Hur litar man på människor?
Den frågan vore ju intressant att utforska, eller vad säger ni?
Säg mig, när blev ni senaste sårade? Pratar helst om vänner som sviker en.
Tex att det var tänkt att ni skulle gå på bio och du har sett framemot det, plötsligt så ringer din vän och säger att det inte går pga ngt annat.
Hur fan kan man lita på människor nuförtiden?
Blev som "sårad" igår av en som lovade att vi skulle ses innan han skulle sticka söderut, men det visade sig att han hade en stort projekt att göra och han glömde telefon hemma. Säg mig, varför kunde han inte kontakta mig tidigare under dagen?
Han ringde senare och bad om ursäky för allt och visade empati (tror att det heter så), och nu har han lovat att så fort han kommer tillbaka så skulle han ha "tid".
Jag kan härmed säga att jag är inte en sådan slyngel som sviker vänner, jag kontaktar dom direkt utifall det skulle vara problem. Jag väntade tills klockan blev 20 00, det var då han ringde och berättade. Hade jag vetat att jag skulle ah föreläsning hela dagen så skulle jag ha skickat sms på morgonen eller så fort jag fick reda på det.
Problemet återstår om jag kan lita på honom, vi har så jävla kul ihop när han är ledig. Liksom skall jag bara glömma det förflutna?
Jag minns när jag hade ngt liknande händelse för två år sedan, det slutade med att jag aldrig pratade med henne nå mer.