Haha hade ju varit kul om de gjorde en "jag vill ligga" korg, sen råkar alla ta fel såa lla går omkring med typ rosa korgar för de tror de är typ en rosa bandet grej.. okej jag är trött, men tanken slog mig och jag tyckte de va sjukt roligt. Jag skulle typ vilja testa på nån snygg kund skriva numret på baksidan av kvittot typ "vänta måste göra en sak" sen skriver man ner numret diskret och lägger i påsen och får se om personen ser de.. Men jag bor i en för liten stad i norge att göra de, så jag skulle typ få stämpel på engång.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Producent
2012-09-23 22:37
JimmyPistol skrev: Börja battla tbh+ 1
;)
LillJ Ja, Mo är nog INTE den rätta staden att dra på sig ett rykte i, hehe!
Machete - skoja inte.. folk har redan börjat prata om ginger svensken..
Toastare
2012-09-24 14:30
Du kan ju inte rata tjejer ute eller säga att du inte kan bli tillsammans med nån du inte känner. Jag är smart, snygg, har bra jobb, bra utbildning osv. och min pojkvän hittade mig ute.. eller jag hittade honom. Man känner ju ofta direkt om man känner attraktion och connectar med någon på ett annat plan. Internet är ju den största lögnen när det gäller att dejta. Dels kan folk luras, dvs. du ser inte dem och de kan framställa sig som något de inte där. Dels lurar du dig själv. Du verkar var rätt bestämd med vad du vill ha, du hittar nått som är intressant.. du kan ge personen egenskaper den inte har genom nätet, för att du VILL att personen ska vara på ett visst sätt och du tolkar saker den personen skriver på det sättet. Jag har aldrig stressat kärleken, den kommer när den kommer och då kan man inte göra något åt det. Boom! Lycka till.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2012-09-24 14:36
Sen stör jag mig otroligt mycket på uttrycket "bra tjej" ...vi bra tjejer, gillar inte killar som säger sånt. Så sluta med det så kanske nån vettig dyker upp. Du har väl ändå varit på jakt innan också här på whoa..
Producent
2012-09-24 18:41
BountyBoo Jag ber om ursäkt för att jag inte har haft lika tur i livet som du med relationer och människor generellt.
Bountyboo ...Men en överlägsen ton är alltid attraktivt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skadar ju inte att testa!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
att ha en överlägsen ton eller nätdejta?
Toastare
2012-09-26 12:18
Manchete, det handlar inte om tur. Haloeffekten är ju livsfarlig. "Nä, men hon går ut på nattklubb, dansar och dricker.. det är ingen "bra tjej. Jag vet vad en bra tjej är". Du skriver ju i början att du inte behöver någon. Men du låter som du inte accepterar läget utan absolut vill ha någon, samtidigt som du har höga krav. Du kanske ska acceptera att om du sätter höga krav och redan har en bild över hur man träffar den perfekta "bra tjejen" så kanske det kommer ta tid. Och vill du inte rucka på dina ideal så är det så det är? VRGNHNS, jag försöker ibland få fram saker utan att någon ska tolka det som attraktivt egenskap eller inte. Om jag inte är ödmjuk för stunden, så blir jag det inte heller för att några på internet ska acceptera mig eller gilla mig i en tråd.
Bilden av en "bra tjej" är väl rätt subjektiv men du kan nog ha rätt i att det kan vara en "turnoff" som triggar någon patriarkal känsla när någon ska påvisa vad som är en bra tjej eller inte. Nu är det här ändå en tråd där Machete blottar sig och säger vad han söker mer än någon form av självreklam?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BountyBoo Jag hänger inte riktigt med på ditt resonemang. Först skriver du att du aldrig stressat fram kärlek. Sen ger du honom råd att sänka sina krav för att det ska gå fortare. Är inte det att skjuta sig lite i foten? Man behöver både personkemin och attraktion för att det ska bli ett sunt förhållande. Sänker han sina krav för att hitta någon fortare kommer han i slutändan att ångra sig. Sen det där med bra tjej, att säga till någon "du är en bra tjej" ser jag som en komplimang, personen ifråga gillar dig. Iof som tidigare talare så är "bra tjej" ganska subjektivt, handlar kanske om vad man associerar orden med. Men när någon tycker att du är en bra tjej så betyder det att personen i fråga har jämfört dig med någon som hen ogillar. Sen om personen som hen inte gillar är bra eller dålig är upp till betraktarens ögon. Men iaf tycker att det är väldigt fånigt att ta illa upp av en komplimang...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Jag är inte så glad i nätdejtning, men däremot så kan jag ändå tänka mig att nätdejtning är typ där en människa kanske på något sätt öppnar sig lättare. Det är inte så att de första man gör är att berätta sin uppväxt eller sånt (nog för att jag är den personen som är väldigt bra på att berätta allt om mig själv och lite till irl) Men jag tror att finner man attraktion via internet och man pratar ett tag så tror jag inte att de finns så mkt fel, förutom att man kanske tycker att personen i sig har överdrivit lite eller att personen är mkt bättre eller sämre. Det är ganska svårt att säga vad som är rätt och fel i detta ämne, för vem vet? Guldkornet kanske finns där, kanske hitta någon som man connecta skit bra med.
Toastare
2012-09-28 14:54
Manel, nej jag menade att det finns två alternativ... antingen inte stressa och då stå på sina ideal, eller rucka på dem om han vill att det ska gå snabbare. Självklart ska man också rannsaka om man ställer orimliga krav eller varför man har de krav man har. Och Machete använder ju ordet "bra tjej" om nån som man inte finner på en nattklubb. Inte att han vill ha en schysst tjej. Och jag tycker det låter trångsynt, för alla tjejer ute är inte likadana... långt ifrån. Eller kanske han får gå på nya ställen, eller träffa andra tjejer ute ...för jag är tveksam att han snackar med alla på en klubb, utan lätt hamnat i ett dåligt mönster. ...och inte sagt att man MÅSTE träffa nån på en klubb. Men det finns fittor på bibliotek också ;)
Toastare
2012-09-28 14:55
LIllJ, man kan kontakta skitbra på nätet... men det betyder ju inte att man kan bli kär i personen, det kan vara en skitrolig polare.. för man faller inte när man träffas.
true true..
Moderator
2012-09-28 22:07
Har aldrig någonsin varit medlem i någon datingsida, tills för 2 månader sedan då en polare sa att jag borde skaffa badoo. Hade aldrig hört talats om sidan och insåg fort att man var tvungen att betala för att kunna använda den i princip. Jag beatalade iallfall och har faktiskt fått kontakt med en massa trevliga tjejer och träffat någon också. Har alltid tyckt att det känns desperat att "leta" tjejer på internet, men det e faktiskt kul att få kontakt med massa folk man aldrig sett förut (Vilket ofta är rätt svårt i sundsvall) ;p haha
//TW
Du har säkert sett tjejerna förut dom ha bara bytt hårfärg ;)
Varenda en och deras morsa hänger ju i den underdimension till verkligheten som internet utgör. Så det borde ju inte anses desperat att leta töser där. Tror internet dating främst har en dålig stämpel från 90 och tidigt 2000tal som inte gått bort än. Vad jag hört om Badoo har inte imponerat så mycket. Att man sen ska betala för diverse tjänster hit och dit hela tiden på sidan verkar upplagt för att dra pengarna ur en snabbare än en krogrunda. Men det funkar alltså att träffa vettigt folk utan att ruinera en ? Whoa är ju något av en "datingsida" förresten :P
Åh, att dejta på internet är skitkul. Det krävs dock ganska mycket för att jag ska träffa någon IRL, då jag snabbt tröttnar på att underhålla samtal. Men jag har träffat många och inlett någon form av relation med någon enstaka, medan andra har kommit att bli goda vänner till mig. IRL finns det många fiskar i lillsjön. På internet finns det många fiskar i havet! Sedan är det word på bountyboo angånde "bra tjejer"-grejen.
Moderator
2012-09-29 04:50
Ja, det kostade typ 80kr för att kunna använda badoo fullt ut, men är det inte så på dom flesta andra datingsidor? Men jag märkte att jag behövde stänga av "prenumerationen" manuellt för att dom inte skulle fortsätta dra 80kr varje månad efter att jag betalat en gång. Men jag blev faktiskt positivt överraskad av dom man pratade med där. Visst är det några idealiska stolpskott som skrivit till mig, men dom blockerar man =)
//TW
Pannkakassidan är fortfarande gratis!
Toastare
2012-09-29 11:04
"kontakta" som jag skrev i mitt inlägg längre upp ska vara connecta ....sjukt konstig felskrivning ;)
Toastare
2012-09-29 11:06
DödenBärAdidas, tror samma sak.. på sent 90-tal och tidigt 2000 så var det ju så nytt och nu har det blivit så pass utbrett att man nog kan hitta vem som helst på en dejtingsida ...och absolut på nätet. Tror däremot det kan bli mer kvantitet på nätet, att man går igenom fler..som när man träffar dem i IRL inte alls är samma person som man trodde på nätet. Sen finns det ju iof de som går igenom massor med folk som de träffar IRL också.
Moderator
2012-09-29 12:30
DödenBärAdidas skrev: Whoa är ju något av en "datingsida" förresten :PDagens sanning!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
De brudar som hängde som mest på Whoa, hänger ju på Facebook istället hehe. Så Whoa är jävligt tomt på tjejer nowdays. Tomt på folk rent allmänt....
At the gates of Eternity...
Battlerappare
2012-09-30 14:53
jaha.. såatte.. Vem vill dejta?
Är mer på jakt efter typ en soft tjej som är ordentlig och inte är falsk. hahaha may the Force be with U :D ...
You are not your fucking Khakis!
Producent
2012-10-01 22:41
Ehh..? :S Bra tjej = Inte hora som knullar runt och flörtar med andra under förhållandet. Bra tjej = Inte falsk person som stjäl, beter sig illa eller ljuger. Bra tjej = Inte en tjej som tar droger eller har grava alkoholproblem och låter det gå ut över andra på diverse sätt. Finns många fler exempel, haha.. Skiter väl fullständigt i vad folk tycker om att jag använder ord som "bra" när de inte ens verkar veta vad jag menar. Nåja, är väl säkert många där ute som kommer från någon slags mellanmjölk - svenne - lagom - tillvaro där saker jag listade i början på inlägget inte förekommer, ^^ Jaja.. Har väl säkert bara haft lite "otur" med folk många gånger antar jag, ;) //
Producent
2012-10-01 22:47
Sen ska det tilläggas att Oslo är bland de våldsammaste, smutsigaste och problematiska städerna i Norden. Folk är fan inte normala här, haha.. Är ganska mycket knulla runt, hard core supande, ta droger, slagsmål osv. I stort sett varje gång man går ut oavsett var man går ut. Några gånger blir folk skjutna också. Ska inte säga för mkt men jag har sett diverse saker med mina egna ögon i Oslos uteliv.. Staden toppar väldigt många ej så smickrande rekord i Europa, speciellt på narkotika-sidan. Så visst finns det bra tjejer. Tveksamt dock om man hittar så många av dem på ett "typiskt" uteställe i Oslo, ^^ //Paz
Bodde i Oslo i två år och som sagt, jag tyckte det va skitchill där... Kände mig aldrig hotad... men nog är stan täckt med droger
Producent
2012-10-02 01:38
VRGNHNS skrev: Bodde i Oslo i två år och som sagt, jag tyckte det va skitchill där... Kände mig aldrig hotad... men nog är stan täckt med drogerYeah, har hört några andra säga det samma om Oslo. Kanske vi bor i helt olika områden, umgås med helt olika människor, ser helt olika grejer osv osv? Jag kan absolut tänka mig att en del personer kan hänga inom sitt smala umgänge och bara jobba och chilla för staden är ändå såpass stor att man säkert kan glida och ha det soft. Personligen känner jag en helt annan, mörkare sida av Oslo. En sida där det blir knas i stort sett hela tiden för allt möjligt. Vart bodde du i Oslo, kände du folk ifrån Oslo?
Västsidan som är rikare (och vitare) är ju lugnare och inte ngt speciellt jämfört med andra städer i Skandinavien. Typ Majorstua, Frogner osv. Men Öst.. Grönland, Töyen, Lökka osv, nja.. Går ju knappt att gå ut en kväll utan att det smäller i stort sett.
//Paz
Det är kört Machete, om du inte hittar en religiös kvinna. Den där CSG-snubben har rätt angående vad västerländska kvinnor vill ha och förnekar man detta är man dum i huvudet. Feminism och liberalism har förstört hela samhället. Det är nästan en omöjlighet att hitta en kvinna som inte haft sammanlagt 30 meter kuk i sig.. Förövrigt är jag i samma sits som dig, jag pallar inte nätdejting dock. Ska försöka nästla mig in i någon kristen församling och se vad jag hittar. Tills dess lever jag i celibat och bygger upp min frustration över det moraliska förfallet, fast någon dag lär det väl slå slint och jag börjar döda en massa människor. Lycka till, hoppas att du hittar någon!
Feminism och liberalism har förstört hela samhället. Det är nästan en omöjlighet att hitta en kvinna som inte haft sammanlagt 30 meter kuk i sig.. Så bara för att man är feminist betyder det att man ligger runt? Smh...
Machete
Nä, va där och "rekade" innan jag flyttade dit... Valde medvetet bort kollektiv på östsidan och dylikt.
Fö tror jag inte ni ska gå på religiösa kvinnors "renhet"...
Så bara för att man är feminist betyder det att man ligger runt? Smh... Du ska då inte se ner på de som gör det iaf... Där är många kvinnor hycklare.
Grejen tror jag att de finns säkert folk i Oslo som aldrig ens har varit i närheten som det, samma som i stockholm. Sen finns de folk som ständigt hamnar där och får se saker. Men allt handlar inte om hur staden är, för drogor och knivhuggningar och allt sånt finns mer eller mindre i städer. Allt handlar ju om hur man är som person själv, vilka umgängen man hamnar i. Och anledningen för att man hamnar i något som med missbruk,våld osv är kanske för att man själv har varit den personen förut, kanske haft problem inom såna områden och automatiskt så dras såna till såna människor. Eller kanske saknar ett tomrum inom sig som gör att man dras till såna saker. Jag tror ärligt inte att det är Oslo som är den smutsigaste staden, bara för att det är täckt av horor,drogor,våld osv. Det handlar ju om vad man själv väljer att vara. Jag menar.. Den enda man kan ändra på är sig själv, och man kan inte ändra på omgivningen. Jag har själv samma problem, även om jag håller mig nykter, så dras jag automatiskt till missbrukare. Jag har alltid tänkt hur fan lyckas jag med detta hela tiden alla jag träffar röker gräs på förfesten, alla jag träffar har något slags missbruk, alla som jag träffar är just dem jag inte vill träffa eller börja blandas med igen. Det är ju just för deras beteenden är mitt beteende sen förut och jag är trygg där av en konstig anledning. Så jag dras dit omedvetet. Men det enda jag har gjort nu är att klippa kontakten med dem så fort som möjligt och försöker dra mig till folk som kan få mig på bättre vägar. Men ibland kan jag tycka dom är skit tråkiga eller så känner jag mig obekväm med dem. Men det är ju för jag inte är van med det, men jag lär mig ju. Men man kan aldrig skylla på en stad, eller tro att det är grönare på andra sidan om man inte gör en förändring själv och ta tag i det som behövs göra för att gå vidare.
Machte -
Machete skrev: Bra tjej = Inte hora som knullar runt och flörtar med andra under förhållandet. Bra tjej = Inte falsk person som stjäl, beter sig illa eller ljuger. Bra tjej = Inte en tjej som tar droger eller har grava alkoholproblem och låter det gå ut över andra på diverse sätt. Finns många fler exempel, haha.. Skiter väl fullständigt i vad folk tycker om att jag använder ord som "bra" när de inte ens verkar veta vad jag menar. Nåja, är väl säkert många där ute som kommer från någon slags mellanmjölk - svenne - lagom - tillvaro där saker jag listade i början på inlägget inte förekommer, ^^ Jaja.. Har väl säkert bara haft lite "otur" med folk många gånger antar jag, ;) //Eehh - 1. En tjej måste ju kunna få flirta lite med andra utan att det betyder att man går och ligger med en person. Jag menar alla behöver ju mer eller mindre bekräftelse så länge det inte spårar ut. Du menar att jag är en hora för jag dansar med andra killar när jag har en pojkvän? Jag dansar inte intimt men jag dansar och har roligt. Jag kan prata med andra killar. Men är jag en hora då? Om det är så att ingen av partnerna får flirta lite så kommer man ju bli sjukt uttråkad av varandra eller tillslut kanske man känner sig som fångad "Shit jag är här med min pojkvän, kollai nte på mig han kommer bli fett sne. Och de blir ett jävla liv när jag kommer hem "
2. Du kommer aldrig kunna komma ifrån nån som kanske inte säger hela sanningen, klart det är dåligt att ljuga. Men det beror ju på vad du menar med att ljuga? Men det är viktigt att man är ärliga mot varandra. Har du kanske ställt frågan varför personen ljuger? Kan en person säga till dig hela sanningen utan att du blir förbannad eller säger att personen ljuger fast den talar sanning?
3. Så jag är ingen bra tjej för jag har alk.problem? Förut lät jag alla de gå ut över andra, kanske därför jag slutade dricka alkohol. Men fortfarande så finns ju problemet där.
Dehär är poängen jag ville få fram med inlägget innan, Den enda du kan ändra på dig är dig själv och dina beteenden. För om du ska liksom försöka hitta fel hela tiden så kanske du aldrig kommer hitta en bra tjej. Du kommer aldrig kunna komma ifrån en partner som kanske inte flirtar lite med andra , som kanske ibland inte säger hela sanningen. Ingen människa är perfekt, men så länge man hittar ett förtroende och visar varandra respekt så kan man bli perfekta för varandra.
Jag förstår på ett ungefär hur du menar, jag har varit med många gånger att killar flirtar med andra tjejer förutom jag. Va tsm med en rappare han hade nakna groupies bilder, jag har varit med om folk som ljuger för mig och sedan vänt mig ryggen, jag har varit med om svartsjuka pojkvänner där jag inte fick prata med nån annan och råka jag göra de fick jag en omgång hemma. Vilket gjorde att jag trodde att jag var seriöst världens sämsta människa, för alla har betett sig illa. Men tillslut så insåg jag att jag kommer inte kunna ändra på dom , den enda jag kan ändra på är mig själv. Och det är i den fasen jag är nu och jag tror jag kommer nog hitta en bra kille tillslut. Jag måste bara hinna agera fortare nästa gång de upprepas. Eller så kommer jag kanske att välja killarna, istället för att killarna väljer mig.
Man ska inte ta det så seriöst med kärleken! Har bott i oslo, har hittat kärleken .. var ihop med honom i 4 år- oavsett våld, grafitttiiii eller smuts! ;) Kärleken kommer när du ska ha den, inte när du vill ha den!
You are not your fucking Khakis!
Producent
2012-10-02 14:17
Angående Oslo. Sure, det finns knas i alla städer, det har jag både sett och upplevt. Men i just Oslo är andelen eller procenten högre per invånare. Blir mer påtagligt när det liksom kryllar av t.ex. droger överallt. Exempel, 5 stk överfallsvåldtäkter på 500 invånare är mer än 5 stk överfallsvåldtäkter på 5000 invånare även om det är samma antal i bägge exempel.
Oslo har väldigt mkt kriminalitet och har hört mkt grejer... Men om man inte ens beblandar sig med dealare lär man inte känna sig hotad i Oslo... Trodde dock jag skulle dö första dan på väg till jobbet när en tog rökheroin bak i vagnen... Även hänt bakom mig på bussen där hahah.... Sen finns det mer droger än vad många tror i hålor i sverige bara att det inte är så öppet... Men va aldrig med om nån som jiddra med mig på krogen där, tycker också det är rätt lugnt i sthlm... I alla hållor jag bott och hängt i har det varit mkt värre
Producent
2012-10-02 15:36
VRGNHNS Hehe.. Fan man närmast snubblar över alla dealare down town, ^^ Jobbade i en butik rätt utanför Oslo City på en av sidogatorna. Fan, minst 30 olika grova pundare om dagen kom inom och ramlade runt, försökte stjäla, tog droger osv. Epidemi är ordet, haha.. Som jag sa så hittar man mkt skit i alla städer, alla länder. Känns bara osedvanligt mkt per capita just i Oslo. Resten av Norge är tryggt och lugnt för det mesta. Är som om all skit och alla gäng, vapen osv samlas just i huvudstaden. Haha! Vart fan gick du ut då? Är seriöst jidder typ varannan gång man är ute? Inte alltid mot en själv eller någon man känner men man kanske ser någon få en flaska i huvudet t.ex. (hände senast jag var ute). Speciellt ställen som t.ex. Bagel & Juice, The Lip, Mango osv, såna ställen osar det bråk om på lång väg.
Graffare
2012-10-02 15:37
Hallå, vari ligger kopplingen mellan nätdejting och kriminaliteten i Oslo? Jag ville veta mer om utfallen av Machetes cybersatsning!
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Producent
2012-10-02 15:43
Haha, jag vet inte! Tråden spårar ur! ;D Nej det vette fan, har inte blivit någon satsning direkt. Börjar få värsta skepsisen mot detta ju mer jag läser om folks erfarenheter, haha..
Machete Jag va mest ute på ölhak runt Lükka, eller större ställen runt Karl Johan liksom... Men jämfört med de flesta norge-resenärerna va jag ju inte ute så mkt så kanske inte borde utrycka mig.. Dock så va jag ute i centrum mkt kvällstid utan att känna av nån skit... Lite horor och dealers o lite allmänt skumma folk men... Det bästa med Oslo va ju att man nästa kunde gå på konsert varje helg och se något intressant.
En bra tjej är en tjej som aldrig bajsar, fiser, onanerar, svär eller pratar för högt. En bra tjej är oskuldsfull, gillar att laga mat och tvätta kläder och hon blir aldrig arg utan ler alltid snällt. Hon protesterar aldrig och har inte särskilt mycket åsikter. Hon älskar att lyssna, lyssna och lyssna. Hon bryr sig inte så mycket om inte någon lyssnar på henne. Hon har alltid rakade ben och luktar alltid gott. Hon går alltid klädd i klänning och högklackade skor som är så höga att hon har stora sår på fötterna, men ler ändå glatt. Hon är alltid kåt och villig i en relation, men när hon inte är i en relation så ska hon allra helst torka ut mellan benen och typ låtsas som att hennes underliv inte existerar. En bra tjej är en sån där glad tjej som skrattar åt alla skämt som killen drar, även om dom ibland är elaka och sexistiska. En bra tjej klagar aldrig på att mannen kommer hem och slänger sina strumpor på golvet och struntar i att hjälpa till där hemma även fast dom arbetar lika mycket. En bra tjej är inte feminist.
Producent
2012-10-02 16:45
SofiaBayo skrev: En bra tjej är en tjej som aldrig bajsar, fiser, onanerar, svär eller pratar för högt. En bra tjej är oskuldsfull, gillar att laga mat och tvätta kläder och hon blir aldrig arg utan ler alltid snällt. Hon protesterar aldrig och har inte särskilt mycket åsikter. Hon älskar att lyssna, lyssna och lyssna. Hon bryr sig inte så mycket om inte någon lyssnar på henne. Hon har alltid rakade ben och luktar alltid gott. Hon går alltid klädd i klänning och högklackade skor som är så höga att hon har stora sår på fötterna, men ler ändå glatt. Hon är alltid kåt och villig i en relation, men när hon inte är i en relation så ska hon allra helst torka ut mellan benen och typ låtsas som att hennes underliv inte existerar. En bra tjej är en sån där glad tjej som skrattar åt alla skämt som killen drar, även om dom ibland är elaka och sexistiska. En bra tjej klagar aldrig på att mannen kommer hem och slänger sina strumpor på golvet och struntar i att hjälpa till där hemma även fast dom arbetar lika mycket. En bra tjej är inte feminist.Det där låter bara skrämmande.. Skulle heller säga följande:
En bra tjej är en tjej som vågar stå för den hon är och står på egna ben och är sig själv i alla väder. En bra tjej tar inte skit från andra och låter inte någon säga åt henne hur hon ska bete sig. En bra tjej tror på jämlikhet och rättvisa mellan könen. En bra tjej är exakt lika lyhörd, förstående och accepterande som hennes motsvarande partner förväntas vara. Det går bägge vägar lika mycket. En bra tjej är ärlig och har starka åsikter om det hon brinner för. En bra tjej tar hand om sig själv och sin kropp och låter den inte förfalla pga droger eller prostitution t.ex. En bra tjej beter sig överlag bra mot andra människor och de i sin tur mot henne. En bra tjej ÄR feminist.
//Paz
svär eller pratar för högt Det är nog aldrig en good look att skrika/tappa fattningen eller att svära mkt eller vara vulgär, oberoende kön...
Producent
2012-10-02 16:54
För enkelhetens skull så kan vi lika gärna lista upp vad som gör en dålig tjej (eller kille): En person som ljuger som regel, oftast för att få någon fördel. En person som manipulerar sin närmaste krets av samma anledning. En person som är falsk och går bakom ryggen på sin partner med diverse saker, kan vara otrohet, stöld eller brutna löften. En person som inte bryr sig om andras känslor och gottar sig i droger, destruktiva beteenden och mkt annat för att tillfredsställa en sekunds tillfälliga njutning utan tanke på hur det påverkar andra. En person som å ena sidan försöker styra andra och diktera deras liv eller å andra sidan låter sig påverkas och styras av andra, helt utan fri vilja. En elak eller våldsam person som kan ta till våld och härskartekniker för att få sin vilja fram. En person som anser att jämlikhet bara är strunt och att vissa människor baserat på kön, läggning, etnicitet eller religion är mindre värda än andra. Ganska logiskt eller? ^^
Producent
2012-10-02 17:03
Hmm.. Den här tråden har spårat ur till diverse andra diskussioner. Men that's whoa antar jag? Är nog lika skyldig till detta som alla andra i tråden, hehe.. Kanske det borde gå tillbaka till själva kärnan av ämnet? Dvs, nätdejting och hur det fungerar, folks erfarenheter osv. //Paz