I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"sjuka" drömmar.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-10-13 18:16

"sjuka" drömmar.

Alltså igår drömde jag att: Klockan ringer jag sneglar på den och ser att den är runt halv 4 på natten. Men jag känner mig helt pigg. En tjej med brunt hår och nike jogging-set säger att det är dags att vakna nu för att vi ska jogga. Och jag som är den mest O-tränade personen som någonsin gått på denna planet. Ser mig i spegeln med värsta musklerna och grejer. Jag går ner i köket och "äter" min frukost som består av råa ägg. Jag dricker dem går sedan in i mitt rum och tar på mig mitt jogging set som är nike och matchar denna brunhåriga individs set. Hon frågar sen: Varför har du inte ringen på dig? Jag säger att jag var rädd för att tappa den när vi joggar. Jag börjar nu förstå att vi tydligen är gifta.. Anyways, vi joggar mitt i natten och jag känner mig helt glad. Efter vi har joggat så duschar vi och sen sättter vi oss och typ tittar på film. sen vaknar jag ryckigt som en ve inte vad. Så nu börjar jag undra kommer det där vara mitt framtida liv? Sjukt var det.. Någon som haft sådana drömmar? Där du typ ser dig själv utifrån?

Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2007-10-13 18:59
Du kanske ska göra reklam för Nike i framtiden (?)
We remember Køge Bugt!

2007-10-13 20:04
jag drömde om denna tråden..
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..

2007-10-13 20:09
20kr 

Skulle inte sitta fel. Kanske bli sponsrad av nike resten av livet. Sen bara sälja det man inte vill ha <3

Loosah P22
No you didn´t
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2007-10-13 23:20
monkeywriter X1

Om det inträffar får du kontakta mig och ge mig några kläder!
We remember Køge Bugt!

2007-10-13 23:40
jag drömde att jag och en kompis var på väg hem, så åskade det och blaaamM!!! en 20m hög kung, just precis KUNG! sttooor snubbe, med värsta outfiten, typ stor röd rock och en krona på huvudet åt upp mig!!!
Get Random!

2007-10-13 23:42
nu blev tråden tråkig.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-14 01:18
jag drömde att jag åkte buss med lily allen
Käft då.

2007-10-14 10:52
20kr 
Självklart.

2007-10-14 11:13
Yamo_RGRA P14
dissar du mig? ... min dröm var ju "sjuk" ... vaknade kallsvettig
Get Random!

2007-10-14 12:00
KinG-PhiL X1

Lovar att det var ditt ego som åt upp dig! :(

Dekay P23
You dont know your own strength

2007-10-14 12:07

Dekay P23
Man vet aldrig, Du kanske är på krogen och en galen karate japan. Eller en äldre kinesisk kung fu mästare. Eller en galen nasizt approachar dig. Och då får du in första slaget sen kanske du inte kan sluta för du har så mycket ilska inom dig. You never know?

Jag kan säga att jag är absolut inte den våldsamma typen som letar efter bråk. MEN OM det skulle bli bråk då skulle jag verkligen inte kunna sluta slå. Så mycket kan jag ju säga.

2007-10-14 13:01
hahha detta har absolut inget att göra med din framtid. dock vad du anser som ett härligt liv. (fin tjej, kärlek, stora muskler)

2007-10-14 19:09
är det bara för mig som:

När man drömmer & ska slåss, springa & skjuta.. så går det antingen itne alls, eller i slomoe, eller så "tar" det ingenting.. sjuuukt irriterande
work some magic
Hangaround

2007-10-15 00:36
Drömde att jag vann en friyr-tävling inatt på Hard Rock Café.

2007-10-15 01:30
haha brodin, jag skulle precis skriva det! Om du tex hamnar i en fight i drömmar så slår du i slowmotion och slagen blir lösare än en putt typ. Sjukt irriterande :)

2007-10-15 07:07

Jag har börjat stjäla i mina drömmar...
vet någon vad det här med att stjäla i drömmar symboliserar? ofta är det inte stjäla som i att råna någon, utan mer leta upp och hitta föremål värdesaker hos folk.

David VS Goliath

2007-10-16 11:54
förra veckan drömde jag att jag blev skjuten, sjukt ont gjorde det och när jag vaknade hade jag ingen känsel i armen och benet ( som jag blivit skjuten i ) fick panik sen upptäckte jag att jag inte blivit skjuten... hatar mina drömmar :(
lost in skåne

2007-10-16 18:38
en gång hade jag en väldigt skum dröm,jag var på ett ställe där allt var helt vitt och jag stod å pratade med en människa som också var helt vit utan något ansikte och utan några kläder och plötsigt kommer det ett stort moln som e helt svart med typ arga ansikten i och flygplan och bilar,sen började det tjuta ,sen var drömmen slut.

2007-10-16 19:58
Dekay  Det har jag med drönt =O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-16 22:29
I de flesta fall betyder inte drömmarna något, utan uppkommer helt slumpvis. Tror jag.
Men om nån vill försöka analysera denna dröm så varsågod!

Min kusin och hennes några månader gamla dotter är på middag hos mig. Vi sitter vid köksbordet och kusse håller bebisen som nu är knappt en decimeter lång i famnen. Plötsligt tappar hon bebisen i en syltburk som står på bordet. Bebisen sjunker ner till botten av burken och då säger kusse lugnt: "Just det. Hon tycker inte om sylt".
Kusse gräver ner handen i burken och lyfter upp bebisen ur burken i foten. Bebisen skriker. Bredvid syltburken står en skål med smält choklad i. Kusse lägger ner bebisen i skålen som sjunker till botten.
"Choklad gillar hon", säger kusse. Jag tittar ner i skålen och ser hur nivån av chokladen sjunker och sjunker. Snart har bebisen sugit åt sig all choklad och är nu synlig, otroligt tjock. Jag tar upp henne ur skålen och lägger henne i mitt tandborstefodral och lägger det på mitt bröst. Sen vaknar jag.

2007-10-16 23:36
Jag drömde att min lilla mormor skulle ta hand om min Pitbull/amstaff flicka och det blev allmänt chaos. Hon släpades efter voven i kopplet som en liten trasa. Hon släpades i lera och Voven rymde. Innan drömmen hade jag tänkt att fråga min mormor om hon kunde passa Nikita(voven) i någon timme men det finns det inte en chans att jag frågar henne det nu efter den drömmen. det var verkligen som att se vad som skulle hända om jag lät henne passa Nikita. Och ja, jag vaknade i panik och tänkte Mormor ska aldrig få ta Nikita.

det tyckte jag var en sjuk dröm.

2007-10-16 23:43
inatt drömde jag att jag badade i vattnet i stockholm och det var hajar och sälar i vattnet som jag fick akta mig för sen hoppade jag upp på en brygga som någon jag gick med i mellanstadiet hade sparkat sönder, sen dök det upp nån 8 årig flicka som skulle kåta upp mig ........blä varför drömmer man sånt äckligt?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-10-17 02:46
skitjobbigt när man blir te.x jagad i en dröm och de inte går att springa, man kommer ingenstans.

de är i såna tillfällen jag kommer på att jag bara drömmer och kan börja kontrollera mina drömmar, de e soft.

2007-10-17 19:00
SirBoss F19

Whoa! Kontrollera dina drömmar, ey? Hur coolt som helst.

2007-10-17 19:32
Jag drömde att Povel Ramel spelade in en video till en av sina låtar, och att han i videon stod naken i ett omklädningsrum, sånär som på en handduk knuten kring höften, och mimade till texten. Medan han sjöng stod det en man av afrikanskt ursprung bakom honom och smekte honom på överkroppen.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-10-17 20:08
Unrealistic? Du har skrivit det här någonstans förut va? Annars så har jag drömt det. NEJ du har skrivit det förut...

2007-10-17 20:27
Shmug P20
stördaste drömmen hittils hahah

2007-10-17 21:31
okej, nu har jag en riktigt sjuk dröm!.. den är seriös så jag uppskattar om detta inlägget inte tas bort!

Jag är hemma hoss min kompis, hans bror går in på toan, min kompis frågar vad han ska göra, han svarar: Jag ska raka pungen, då säger min kompis: Okej, men skynda dig för jag ska göra det efteråt!
Get Random!

2007-10-18 01:25
det sjuka är när man drömmer och det känns som man kan kontrolera dom, typ man är bland massa brudar som ett exempel som man verkligen vill hålla på med, och man vet att detta är bara en dröm men ändå gör man inget o sen vaknar man ock har fett dåligt samvete att man inte gjorde nått när man hade chansen :D ett exempel bara!!
Get MAD and change

2007-10-18 01:36
monkeywriter X1

ah, de e fett som fan.. har lyckats några gånger.
började med att ja ofta drömde att ja ramla ner från saker, och hatar den känslan, så intalade mig själv att nästa gång de händer måste ja tänka att ja drömmer.. and so i did, så väckte ja mig själv ur drömmen. sen har de bara rullat på, så om ja ramlar nu kan ja stanna i luften och flyga upp igen te.x.

2007-10-18 15:37
så om ja ramlar nu kan ja stanna i luften och flyga upp igen

SirBoss the Almighty! Fett att kunna göra så i verkliga livet.

2007-10-18 17:55
Kicken
öva mycket så går det nog ;)

Får sånna drömmar ibland att man har ett jättebra liv, fin tjej, fina kompisar och allt sånt. Sen vaknar man och man har inte nåt av dom där sakerna, och så går man och är sur hela dagen...

2007-10-18 18:12
Det är coolt när man upptäcker i drömmen att man drömmer, en gång när det hände mig bestämde jag mig för att jag skulle prova å flyga å de funkade!
De konstiga var att jag såg allt som om jag skulle flugit, alltså från fågelperspektiv fast jag typ aldrig sett nåt från de perspektivet i verkliga livet som jag gjorde i drömmen,men man var tvungen att fokusera stenhårt så man inte vaknade eftersom man visste att man drömde.

Moderator

2007-10-18 22:40
är det någon annan som tycker att om man tillexempel blir jagad i en dröm så går det så sakta, typ som slowmotion, asså så att man inte får upp någon fart, haha så är det jämt för mig
//TW

2007-10-18 23:46
monkeywriter

Yep, startade en egen tråd om sjuka drömmar i Blandat för ett tag sedan...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-10-19 12:30
shitmannen X0

de är redan folk som nämnt i tråden angående slowmotion-fenomenet haha

2007-10-19 15:39
detta är det sjukaste.

jag drömde för ett par veckor sedan att jag befann mig på en ögrupp som kallades Tonga.
och det enda jag gjorde i hela drömmen var att jag befann mig på/runt om olika kritvita stränder med turkost vatten och solade och snorklade osv...allt kändes så sjukt verkligt, färgerna, värmen, lukten, allt!..utan tvekan den skönaste drömmen någonsin.

och nu för ett par dagar sen så läser jag i en artikel på internet om tropiska ögrupper i stilla havet..och jag skrollar ner och helt random hamnar jag på ett avsnitt i artikeln som handlar om Tonga(!), och det finns en bild på en lång kritvit strand på en ö i tonga som ser EXAKT ut som i min dröm.

och om någon hade frågat mig om Tonga innan drömmen hade jag inte haft en aning om vad det var..har aldrig hört talas om Tonga innan.

ska fan flytta dit när jag är äldre.
don't watch me, watch yourself

2007-10-19 16:41
SirBoss F19

så om ja ramlar nu kan ja stanna i luften och flyga upp igen te.x.

FAR OUT! det vill jag också kunna... :)

Unrealistic P29

Oh, ok..
Producent

2007-10-21 13:49
Bara för att jag läste den här tråden igår bestämde jag mig för att prova om jag kunde kontrollera mina drömmar...

Och jag lyckades! Blev jagad av sånna där epilepsirobotar som är med i nått Simpsons-avsnitt och jag ba "Äh vafan, jag drömmer" och började skjuta lasergrejer ur mitt högra pekfinger på dom! :P
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Producent

2007-10-21 17:52
sega-slag symptomet är jävligt jobbigt ja, när man slår allt man har fast det går sakta och blir fjösigt, eller när man ska springa fort och fötterna inte "hinner" ner till marken så man inte kommer nån vart.
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2007-10-21 19:40
Jag vill också kontrollera dem!! Men nu har jag svårt att komma ihåg vad jag drömt om natten innan..

2007-10-22 01:38
monkeywriter
innan du somnar så tänk att du måste komma ihåg vad du kommer drömma, och tänk på det mycke om dagarna så kommer du börja minnas dina drömmer och sen fortsätta därifrån

2007-10-22 02:09
jag drömde igår natt att jag hade fest i min nya lägenhet.  vi alla drog till huset mitt emot för nån av min polares polare hade fest där också. jag började snacka hip hop med en grabb där och det visar sig att han är producent me. så jag lirar upp ett av mina beats o han tycker det är asfett. han börjar tjata att han vill ha samplingen till det. jag säger nej men att jag kan ge han lite andra samplings-vänliga låtar istället. synestesin influerade mitt undermedvetna lite så samplingarna jag gav till honom va ostskivor, så jag sitter på golvet och har massa gula o röda ostskivor i händerna, och tänker ut vilka jag ska ge honom. jag ger han en, men ångrar mig snabbt för att ostskivan är för möglig. och direkt efter jag gör det så droppar jag "the dope cheese-makah, for the dope beat-makah, bout to break your bones and hate ya!"

sorligt nog min normalaste dröm på sistone.

2007-10-24 23:15

Vad är det för snack om det här med drömmar där man flyger?
Drömde en gång att jag flög och det var så real, genom högra träd och skit, fyfan vad bra jag mådde.

Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-10-29 18:23
jag drömde att jag var gift med Johnny Deep

2007-10-29 19:57
jag dagdrömde att jag var gift med barbiedoll
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-10-29 21:07
För inte så länge sedan drömde jag att jag var nere i tunnelbane-tunnlar och fotograferade diverse grejer. Det var riktigt verkligt.
Sedan var det olika små korgar, eller vad man ska kalla det, som satt fast i något, så var de i olika höjder, så jagade en gris mig där. Den var galen, den kunde fan hoppa högt. Kände också hur den nafsade på mig, precis som om den var riktigt nära att bita mig.

2007-10-29 21:14
todilo, underbar dröm?

2007-10-29 21:23
lika underbar som du :)
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-10-30 09:44