yo Nej, hittade det på internet för ett tag sen.
YO Hur görs dom?
Jag pallar inte ha ett citat här.
sluta böla och skaffa en verklighetsuppfattning. alla djur som föds upp i fångenskap för vinstintressen kommer alltid att plågas bortom vår förmåga att förstå. spelar ingen roll om det handlar om pälsboan runt nacken eller äggen i din pannkaka
http://www.kommandot.se/wp/
Ååååååååååå, fyfan vad äckligt. mår illa. såg inte hela heller. skulle inte banga på att skujta såna som går sånt här.
tom bössa skramlar mest eller vafan är det man säger? så jävla bökigt är det inte att säga nej till småsaker som pälskläder eller andra animaliska produkter. animal liberation!
painted till att börja med är kragen av äkta päls. folk som bär päls stöder industrin som visas i klippet?
Jag hoppas att alla ni som klagar på den här videon inte äter kött.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har aldrig tidigare tvingats att stänga av ngt som jag sett. blev extremt frustrerad när jag såg på videon, stängde av efter ha sett den levande flådda tvättbjörnen eller vad det var som kippade efter andan. allt jag önskade var bara att de skulle dö så fort som möjligt. jag äger en woolrich jacka men jag hoppas verkligen att den pälsen är fake. kommer seriöst aldrig att köpa ett pälsplagg igen efter att ha sett detta. länka till protestlistor och uppmana mig till vad jag kan göra för att försöka förhindra sånt här!
Philip P21 du kan enkelt kolla på lappen på insidan av din jacka för att se vad den är gjord utav, både foder och krage. skriv här om du blir osäker på vad det står. vet inte exakt vad det är på den jackan, men med tanke på namnet så skulle det inte förvåna mig ifall det är riktig
jag känner mig som en dålig människa nu...duck feathers och coyote fur. förhoppningsvis var inte kanadensarna lika elaka mot djuren. men aldrig mer, har hela tiden trott att pälsen var fake sen dun har jag ingen vetskap hurvida tillvägagångssättet är. upplys gärna.
fick så dåligt samvete efter att ha sett den här skiten att jag blev medlem på PETA och donerade 16 dollar, inte mkt men men alltid ngt. ett steg i rätt riktning. vegiterian känns inte längre särskillt orimligt. om ngn vill droppa lite info gör gärna så i min gb, vare sig det gäller vegiteriantugg eller annat relevant. tjena
kanadensarna är förjävliga faktiskt. och det är inte helt ovanligt att material köps in från andra länder. i kina är det en stor export. Philip kolla in vegan.nu, där står det väldigt mycket, både om mat och annat.
Seriöst? Så brutala som de är mot djuren i klippet, så brutala är verkligen inte alla. Inte många heller kan jag tänka mig. Varför ge stöd till en organisation som själva dödar djur?
Sholiboba ha ha ha. jag skrev först ett långt inlägg riktat rakt åt dig, men innan jag skickade det så insåg jag att det skulle vara helt meningslöst.
posta vad du skulle skriva yo
Philip. tack för att du känner. jag skulle kunna bli kär i dig sholiboba. ALLT dödande av djur är onödigt,brutalt och meningslöst.
jag är mkt älskvärd människa
Jag är verkligen inte för att döda djur. Men jag skulle verkligen inte donera pengar till en organisation som försöker att "befria" djur genom att ta död på 2/3 av djuren de försöker att rädda. Men ni är väll säkert vegetarianer allihop, och kan det här bättre än vad jag kan.
yo Skriv vad du tänkte skriva.
Kolla på Bullshit om PETA!
ja för bullshit har alltid rätt och är absolut inte heller vinklat eftersom att dom svär så måste dom ha rätt eftersom dom är riot
Orkar inte hålla på att tjaffsa. Jag lägger ner :P Men ta er en titt på Bullshit's avsnitt om PETA. Klart att de inte alltid har rätt, och att de överdriver. Men det ligger mycket sanning bakom det hela också. Hade fint gott folk. Peyzz
Sholiboba det var absolut inget personangrepp eller något sådant jag tänkte skriva. jag tyckte bara att det var lite väl mycket svart eller vitt från din sida.
och jag tyckte det var fel av dig att klanka ner på Philip för att han utav dåligt samvete för att äga riktig päls donerar pengar till peta. det är så mycket faktorer du måste väga in innan du kan klaga på peta.
och vad är bäst, donera pengar till en organisation som driver aktivt arbete för djuren på så många olika plan, även om dom
"försöker att "befria" djur genom att ta död på 2/3 av djuren de försöker att rädda" eller stödja en industri som
enbart handlar om profit?
Jo, jag antar att du har rätt. Va inte meningen att vara "hård" om det va så ni tolkade mig :P Men jag blev så förbannad bara, tack vare Bullshit's propaganda avsnitt om PETA, och av alla motståndsidor om PETA :P
Inte för att enbart vara okänslig och säga detta som ett "skämt" och få folk's arga inlägg överöst över mig.. men... Denna film rör mig inte i ryggen, jag bryr mig helt enkelt inte. Visst, finns väll bättre tillvägagångs sätt men jag bryr mig inte ett skit. Garvade t.o.m rått, som någon uttryckte det högre upp i forumet, åt en del grejjer.
sholiboba: Var försiktig med programmet Bullshit. Namnet är ingen slump... själv tappade jag allt förtroende för dem efter deras program om växthuseffekten. Maken till smörja alltså, helt sinnessjukt. stallion:Inte för att enbart vara okänslig och säga detta som ett "skämt" och få folk's arga inlägg överöst över mig.. men... "men" du var tvungen att berätta hur du skrattade? missförstå mig inte, jag skiter i om du skrattar. däremot är det patetiskt hur du måste beskriva det för alla. ingen tycker du är tuff, tro mig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
stallion är hård som sten, en riktigt "bad" kille. coolt
Jag vet att Bullshit säkert vinklar det lite, det är ju inte 100%. Dock tycker jag att de har lite vett i skallen ändå och allt är ju inte lögner. Och sedan är det ju inte negativt att PETA dödar djuren om de inte mår bra osv. MEN, att de är emot att man ska ha husdjur osv, hur i helvete tror de att det ska funka? Hundar kommer ju direkt inte äta gräs och växter, de kommer äta kaniner, katter, marsvin och varför inte spädbarn? Nae, inte så genomtänkt. Tanken är ju god och allt de gör är ju inte negativt faktiskt.
Sjukt trött på alla som säger "hoppas att ni som klagar inte äter kött" "bara så ni vet så är det lika dant i köttindustrin" Det e väl för helvete en jävla skillnad på djur som blir FLÅDDA LEVANDE bara för att rikemanshoror ska gå runt i pälsar och djur som får ett skott i pannan och dör en snabb död för att bli lövbiff? Och kom inte och säg att djuren som blir mat blir styckade levande eller något i den stilen då kan ni lika bra gå och lägga er.
b0b0b0b0
när det flådda djuret reser på huvudet och kollar sig omkring blev jag ganska illa berörd, annars måste jag nog säga att det inte tog så hårt. däremot så förstår jag ju såklart att det är förjävligt ändå. varför dödar man inte djuret först? påverkas kvalitén på pälsen av att man bara skär halsen av djuren innan dom flås eller liknande? om det ska göras så kan det väl göras på ett så smärtfritt sätt som möjligt. fyfan.
artistic du har inte tänkt på att det som folk kanske framförallt blir upprörda över är inte själva dödsögonblicket utan de år av fångenskap och tortyr de utsätts för redan innan?
bperb -visst, den biten må vara relativt lik. Där har jag faktiskt inget att säga till mitt "försvar" då den biten är under all kritik, även i vårt avlånga land.
b0b0b0b0
teN P16 Jag vet att Bullshit säkert vinklar det lite, det är ju inte 100%. Bullshit vinklar totalt. Första sekunden i programmet så har de bestämt hur de tycker om saker och ting, och gör alla klippningar högst subjektivt. Programmet är baserat på vad Penn&Teller tycker, sen stödjer de bara de åsikterna genom att klippa ihop lite intervjuer. Och svordomar också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.