[Hemsida] Orsak nr1 för att cannabis ska legaliseras!
Inte för att bli hög men för det HÄR! För alla ni som tror att vi bara vill legalisera cannabis för att bli höga, now see this!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Riktigt intressant. Varför inte maila Herr Statsminister och försöka få igenom en lagändring, nu med fakta på bordet/skärmen. Underbart ska d va! Underbart är d... Men visst fan vill man bli hög oxå... inte sant? peace
www.myspace.com/micehproduction
Om det nu hade varit en sån killer-plant, varför i hela fridens namn växer den inte överallt? Och varför använder dom inte växten som faan på ställen där den inte är olaglig? Försök vara lite källkritisk, bara för att det står på internet behöver det inte vara sant... "vända växthuseffekten (Ingen annan planta kan göra det!)" Sedan kan jag hålla med om att det är knasigt att man inte får odla industrihampa, men såhär överdrivet är det ju knappast. Samtidigt måste du ju erkänna att du skiter i detta, du vill ju bara röka.
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Skiter absolut inte i d, jag kör ju t.o.m biopower... å förMIG e d billigare än vanliga cigg...
Nej faktist inte jag röker inte så där mkt det blir ngn ggn bara, det här var sjukt mkt mer intressant än att få rökat legaliserat... seriöst dom har erbjudit 100 000 dollar till den som motbevisar... så jo källkritisk ska man alltid vara men det här är ngt man ska gå djupare in på !
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
"Nej faktist inte jag röker inte så där mkt det blir ngn ggn bara" "mekka zutt mekka zutt MEKKA ZUTT! " hahaha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
isofu, det kommer från en låt... :)
Men för det första, vad skall man motbevisa? Och för det andra, vad har man för garanti på att snubben ger en $100k, det gäller ju knappast bara för att man säger det...
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Sen har han ju också skrivit sina källor så om du vill kolla upp det, be our guest.
sen kan man ju påpeka att industrihampa är typ 100 ggr svagare på thc än "standard-shit" vilket gör att det inte alls är värt att röka.. mao borde det inte vara olagligt, men det är det ändå.. men det här visste väl alla tuffingar redan!
vadå? jag dyster?
det är lagligt med industri hampa i sverige, men du måste ha papper på att de blir en slutprodukt, som tex. isolering, olja, smör, bränsle, gödningsmedel, papper,textil ja ALLT ;) lagligt sen i april tror jag eller nått sånt, inte säker...
LEGALISERA CANNABIS
pappa_påse Man ska bevisa att de dom skriver är fel, inkorrekt, de står i texten om du läser den;)
LEGALISERA CANNABIS
slangan, det kanske är lagligt men som man märker är ju den industrin ganska död i omfattningen av vad den ger oss... hur mkt odlas i ryssland nu för tiden? Kanske usa som gjorde den illegal för att bli en världsledande nation =P
Det är sjukt att det är olagligt, jag gick in på hans hemsida och läste lite mer. Om det nu stämmer det som står där.. Så är det väligt konstigt att det inte ska legaliseras. Och nu säger jag itne det för att jag vill att alla ska zutta, utan för det ekonomiska värdet och för att värna om planeten. Hampa plantan gör så att obrukbar mark kan bli brukbar igen, Den har massa fördelar.. Jag rekommenderar att ni läser lite mera på sidan :
Hemsidan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den värsta drogen e ju alkohol, men den har vi lagligt uppställd på hyllor. Betydligt farligare för en själv och andra. D enda brott narkotika frambringar e ju...narkotikabrott. För att d e olagligt... brott som alkohol frambringar e mord, misshandel, blaha blaha 1000 grejer till å fan vet allt. Men inte "alkoholbrott"... konstigt... Släpp lös odlingarna, jag har min i garderoben tills skiten e avklarad.
av alla grejer man kan hetsa upp sig över, (typ traficking, kamp mot nynazism, miljöfrågor ja till och med jävla djurens rättigheter-grupper) så hur fan orkar ni hetsa upp er över att ni inte får knarka? alltså, jag hajar att ni vill klippa en gås som vem som helst, men att verkligen bli upprörda övre att det är olagligt hajar jag inte alls..
-verbose- P23 Om de hade varit förbjudet att ta en öl hade väl du varit upprörd? men ar inte att alkohol och thc gör samma sak med kroppen, men båda är berusnings medel, förutom att statestikmässigt så fuckar alkohol upp dig mer.
LEGALISERA CANNABIS
-verbose- P23 detta handlar ju också om miljöfrågor som du undrade varför man inte brydde sig om istället
-verbose- P23 Fan att legalisera cannabis är ju ett sätt att hjälpa växthuseffekten, om du hade läst artikeln och skrivit sedan så hade du fattat.
Jo, tror nog det är som fueldog säger.. Bor nämligen i skåneland o har sett en par fält med hampa. Ser jävligt mäktigt ut :)
löglög
Mellan år
1970 och
2005 var all odling av
Cannabis sativa förbjuden i Sverige. Totalförbudet är numera hävt, och det är åter lagligt att odla vissa sorter av så kallad
industrihampa (med en THC-halt lägre än 0,2%) om sorterna är upptagna på
Jordbruksverkets lista över godkända hampor.
Innehav av industrihampa klassas aldrig som
narkotikabrott , oavsett användningsområde.
från wikipedia....BAM!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det låter bra men jag undrar om ryssland har så, som tydligen var största hampa exporten förr i sverige tvivlar jag på att industri hampan gör så stor skillnad just nu, det är säkert så mkt mindre än vad det kan vara.
asså allt man läser osv gör en ju sugen på att starta upp en hampa gård, men känns som att pengarna för att starta upp nått sådant och sen maskiner för att skapa slut produkt är rätt mycke
LEGALISERA CANNABIS
Grymt intressant läsning faktiskt.. Tänk om det hade blivit revolution i hela världen, mediciner och all möjlig skit som texten nämnde börjar göras på hampa. Fatta vad folk hade älskat växten, det är änglaväxten ju.. Höw, höw, eh, stop me, I'm dreaming!
miceh I så fall borde de skaffa "alkholkörkort". För vare sig du vill eller inte så finns det folk som dricker för njutningens och smakens skull. Samma sak med droger, vissa kan hantera de och ta de i lagom doser medan vissa blir "fucked for life" på "barndroger". Ett bättre argument är i så fall att införskaffa motboken igen. Det handlar väl om att staten inte vill ha en ny drog att kontrollera.
www.justdet.se - svensk hiphop
ok MFDOOM berätta hur?
Jag gillar att röka brajja, och ja, jag är för legaliseringen av industrihampa, jag kommer ju ändå inte kunna zutta mer för det? kan säga att industrihampa har ca 0.2% THC och gräs man röker sig hög på har minst 15-20% och samma med hasch. Jag tror inte heller att det blir enklare för mig att tända på och hyra film bara för att bondar för odla industrihampa. Och ni som tänker att man kan gömma några Super-skurre-plantor i det övriga industrihampafältet så kan jag tala om att en planta som skulle kunna bli skitbra att röka skulle ändå inte klara sig länge ute på fältet bland dom andra så rökplantan blir pollinerad och förlorar otroligt mycket i THC värde. Så min fråga är till er som är emot, varför? för att ni har någon fantasi om att alla kommer tända på? fuck you! *rimpoäng*
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
diskussionen om legalisering av industrihampa är ju en helt annan än den om legalisering av hampa i knarksyfte då det trots allt handlar om två olika växter(även om dom är nära besläktade)... har svårt å se riktigt vad dom grejjerna har att göra med varann...
What would macgyver do?
pappa_påse hade itne så mycke mer att komma med ser jag hahaha
LEGALISERA CANNABIS
MFDOOM lustigt, du kan ju berätta påå vilket sätt den här artikeln är vinklad....!?
Men han hänvisar ju till sina källor om du bara läser artikeln istället för att vräka ur dig en massa skitsnack så kanske fattar du!
de är väl lite skillnad på rashat och cannabiskärlek??!!! fan skärp dig
LEGALISERA CANNABIS
Sober I så fall borde de skaffa "alkholkörkort". För vare sig du vill eller inte så finns det folk som dricker för njutningens och smakens skull. Håller med om alkoholkörkort, jag dricker själv för njutning å smak, men sett lite väl mycket skit med alkohol inblandat. Tror du missförstod mitt inlägg. Cannabis (va det d du mena me barndroger?) har aldrig skadat nån, förutom lunger å så, ja du fattar va jag menar, vilket alkohol både direkt å indirekt har gjort. Jag menar alltså att alkohol e värre än cannabis. men alkohol e lagligt, d e d som e knepigt.
Om det nu hade varit en sån killer-plant, varför i hela fridens namn växer den inte överallt? Och varför använder dom inte växten som faan på ställen där den inte är olaglig? Det där var ju inte helt intelligent sagt.
Look with your own eyes - See with your own mind
okok principen förstår jag självklart.. men om en sida handlar om en speciell sak och har tagit fakta ur diverse rapporter mm. om all den faktan är posetiv för de du ska skriva om, som de verkar vara i detta fallet..?? hur ska han skriva annorlunda?
LEGALISERA CANNABIS
Skivsamlare
2007-08-23 22:06
MFDOOM, du låter som du har plågats av MDK på medialinjen i skolan :( som jag :(
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2007-08-23 22:39
Skivsamlare
2007-08-24 00:29
miceh Jag förstår absolut vad du menar, men för att en sådan förändring (alkohol blir olagligt och cannabis inte) så skulle vi behöva nollställa världens folks behov och vanor. Som om vi tex skulle förbjuda McDonalds mat idag så skulle många bli sura, skulle det sedan tidigare vara olagligt att göra pommesfritts som inte smälter i magen på 4 veckor så skulle ingen bry sig. Knackigt exempel men feelin me?
www.justdet.se - svensk hiphop
Angående om att inte fler odlar industrihampa är för att dom kan få skiten uppryckt då polisen inte kan avgöra om det är den "farliga" sorten genom att bara titta på den. Hörde en bonde som uppgav det som argument till varför han inte odlade.
nån som provat att röka färdigblommad industrihampa då? storebror säger att man inte blir beng, men vad ska man tro?...
Man blir inte beng nej,
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
varför ska man förbjuda alkohol för att cannabis blir lagligt??
LEGALISERA CANNABIS
Sober Jag menar inte att vi ska legalisera cannabis OCH FÖRBJUDA alkohol, jag menar bara att d e konstigt att d ena e lagligt med tanke på hur mycket större skada , jämfört med cannabis, d gör. Annars hänger jag me ditt exempel, fattar va du menar, men d e ju ändå mat, inget man blir "konstig" av. Kommer inte på nåt annat exempel just nu, måste kila, men du förstår tror jag...Slangan Vem har sagt d?
Ursäkta, såg att du heter SODER ... my bad
0.2% thc när det du blir hög på är 15-20% så jag tror inte du blir hög på industrins hampa
Soder skrev de
LEGALISERA CANNABIS
Verkar som om folk vill få det lagligt att använda det i industrisammanhang, men samtidigt smita in med ett förslag att man ska få röka det också. Låter bara som en dålig ursäkt att få bli hög lagligt.