I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Motivationskällor?

Övrigt - Blandat

   
Moderator

2012-09-04 22:04

Motivationskällor?

Hej!

Har tänkt mycket under dagen på olika motivationskällor folk kan ha, vanligtvis olika från person till person. Det kan gälla ens egen arbetskarriär eller annat, och är nyfiken på andra källor folk kan ha. Tanken slog mig först för några veckor sedan efter en incident vilket gav mig en rejäl boost.

Grejen var att jag hade åkt bil ett par hundra mil under ett några dagar, ungefär för fyra veckor sedan. Mitt i körningen ringer min telefon och jag plockar upp den, samtidigt vinkar polisen in mig och berättar att jag kört för fort. Tur i oturen inte såpass att lappen ryckte, men ändå så att det kändes i plånboken.

Nu ett par veckor senare insåg jag att det gav mig motivation, varför vet jag inte och det känns väldigt konstigt att en sådan händelse kunde motivera mig så. Men på något sätt blev jag sugen på att göra något som lyfte mig. Blev nästan direkt ännu mer fokuserad på arbetet, jag började direkt komma igång med träning och kost, tog åt mig fler projekt utanför arbetet och känner mig verkligen på topp nu.

Vad jag vill ha för syfte med tråden är att jag undrar vad ni har för saker, personer etc. som motiverar er? Har ni svårt att skaffa motivation? Känns allt hopplöst hela tiden?

Om det går skulle det vara kul att diskutera allt möjligt om just motivation, varför inte använda tråden för att peppa varandra eller dela med er utav tips?

time isn't wasted when you're getting wasted .