Producent
2012-09-14 19:25
Hur fungerar detta med nätdejting? Tips på sidor?
Vilken sida ska man välja? Här i Norge så hade jag en profil på något som heter Sukker men efter ett halvår så hade bara en person skrivit till mig (men det var bara för att berömma min profiltext), och totalt 20 personer varit inne ens och kollat på profilen (och detta ska tydligen vara Norges överlägset största mötesplats på nätet). Man ska liksom fylla i en miljon frågor osv så blir man matchad genom något patenterat system utvecklat av psykologer osv blah blah. Men efter jag hade fyllt i allt för mig så slutade det med att typ max 200 tjejer var på min totala matchinglista över 70, haha! Och det betyder att alla andra inte dyker upp i listan för det var bara de över 70 som syntes. Säkert för att jag är allt för annorlunda och har svarat allt för udda och avvikande gentemot normen eller ngt? Så har någon här något tips på vad man ska välja för ställe? Har i stort sett ingen erfarenhet alls med detta förutom det halvåret på Sukker men där skrev ju aldrig någon något, hehe.. Har inte bott i Sverige på en god stund nu men flyttar tillbaka inom kort så det är mkt jag inte vet om vad som finns osv. Helst något ställe där det inte är massa ytliga och svenniga tjejer som dricker sig fulla, röker, hoppar i säng efter 5 min, sminkar sönder sig och bara är ute efter att flörta och hålla på osv. Den sortens tjej är helt uteslutet. Såg att i stort sett 90% av random tjejer utanför matchningssystemet på Sukker var exakt sådär (man kan kolla något grafiskt träd där dessa aspekter som "hur flörtig man är i ett förhållande", "hur ok det är att dricka sig redlös" eller "hur okej det är att ljuga för sin partner" syns på löven) vilket var rätt avtändande.. Är mer på jakt efter typ en soft tjej som är ordentlig och inte är falsk. Detta är helt omöjligt att hitta ute på någon nattklubb.. Behövs ju iaf ett par månader för att lära känna varandra ordentligt, man lär ju inte känna någon på en kväll liksom. Märkte också att i stort sett ingen av de norska tjejerna enligt deras profiler trodde på något öht, det var straight up ateism med kraftig övertygelse. Det chockade mig en aning ärligt talat men folk får väl tro på vad de vill liksom. Så om det finns något mindre, lite mer nischat ställe på nätet som kanske passar mig bättre så kan någon gärna tipsa om det isf, :) Tacksam för tips! //Paz
hm klart man kan hitta en soft tjej ute. Lite svårare kanske i såfall eftersom det inte står något i pannan. Men hm jag har aldrig varit medlem på någon dejtingsajt men finns ju liknande typ "dejt"appar om man har smartphone som man kan regga sig på. Jag tror att den största är Bado. Hur seriösa människor är där vet jag inte, är nog som på de flesta andra sidor, blandat :) Lycka till:)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Graffare
2012-09-14 19:53
Finns ju sidor nischade mot de med lite högre krav gällande yrke, utbildning etc. Skulle dock tippa på att klientelet på just den sidan har samma problematik som folket på övriga nätdejtingsidor; någon grad av oförmågan att knyta sociala kontakter IRL. Det behöver nödvändigtvis inte vara något fel och kan bero på många faktorer. Men spektras är här mycket brett och rymmer allt från att man bor i en liten ort till psykisk ohälsa. Var medveten om det. Jag har provat på det där men mina erfarenheter är det inte genererat något hållbart. För mig personligen funkar det bättre att hooka dejter irl, som i exemplet med min nuvarande flickvän som är den första som jag någonsin övervägt kunna tänka mig leva med under en oöverskådlig framtid.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Producent
2012-09-14 20:29
stayblack skrev: Finns ju sidor nischade mot de med lite högre krav gällande yrke, utbildning etc. Skulle dock tippa på att klientelet på just den sidan har samma problematik som folket på övriga nätdejtingsidor; någon grad av oförmågan att knyta sociala kontakter IRL. Det behöver nödvändigtvis inte vara något fel och kan bero på många faktorer. Men spektras är här mycket brett och rymmer allt från att man bor i en liten ort till psykisk ohälsa. Var medveten om det. Jag har provat på det där men mina erfarenheter är det inte genererat något hållbart. För mig personligen funkar det bättre att hooka dejter irl, som i exemplet med min nuvarande flickvän som är den första som jag någonsin övervägt kunna tänka mig leva med under en oöverskådlig framtid. Kompis, trust me, jag har långt ifrån några problem med att knyta sociala kontakter IRL, :)
Det du måste förstå är att jag inte är intresserad av att knyta kontakter med de flesta personerna ute på ett "typiskt" uteställe. Är inte min cup of tea men det betyder inte att det är något fel på dem för det. Jag tror inte att det är som du säger, att de flesta på dylika sidor är socialt handikappade, men det finns säkert en och annan där av den anledningen också. Fast jag vet ju inte iofs, haha, har inte direkt någon erfarenhet av grejen.
Det är 100% omöjligt att hitta en potentiell flickvän ute på på klubben. Jag behöver en god stund för att lära känna någon först. Hur många är intresserade tror du av att lära känna en annan person i någon månad eller så innan man går vidare? Lägg på alla andra faktorer som att jag generellt tycker majoriteten av tjejerna här uppe i Norden är konstiga bara rent allmänt vad gäller kultur och attityder och att jag inte är medlem i någon sportklubb, studerar på universitet eller liknande. Så vart är det jag ska hitta alla dessa tjejer IRL hade du tänkt dig? ;)
Tycker iofs det är lite svårt ibland att bara lära känna folk helt öppet och plötsligt, t.ex. på stranden eller ngt. Folk reagerar ibland lite konstigt om man är social med dem och spontant trevlig, typ reagerar nervöst, blygt eller lojt. Dessa problem upplever jag dock inte i länder som Spanien eller Italien t.ex. Förutom om de man pratar med har druckit alkohol då. Då går det hur bra som helst. Är dock inte så intresserad av att hänga med personer som är fulla.
//Paz
Producent
2012-09-14 20:45
Hallonpaj skrev: hm klart man kan hitta en soft tjej ute. Lite svårare kanske i såfall eftersom det inte står något i pannan. Men hm jag har aldrig varit medlem på någon dejtingsajt men finns ju liknande typ "dejt"appar om man har smartphone som man kan regga sig på. Jag tror att den största är Bado. Hur seriösa människor är där vet jag inte, är nog som på de flesta andra sidor, blandat :) Lycka till:)Thx, :)
----------------------------------------------------------------------
Funderar också på om detta med match making systems osv bara är ren bullshit, vad tror ni? :)
Vet inte om det finns något liknande i Sverige men på den där norska sidan så var man tvungen att svara på typ allt om allt. Tog en halvtimme att fylla i skiten, haha!
//Paz
Engagera dig på fritiden i föreningar,klubbar,hjälparbete, kurser, studier, politiska förbund osv. Nog bästa sättet att träffa en tös som inte är bara party party. Man lär söka på rätt ställen. Söker man på klubben/baren så är det inte så konstigt att man hittar folk som gillar att dricka o så. medan chansen att träffa en tös med passion för böcker är ju större i ett bibliotek exempelvis. Gå en konst eller fotokurs kanske då du verkar vara en kreativ kille?
Producent
2012-09-14 21:59
Hmm.. Ja kanske det? Har funderat flera gånger på det med att jobba volontär på soppkök osv i regi av kyrkan t.ex. Fixa mat till uteliggare och fattiga för sådana finns det för många av tyvärr i dagens samhälle. Kommer flytta till Sthlm ganska så snart och jag vet att det finns såna grejer där. Kanske finns en del "ordentliga" tjejer som jobbar med sånt? Någon här som har någon erfarenhet av att jobba med detta?
Bra tips! :)
http://https://www.facebook.com/SoppkokStockholm //Paz
happypancake.se badoo.se Två sidor jag reggade mig på ganska kort efter att jag hade skilt mig. Men jag pallade två veckor sen tog jag bort mig hehe. Jag vet inte om det är en åldersgrej eller bara jag som för en gångs skull i livet känner att jag inte behöver en kvinna i mitt liv, utan bara vill ha en kvinna i mitt liv. Så fort jag insåg det, så har jag slutat jagat, jag har slutat bry mig haha. Men jag är lika charmig som alltid, men inte med intentionen att scora, utan bara ha kul. Och roliga är att det är då man blir som mest eftertraktad också. Weird, I know :) Med andra ord, I'm not in a hurry, neither should you homie. Fortsätt göra det du älskar och brinner för i livet så kommer den rätta komma med tiden. Testa sidorna om du vill, men om jag känner dig rätt så kommer du känna likadant som jag :) Hit me with your Skype, hermano! :)
At the gates of Eternity...
Producent
2012-09-15 02:07
BC99 Hehe, behöver och behöver, är väl inte direkt så att jag behöver jack shit liksom. Hade mer varit trevligt men jag överlever nog utan. Palla vika ner sig och ändra hela sin karaktär och sina principer bara för att vara tillsammans med någon oavsett hur platoniskt det än må vara eller kanske bara för att få ligga, då kvittar det faktiskt. Är en stund sedan sist jag hade ett förhållande nu och det blir ju ensamt på sätt och vis men fan aldrig att jag går och nöjer mig med random kahba. Ska det vara så ska det vara seriöst och ordentligt, har haft nog med bullshit-relationer i mitt liv för att säga så. Vette fan asså, kan ju checka sidorna? Checka PM. //Paz
Skojade med en kompis och reggade ett konto i hennes namn på nån av de där sidorna, tog inte 15 min innan de läskiga människorna visade sina sanna ansikten och nån snubbe jag chattade med sa att "bara han fick tömma sig skulle hon nog få sitt också". Tror det är få vettiga människor som nätdejtar. Men det sköna med kärleken är ju att den bara händer, den kommer utan förvarning som hösten. Men säg till om du börjar på soppkök, om det är ok. Har också varit sugen på det, men inte riktigt vågat.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Producent
2012-09-15 14:18
Hmm.. Verkar ju inte lovande med kritiken i tråden mot sådana sidor, :S Ska säga till om jag minns det, hehe, har tänkt just på det med soppkök sjukt länge nu så börjar väl säkert med det i Sthlm när jag kommer dit.
Machete : Det där gäller ALLA internetsidor. Killar blir slisk på internet, inget nytt där. Plus det är alltid typ 70% killar på alla sådana sidor, då tjejer som bekant inte har svårt att träffa killar.
Producent
2012-09-15 18:06
BC99 Well.. Jag har väninnor som har extremt svårt att träffa killar här i Norge. Nu är iofs samtliga nyimporter från t.ex. Afghanistan, Burma och Venezuela för att nämna några länder. De förstår sig inte på killarna här alls säger de men tycker samtidigt att de ser ganska bra ut. Gringoutseende är populärt bland många invandrartjejer, trust me! ;) //Paz
Of course it is. Hela världen är så hehe. White is the colour to be...
Producent
2012-09-19 20:40
Hehe, sjukt nog så ligger det något i det du säger här. Har bland annat läst hur otroligt populärt det är i Kina t.ex. att gå på stranden med nån slags badbalaclava för att de inte vill bli gulare/brunare i huden för att det är "fint" ju vitare man är tydligen. Har något att göra med att gulingar som är av mörkare sort anses vara mer "bönder" och "fattiga" eller det var iaf det jag fick ut av att söka lite på google om fenomenet. Och så var det i Afrika där ljusare afrikaner anses mer värda i många länder. Ta t.ex. Rwanda med Tutsier och Hutuer. Fan inte bra nånstans asså.. Alla människor kommer från Afrika ursprungligen och nej, Jesus var inte vit. Dessutom är väl en ytterst liten minoritet kritvita i världen? Är väl den extrema västvärldspropagandan och all media, entertainment osv som ligger till grund för detta tankesättet. Att folk år 2012 orkar ens lägga en sekund på att tänka på ytliga bullshitgrejer som detta? Alla är olika, alla är lika, ingen är mer värd än någon annan.
You're preacher to the choir, homie. Hela min existens är en produkt av förtryck och rasism.
Machete, det är bara vi som vill bli bruna. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av nätdejting men har ett rätt brudigt jobb och där är det många tjejer som nätdejtar faktiskt. Och det är inte folk som har problem att skapa kontakter heller. Oftast är det lite äldre tjejer än 20 årsåldern som inte riktigt har tid att gå ut och leta efter nån pga barn o jobb. Andra med samma inställning som du. Men jag tror det bästa är att gå till biblioteket typ haha.
Battlerappare
2012-09-19 21:21
Vilken detour den här tråden tog då
Producent
2012-09-19 21:33
BC99 Fan keff skit asså.. Rasismen finns nästan överallt dessvärre också. Ligger väl kanske i människans natur..easyskanking Yeah, what's up with that, vita vill bli bruna och bruna vill bli vita? Att folk aldrig ska nöja sig? Haha, bibliotek säger du? Tja du.. hehe, den har jag inte direkt tänkt på. Ser inte helt approachen där tyvärr men du kanske har en poäng? Börja hänga på bibliotek och snacka med tjejer. Och så får man skäll för att man pratar på biblioteket, :PEmpire Brukar ofta bli så på whoa, :) //Paz
Yeah, what's up with that, vita vill bli bruna och bruna vill bli vita? Att folk aldrig ska nöja sig? Själv brukar man dra en trall till spegelbilden. No homo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
helt offtopic men ang vita som vill bli bruna och svarta som vill bli vita
Min kompis bror hittade sin tjej via nät dejtning dom gifte sig och lever lyckliga, min kompis är medlem där. Personligen så är nätdejtning för mig folk som har passerat en åldersgräns och är desperata och för att få kontroll över sitt liv så de känner att de är i rätt fas är att gå all in på nätdejtning. Men jag vet inte, kan ju vara roligt att göra något utöver än att sitta på facebook och trycka på uppdaterar knappen eller whoa. hemsidan dem är medlem på heter
http://www.happypancake.com/StartPage.aspx. Många seriösa människor där iaf.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Personligen så är nätdejtning för mig folk som har passerat en åldersgräns och är desperata och för att få kontroll över sitt liv så de känner att de är i rätt fas är att gå all in på nätdejtning. Haha ok? Eller så är det en plats för de som inte har tid/ork att gå på klubben och försöka snacka med packade idioter. Klubb är ett tragiskt ställe att leta partner på...
Graffare
2012-09-20 16:17
Machete skrev: Kompis, trust me, jag har långt ifrån några problem med att knyta sociala kontakter IRL, :) Var inte så jag menade, "bristande förmåga" var fel ordval. Det jag snarare menade var att samtliga medlemmar på dylika sidor har olika anledningar till att befinna sig där. Du upplever att krogen inte ger något och det är en fullgod anledning som jag också kan skriva under på.
Men som sagt, spektrat är brett med många olika bakgrunder till varför vederbörande reggat sig. Jag upplevde att endast en försvinnande liten del är tillräckligt känslomässigt stabila för att ens gå vidare med och träffa IRL. Bland annat en överrepresentation av ensamstående mammor som desperat verkar vilja hitta nya fäder till barnen. Vissa personlighetssidor kryper dessutom fram och lyser igenom först över tid. Konceptet nätdejting har jag däremot absolut inga problem med och jag hoppas att fler "normala" människor söker sig dit.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Of course it is. Hela världen är så hehe. White is the colour to be... Antar att du redan har hört Louis C.K;
-
"Seriously, if you are not white you are missing out.. cuz this shit is thoroughly good" -"
I'm a white man, you can't even hurt my feelings.. What can you really call a white man that would dig deep?" osvosv
Från Chewed Up ifall någon skulle ha missat det.. otroligt rolig!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt : Hehe jo jag har sett den och Louis är en favorit, just för att han vet att som en vit man så har man inte mycket att gnälla om hehe. Ändå så är äldre vita män, den mest gnälligaste gruppen människor... ever :P
Producent
2012-09-20 17:57
LillJ Nja.. Den beskrivningen passar iaf långt ifrån in på mig, :) Ska checka den där pannkakssidan.stayblack Well, det låter ju inte bra om det är så? Kan ju inte sitta här och debattera emot varken dig eller LillJ mfl personer i tråden för att jag helt enkelt faktiskt inte vet hur det fungerar på nätdejtingsidor eller vad det är för sorts människor där. Är inte bara krogen som är ett problem. Poängen är att de flesta tjejer är fett långt ifrån vad jag gillar och accepterar. Så då blir det bara någon procent kvar. Och när man kombinerar det med att jag inte pluggar, är med i någon förening eller liknande så blir det otroligt svårt att hitta "bra" tjejer. Är du med? Sen så måste ju självklart jag OCH hon vara attraherade av varandra också? Blir många promillen av promillen till slut, hehe.. Lite väl mkt hitta nålen i höstacken upplägget så det var därför jag trodde att det kanske kunde vara något med nischade sidor på nätet men jag börjar bli mer och mer skeptisk nu när jag hör vad flera här har upplevt. //Paz
Graffare
2012-09-20 19:37
Förstår helt klar vad du menar. Jag säger visserligen inte att det är omöjligt att hitta vettiga tjejer, det skadar aldrig att prova, utbudet är trots allt stort på dessa sidor. Men var försiktig! Mycket handlar också om vilken approach du väljer när du skriver en presentation. Min erfarenhet är att det är bra att vara tydlig med vad du är ute efter, men också att du verkligen tar kontakt med de kandidater du tycker verkar intressanta. Tjejer får i regel tiotals spontana mail om dagen medan killar kanske får ett par i veckan, max. Så stick ut från mängden och var gärna lite småkaxig i framtoningen, framhäv dina specialintressen. http://www.parship.se/ http://www.edarling.se/ ...och pannkakan. Spelar du korten rätt kommer du kunna dejta en tjej i veckan tills du hittar rätt, haha.
Producent
2012-09-20 19:52
stayblack skrev: Förstår helt klar vad du menar. Jag säger visserligen inte att det är omöjligt att hitta vettiga tjejer, det skadar aldrig att prova, utbudet är trots allt stort på dessa sidor. Men var försiktig! Mycket handlar också om vilken approach du väljer när du skriver en presentation. Min erfarenhet är att det är bra att vara tydlig med vad du är ute efter, men också att du verkligen tar kontakt med de kandidater du tycker verkar intressanta. Tjejer får i regel tiotals spontana mail om dagen medan killar kanske får ett par i veckan, max. Så stick ut från mängden och var gärna lite småkaxig i framtoningen, framhäv dina specialintressen. http://www.parship.se/ http://www.edarling.se/ ...och pannkakan. Spelar du korten rätt kommer du kunna dejta en tjej i veckan tills du hittar rätt, haha. Nej självklart är det inte omöjligt, bara väldigt svårt, :P
Jo jag tänkte ju vara tydlig osv, det är nog inga problem men jag håller inte med om ditt tips om att vara lite småkaxig osv. Jag ändrar inte mitt beteende för att få tillfälliga fördelar osv, är alltid mig själv till 100% i alla sammanhang och ljuger inte så detta med att spela spel som många sysslar med är inte min grej öht. Men jag fattar varför du föreslår det för visst, det fungerar (jag pratar från egen erfarenhet här nu också från yngre dagar). Visst är det lätt att säga saker tjejer vill höra, bete sig på ett visst sätt för att få dem intresserade men det är också ganska falskt. Det är viktigare för mig idag att personer vet från första sekund vem jag är och kan lita på varje ord som kommer från mig.
Hehe, jag är inte intresserad av att dejta massor av tjejer vecka ut och vecka in. Vore chill att bara snacka med en enda person som är trevlig och söt och med schyssta värderingar och lära känna henne under en längre period. Behöver absolut inte vara nån fotomodell, trådsmal med stora bröst eller liknande epitet, sånt där är bara fett ointressant asså.
Kanske pannkakan är något man ska pröva iaf då? Med en nypa salt, hehe.. :)
//Paz
stayblack har helt rätt i det han säger. Jag var otroligt tydlig i min profil på HP. Skrev öppet att jag inte letar förhållande, utan mer av en kvinnlig kamrat, skrev också att jag träffar Mary regelbundet haha. Inte kryptiskt heller, utan right on haha. Och jag fick otroligt mycket respons pga av min avslappnade och uppriktiga profil. Många äldre kvinnor också, märkte jag. Men jag förstår ju också att andra faktorer spelade roll. Jag skriver som en vettig människa ska göra, med punkter och komman hehe. Jag skrev också om vad jag tror på och inte tror på i det här livet. Samt, jag sticker inte under stolen med att jag vet att jag ser bra ut. Men det är här man ser hur mycket man har utvecklats. En pojke älskar komplimanger om sitt utseende. Medan en man uppskattar komplimanger om sin karaktär. You know what I mean, jelly bean? :) Var dig själv helt enkelt! :D
By the way, Machete. Du är hispanic och snackar spanska. You shouldn't have any problems at all, homes! :)
BC99 - Fast jag sa ju bara vad jag tyckte.. Men jag nämnde aldrig om att man skulle hitta sin framtida partner på krogen, de var du som nämnde det i inlägget. Jag ställde frågan till mina kompisar när vi var ute och handlar om hur många de tror som raggar på mataffären tex "åh, den där osten. Bra grejer, har du förresten testat den med de här kexet?" (okej jobbskada att jobba i butik) Men om det är nån som liksom träffar någon på en mataffär. De hade ju varit awesome ändå. De enda jag menar är att det finns ju fler alternativ att träffa personer än nätdejtning det tycker jag är sista utvägen. Man kan ju typ börja göra aktiviteter där man träffar folk personligen. Att nätdejta kan ju vara ganska skevt. Man snackar med någon , man målar upp en bild, sen när man träffar är det helt tvärtom. Tex som de här forumet. Många målar upp bilder om folk inkl mig själv, men när dom träffar oss är vi helt andra personer. Vissa är kanske bättre och snällare och andra mer drygare.. Internet är svårt. För det enda man ser är en skrivande text där man verkligen kan skriva exakt vad man vill och få de låta hur bra som helst.
hur funkade pannkakas sidan?
Just soppkök har jag ingen erfarenhet av. Tänkte lite mer Musikevenemang, second hand o så. Instämmer med Lilj i ämnet i övrigt. ca 70 % av all kommunikation är ju kropps språk o sen har vi betoningar osv. Så kommunikation med enbart text blir ju bristfälligt. Man kan kolla upp allt via google eller springa efter en bok så man kan framstå som insatt i ett ämne man egentligen knappt kan något alls om. Angående mataffärer så har jag testat det som ett experiment. Flirtade med kassörskorna på mataffärer, funkade inte för mig dock. Skall göra ett nytt experiment men inrikta mig på kunderna. Får bara tänka ut ett tillvägagångssätt först.
LillJ jag skulle ju inte påstå happypancake är seriöst.. >:-)) skulle mer förmedela den sidan för sex missbrukare som gillar slicea lössläppta guzzaaarrrrrrrr <------
Dra åt helvete
Producent
2012-09-20 22:59
BC99 By the way, Machete. Du är hispanic och snackar spanska. You shouldn't have any problems at all, homes! :) Haha.. Är detta en fördel säger du? I Norge är det iaf INTE så, där har de uttalanden som t.ex. det oerhört vanliga "dra en spansken" som betyder att man spelar fult, luras eller är oärlig. Här älskar människor att gotta sig i att fattiga spanjorer bor i tält för sina sista korvören och söker jobb som toalettstädare för att i slutändan få åka hem igen tomhänta till ekonomisk kollaps och depression. Fast skit i det, ska ju flytta härifrån nu oavsett så.. Kanske i Suecia så funkar det bättre med lite spanish flava? :)
LillJ Det får bli att prova pannkakan när jag är i Sverige, har för dåligt med tid till sånt just nu iaf, :)
DödenBärAdidas Ahh, nja är väl kanske inte därför jag huvudsakligen skulle jobba med sånt, för att träffa tjejer, haha! Nej men visst, drar ofta på diverse grejer här i Oslo. Har många vänner liksom, snubbar som tjejer. Men som sagt, jag är väl kanske kräsen då i jämförelse? För det sker att jag ibland tackar nej till inviter från tjejer för att de är helt fel för mig. Och då kan det lika gärna kvitta liksom. Värsta jag vet är när fulla tjejer raglar fram och ska stöta på en ute, not cool..
//Paz
Talar du av egen erfarenhet a pimp named CSG_HUNKEN ?
Är mer på jakt efter typ en soft tjej som är ordentlig och inte är falsk. Detta är helt omöjligt att hitta ute på någon nattklubb.. Behövs ju iaf ett par månader för att lära känna varandra ordentligt, man lär ju inte känna någon på en kväll liksom. Märkte också att i stort sett ingen av de norska tjejerna enligt deras profiler trodde på något öht, det var straight up ateism med kraftig övertygelse. Det chockade mig en aning ärligt talat men folk får väl tro på vad de vill liksom. haha heeeelt sjukt, lever du på 1920 talet eller?
"Är mer på jakt efter typ en soft tjej som är ordentlig och inte är falsk.."
Brorsan synd och göra dig besviken. Tjejer är ute efter två saker i livet, det är kuk & champange.
Dra åt helvete
Producent
2012-09-20 23:08
haha heeeelt sjukt, lever du på 1920 talet eller? "Är mer på jakt efter typ en soft tjej som är ordentlig och inte är falsk.." Brorsan synd och göra dig besviken. Tjejer är ute efter två saker i livet, det är kuk & champange. o_O
Nej men jag säger ju att jag ofta känner att jag inte är som folk generellt här uppe på många områden. Konstigt då att det ibland skär sig lite? Tror dock att det finns ladies som bryr sig om mer saker än bara kuk och sprutbubbel i landet mellanmjölk, ;)
//Paz
Machete : Oh yeah. Don't get me wrong, du är fortfarande blatte haha. Men pröva vara svart, judisk och från mellanöstern eller i mitt fall, all in one haha :P Nej, ni hispanics brukar få white folks att släppa guarden :) Men förhoppningsvis så kommer du inte ha med folk att göra som dömer en efter ens utseende. CSG Hunken : Lever du på 1920-talet? Vad är det för unken syn på kvinnor du har?
BC99 ledsen för att göra dig också besviken, det är min syn på alla tjejer!
Dra åt helvete
Producent
2012-09-20 23:46
BC99 skrev: Machete : Oh yeah. Don't get me wrong, du är fortfarande blatte haha. Men pröva vara svart, judisk och från mellanöstern eller i mitt fall, all in one haha :P Nej, ni hispanics brukar få white folks att släppa guarden :) Men förhoppningsvis så kommer du inte ha med folk att göra som dömer en efter ens utseende. CSG Hunken : Lever du på 1920-talet? Vad är det för unken syn på kvinnor du har? Hahaha, "blatte light", lite som iranier och juggar, ^^
Men fan du är glitch brorsan! Too many "wrong" things at the same time! Det skulle bara fattas att du vaknade upp imorgon och plötsligen upptäckte att du var gay också, ;D
Nej då men det kommer alltid att finnas folk som tycker sånt är sjukt exotiskt och coolt också så oroa dig inte!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Yeah, well.. Är nån skum grej just i Norge mot spanjorer pga de har kommit hit i massvis och sysslat mkt med kriminalitet. Stått mkt om det i tidningarna osv.. Inte så konstigt med tanke hur jävligt det är där nere just nu. Sen så tror de flesta oavsett att jag är bosnier konstigt nog, haha.. Får ofta höra det jävligt ofta från folk, :)
//Paz
CSG : Inklusive din egen mor? Din syster? Dina nära kvinnliga vänner?Machete : Haha eller hur, bara det som saknas. Nej jag vet, mitt utseende har ju bara hjälpt komma dit jag vill nå. Positiv rasism kan man säga hehe. So I'm not worried :) Åh fan, så illa? Inget vi märkt av här i Malmö i alla fall.
Brorsan synd och göra dig besviken. Tjejer är ute efter två saker i livet, det är kuk & champange. P 12 eller troll, genuin big ups, skrattade så att jag fick ont i magen. Fast min humor är sjuk, älskar när det är så där riktigt fel och folk inte vet om det är skrivet på allvar eller inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
CSG_HUNKEN - Bra att du har erfarenhet av nätdejtning! Jag hör ju vilken sida du har varit på när du ska hitta lösaktiga guzzaaaarrrrrrjää... Men de beror nog på hur man är som person också , är man ute efter att knulla så kan man nog hitta nån att knulla med. Är man ute efter att hitta en soft tjej, så kan man nog hitta en soft tjej. Man väljer ju själv vem man vill prata med. Dödenbäradidas - Ica som ligger på ålidhemcentrum i Umeå. Dem hade ett expriment, de fanns olika korgar. Korgar för singlar och sökande och vanliga korgar. Ganska rolig grej, dem kanske borde börja ha sånt. Då äre ju lättare att veta vilka som man kan lägga en stöt på. Kassörskor är nog ganska svår, eftersom det är uppe i kunder hela tiden. Varit med om folk som raggar på mig på jobbet. De blir som fel tillfälle för man är uppe i folk så himla mkt. Fast jag har nog raggat medans jag har jobbat, gjorde de som frukostvärdinna i björkliden eller i snöbaren där jag jobbade också i våras. Där fanns de gobitar. Men jag vet inte om de är okej att ragga medans man jobbar? Machete - Ersh börja där, de är iaf gratis. Eftersom du är ny i den världen så kanske du inte vill börja med att betala pengar för det, testa dig fram på pannkakan och gillar du de kanske du kan gå till steg till och börja betala för medlemskap. Men de är lite too much tycker jag.
Producent
2012-09-21 15:19
BC99 skrev: Machete : Haha eller hur, bara det som saknas. Nej jag vet, mitt utseende har ju bara hjälpt komma dit jag vill nå. Positiv rasism kan man säga hehe. So I'm not worried :) Åh fan, så illa? Inget vi märkt av här i Malmö i alla fall. Well, är ju många andra grupper som får utstå mkt skit också. Polacker t.ex. som anklagas för att syssla med mkt personrån och skumrask, romer som stjäl non stop och somalier som lever på bidrag. Vissa andra minoritetsgrupper som klassiskt har utstått mycket skit i Sverige finns t.ex. inte alls i Norge och vice versa. Det finns t.ex. sjukt mkt pakistanier här (och i Storbritannien) medan det nästan inte bor pakistanier alls i Sverige. Oftast finns det ju en förklaring till det mesta också men det är inte alla intresserade av att höra på. Har själv träffat säkert 20 - 30 spanjorer när jag jobbat i butik och sedan fått höra från teleoperatörer två veckor senare att dessa spanjorerna har svindlat dem på miljoner kronor via kryphål och förfalskade dokument när de tecknar vissa abonnemang. Som sagt, halva landet är fan snart arbetslöst och det är dagliga protester och demonstrationer över hela Spanien så det är ju inte så konstigt att en del personer tyr sig till vinningskriminalitet. Orsak och verkan.
LillJ Yeah, pannkakan får det bli när jag kommit till Sverige, :)
Ska posta updates sen om hur det går, haha..
//Paz
Machete Måste gått fort den där vågen, det jag märkte av i Oslo va mest Spanska turister... De spanjorer jag snackat med i plugget nu säger dock att ungdomarna i princip flyr landet och många skulle nog göra vad som helst för kneg i Norge eller Sverige... Deras stora "desventaja" är ju att deras engelska är rätt undermålig
Producent
2012-09-21 18:50
VRGNHNS skrev: Machete Måste gått fort den där vågen, det jag märkte av i Oslo va mest Spanska turister... De spanjorer jag snackat med i plugget nu säger dock att ungdomarna i princip flyr landet och många skulle nog göra vad som helst för kneg i Norge eller Sverige... Deras stora "desventaja" är ju att deras engelska är rätt undermåligJa det har gått fruktansvärt fort. Om jag minns rätt så var arbetslösheten löjligt liten i jämförelse för 4 - 5 år sedan och så kraschade allt och arbetslösheten steg med 400%.. :(
Ja, exakt, det med att "göra vad som helst" kan ofta slå fel dessvärre.. Men omk jag inte hade ett öre så skulle jag hustla också, no doubt, man måste göra vad man kan för att överleva.
2007 -
http://www.tradingeconomics.com/spain/unemployment-rate 2012 -
http://www.guardian.co.uk/world/2012/jul/27/spanish-unemployment-record-high //Paz
Lillj De hade samma experiment på en matbutik här i min ort med. Gick ej på det dock, av någon anledning jag inte minns för tillfället. Gillar konceptet och hoppas de kör det någon mer gång. Då är jag lätt på. Visst är det okej att man flirta när man jobbar, bara inte chefen ser ;). Det tillhör ju det sociala samspelet så länge det inte går till överdrift eller hindrar arbetet.
Toastare
2012-09-23 20:26
Börja battla tbh
www.twitter.com/jimmypistol232