I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video] 19åring döms till döden

Övrigt - Webbsidor

Producent

2009-02-17 17:33

[video] 19åring döms till döden

ja, vad tänker man i den situationen då man får höra det ?

Länk till http://www.liveleak.com/view?i=967_1183028042

2009-02-17 17:40
Fuck it?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2009-02-17 17:41
Skulle nog göra nånting liknande.. Jag menar, vad har man att förlora?
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2009-02-17 17:50
Siiiiiiiiiiiiiiiiick
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Promotor

2009-02-17 18:18
Har för kassa högtalare för att höra riktigt.. Men ena stunden sitter han där, andra sekunden ligger han på rygg, o folk skriker 911?? Förklara lite..

Producent

2009-02-17 18:33
Han ska tydligen bli sur eller något och labbar iväg en datorskärm så snuten får hoppa på honom.

2009-02-17 18:52
shit, man ser riktigt paniken i hans ögon. Hemsk, gillar inte se folk så..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-17 20:05
skit hemskt.. känner mig skit illa till mods när man ser videon .. fuck dödsstraff!
Get Random!

2009-02-17 21:05
Jag har för mig att man inte får filma eller ta kort i en rättegång. Har jag fel?
mhm

2009-02-17 21:30
skipp.. i sverige så får man inte det. hur det är i usa's delstater vet jag inte
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-02-17 21:50
vad har killen gjort för att förtjäna det då?
BIT POP is taking over klockan 8

2009-02-17 22:03
Johnson is now convicted of killing 23-year-old Sally Aparece and Huy Ngo during a crime spree nearly a year ago.

We the jury find the defendant Dexter Darnell Johnson guilty of capital murder as charged in the indictment

Länk till http://www.khou.com/topstories/stories/khou070613_tj_johnson.4449d92f.html

Länk till http://www.deathrow-usa.us/DexterJohnson.htm

^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-17 23:41
fyfan va sjukt. Jag skulle fan inte våga bo i USA. Även om jag är laglydig så skulle jag nojja sönder för hamna i nån situation där jag kanske måste självförsvara mig.. man vet ju fan inte hur det kan sluta
work some magic

2009-02-18 00:57
men det är vell inte dödstraff i alla stater?
BIT POP is taking over klockan 8
Moderator

2009-02-18 01:19
kamel

Nej, men majoriteten av Amerikas stater har dödstraff. Jag har för mig att det bara är 10-12 stater som inte har det.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-02-18 01:59
det är väl dock olika stor risk på att få det beroende på vilken stat det är.

sjukt att dem fortfarande har det.
Groupie

2009-02-18 02:02
....så sjukt med dödsstraff...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-02-18 03:57
free johnsson! nej men fan va sjukt, dödstraff är vidrigt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-02-18 04:50
Haha, kolla vakten som står precis vid kameran när det brakar loss. Han trycker undan sin kollega och verkligen springer bort mot killen. Påväg dit så knuffar han även undan en andra person. Det är humor på så många plan :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-18 08:29
Är det bara jag som tycker han förtjänar det? Dont do the crime if you cant do the time. Hade han förväntat sig en fotmassage eller?

2009-02-18 09:20
Är det bara jag som tycker han förtjänar det? Dont do the crime if you cant do the time. Hade han förväntat sig en fotmassage eller?

word, dock tycker jag ibland att dödsstraff kan vara för mycket.
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-02-18 10:03
Shit vilket hemskt klipp.. gorde ont i hela mig =/
finns inga ord för dödsstraff.. det är så fel.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-02-18 10:47
han kanske förtjänar det?

orka gömma sig under bordet
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2009-02-18 13:10
dödsstraff = mord? Jag menar om dom mördar en mördare så är det inte mycket bättre.
Jag har ingen personlighet

2009-02-18 13:49
wöörd math!

sjuk film..dödstraff asså.........

2009-02-18 14:23
mellanöl - borsta tänderna och kamma dig?

word på Math alltså...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Producent

2009-02-18 14:51
dödsstraff = mord? Jag menar om dom mördar en mördare så är det inte mycket bättre.

hehe ja, sen mördar dom igen för att andra mördare inte ska få mörda igen.

2009-02-18 15:09
Konstigt P21

Och man kan inte låsa in människor då?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-02-18 17:13
Indeed mellanöl. Dödsstraff är många gånger mer rättvist än att låsa in en person på livstid och sedan betala den personens liv med pengar ur de drabbades ficka. Jättefint att det finns motståndare till dödsstraff, men det är en nödvändighet att göra sig av med sammhällsfarliga individer. Om jag dödade 10 personer och hamnade i rättegång då hoppas jag att någon dödar mig därför att allt annat vore att kränka mig och mitt dåd. Att förminska mitt ansvar och betydelsen av mina handlingar.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-02-18 17:40
I nån låt jag hörde så sa dom att dom borde skicka folk som sitter inne till iraq eller tora bora för att bekämpa terroristerna. Låter rimligt.. menar folk med dödstraff kan väl åka dit och göra en runda.
dödstraff + abort = Lååååång diskution. är det inte så? När man talar om dom två grejerna.

2009-02-18 17:41
Dödsstraff är så fel det kan bli. Man gör bara den skyldige en tjänst genom att döda honom/henne istället för att personen skall ta sitt riktigt straff, t.ex. Livstid.

De flesta som var inblandade i händelsen med WorldTrandCentrer bad om att få ett dödsstraff.

2009-02-18 17:41
world trade center, felstavat
Producent

2009-02-18 17:50
Fatcaesar P22
det var ju det jag påpeka, att jag är emot dödsstraff, du får nog läsa hela inlägget jag citerade sen mitt igen :)

2009-02-18 18:08
viic
Saken är ju den att man gör samhället en tjänst genom att döda individen istället för att den ska leva som en parasit i fängelse.

2009-02-18 19:17
Jag tycker individen är viktigare än samhället. Dödsstraff betyder också att man kommer döda oskyldiga eftersom det alltid finns människor som döms för brott de inte begått.

2009-02-18 20:28
Sjukt land, sjuka lagar. Ingen borde vara förvånad här.

2009-02-18 21:01
GhostfaceKillah P38

Har precis borstat tänderna och jag behöver inte kamma mig. Varför blev du upprörd över det jag skrev? Killen döda 2 stycken...

2009-02-18 21:32
Känns inte så logiskt att döda än till bara för att göra det rättvisst.. 2 wrongs doesnt make it right?

Men vi alla har våra egna åsikter.

2009-02-18 21:55
plus att det amerikanska rättsystemet inte är det säkraste.

2009-02-19 00:21
INGEN har rätt att leka gud.
work some magic

2009-02-19 00:39
Huvva, hemsk film!
Mådde fan kasst efter jag såg den :/

Hsh är det inte mer än rätt att en mördare blir mördad, däremot är det inte samhällets uppgift att ta ut hämnd.
Det tänket leder enbart till samhällen såsom i USA(segregerade osv), eller Mellanöstern m.m m.m, där man bara bryr sig om att straffa/hämnas på kriminella, ist för att fokusera på varför det sker, och på att hjälpa människor till att bli goda medborgare.

Dödsstraff är inte mer inhumant än spendera resten av sitt i liv i en Cellblock(iaf inte för en som döms vid 19års ålder :/) men det är inte ett bra tänk för ett demokratiskt samhälle.
Anser inte jag iaf.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-02-19 01:15
är det inte ganska skevt att visa att det är fel att döda, genom att döda?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-02-19 01:54
fy fan va hemsk. Fatta paniken man lär få. Dödstraff är sjukt.
Håller med viic, tycker att man kommer undan med dödstraff. De borde sitta inne.
Sadam Hussein borde fått livstid. Känns som han bara slapp från allt.
Hitler kom undan genom att begå självmord. Pinochet fick aldrig sitt straff. För att han var "sjuk" Sen blev han gammal och gick och dog. Så de kom också undan från sitt skit.

2009-02-19 08:55
Bästa kommentaren har ju Coke lagt haha
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2009-02-19 10:21
Brodin1
Du skämtar va? Jag hoppas det i alla fall.

2009-02-19 12:03
Negative - Du skrev tidigare att det är mer rätt med dödsstraff än att låsa in personen i fråga och betala ur dom anhörigas ficka (ungefär, rätt mig om jag har fel). Lästa så sent som idag att kostnaden för en dödsdömd är nära på dubbelt så dyrt som kostnaden för en livistidsfånge. Många delstater i USA funderar på att avskaffa dödsstraff pga finanskrisen, just pga kostnaden (vilket för mig är fel anledning för avskaffning, iofs).

2009-02-19 12:23
RaBBLa - Den kostnaden beror nog mest på idioti i USA än något annat. Det är ju inte dödsstraffet i sig som kostar, utan det faktum att de inte avrättas fort nog. De fångarna särbehandlas och isoleras samt behöver extra övervakning och många gånger mer uppmärksamhet från advokater med mera under flera år. Det är folk som suttit på "death row" i tio år. Det är inte den typen av dödsstraff jag förespråkar, dock är min typ av dödsstraff inte heller realiserbara eftersom de innebär att man alltid måste ha obestridbar bevisning emot personen, och flyktiga vittnen räknas inte som sånna. Jag undrar hur många som dött i onödan eller hamnat i fängelse felaktigt pga vittnen. Minnet är inte tillförlitligt.

2009-02-19 12:31
Negative

Varför skulle jag göra deT?
work some magic

2009-02-19 13:50
Negativ - Dödsstraff är därmed enbart dumt, anser iaf jag..

2009-02-19 16:55
fan vad tragiskt..

2009-02-19 17:19
RaBBla - Ja du kanske har rätt i det.

Brodin1 - Om du anser att endast gud får styra över liv och död, då anser jag att din inställning är ett skämt.