I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bild] Ägd i skolkatalogen :D

Övrigt - Webbsidor

2009-01-20 00:09
Haha wtf!

En polare till mig fick ha en tröja med texten "Död åt kuken, fittan är fri" på, ingen retuschering där inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-20 10:24
vad har ni för störda skolfotografer där nere i södra sverige?
Chillar med låtsas-mpc'n...
Rappare

2009-01-20 11:48
Fan måste ta och dela med mig av min historia här, hehe.

Jag började min gymnaietid back in 2002 på ett gymnasie inne i på Söder i Sthlm. Jag gillade inte skolan alls och tyckte det mesta var piss med den. Lång jävla bit att åka varje dag, nya jobbiga människor och alldeles för många utav dem.

När det kom till fotograferingen så hade de flesta piffat till sig och gjort sig fina medan jag kom dit, helt alldaglig, med mycket större kläder än alla andra. När bilden togs så fick jag en impuls att jag skulle ge kameran ett "fuck you", vilket jag gjorde. Fotografen såg detta och sa direkt till mig att jag skulle lägga av med "sådant där". Jag vet inte varför jag inte bara lyssnade på detta, det skulle jag ha gjort idag. Men även på nästa bild som togs så flög fingret upp, denna gången lite mer diskret, mellan folket på mittenradens huvuden någonstans. Fotografen märkte ingenting.

När vi efter någon månad fick våra skolkataloger så kunde jag belåtet se mig själv ge finger till varenda jävel på hela skolan som spanade in vår klass. Inget hade retuscherats heller. Helt otroligt så verkade foto-företaget ha missat hela grejen trots att det syntes väl.

Barnsligt, visst, men man var som sagt inte mer än 16 bast, hehe...
Stick len.
Rappare

2009-01-20 11:51
jag slutade den där skolan 1 månad senare.. men vilket skönt avtryck man satte, hehe
Stick len.

2009-01-20 12:40
minns när jag gick i sjuan så var det en kille som hade oturen att få en liten liten fläck som låg på själva framkallningen av fotot precis över sitt ena öga, detta såg inte ut som en fläck om man inte kollade riktigt noga utan istället såg det ut som att han var missbildad quasimodo style. så de som inte visste vem han var, var ju övertygade om att han var missbildad.

en annan kille samma år fick sina fingrar bortklippta för han gjorde hårdrockstecken.
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband

2009-01-20 16:27
Finns MASSOR av sånt.=)
Henkish a.K.a ProNooB.

2009-01-20 18:06
ja dem gjorde inte så på mig men dem tvingade mig ha på en tjocktröja på vårt skol foto en gång för jag hade min tröja där de står "hash gretings from amsterdam" sen e maja blad mellan bokstäverna
Hangaround

2009-01-20 18:51
Det roligaste är att dessa tösar som får sina motiv omredigerade till lite mer söta saker tar det hela som att de hädan efter kommer att bli kallade för bögar av omgivningen. Har de ingen självdistans? Nalle Puh-tröjan var ju skitsöt och han får nog fler kommentarer av tjejer som kollar i katalogen nu, om än han hade haft den han valde att ha.

Ge mig mer.

2009-01-20 22:40
Detta är BARA roligt!

2009-01-20 22:44
ja dem gjorde inte så på mig men dem tvingade mig ha på en tjocktröja på vårt skol foto en gång för jag hade min tröja där de står "hash gretings from amsterdam" sen e maja blad mellan bokstäverna

Två saker.

För det första: Varför använder man tröjor som är felstavade?

För det andra: Varför använder man en tröja som det står sådant på till ett skolfoto?
Moderator

2009-01-20 23:06
Den här tråden är sjukt rolig, mer commentes och lägg in lite bilder!? HAHA

:)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-01-20 23:31
Nalle Puh-grejen är genialisk, den fotografen borde få ett pris. Hahaha och så heter såklart bonden Billie också, allt klaffar! Kan inte sluta skratta hahahahha
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
DJ

2009-01-20 23:35

2009-01-21 02:43
Soul_Survivor_II P30

...och hiphopare är äkta 80-tal eller vadå?? :P

2009-01-21 14:08
Vikktorius P21:Så bara för att han skrev fel så stog det givetvis fel/samma på tröjan? gå o klipp dig!
stop bröd!

2009-01-21 14:39
Sticky
eeh det var ju en najs burn!

Sen håller jag med om att det är ett rätt omoget val av tröja på ett skolfoto!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-01-21 16:19
en annan kille samma år fick sina fingrar bortklippta för han gjorde hårdrockstecken.

det där borde bli en del av sveriges lagstiftning!

yessir P28
ja, Y namn är majoritet i fängelset.

knappast...fast personer med y-namn överrepresenterade på sveriges anstalter, vilket beror på att det mest var den svenska arbetarklassen som döpte sina barn till tony, conny osv. precis av samma skäl så kommer det finnas ovanligt många kevin på sveriges anstalter när generationsskiftet är klart.

har aldrig förstått vitsen med skolkataloger, annat än att jag minns att man tyckte att det var kul att spana in eleverna på särskolorna när man gick i sjuan och var dum i huvudet...slutade gå på fotograferingsdagarna efter 8:an. känner förövrigt flera personer som torskat via skolkatalogen så om man ägnar sig åt dumheter på fritiden så är det inte särskilt klokt att visa ansiktet i katalogerna :)

2009-01-21 16:20
Demento P22

hehe tror inte ens det e sant du, troligen en myt :)

2009-01-21 16:36
Sticky : Skärp dig nu.

2009-01-21 20:11
fan va sjukt haha

2009-01-21 22:08
Vikktorius P21 : ALDRIG :D
stop bröd!
DJ

2009-01-22 20:56
yessir: Ja, hiphoppen är väl 70-tal/80-tal/tidigt 90-tal. Däremot finns det ju fortfarande rätt många kids som blir hiphoppare. Men skolbarn som är "raggare"? Känns lika troligt som swingpjattar...

2009-01-22 21:23
Soul_Survivor_II P30

Säg inte det :)

2009-01-23 14:39
Soul_Survivor_II P30 : Du ska bara veta hur poppis det är med raggare utanför tullarna. Tröjor med eldflames och ordet raggare i mitten säljer som smör. Raggen går lixom
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2009-01-23 14:55
Fotograferna har makt över skolbarnen. Bortklippta fingrar är dock en klassiker. Jag vet en kompis som skulle göra "victory/peace" tecken på skolfotot i 6:an, ganska harmlöst kan man tycka, men icke. Resultatet utav 1 bortklippt finger och hans glada skratt blev att det ser ut som han var full/petade näsan. ;D

Moderator

2009-01-23 18:28
Men förihelvete! Jag kände igen killen! Och det är fan min gamla klasskamrat! Var tvungen att kolla upp honom i skolkatalogen! haha!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-01-23 18:39
hahaha