I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

21 bast o redan sönderskuren?

Övrigt - Blandat

2013-01-10 11:46

21 bast o redan sönderskuren?

Och inte ens vuxit färdigt... Tycker "sånt här" är så galet. Trasig tjej va? Är väl vanligt men hur vanligt är det att så pass unga tror på sån här skit och utför det?? Jag med mitt utseende skulle väl behöva en totalrenovering men no way... Helt annat med plastik, medicinska ingrepp kring fysiska olyckor och liknande

http://www.expressen.se/noje/bloggerskan-kissie-gor-om-nasan---igen/

Battlerappare

2013-01-10 11:50
Gäller väl att leva för nuet

2013-01-10 11:58
Inte för att skifta fokus alltför mycket men av onödiga ingrepp så upprör mig nog rituell omskärelse/könsstympning av spädbarn och unga mer, apropå låg ålder och ingrepp som dessutom är ofrivilliga.
Intressepenisen hårdnar!

2013-01-10 11:58
Inget fel med Carpe diem. Men vid 21 hoppas jag man räknar med att leva ett tag till, speciellt då utvecklingen verkar ha stannat av. Kom ihåg bara att göra nåt i nuet för bättre framtid...
Redaktionen

2013-01-10 12:00

0:27
namaste

2013-01-10 12:04
Inte för att skifta fokus alltför mycket men av onödiga ingrepp så upprör mig nog rituell omskärelse/könsstympning av spädbarn

Jo, självklart. Och det krigas runt om i världen, folk dör i svält o fattigdom.... Som tur är har vi inte vidare tradition i just Sverige med omskärelse och könsstympning.

Tänkte bara att det inte är den bänken vederbörande o liknande bör lägga sig på utan en annan soffa och annan form "läkare".

2013-01-10 12:18
Kunde inte bry mig mindre, hennes kropp hennes val. Tycker hon det är snyggt och vill ta konsekvenserna av att lägga sig under kniven så är inte jag den som tänker säga om det är rätt eller fel. Vad man däremot kan diskutera är om det är bra eller dåligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-10 12:25
Vad man däremot kan diskutera är om det är bra eller dåligt.

Hmm, jag tror nog det är trådskaparens syfte med tråden haha.

Att hon skyltar med det hon gör och bloggar om det, får unga flickors uppmärksamhet i samband med bl.a sånt här är ju en väldigt viktig punkt på "dåligt-listan".
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2013-01-10 13:16
fbws: visst håller jag med dig. samtidigt kan jag förstå till viss del att hon gör som hon gör även om jag är emot skönhetsoperationer. Tänk dig in i hennes situation. Hon är beredd att lägga sig under kniven och dess konsekvenser, samtidigt driver hon en blogg som blivit en av sveriges mest lästa bloggar. på denna blogg tjänar hon pengar tack vare det höga besöksantalet. varje diskussion om henne (som här) ger henne ytterligare reklam = mer pengar. hon vet att folk blir upprörda just vid detta ämne och vet att folk ger henne ytterligare reklam när hon skriver om det. hon kanske har hittat just den där lägenheten eller den där bajskorven hon vill ha, men behöver mer pengar.. .. Hon vet att hon kan få in mer pengar om hon drar fler läsare till sig. Så vad gör hon? Jo förstås, lockar läsare genom att skriva om sin ytlighet, dvs. sådant folk stör sig på. Hon vet att det finns de som säkert inspireras av henne och vore jag hon så hade jag nog oroat mig för det. Men vad gynnar henne mest? 1. Att inte skriva om det för att några bortskämda snorungar som har råd att lägga sig under kniven och kan bli inspirerade och villja operera om sig själva, med samma risker som hon själv tog osv. Vilket i sin tur skulle kunna sluta med att man skuldbelade henne om något gick fel.
Eller alternativ 2. Skriva om det, stå upp för vad hon gjort med sin kropp istället för att skämmas. Att visa vad hon tycker är snyggt och skriva om det på HENNES blogg eftersom det är just det HENNES blogg där hon skriver vad hon vill. Skriva om det med risken att inspirera andra. Några hon ändå förmodligen inte kommer lära känna. Och eftersom hon också valt att operera sig själv och tycker det är snyggt så kan jag förstå att hon inte heller har emot om andra gör det av samma anledningar som henne. Varför skulle hon säga till någon att det är dåligt att operera sig om man själv är för det så att säga eller undvika ämnet och ställa sitt eget i skuggan? + hon får mer pengar om hon skriver om det. Vilket svar blir mest uppenbart?

Det är ju inte direkt så att vi inte vetat om att skönhetsoperationer finns. Visst att det börjats prata mer om det eftersom en "kändis" skriver om det. Men det är ju inte direkt så att det är något nytt för oss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-01-10 13:23
Verkar va rätt nice jobb... Poner att jag lägger upp bilder på nån blonderad kvinna från baltikum och fejkar en blogg, kan jag leva på det? En spalt om nån handväska per dag kan man ju krysta ur sig

2013-01-10 13:53
Whatever så är det ett sjukt och skadligt beteende.
Poet

2013-01-10 13:57
Hennes kropp, hennes val. Dock tycker jag det är avtändande och äckligt närman förvränger ens utseende så pass. Jag tycker inte det där är vackert någonstans. Jag gillar att man är naturlig.

Jag förstår dock plastikkirurgi där man vill rekonstruera sitt utseende efter, låt oss säga, en olycka osv. Att göra det av ren fåfänga är inget än just dåligt självförtroende. Ganska uppenbart att man inte mår bra om man är villig att lägga sig under kniven för sådana ingrepp. Men det är trots allt hennes val.
At the gates of Eternity...

2013-01-10 14:09
Tror absolut inte att det alltid handlar om dåligt självförtroende... Ett liv och vissa väljer att skaffa det utseende de vill ha. Sen om det ser för jävligt ut som i Kissies fall så blir ju det hela mer tragiskt eller om det tom leder till dödsfall som i Kanye Wets mors fall...

Med logiken att det alltid bottnar sig i dåligt självförtroende att vilja ändra sitt yttre så ligger ju alla på gymmet risigt till/folk på dieter... Hur många gör det med handen på hjärtat i första hand för sin hälsas skull?

Dåligt självförtroende?

2013-01-10 15:16
istället för att skämmas. Borde hon väl göra med tanke på resultatet vilket kan ytligare tyda på störningar.

2013-01-10 15:19
Hon borde fixa sina läppar på en gång för dom ser helt vansinniga ut.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2013-01-10 15:25
det mest skadliga i det här är väl att expressen skriver om hennes operation innan hon har gjort den.

det är fan illa nog att få veta det i efterhand på löpsedlar....men innan...? expressen?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-01-10 15:36
tycker man borde fokusera mindre på tjejerna som gör sånt här och mer på strukturerna som får dem att vilja göra det.

kissie och brudar som hon är inte sjukdomen, de är ett symptom.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-01-10 15:43
Det borde man. Men i det här fallet känns det ju nästan som en subkultur;snarare än ett allmänt samhällsfenomen. Är det egentligen mer än fåtal människor som tycker att kissies 'et als's skönhetsideal faktiskt är snygga?

2013-01-10 15:58
Hon borde fixa sina läppar på en gång för dom ser helt vansinniga ut.

Tror nog det var bra och fint från början. Utvecklingen har tydligen inte alls gått så långt när unga kvinnor fortfarande gör allt för utseendet.
Skivsamlare

2013-01-10 15:59
Har lite svårt för kalle anka läppar faktiskt men samtidigt tror jag inte att den här tjejen letar efter killar som mig. Det är nog tribaltatueringar, slitz prenumeranter och allmän BEEFCAKE mentalitet i stil med Jersey Shore trash som lockar henne.

2013-01-10 16:01
också så kräks jag lite på när folk sitter och anser sig ha något att säga till om angående hur andra människor väljer att se ut.

2013-01-10 16:05
Forward: Man talar om självkänsla, har man gjort en operation är man inte värd att få skapa självkänsla efter det? Att bara för de opererat dig så är de inte värda att tycka om allt med sig för att det finns nått som är fejk. Eller?
Poet

2013-01-10 16:34
tycker man borde fokusera mindre på tjejerna som gör sånt här och mer på strukturerna som får dem att vilja göra det.

Exakt.
At the gates of Eternity...

2013-01-10 16:42
Näe, inte direkt. Bara så tragiskt, onödigt och oroande att i så unga år operera sig enbart för det yttre och då hon redan var fin som det var, innan. Påstår att det föreligger något annat och det är en skrämmande utveckling då allt fler unga helt utan orsak opererar sig och det sjunker ner i åldrarna. Tycker operation endast för ytan är stört. Xtra mkt när vederbörande inte ens har låtit sig åtminstone utvecklats och växa klart.

2013-01-10 17:02
Inte för att skifta fokus alltför mycket men av onödiga ingrepp så upprör mig nog rituell omskärelse/könsstympning av spädbarn och unga mer, apropå låg ålder och ingrepp som dessutom är ofrivilliga.

+1

Hon får väl göra vad hon vill, är ju trotts allt vuxen..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-01-10 17:17
Whoa i ett nötskal igen. Hur kan man resonera med "hennes kropp, hennes val"-attityden osv? Jag skiter väl också i att hon bit för bit förvandlar sig själv till en levande barbiedocka, men lättpåverkade 14-15 åriga tjejer som läser hennes blogg tar ju åt sig av detta och får för sig att dom också behöver plastikoperationer osv. Hur fan kan man försvara något liknande?

Hon borde ju tänka lite på den grejen, men börjar ju fundera om hon VILL uppmana folk till att bli som henne, har ju sett en del sjuka inlägg länkat från hennes blogg förut. Gör vad du vill men tänk på vad unga tjejer kommer att få läsa om detta för fan.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2013-01-10 17:19
fbws: jo men hur många 14-15åriga tjejer växer inte upp då? och hur många av dem har råd att operera sig vid den åldern?

2013-01-10 17:35
Whoa i ett nötskal igen. Hur kan man resonera med "hennes kropp, hennes val"-attityden osv? Jag skiter väl också i att hon bit för bit förvandlar sig själv till en levande barbiedocka, men lättpåverkade 14-15 åriga tjejer som läser hennes blogg tar ju åt sig av detta och får för sig att dom också behöver plastikoperationer osv. Hur fan kan man försvara något liknande?

Åh snälla inte "tänk på barnen!" igen.. Förhoppningsvis har dessa barn du talar om föräldrar som lär dom att tänka själv.

2013-01-10 17:43
DMat: Word.

2013-01-10 17:50

och vad fick kissie att tycka att hon behöver detta?
se ett steg längre.

2013-01-10 17:52
det där är så orättvist.
precis hela vår omgivning pressar ner skeva ideal i halsen på oss hela tiden, och de som påverkas starkast och går längst för att uppnå det får skulden för att samma ideal finns.

2013-01-10 18:05
precis hela vår omgivning pressar ner skeva ideal i halsen på oss hela tiden, och de som påverkas starkast och går längst för att uppnå det får skulden för att samma ideal finns.

+1
Redaktionen

2013-01-10 18:12
orka tycka synd om nån jävla donna som har tusentals followers men ändå uppenbarligen inte tänker längre än sin egen nästipp
namaste

2013-01-10 18:38
Mmmm... Även om idealen skulle va påhittade av illumanti-patriarket som är tio vita män i kostym runt ett bord som puffar kubanska cigarrer rullade av stympade barn från tredje världen så har GEMENE MAN i slutändan en avgörande roll då det beslutas vad som är attraktivt eller inte...

Kissies följare är fö inte män och tror jag pratar för majoriteten killar när jag säger att hon är rakt av oattraktiv.

Däremot skulle jag hyckla om jag sa att operationer/ingrepp alltid leder till ett "förfulande", för så är det helt enkelt inte men ank-näbben, orange hudton och totalt skeva proportioner är väl inte det man söker efter.

2013-01-10 21:16
Men i det här fallet känns det ju nästan som en subkultur;snarare än ett allmänt samhällsfenomen.

Det är skönt att det finns olika människor.

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2013-01-11 02:02
CRIBBE

klockrent!
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Admin

2013-01-11 02:50
Att förändra kroppen sådär ser jag i sig inga problem med. Om nån exempelvis vill göra en bröstförstoring behöver det inte vara större skillnad än att pierca sig nånstans.

Problemet uppstår, tycker jag, när förändringarna sker eftersom personen i fråga tror att det är det enda sättet att bli accepterad av andra eller att lyckas här i livet. Tjejer som förstorar tuttarna i hopp om att bli upptäckt, få bli modell, kanske flyga till LA eller Dubai och underhålla några rika jönsar och till slut bli rika.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-01-11 09:52
Förhoppningsvis har dessa barn du talar om föräldrar som lär dom att tänka själv.
ALLA har föräldrar. Vilken idiot som helst kan skaffa sig barn men sen kommer uppfostran, en vettig o bra sådan.. Det är nåt helt annat d!

jo men hur många 14-15åriga tjejer växer inte upp då? och hur många av dem har råd att operera sig vid den åldern?

Har du inte fått vettig uppfostran, haft bra förebilder är det för sent när du är 14-15. Svårt att börja uppfostra nån som är 14-15. Och som är trasig och har under längre tid funderat på börja operera sig för då blir allt bra, då gillar all mig.....

Den här post-moderna "allting är tillåtet" attityden tar kål på all sans och förnuft och kvalitet.

precis hela vår omgivning pressar ner skeva ideal i halsen på oss hela tiden, och de som påverkas starkast och går längst för att uppnå det får skulden för att samma ideal finns. Eller hur! Och då är det inte en plastikoperation du behöver.

2013-01-11 12:16
Det tråkiga är ju att detta kommer ifrån en media bild som är helt jävla skev. Ett samhälle som lär oss att vi måste se bra ut, vi måste se ut som han, hon, hen, den eller det. Tjejer måste sminka sig, pusha upp brösten och puta med läpparna.

Detta ändras dock hela tiden, man ser fler och fler kvinnor som inte sminkar sig så mkt, eller smyckar ut sig från topp till tå.

Att kvinnor "mår" bra utav detta är bara en fasad, säkert som dom själva inte ens vet om. Något som vi män har skapat för att så ska det vara, kvinnan ska vara sexig medan män ska vara robusta och hårda.

Varför ska en tjej som kissie behöva känna att hon mår bättre utav att operera sig när hon helt klart inte är den fulaste tjejen i landet ?

Hur kommer det sig ?

Detta är ETT problem i en ack så skev jävla värld vi lever i, pengar och utseende är allt tyvärr.

Jag tittar hellre på en naturlig tjej utan smink än en med och som är opererad.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2013-01-11 12:52
Det är kvinnornas fel just nu. Nog må vi män vara jävligt kassa på många sätt och vis, men det är inte längre vi som driver skönhetsindustrin, prånglar ut och producerar modemagasin med skönhetstips och halvnakna tjejer på varannan sida. Vi män må ligga bakom det strukturella förtrycket, men i just det här fallet har vi sedan länge slutat vara drivande.

Men vi får väl ändå ta vårt ansvar, låt oss gå hand i hand män och kvinnor och bränna Vougues stockholmskontor. Och Amelia, låt oss gå hand i hand och bränna Amelia Adamo.
Redaktionen

2013-01-11 13:06
dumpa l'oreal i sjön o släppa ut chihuahuor på e6an typ
namaste

2013-01-11 13:26
Ibland känns det som det inte hänt nåt alls i utvecklingen.

2013-01-11 16:02
Men på riktigt, skönhetsoperationer är generellt fult och skamligt belagt i Sverige. Känns som att de som opererar sig för skönhetens skull har bra mycket mer personlighetsstörningar än "dålig självkänsla". För att operera sig krävs det att man inte har särskilt många spärrar med tanke på alla konsekvenser med en operation. T.ex. bröstförstoring då man efter ett visst antal år måste ta ur.. Hur kan man vara säker på att man har råd med det då osv. Tänk om något går fel och du blir ännu fulare osv... Tänk om du inte blir nöjd? Tänk om du inte blir så snygg som du trodde?

2013-01-11 16:03
och så kommer ju konsekvensen med att fler ogillar operationer än de som gillar osv.

2013-01-11 16:09
Den här post-moderna "allting är tillåtet" attityden tar kål på all sans och förnuft och kvalitet.

2013-01-11 16:41

Utveckla, förstår inte alls vad du menar.. Hur kan individens frihet ta kål på "sans, förnuft och kvalitet"?..

2013-01-11 17:06
Hur kan individens frihet Zzzz... Som om d var d som det handlar om. Du är inte så gammal kanske... Krävs viss mognad för att se hela bilden, sammanhanget

2013-01-11 17:13
ZzZZzzzzZzZzz

2013-01-11 17:44
Att kvinnor "mår" bra utav detta är bara en fasad, säkert som dom själva inte ens vet om. Något som vi män har skapat för att så ska det vara, kvinnan ska vara sexig medan män ska vara robusta och hårda

Precis, jag älskar att vara i tävling med min manlig omgivning och trycka ner varandra för att toppa veckoslutet med ett krogslagsmål! Minns när vi gick ihop på skolgården back in the days "Ok grabbar, alla tjejer som inte är sminkade åker ner med skallen i toan!"
Hangaround

2013-01-11 17:50
Forward

Du får nog ta och förklara för en ungdom som jag också, min gissning är att sambandet du ser existerar bara för att du vill det.

För hela tiden kommer nya idéer och tankar kring levnadssätt, och hela tiden finns det dom som inte riktigt kan acceptera detta, det som svänger utanför deras snäva ramverk blir omedelbart något negativt...lite den tendens du uppvisar när du slänger ur dig sån skit.

Dessutom tror jag du överskattar hur mycket sans och förnuft det fanns innan, tror inte det blir mer eller mindre överlag, folk har alltid varit lättledda.
Hur kvaliten skulle sjunka..kvaliten på vad?, livet?..det är väl ändå en subjektiv sak, mitt liv blir inget sämre av att kissie cuttar näsan..eller om en hel drös 15åringa flickor skaffar silikon.

2013-01-12 10:41
Så jävla sjukt att folk bryr sig om att någon bloggerska opererar sig, alla bestämmer väl för fan över sin egen kropp. Människor alltså.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik