va gör de om de dör?? ska dom straffas o sitta inne länge o torteras?
Lönt??

2009-02-20 12:43
Shit, the thing is, he'll be 48 years old before they carry out the sentence, though. Oh well, **** him. shouldn't rape and kill people. Animals pay for their crimes, people.

word.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-20 13:22
hur fan kan juryn sova om natten
work some magic

2009-02-20 19:34
jag tycker att den som tar någons liv ska själv få dö.. inte mer än rätt =)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-02-20 19:34
och jag tror inte på att man kommer ändra på sig om man sitter i fängelse.. man kanske blir värre men inte fan blir man nått helgon är man kriminell så e man
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-02-20 19:56
GZARZA
Dummaste någonsin!
Då ska domaren/juryn och personen som håller i sprutan/spaken också dö? Samt den andra domaren och den andra juryn och den andra bödeln...osv osv osv...Till slut är alla döda?
Varför inte hellre rehabilitera personen så den blir frisk igen, eller iaf göra det ett försök! så slipper man problemet istället?

"är man kriminell så e man "

Pfffffffffff!!! Låter ungefär som det gamla talesättet man använde på medeltiden "knarkare en gång, knarkare för alltid." Du menar alltså så fort man har begått ett brott så är man kriminell för alltid, man kan aldrig sluta med ett levnadssätt...

Och helgon tror nog ingen att fängelse gör folk till...Knappast, du har nog fattat allting helt helt fel!
Vissa blir värre genom att knyta nya kontakter, blir argare på samhället osv osv, och andra lärde sig sin läxa och var smarta nog att inse att det inte är värt att begå vissa typer av brott och få en flerårs volta av det...Är alltid från person till person..Alla vi är olika!

Folk som är för avrättning är nog riktigt riktigt sjuka i huvudet!

Stupid!

2009-02-20 21:48
Alltså det snubben har gjort är ju helt sjukt och oförlåtligt och hemskt, men så som staten och lagen och juryn whatever beter sig, och att det är accepterat eller iaf får fortgå, är ju fan hemskare! Man blir ju mörkrädd.
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2009-02-21 10:36
"Pedofiler och våldtäksmän" skrev någon.

Dock är det ganska svårt att döma någon till döden för det sistnämnda.
Jag själv har en vän som oskyldigt torskade för väldtäkt på en riktig idiot till tjej, han blev totalt knäckt.. Värt att nämnas att tjejen innan även gjort sånna här saker förut för uppmärksamhet.

Så det är verkligen ett wildcard att införa dödstraff för sådana saker, jag är förövrigt helt neutral i frågan eftersom det finns mycket för samt nackdelar.

2009-02-21 12:24
det är ju inte specifikt att man tycker synd om just den här snubben, eller det gör jag iförsig, kan man inte känna empati med en person som begått onda handlingar är man inte bättre än personen ifråga. det är ju själva processen i sig, vad snubben har gjort är irrelevant processen är lika vidrig för det och hör inte hemma i någon slags någorlunda upplyst civilisation.

sedan att vi har en kultur där våldtäkt av allmänheten ses som det värsta brottet man kan begå (för det handlar om en kultur det är inte objektivt sett det hemskaste brottet man kan begå, inte på långa vägar, även om det såklart finns olika brutala varianter av våldtäkt och den snubben i klippet begick i kombination med att han mördade henne i slutet såklart bör ses som det värsta brottet en männsika kan begå efter kanske organiserat folkmord, dock inte våldtäkten i sig). alla våldtäktsmän är inte återfallsvåldtäktsmän som är sjuka, då hade vi inte haft våldtäktsmän på fängelser utan enbart på psyket, de flesta är vanliga (nja) män som gjort ett jävligt dumt val grundat på olika saker allt ifrån grupptryck hos många unga utsatta män, tillfällig psykisk sjukdom, till att begås som ett straff mot en kvinna för någon inbillad eller riktig oförätt, svartsjuka eller desperation, alkohol. att ha inställningen att alla våldtäktsmän ska avrättas är totalt ignorant. jag vet att det är tabu att säga det jag just sa men det skiter jag i. utöver det är sex och relationer inte alltid så enkelt som MWE nämner så är det faktiskt ganska vanligt att kvinnor i efterhand konstruerar en våldtäkt i sitt huvud, ljuger ihop en som hämnd (samma mekanismer som hos mannen kan leda till en våldtäkt) för någon inbillad eller riktig oförätt, svartsjuka. ibland sker även omedvetna våldtäkter där kvinnan helt och hållet upplever det som en våldtäkt men mannen inte på någpt sätt medvetet begår våldtäkt.

det är inte så enkelt att våldtäktsmän är monster.

pedofiler är självklart enklare att avsky och vilja ha ihjäl då det på ett sätt är ett värre brott att förgripa sig på ett barn som inte har någon möjlighet att försvara sig varken fysiskt eller mentalt. dock är det likadant där att det inte är självklart att det handlar om rena monster, det är sjuka människor som ofta mår skit över vad de drivs till och hatar sig själva. utöver det är det ofta perosner som själva utsatts för grovt sexuellt våld, vilket såklart inte ursäktar brotten mn kan man inte känna empati med ett barn som våldtagits och vuxit upp så blir ens empati för barnen som utsätts för pedofili lite skum, ska man tycka synd om våldtagna barn endast tills de själva agerar ut?

nej argumentet att våldtäktsmän och pedofiler är onda är knappast någon bra grund för dödsstraff då det är en högst emotionell inställning och det tycker jag lagen ska undvika.

2009-02-21 18:39
att förespråka dödsstraff tyder på bristande iq och en skev jävla världsbild. sååå sjuk företeelse

2009-02-21 22:42
Rolfi

Du har fel, jag har rätt =)

2009-02-22 01:34
Man kan känna paniken i hans ögon, men man kan också tänka sig paniken i hans offers ögon...

Men låsa in är bättre. Låt dem våndas över att aldrig få se världen igen.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2009-02-22 04:09
iLLh: 1+1 blir 0 i din värld eller?

2009-02-22 13:57
Nej, 4? =)

men läs mellan raderna...
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2009-02-22 20:30
pallar inte läsa genom alla inlägg..
men som jag uppfatta så hade som våldtagit henne också när dom snodde bilen..
Varför sitter ni o tycker synd om nån snubbe som möjligen våldtagit o dödat en 23 årig människa.

Jag e emot dödsstraff i många fall..
Men våldtäcktsman/kvinna, pedofil & mördare utan någon speciell anledning.

Va gör de om de dör?? ska dom straffas o sitta inne länge o torteras?
Lönt??
Ne om dem dör eller inte påverkar inte samhället märkbart men någon annan har inte rätt att bestämma om dem förtjänar att leva eller inte

2009-02-24 16:05
dödsstraff är sjukt, och något jag hoppas försvinner nån gång. För övrigt är det väl så att de flesta stater i USA har nu tagit bort dödsstraff?? att fucking gammalmodiga Texas har kvar de e ju givet. Stay out of Texas...jävla cowboys..

sen så ung oxå, 19!! ja menar va fan, i såna fall tycker jag man får kolla lite på mordets natur o sen fängsla honom i kanske 30 år..

dessutom så är ett fängslande på livstid bättre då det känns mer för mördaren att han gjort något mkt dumt, dödsstraffet e ju hemskt i ett tag o sen när de ska ske...sen e akkt borta...

nae fy fan, bort me dödstraff