Om man söker så hittar man fel/konstiga saker i alla världens länder och folkslag , när det handlar om brott mot mänskliga rättigheter, djurplågeri, könsdiskriminering etc etc. Varför? Därför det existerar idioti oavsett var man kommer ifrån. Inse. Att kalla japaner för "japaneserna/jappsarna" för övrigt, bara i det så lägger du en tonvikt på din lite rasistiska syn mot dem som folk. Men du får väl tycka att de är störda och inte förstå vilka generaliseringar och vilken etnocentrisk utgångspunkt du har. Man ogillar/hatar det man inte förstår/det som är okänt brukar det heta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Måste berömma dig för dina inlägg iallafall. Jag ska sova nu men en åsikt är en åsikt, sen ifall du grundar mitt "hat" som du vill kalla det, föredrar ogillande bygger kanske på ovetande.. Det jag sett, hört och upplevt bygger jag min uppfattning på helt enkelt, annat vore fel.. Gonatt
Producent
2008-02-07 00:03
"Thats my word..Men jag e inte rasist." Jo. Du är rasist. "Rasist" är inget flytande begrepp om du trodde det. Helt otroligt att folk kan ha sån syn på världen in this day and age. Verkligen, och på ett hiphop forum också? Wow.
Självfallet, har inte påstått annat. Menar inte direkt att du "hatar" japaner (när jag skrivit ordet hat så är det mer allmänt snack), ett starkt ogillande däremot, det står nog klart för alla. Vi människor har som sagt en tendens att förkasta det vi är "ovetande" om, som vi inte förstår ja. Som inte är eller känns som "hemma", vi mäter saker och ting ifrån vår egna kulturs synfält och normer. För många är den asiatiska kulturen i överlag svårförstålig (och målas ibland upp som något konstigt "outofthisworld"-land, speciellt Japan) eftersom man endast ser/får tillgång till de mest "extrema bitarna" här i västvärlden. Som de här bilderna typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mysigt vatten det lär vara
TM87 - F.K Zeljeznicar 1921 - Sarajevo
Undrar om japanerna skulle tycka svenskar är konstiga i vissa sammanhang. Typ midsommar: drängfulla dansandes runt som grodor kring en bladklädd stång för att fira sommaren under regnet. Skulle de japanerna då också ha samma mentalitet som PrismaS hade de börjat hata hela europa eftersom det skulle vara ett beteende de inte kan relatera till.
"I lay chicks like mother goose"
PrismaS anledningen till varför dom jobbar så är för de är ända sättet dom kan försörja sin familj. Men de finns alltid stor chans att man får sparken och om man får sparken är chansen att få ett nytt jobb JÄVLIGT liten. Många som tagit själmord pga det så familjen kan leva på dennes försäkring.
PrismaS ja, för landet Svergie är såklart felfritt och oklanderligt på alla sätt och vis? du kanske hatar alla länder helt enkelt? för jag menar, det pågår folkmord i vissa länder men du väljer japanerna för att dom jagar valar utanför Norges kust? inte för att det inte är hemskt, men sätt saker i lite perspektiv till annat som sker runt om dig i världen så kanske du inser att det knappast finns något land där det inte händer något värt att klaga på.
Herregud PrismaS, ska man skratta eller gråta åt dig?
Fatta hur mycket kids som pissar i vattnet
Producent
2008-02-09 11:16
jävla töntigt att hata ett folkslag för att man tycker dom har pajat ens semester.. sedan är det jävligt töntingt att vara sapass känslig att man tycker att semestern är förstörd för att människor inte beter sig som man är van vid.. liksom ak till gotland nästa gang, om du nu ska vara sa jävla fin i kanten. sedan är det inte bara japaner och asiater som jagar delfiner, hajar och allt möjligt. det pagar över hela världen. och so what? du tror att dina hederliga svenska köttbullar är gjorda av majs eller.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyra F24 Det är okej att döda kossor, dom är ju inte så jättegulliga. Dessutom så gjorde man ju en film om att rädda en val. Så nä, dom ska man ej röra.
"I lay chicks like mother goose"
haha fan vad alla klankar på prismas.. man ska hata folk :P de är ju de som är roligt.. se bara på magnus betner.. skit rolig kille o han är lack på alla o allt typ :P kan inte bli bättre o hata ett folkslag bara för dom har 10kgs kamror och sitter med 3 lager kläder på stranden :P
vafan.. skit i de du!
PrismaS F21 kul att du far på svennesemester och blir sur på att människor från andra länder också åker på svennesemester.
överhuvudtaget blir det lite skevt att döma ut ett folkslag efter hur vissa beter sig på semestern. om så vore fallet skulle jag definitivt hata alla ryssar eftersom den nationalitet som jag sett svina absolut mest utomlands är just ryssarna. nyrika, matta-på-bröstet, guldkedja, trophy-wife, barnmisshandlar ryssar. men som tur är inser jag att dom inte representerar ett helt folkslag.
förövrigt så undrar jag vad japaner mfl tycker om svenskar egentligen...rödbrända missfoster som super och gapar...
shit, the_donut skriver riktigt bögigt
Bra att PrismaS också bildar sin syn av ett folk på lite videos där några idioter gör sjuka saker. Som om dom är dom enda som gör videos med sådant.. Men hon kanske har missat alla andra sjuka saker här i världen och redan har bestämt sig för att några folk är dumma. Och sluta säga japaneser hehe.. Alla japaner jag träffat hittills har varit mycket trevliga.
Producent
2008-02-09 17:08
ooshit, fett osmidigt o snacka skit om asiater på INTERNET !!!! nu är ju sverige första landet dom kommer knulla när dom tar över...snaaaap!!!
tror USA ligger lite högre på knullarlistan, sverige är inte fullt så duktigt på att bevara asiatiska stereotyper. eller iofs...vi lär ju bli knullade rätt hårt över den där "ääääälska kinesisk kaddamat"-reklamen.
sådana beacher är inte roliga o va på... de ser inte så kul ut... aja men vafan va jävla rasistiska o jävligt eftervblivna vissa personer är mot Asiater. AJa det finns idioter överallt såklart. Men förstår inte vad man ska tracka på asiater när man ser dessa bilder? aja tycker ni ska tänka om era resonemang.
haha.. om det hade varit araber eller svarta som hade diskuterats på det här viset så hade admins "agerat" direkt.. garanterat. inte för jag bryr mig men ändå.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Mr. Lahey and Randy to the Fuck-off department and hurry the fuck up!!
Producent
2008-02-09 22:50
Äh, Prisma forumtrollar bara, ta det inte så seriöst...
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Fett me folk! Hade fått panikångest av att va där!
Karlsson, ska vi dunka på dem? - Lillebror (tjackmonster)
Stackars badvakt
röd är inte död gul är inte ful grön är skön.
Varför alla dessa påhopp på PrismaS ? Hon har lika stor rätt till sina åsikter och fördommar som ni andra. Visst dom är fördommar men det är ändå hennes fördommar inte era. Säg det ni tycker istället för att hoppa på henne för det hon tycker. Sen att alla upprepar sig också så det blir 10inlägg med samma på hopp. Jag tycker själv att japaner och kineser verkar störtsköna. Jag kommer defenitivt vilja åka ner dit någon dag och se hur folket där är. Dom verkar så glada på nått sätt alltid positivt laddade.