I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Nya Hanozy videon ute inatt 00.00!!

Övrigt - Webbsidor

2007-09-23 21:48

[Video] Nya Hanozy videon ute inatt 00.00!!

www.Hanozy.se

Videon kommer upp i natt!!

2 h kvar :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-23 21:51
haha är detta seruöst? vilken pajas..
-- Mellanslagsanvändare --

2007-09-23 22:17
låt killen göra sin grej nu va : )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-23 23:20
snart dags!!

2007-09-23 23:42
gimme gimme!!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-09-24 00:15
den är uppe nu!!!

www.Hanozy.se

Klicka på videos!!

2007-09-24 00:32
haha är det seriöst?

2007-09-24 00:40
fan vilka reaktioner hehe

ingen som digga?  : )

2007-09-24 01:06
inte bra, men battre an va ja vantade mej.. o texten va inte alls sa skrattretande som Alltid pa G, fast nu gick lite av den charmen forlorad haha.

men ni borde gjort Softish istallet.. tycker faktiskt helt arligt att Hanozy kickar riktigt fet flow pa den. o battre beat oxo.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-09-24 01:07
sånt här är anledningen till att folk säger hiphopen är död!
I be around, just out of sight

2007-09-24 02:04
de e flow i honom, men! att göra en egen video där man leker og ala usa med en tjej i bakgrunden som skaka rumpa är en helt annan nivå...
lägg ner sånt där skit och gör det lite mer äkta om man ska säga så
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-09-24 02:09
finns bara ett ord för denna video och det är pinsam
SUCK SHAFT

2007-09-24 07:59
Bakelse1 P19

Äkta och äkta.. vad är äkta egentligen, vad killen än gör så kommer alltid folk att klaga. Så det enda svare är att man gör what ever the fuck man vill?

T. ex Alltid på g, alla snacka skit om den men den har över 42000 tittare.

Sedan gjorde jag en video till Ajsef där han rappar om mer allvarliga grejer utan "gäng" eller "hoes", något som hade kunnat anses som "äkta". Men det är ingen som snackar om den? ca 5000 views.

Du ser.. man måste sticka ut på något sätt. Att vi fixa in hoes till videon anser jag som en bra grej då jag inte har sett någon "amatör-video" ännu som har haft det.

2007-09-24 08:07
isofu P3

Ja videon skulle egentligen ha varit till softish. Men det blev en fet ändring då alla digga kicka med känsla.
Introt gjorde jag ju i syfte till Softish : ) men vi använde den endån till denna.

2007-09-24 08:20
cmg P21
sticka ut? anledningen till att "alltid på g" har många fler tittare är att videon är ett skämt och folk kollar in den för att skratta åt töntarna.
Din hojtlåda är tom.

2007-09-24 10:25
hahaha de e asså seriöst hahaha

2007-09-24 10:29
ÄR DETTA SERIÖST? uauau
Käft då.

2007-09-24 11:59

2007-09-24 14:21
hallå ja

2007-09-24 14:27
cmg

anledningen är att folk vill vara underhållna, t ex. gör en seriös låt & posta den till dagens mp3a här på whoa...lr så gör ni som ni gjort nu, en jävligt underhållande grejj som man kan luta tebax åt & skratta åt. folk tar er inte seriöst, så enkelt är det, och att ni leker USA gör inte saken bättre, ni framstår mer löjliga och inte trovärdiga, finns inga ghetton i Sverige!

2007-09-24 14:29
Skön ansamling av reklam där...

2007-09-24 15:21
"T. ex Alltid på g, alla snacka skit om den men den har över 42000 tittare.

Sedan gjorde jag en video till Ajsef där han rappar om mer allvarliga grejer utan "gäng" eller "hoes", något som hade kunnat anses som "äkta". Men det är ingen som snackar om den? ca 5000 views."

cmg

Visst du har en poäng med att Alltid på g, sticker ut, men att ha en "hoe" med i sin amatörvideo och försvarar det med att just att sticka ut är bara töntigt. Jag förstår inte vad det gör för skillnad att det är en amatörvideo heller. Det är inte direkt nyskapande om det var det du menade.
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.

2007-09-24 16:10
Snusnäsduk Said it!

2007-09-24 17:11
Snusnösduk
Nej alltså det jag menade med amatör är alltså han är ju inte direkt på MTV utan allting är hemma gjort, allt ifrån inspelning till videon.

Det finns ju amatör nivå och det finns proffsnivå.  En proffsnivå video kanske mer ser ut som en vanlig video du kan se på MTV som exempel.

Bigissue

Det är ju mer en underhållningsgrej som ska få tittaren av se något kul när de kollar videos på nätet. Alla spelar sin lilla del i det hela och gör va de tycker är kul. Rapparna, dansarna, producenten som tillsammans gör en produkt.

Du kan ju inte klaga på att folk får inspiration ifrån sina idoler. Man måste ju börja nånstans och vad rappar alla USA thugs om, vad ser vi i alla deras videos. Det tar tid innan en artist hittar sin egen stil. Tills dess tränar man på vad man ser och försöker ta efter.

Men som sagt vissa gillar vissa gillar inte

2007-09-24 17:17
cmg

jag förstår dig till en viss del, men för att en artist idag ska bryta ut o skapa någon rubrik så måste han bryta denna cliche mönster.

2007-09-24 17:24
Varför satsa på något stort när man inte är stor för fem öre?

2007-09-24 17:47
Blasta X2

You gotta think big, to be big

2007-09-24 18:15
Ghetto i början när dom sitter i sandlådan.

=)
413

2007-09-24 18:51
cera P0

På BG mannen

2007-09-24 19:32
d här står bland kommentarerna på Ajsef - Arbetslös:

En fattig blatte som lever på sås
en fattig blatte behöver pengar för sås

hahahahaha. låter ju som han säger d!

2007-09-24 19:46
Det var faktiskt mycket bättre än jag trodde, var ganska orolig när ni sa att Hanozy skulle börja rappa om allvarligare saker. Och han har begåvats med grymt flow mannen. Men i och med detta så har han också blivit lite mindre unik, lite tråkigare. Jag vill ha en arg hård ung blatte som rappar om att det är hårt att vara blatte och om att råna folk på stan. Visst kommer han få ta skit för det av nördar på internetforum. Men skit i det, muta in platsen som sveriges ghettorappare nummer ett, och ni kommer fortsätta få 40000 träffar på youtube.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-24 20:03
finns inga ghetton i sverige, finns bara folk som önskar att det fanns, dem kallar sig rappare...

too many rappers not enough mics

2007-09-24 20:19
BigIssue P22

Jag tycker du kör överdrivet hårt med din argument om ghetton i Sverige. Jag vet inte heller vad du anseer är Ghetto om det är ett fattigt område så kanske det inte finns då Sverige är ett "rikt" land om man säger så.

Men på andra sidan så finns det många orter med mycket kriminalitet där du inte skulle vilja gå själv på natten hur mycket du än tror på din inga ghetton i Sverige.

Du kanske ser killen som ett stort skämt men du ska veta att hans texter och hela hans image baseras inte på tom luft.
Han går igenom mycket som många andra ungdommar i samma livsituation som honom gör. Vare sig du tror att det är äkta eller inte.

Gillar du inte musiken så fine men gå inte in på grejer som du personligen inte vet någoting om.

2007-09-24 20:24
Håller med, visst det kanske inte finns ghetton i den mening som man använder i usa eller frankrike. Men det finns fortfarande skit,  fattigdom, knark, fortfarande en kultur av kids som rånar folk på stan. Jag skulle gärna se att någon gjorde musik om det, och tycker nog man ska vara lite försiktig med att förkasta vad de gör som trams av folk som försöker vara usa-ghetto.

2007-09-24 20:32
dunder

precis!

2007-09-24 21:44
han har potenial...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-09-24 21:47
hahaha kolla bruden

2007-09-25 02:35
cmg

"Gillar du inte musiken så fine men gå inte in på grejer som du personligen inte vet någoting om."

Nu pratar du om saker du inte vet någonting om. Anledningen till att jag säger så för jag kommer från ett ställe där mord är en del av vardagen och där folk hade dödat en så kallad "ghetto kille" för inta hans position i svenska samhället, för så bra är det Svenska ghettot. Ett ghetto är ett ställe där du inte kan bättre, där sälja droger och syssla med prostitution är ett bra val, i Sverige har jag ännu att vittna om där alla inte får en chans till bli nåt, du får fan allting på en jävla tallrik. Inte min mening o hoppa på såhär, men denna killen har nog vuxit upp i Sverige, det har inte jag, för mig är det du kallar ghetto faktiskt ett fint ställe o bo på jämfört med vart man bodde förr.

Men ska inte störa någon mer med det! Gick off topic, tycker det är tråkigt att svensk hiphop inte hittar sin nisch.

2007-09-25 05:09
Rumpwigglingen funkar inte riktigt utan skimpy underwear.

2007-09-25 10:59
BigIssue P22

Jag fattar exakt vad du menar och det är varför man skulle någonsin vilja skapa den situationen i Sverige där man har alla sina möjligheter och allting här är jätte fint.

Ja varför gör ungdommarna i sverige som de gör när de har alla möjligheter. Det är så jävla lätt att säga att de är töntiga och att detta är inte USA men det är inte deras fel.
Det är medias fel, det är regeringens fel.. Släng in alla utlänningar i en förort. Visa 50 cent varje dag på TV där barn får se hur cool det är att kalla tjejer för horor. Visa hur coolt det är med gäng. Visa hur coolt det är att döda andra.Visa oss program som Cribs och hur miljonärer bränner sina pengar, pengar pengar pengar pengar. Filmer, TV-Spel, Musik..Sen första dagen vi satt på TV´n.

Vi är alla produkter av detta och det har effekterat oss på olika sätt.

Alltså det som du snackar är en helt annan djup stor topic men jag förstår vad du menar.

2007-09-25 11:07
Big Issue - Visst, om någon skriver låtar om att mord är vardag så är man ute på hal is. Men det är det väl ingen som gör. Hanozy beskriver sin värld, och den rätten måste han väl få ha? Och att det finns ställen som är (mycket) värre betyder inte att stället du är på är bra.

2007-09-25 12:33
hahaha bruden

fulaste videon jag sett... fast o andra sidan passade ju låten för det var bland det sämsta jag hört.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-09-25 13:54
"aboow! va haru lart dig sjynga?!"

2007-09-25 17:16
jag diggar brudarna i videon ;)

hanozy är dock en annan femma. mer talanglös får man leta efter, äkta eller inte
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-09-25 18:38
finns ju ställe i sverige som kan jämföras med en kåkstad i brasilien om man jämför med byhåla som åstorp, bor typ 5 tusen pers i den hålan
Yo,i got a slight problem

2007-09-25 18:40
åstorp är en bra liten kommun där det inte händer så mycket och några utlänningar som tittat förmyckert på ghettofilmer
Yo,i got a slight problem

2007-09-25 18:49
cmg
Du har rätt. Men detta är helt åt helvete.

2007-09-25 19:06
Första killen är okej, andra killen är katastrofal.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-09-25 19:42
"Att vi fixa in hoes till videon anser jag som en bra grej då jag inte har sett någon "amatör-video" ännu som har haft det."

Brukar du kalle henne hoe? Coolt isåfall om du kallar tjejerna hoes.
I hate this motherfucking world and everybody inside!

2007-09-25 23:18
Fett tung video!..props till Hanozy och videoskaparen :D

2007-09-26 00:28
Jag diggade låten, den hade flow.. men när jag såg tråden så tänkte jag "nej inte nu igeeeeeeeeeen, palla med GANGSTAN, vem ska han nu cutta?!" men ne.. denna låten har jag typ inget emot, förutom att tjejerna va med.. Ja ni vet, USA videos, fuck em! Så som cmg säger; you gotta think big to be big, håller med snubben.