Kärlek med ålderskillnad
Har träffat den mest underbara, problemet är bara att han är 6 år äldre än mig. Vi är väldigt lika i sinnet, har aldrig träffat nån som resonerar på samma sätt som han gör. Känns som det är dömt att inte fungera, p.g.a dagens samhälle och åsikter.. Men, dela med er av era tankar.
Om du inte dör, så är det inte livsfarligt.
Som Diceman säger, kör hårt! 22 och 16 är knappast någon åldersskillnad nuförtiden. E han med på det och du med på det så e det ju lugnt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
äh... bry dig inte. jag e 20 o min fästman/sambo/kille e 27. :)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Jag älskar alla som är under 20.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Vilket samhälle bor du i där sånt är ett problem? Väldigt liten kristen bygd?
I'm back!
åldern är väll egentligen helt ointressant så länge det kanske inte är en 12-åring som blir tillsammans med en 25-åring, då är det ju lite märkligt. men du är 16, då tycker i alla fall jag att det inte spelar speciellt stor roll! du är dum om du låter bli om det känns bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag e 17 och min sabo e 43 funkar hur bra som helst.. mysigt med bingo varje söndag
sambo!
ZeNoNe P18 inte så, hon har fint inre darför jag älskar henne så mycket
Det ar bara sexigt tycker jag.
Jag har bara lite fördomar att dom som är äldre, speciellt killar, utnyttjar tjejerna och dumpar dom rätt snabbt. Fast annars ser jag inga problem i det!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
ok...16/22...är nog ingen fara, men vart går er gräns då? 6 år är ändå mycket beroende på hur låg den lägsta åldern är.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
har en kompis som är 26 och som lever ihop med en snubbe som är 37 och har tre barn, det funkar hur bra som helst, de har varit lyckliga tillsammans i snart 6 år nu. men det är klart att det alltid är lite jobbigare när åldersskillnaden är stor, men det är inget man inte kommer över om man är kära =)
Tack för era åsikter, jag ska absolut ge det en chans! Det man kan bli irriterad är folk som ska hacka på killen, tycker nästa att han gör barnarov eller liknande, att han inte e normal bara för att han kan falla för en 16 åring? men det är ju skillnad nu, mot om jag skulle vara tex. 12 år! Andre, du blev käkad :P
Jag & min pojkvän har varit tillsammans i tre år och han är 6 år äldre än mig.så länge man har samma mentalitet så funkar det. såvida en inte är 10 o den andra 16 d e äcklit
Eftersom jag kommer att bli en rockstjärna så tar jag det själv rätt så piano. Har tänkt å gifta mig med nån het 25-åring när jag själv e 50. Så tekniskt sett så e inte min framtida fru ens född än.
Hypericum nice plan
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Det är stor skillnad på några där ålderskillnaden är tex 25 och 35 och 16 och 22. När man blivit så gammal som 25 är man vuxen och det mentala glappet är inte så stort mellan någon som är 10 år äldre. Mellan 16 och 22 är det däremot ganska stort. Det går alltså inte att jämföra. Jag ser inte riktigt vad en 22-åring tycker sig ha tillräckligt gemensamt med någon som är 16 år att kunna bygga en relation på. En 16-åring har precis börjat gymnasiet. En 22-åring gick ut gymnasiet för tre år sedan. Bara det gör att personerna borde vara på helt olika plan.
We are just statistics, born to consume resources.
Sera P20 Det är helt individuellt. Vissa har problem med det, för andra går det alldeles utmärkt.
Sera Word. Om man bortser från dom undantag där man faktiskt är på samma nivå trots åldersskillnaden i unga dar (kul när båda växt upp förresten... den äldre måste ju vara helt lost då) så tror jag det finns många sådana förhållande bara för att tjejer tycker det är coolt med äldre killar och killar då mycket lättare får yngre tjejer. Visst det finns ju på andra hållet också men det är betydligt mer sällsynt. Där jag växte upp (i lilla Ystad) tyckte tjejerna det var groteskt coolt med äldre killar för de var så mycket mer mogna =) shit vad vuxna dom grabbarna var! hade egen saab 900, jobb och lägenhet (i sin uppväxtstad ystad aka jordens centrum). Tjejerna själv var ju också långt före mig i utvecklingen... det där med att fika upp sitt studiebidrag har jag ju ännu inte kommit till =( aja det kommer det kommer nån dag ska jag också sitta där stolt på mc donalds med en svärm av buffalodårar runt mig =)
Sera, det kan ju vara så att jag inte heller beter mig som en 16 åring. Jag blev också förvånad att se hur lika vi är, att se hur bra jag trivs med honom. Men ja tycker inteman ska låta det rinna genom fingrarna just bara för att vi inte är lika gamla? Det är väl inte åldern som avgör om två personer passar eller inte!
men_nina Hur länge man levt är ju en klar faktor i hur man är som person. Du har stött på fler problem, hunnit lyssna på mer musik m.m.
Hypericum och men_nina: Ja självklart finns det snubbar som är 22 år som fortfarande inte har utvecklats särskilt mycket sen det var 16 men jag tror inte det ändå är en positiv egenskap för en relation. "Det är väl inte åldern som avgör om två personer passar eller inte!" Nej, det är det absolut inte. Det är de 6(!) åren av mer livserfarenhet, i så unga åldrar, som spelar en enorm roll.
We are just statistics, born to consume resources.
Vilken roll spelar det igentligen? Om han levt 6 år längre eller inte ska väl inte behöva påverka hans syn på mig, och oss?
This sickens me Ni får säga vad ni vill men jag mår då fan inte bra av tanken ens..
facebook.com/idiomatisk - fan page
Jag håller med Sera i den här dialogen helt klart. Ni får säga vad ni vill, mjuka upp det hela med fina ord om bultande hjärtan och varma känslor men någonstans måste man ställa sig frågan vad en 22 åring är ute efter hos en 16 åring. Jag har väldigt svårt att tro på att det är någon form av ovanligt mirakel där två personer har möts av ödet och blivit instyrda på en och samma väg. Jag ser det här mer som att nån av parterna är desperat. Förlåt för min ärlighet.
facebook.com/idiomatisk - fan page
de e spännande med åldersskillnad.... men jag tror faktiskt att mkt sitter i åldern. DE E skännerällt skillnad på en 14 o en 20 åring. självklart...
vueltaciiita
tassel Hehe. E det nån som e lite bitter här eller? :).
jag håller också med Sera. Det handlar om livserfarenhet. Om han är normal så har han upplevt och hunnit växa upp. Man märker ju själv på hur mycket man mognat sen man var 16 (fyller 20 snart) Man är på helt olika plan det 1,5 året det var sen jag tog studenten har påverkat mig mycket. Men han kanske inte har mer livserfarenhet än dig så go for it
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
han kanske skulle kunna dela med sig av sin livserfarenhet?
Jag håller med Rainmaker. 6 år är jävligt mycket. iosf så är jag jävligt emot yngre brudar.skulle inte ens tänka tanken på en 15åring. Men rain, det kanske är för att det är just din syster du inte mår bra av tanken. Det fuckar ju sig lite om man har en syster som är tillsammans med nån äldre. jag skulle då bli crazy om lillsyrran tog hem en 15-16åring. han skulle ligga ner innan han hade tagit av sig skorna.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
6 år är iofs rätt mycket om du själv är 16. men som sagt, ligger ni på samma nivå och att hans polare diggar dig så är det väl lugnt...antar jag
men du är liksom 16, för två år sen va du 14...det är lite nasty
jag var där och tallade på någon som var 16 medans jag var 20, till en början verkade det funka, men sen kom vi till det stadiet där jag för varje dag märkte hur hon hade svårare att förstå mig, även fast "vi var så lika" och allting, tänkte "på samma sätt" osv. Jag tror att det var en mognadsfråga men också en personlighetsfråga. Men jag tror aldrig jag kommer snegla åt någon under 18 igen, detta låter ju kanske lite översittaraktigt men det känns så jävla skumt att hjälpa sin respektive med historia A för att sedan dra till systemet eller hänga med sina kompisar som pluggar nukleär-vetenskap 100p (nu känner jag ju ingen sådan människa men ni förstår nog...)
"Du är en död sill"
...sen måste man tänka på att tid är relativt och allt det där, när jag är 40 kommer jag ju inte banga på någon som är 37, eller för den delen 25. Förutsatt att jag inte är gift m barn då.
"Du är en död sill"
Alltså, det är keff när du är så ung, han kan gå på krogen, det kan inte du, han får göra det mesta du inte få göra. Liksom, ni är lika på vissa delar tror jag, men när ni väl lärt känna varann riktigt så kommer du också inse att det inte är så kul att ha en pojkvän som är 6 år äldre och går på krogen varje helg och du inte vet vad han gör.. thin about it, older guys just want some fresh pussy..
Fucks your life up crew Tjabo!
...sällar mig till nej-sägarna, främst eftersom att man fortfarande är barn när man är 16.
It's only gay if balls are touching
Visst ok det ar skillnad pa att vara 16 och ihop med en 22 aring. Men om vi sedan snackar 20 och 26 tycker jag det ar en helt annan visa...
Jag ska dock ge det en chans, skulle nog ångra mej annars! Men tack för era åsikter, det var mkt värt!
Hypericum A pessimist is never disappointed!
time n age is something man makes up but experienses aint
peace out 'n love each other...Straight up baby !
Bättre chansa och misslyckas än att inte chansa alls ;>
men_nina F16 Word. Kör hårt. Hoppas det funkar för er. Lycka till!
vart det leder du har inget att förlora nähänä... vad sägs om oskulden !
Åldersskillnad e utvecklande o spännande speciellt för den yngre...;)
vueltaciiita
Att någon tycks förstå dig som ingen annan är kanske inte värsta grejen att bygga en sexuell (?) relation på när man är 16. Anledningen till att han förstår dig så bra är kanske att han också vart 16 liksom... Men jag vet inte asså. Du kanske inte skulle tagit upp det hela om du inte någonstans tyckte att det var ett problem? Jag är 20 och såhär på rak arm kan jag säga att jag aldrig skulle inleda ett förhållande med någon som är 16. Men faan vet jag, jag kanske hittar värsta underbara människan som visar sig vara 16... men vet inte om det skulle vara värt allt besvär om jag inte var prettsy damn tagen av henne.
Erkan "Anledningen till att han förstår dig så bra är kanske att han också vart 16 liksom..." Det där fångade på något sätt hela essensen med förhållanden mellan 16-åringar och 20 åringar, och för 16-åringen är det alltid "den första" i massa olika sammanhang (inte nödvändigtvis sexuella). Nu vill jag då inte nedvärdera 16-åringar, jag har som erkan påpekat liksom alla andra 20-åringar även varit 16, jag minns bara hur mycket jag trodde jag visste om allting på den tiden, och allt verkade så fruktansvärt enkelt, och all kärlek man stötte på var "för alltid" -första tre månaderna. Men för all del, om allting känns rätt för trådskaparen, varför inte köra på, livserfarenheter har ju aldrig dödat någon.
"Du är en död sill"
16, 22 är lite pretentiöst enligt mig. Ok, 20 - 26 då är båda typ vuxna. Men man är fan ett barn när man är 16 år, även om man tror att man är så mogen och har gått igenom så mycket. Jag har fått en känsla av att killar som blir tillsammans med så unga tjejer är nollor, de är inte tillräckligt bra för en i jämnåldern. Sen finns det ju alltid undantag. Jag säger inte åt dig vad du ska göra, kör på om det känns rätt, men ta ändå en funderare.
Är det pretentiöst? På vilket sätt är det det? Är du verkligen säker på att du behärskar det språk du använder?
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Har haft en del sämre förhållanden bakom mej, där det har känts som att jag har kommit mycket längre i mognadsfasen än min pojkvän, som oftast varit (15-18) men med denna person vet jag att jag trivs. Kan dock bli irriterad på dem som vill sätta alla 16 åringar i ett fack, "omogen, tror man kan allt men vet inget igentligen" om det vore så att jag skulle vara i det stadiet skulle jag knappast söka mej till en 22 åring och få respons?