I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor till tjejer..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-13 01:41

Frågor till tjejer..

Varför gillar alla tjejer "roliga" killar? Varför spelar killens karriär o pengar nån roll? O varför tar aldrig tjejer första steget? Massa< frågor man kan fundera på...finns det några svar tjejer? Vor kul o höra!

More than words...that´s what we do!!

2005-08-13 02:00
Roliga killar är väl.. vet inte. kul o vara med?

FÖr att tjejer är golddiggers hela bunten.

Tjejer tror att killar är deras tjänare som ska servera dom hela tiden och ge upp allt för deras skull.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-08-13 03:18
för att ingen gillar en tråkig och fattig kille utan framtid? ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-13 03:24
det beror val pa vilken tjej du fragar.
jag tycker det ar bra att killen har humor, men han behover inte va en komiker direkt.
sen sa betyder inte pengar sa mkt for mig. when u're in love, u're in love.

2005-08-13 03:30
Tjejer tror att killar är deras tjänare som ska servera dom hela tiden och ge upp allt för deras skull.

Eh..nej, inte jag iaf.

Killens karriär eller hur mycket pengar han har spelar ingen roll, så länge man älskar varandra. Och klart man vill ha en partner med humor, man vill väl kunna skratta tillsammans? Sen finns det visst då tjejer som tar första steget.

2005-08-13 07:57
klart man vill ha en rolig kille som kan få en att skratta och är kul att vara med. killar vill väl också ha en sån tjej?

jag bryr mig egentligen inte om pengar och karriär nu för jag inte förväntar mig att han ska lägga ner pengar på mig. men om man tänker på att ha en som sambo eller nåt så är det väl viktigt att han också tjänar in pengar på nåt sätt?

kaneida

tjejerna med badboy-killar men vill ha det motsatta är bara idioter :)

andra frågan... hon kanske är rädd att när/om det sen tar slut så kommer dom inte bli lika bra vänner som dom var innan dom blev tillsammans. kaaan ju va så. om inte så är det ett snällare sätt att säga "står det intresserad på min panna?"
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2005-08-13 11:08
För mig spelar det ingen roll. Så länge jag tycker om honom spelar det IIIIIIIIINGEN roll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-13 11:58
Varför gillar alla tjejer "roliga" killar?
Well, roliga killar är väl mer underhållande att vara med. Sen tror jag iofs att det är enskilda fall hela tiden. Nu vet jag inte vad du menar med "'roliga' killar", men min pojkvän är inte en sån som skämtar och hittar på kul saker hela tiden, men han är ju fortfarande rolig att umgås med... Man vill ju inte vara med någon som är så tråkig så man krackelerar.

Varför spelar killens karriär o pengar nån roll?
Ehm. Inte för mig, nej.
Men det skulle inte skada om han var rik ;) Men jag skulle inte välja pojkvän efter vad han tjänar och vad han jobbar med.

Varför tar aldrig tjejer första steget?
Jag tar alltid första steget.. hehe. Eller inte alltid men ofta.
Hur ska jag annars få det jag vill ha?
What we do in life echos in eternity.
Poet

2005-08-13 12:13

Jag, iaf, anser att humor är viktigt.
Och att man skall kunna skratta med någon genom att ha
samma humor, då har man roligare tillsammans.

Finns väl brudar som anser att dom vill ha killar med fet
plånbok och viktiga jobb som ger dom med pengar.
Såna är golddiggers, dom är bara skit.

O varför tar aldrig tjejer första steget?

Jag skulle nog tippa på att det finns några,
men andra lever gammaldags och vill nog att det ska vara
killen som tar första steget.
What I said, yo!

2005-08-13 12:15
kaneida

Enkelt. I grund och botten styrs både tjejer och killar av biologiska faktorer. En badboy utstrålar mycket mer styrka än en niceguy.

De flesta tjejer föredrar klassens värsting att försvara deras framtida villa/stenåldersgrotta mot rånare/tigrar än den töntige typen med glasögon.

Och sen e det oftast så att tjejer vill ha det de inte kan få. En badboy e fan så mycket mer av en challenge än en gosig pluttkille som skulle göra vadsomhellst för att dom skulle bli tillsammans.

2005-08-13 12:15
Varför gillar alla tjejer "roliga" killar? Varför spelar killens karriär o pengar nån roll? O varför tar aldrig tjejer första steget? Massa< frågor man kan fundera på...finns det några svar tjejer? Vor kul o höra!

1. Ja roliga killar är klart man gillar, va fan om man ska vara tillsammans med snubben så ska han väl kunna underhålla en, det va väl ganska självklart svar va?

2. killens karriär och pengar spelar ingne som helst roll för mig. Har han inte stålar så försörjer jag honom, bäst jag kan då såklart. skiter väl i om han är rik eller ej.

3. Det gör vi visst.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Poet

2005-08-13 12:16
Kaneida

Vet inte varför, nästan alla tjejer vill ha en badboy.
Men det är väl sånt som går över med åren?

Jag kan säga att jag har en skitbra killkompis som blev kär i mig
för några år sedan, då vi var skitnära varandra som vänner.
Jag sa nej till förhållande, främst för att jag hade redan en
pojkvän vid tillfället, för att ..det skulle verkligen ha sabbat vår vänskap. För hade det tagit slut så hade vi inte varit vänner längre.
Och allt skulle kännas annorlunda.
Idag är jag glad att vi aldrig inledde ett förhållande och han är
fortfarande min vän och det är jag nöjd med och han också.
What I said, yo!

2005-08-13 13:04
för att ingen gillar en tråkig och fattig kille utan framtid?

hehehe..

2005-08-13 14:00
kaneida
det undrar jag åxå och gissa om jag känner igen mej...

2005-08-13 14:01
only:

Haha? Var dte ett försök att sätta dit oss killar på något sätt eller?

Faktum är att alla brudar vill ha pengar och aldrig tar första steget :P
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-08-13 15:55
only: Det verkade som om du blev sur och tänkte att, "Nej nu jävlar ska de få smaka på sin egna medicin." Sorry =)

Haha ja, jag är inte jätteseriös om det där golddiggers. Även om de flesta brudarna i min ålder bara vill ha snygga badboys med Gucci och mycket sprit.

2005-08-13 16:38
är en kille men kan svara....
öh. skulle dom gilla tråkiga killar då? hmm ganska uppenbart. varför gillar du roliga tjejer?

för att tjejer vill ha trygghet helt enkelt. O dom flesta människor som är intressanta är inga soffliggare!
O varför tar aldrig tjejer första steget ?
för att dom vill bli förförda!

2005-08-13 20:04
only F20:
Varför gillar alla killar "roliga" tjejer?
Njaa, vi tar väl vad vi får? "jag kan få dig när du vill" - J.Berg Dock gillar vi inte korkade brudar, och humor kräver intelligens.
Varför spelar tjejens karriär o pengar nån roll?
Allmänt känt att tjejjer inte tjänar några pengar, så det spelar ingen roll. Så antikarriät borde väl smälla högre än karriär. Dock gillar vi inte korkade brudar, och intelligens & karriät kan gå hand i hand.
O varför tar aldrig killar första steget?
Exakt alla karlar tar första steget minst 42 ggr per fylla. Dock gillar vi inte korkde brudar, som inte förstår att vi tar första steget.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-08-13 20:25
för att motbevisa lite.
jag tog första steget i mitt nuvarande förhållande, jag har "försöjt" honom i ett år, det är först nu han har en "karriär".
och det där med rolig, jag drar oneliners och sådant konstant så då måste man ju ha någon som hajjar tugget.

så jag kan alltså inte hjälpa mera än att säga att du verkar ha träffat mestadels dumma tjejer.
tack o hej.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-08-13 20:29

jag vill nog hellre ha en "rolig" kille än en "tråkig" kille.
sen beror det ju helt på hur man tolkar frågan som Kaneida skrev..

där kommer vi till en skön generalisering av tjejer igen så jag kan tyvärr inte svara på frågan eftersom det absolut inte spelar ngn roll för min del när det gäller val av killar. visst kan det vara trevligt om killen har råd med mat för dagen och intressen i livet men han behöver knappast ha framtiden färdig för sig vid 18-20 års ålder och knappast behöva ha pengar för å betala för en massa saker, det kan jag göra själv.

2005-08-13 20:36
Det här med att badboy-killar får tjejer är ju oftast att tjejen bara ska vara lite olydig mot föräldrarna och trotsig och skaffar sig en sådan pojkvän sen så tvingar wifebeatern henna att stå ut med honom och de vågar aldrig lämna den.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2005-08-13 20:47
1. För ROLIGA killar är roliiiga.

2 killens pengar är hans pengar, inte mina, så vem fan byr sig om pengar? ser det snarare som en nackdel, för jag har inte samma ekonomi ochkan ej chilla på de ställen han kan liksom.

3. tar första steget om killen är HOT

2005-08-13 21:30
Vi-i-villa: jag tar hand om mig själv, tack.

The shoes on my feet
I've bought it
The clothes i'm wearing
I've bought it
The rock i'm rockin'
'cause i depend on me
If i wanted the watch you're wearin'
I'll buy it
The house i live in
I've bought it
The car i'm driving
I've bought it
I depend on me
(i depend on me)

That's me boooi ;) no, need of a sugardaddy

2005-08-13 21:47
Vi-i-villa: den dagen jag är den fjärde medlemmen i numera upplösta Destinys child ? ;) eller?

2005-08-13 22:06
meh, jag dissade dig först. dissar du moi nuuu? not fair.

men nu är vi waaay off topic

2005-08-13 22:31

alla tjejer gillar inte "roliga" killar

alla tjejer bryr sig inte om killens karriär och pengar.

det finns tjejer som tar första steget.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-08-14 00:04

Därför att det är charmigt! Och det är kul att skratta mycket och jag gillar själv att skämta.

Därför att jag är fattig och jag älskar att shoppa och få gratis fyllor. Varför inte liksom? Det är ju trevligt! Vem säger inte nej till det?

Därför att jag blir blyg när jag ser en snygg kille.

2005-08-14 00:54
BLI BÖGAR SÅ SLIPPER NI DOM HÄR PROBLEMEN ;D

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2005-08-14 01:10

man vill ha en kille med framtid, jag skulle inte vilja försörja någon kille som om jag vore hans mamma, och jag skulle inte vilja att en kille försörjde mig heller.
klart att man inte blir kär i en kille för att han har massa pengar men självklart är det ju ett plus.
lillasyster ser dig
Konsertbesökare

2005-08-14 01:19
En kille måste inte ha humor som Chandler i vänner precis men hur kul är det med någon man inte kan skratta ihop med? Karriär och pengar spelar ingen roll alls tycker jag, dock är det lite jobbigt när man själv måste stå för alla utgifter bara för att ens pojkvän eller ragg är pank. Och tjejer tar väl visst första steget? Jag gjorde med min karl iaf. Tror fler tjejer tar första steget än vad killar tror, det är bara det att killar kan vara så tröga ibland å inte fattar;P
I beat your dog cause he hit on my cat!

2005-08-14 11:57
Jah har en fråga till tjejer! Varflr går ni ALLTID 2&2 på toa?
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2005-08-14 12:01
Det gör vi inte...?

finns la de som går två o två. men som sagt har scenskräck, så förstår ej sånt.

2005-08-14 12:41
Varför svarar ni när daviden redan gett er svaret i början?

för att ingen gillar en tråkig och fattig kille utan framtid? ;)
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2005-08-14 14:57
"The_Genius"

För att folk ser olika på saker och ting och man har olika åsikter.

2005-08-14 17:22
Håller med meo till hundra där, kunde inte sagt det bättre själv :)

2005-08-14 17:29
"money turn bitches on"

för kvinnan vet att hon om hon skaffar en rik snubbe så får hon en trygghet för för sina barn.
asså de e inte att kvinnor ar besatta av pengar men fan jag vet inte så noga om ni kommer förstå

i våran värld skapar pengar trygghet något som kvinnor vill ha
alltså vill hon ha en rik man
om vi hadde bott ute i djungeln (vilket vi borde göra) hadde hon velat ha en kille med stora muskler för där är det trygghet
a ja ungjefär så är det endel av hela grejen
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs

2005-08-14 18:24
Sen nästa fråga rör sig om vänskap och förhållanden: varför vill ni (inte alla men en hel del) inte bli ihop med en killkompis pga "vi är ju så bra vänner". Typ tjejen lär känna killen någorlunda väl, killen lär känna tjejen, killen börjar älska tjejen = tjejen bangar ur förhållandet pga "att de förstör vänskapen" eller whatever? Är inte tanken på att ens partner ska vara ens bästa vän, hjälper till och hålla fortet i vått och torrt bla bla bla?

För att man inte vill ha killen.

2005-08-14 19:46
^Katt^_Men intresset fanns där i början, men så så visade det sig att karln var en mjukis, å då vill ni inte vara med?!?

only F20: Är lite osäker... Ibland undrar man. Men generellt antagligen Inte! eller?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-08-14 22:15
hydez P25

"Roliga" killar är roliga att umgås med! men om de är roliga hela tiden så tröttnar man liksom, dom ska ju kunna va allvarliga också. Pengar och karriär skiter jag i, och jag brukar faktiskt ofta ta första steget! varför vänta liksom, man missar så mycket annat.

Alla tjejer är inte sådär som du säger =)

2005-08-15 14:06
hydez, du kan inte ha vart allvarligt på första frågan. förösk räkna ut det själv.

2005-08-15 14:24
Jag tror att de flesta som hänger på whoa är annorlundare än in real life.. känns som om nivån på IQn är lite högre bland whoa-brudar än generellt :)
pop full a beer

2005-08-15 15:30
humor är viktigt, för när man skrattar så är man avslappnad, o man har jävligt roligt när man har en rolig kille helt enkelt :D jag skrattar typ hela dagarna heheeh

karriär? vem bryr sig om sånt? nä me ndet är ju viktigt att killen har inkomst, så man tex kan bo ihop o få det att gå runt. typ. ja skiter i om min pojkvän skulle bli världsberömd skådis lr om han städar toaletter. sålänge han trivs med det ha ngör o mår bra så är jag glad.

2005-08-15 19:18
nä de är inte samma sak för killarna
det är ju killarnas uppgift att tahand om kvinnorna
de e naturens lagar lixom
problebet uppstår för att människor isolerar sig i städer
lixom
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs
Rappare

2005-08-15 20:53
vadå.. guzzar måste ha humor oxå.... men den enda som verkar uppskatta min humor e ju mj.... vi kan skratta tillsammans i timmar..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2005-08-15 23:54
Kaneida o alla andra som undrar:

Grejen me frågorna e ju följande:
Inte fan e ett generellt krav från oss killar att vår drömtjej ska vara "rolig,ha gott om cash o vara blyg o inte våga ta första steget?? Däremot verkar dom flesta tjejer,om så i smyg,bry sig grymt mycket om de övre grejerna hos en kille. Varför ska det vara så viktigt? Ja skiter (nåja) i om tjejen e rolig, så länge hon e soft o en bra person. O alla ni tjejer som säger att ni tar första steget...e ni verkligen ärliga?? Varenda tjej jag snackat me säger samma sak i början. Sen efter ett tag när dom börjar tänka efter inser dom att det ALLTID varit killen som kommit fram,bjussat på öl eller ringt dagen därpå...
För att sammanfatta allt...Killar har mindre krav,tjejer e fega och golddiggers finns det i de flesta tjejer...oavsett vad dom än säger...alla vill dom bli "uppvaktade" o så...Vill vi killar det? Eller är det ett krav vi har? Skulle inte tro det...

Bitter? haha näe inte jag..;) Bara lite cynisk för att röra om i grytan lite..
More than words...that´s what we do!!

2005-08-16 02:28
inte att jag bryr mig om tråden men om någon e intreserad
jag e singel 22 år kännar utmärkt
jag e en badboy men mot dig kommer jag vara en ängel
du kommer tröttna på människor efter mig helt enkelt!!
så e jag jävligt rolig okså!! typ lite komieker!!
,
intreserad skriv ett mail Gb eller i tråden ha d bra

förlåt för att jag stör trådens röda tråd!!

2005-08-16 13:18
Men Mantisen... jag har sett dig ute å gå med din mamma vid ett flertal tillfällen. :P

Skämt åsido.

Du träffar en punkt Mantisen. Killar attraheras till en början av kvinnans fysiska aspekter. Det är ju bara naturen som har sin gång. Varför undrar folk varför killar är bröst- och rump-fixerade? Ju bättre utrustad destå bättre är kvinnan utrustad för att föda barn och ta hand om det.

Låt oss va killar.

Och med kvinnor. Kvinnor söker någon som utstrålar styrka (nån som har lite råg i ryggen) som de kan lita på, som har ambition och vill bli nånting med sitt liv, och någon som är beslutsam.

Killar som oftast hackar på tjejer för att dom ALLTID bara blir tjejens kompis saknar eller inte vågar visa dessa egenskaper. Snälla killar vågar inte visa någon styrka för dom tror att tjejer är sköra saker som går sönder vid en konfrontation. Snälla killar vågar inte visa någon ambition för dom e rädda för att bli sedda som arroganta jävlar. Och snälla killar är rädda att vara beslutsamma i risk att bli sedda som förtryckande.

Och det e inte tjejens fel för att hon e som hon är. Det är killens fel som inte vågar stå för vad han egentligen är:

En man.

2005-08-26 15:03
Det här är jävligt intressant alltså.. Men Jag anser mig knappast vara rolig (typ Robert Gustavsson rolog) men jag kan fortfarande få tjejen imitt liv att skratta.. iaf ibland! :p Så den där humorbiten tror jag en del tar för allvarligt.. Du ska inte vara Chris Rock men du ska ju inte vara helt stiff..

Pengar är ju samma sak åt båda håll, det är väl alltid enklast om man har ungefär lika mkt från starten sen ligger det ju i mannens natur att ha en karriär. Det är lika självklart som att kvinnan förut stannade hemma och matade barnen. Nu börjar ju gränserna suddas ut men män är tuppar, och tuppar ska hävda sig.. Jag kan iaf identifiera mig mkt med de "gamla reglera", men jag är en typisk traditionalist.

Killar tar alltidförsta steget; tycker jag oxå är skittråkigt! Men det är väl för att killar är mer offensiva så även om en tjej spanat in en annan kommer en annan snubbe fram till henne innan hon hinner gå till den hon eg. spanat på. Först till kvarn får mala.. :-p

Men killar; tänk på era "krav", nice rumpa, fina bröst, snygg, okomplicerat bla bla bla.. Alla dessa krav är ju inte huggna i sten. Klart det finns en uppfattning om hur det perfekta ska vara men ingen cirkel är rund och när man inser det så inser man också att dessa krav är högst flytande.

Det finns nån för alla, men ge inte upp på den du håller varmt om hjärtat.

2005-08-26 15:28
jag e förbannat rolig
 www.soundcloud.com/lirzproductions

2005-08-26 16:12
Jag är kille men jag svarar ändå. Det är väl ganska logiskt att man vill ha roligt med sin partner och med pengar kan man göra vad man vill = roligt hela tiden!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?