I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] - Riktigt bra talare som får mig att tänka om!

Övrigt - Webbsidor

2009-02-04 15:01
Jag undrar som så: Är inte Fredriks halvdolda poäng i hans tal på Kunskapens dag att någon ska ifrågasätta honom och information? Han spottar ur sig en hel del och han måste veta om att allt går att ta reda på i efterhand.

En kommentar på länken xlnt skickade.

Det är därför man med besvikelse läser att folk mer eller mindre köper detta nonsens som sanningar. Säger inte att det är så, men instressant att leka med tanken.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2009-02-04 15:01
Var ju typ som att läsa ett argt inlägg i nån lokaltidining.

Tycker däremot att man kan hitta en en del bra kommentarer på den länkade texten.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-02-04 18:16
Tack för länken, den var bra!

Länk till http://www.skick.se/2008/05/fredrik-hrn.html

Om man läser kommentarerna i länken ser man att det uppstår två falanger.

De som är kritiska är det pga: De är källkritiska. De undrar vad syftet är med föreläsningen. De irriterar sig på faktafel och osanningar.

De som är positiva är det pga: De gillar Fredrik Häréns framförande. De blir inspirerade. Han är underhållande.

Då kanske man ska ställa sig frågan hur man intar information. Är det viktiga innehållet, eller är det att man blir underhållen. Jag blir mörkrädd, för att använda ett av Fredriks favorituttryck, när jag ser hur många som bara sväljer information utan att vara källkritisk och ifrågasätta syftet. Gör ni alltid så här? Ni läser eller ser något och sedan infinner sig en magkänsla som ni går på, men ni vet inte vad det är som som har förmedlats till er?

Jag utmanar härmed alla som är så hänförda av Fredrik Härén. Vad har ni lärt er? Att Asien växer, att internet har en stor påverkan i världen samt att fantasi och entreprenörskap är viktigt antar jag att ni redan visste. Nå, vad har Fredrik Härén just lärt er?

2009-02-04 20:51
helt grymt!