åderpåle, haha jag har bara smuggel burkar som inte går att panta, skattefritt så klart
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
spokie, tycker mos def du ska köra på gräsklippning/krattning, rasta hundar osv. Och som sagt tidigare, ett paket snabbmakaroner håller länge och man blir åtminstone mätt :). Sen kan du ju lyxa till det och köpa krossade tomater, brukar också vara billigt. Finns det någon pantbank där du bor? Finns det pantbank, kan du ju panta LPn. Om allt skiter sig, gå till kyrkan ändå, det blir ju värt det om du får i dig lite mat. Gå runt i mataffärer, ibland har dom ju sån mat man kan få smaka på. Gå förbi några gånger tills du känner dig lite mättare :). Sen kan man i princip ALLTID få smaka på ost! Säg att du vill köpa en ost men inte riktigt vet vilken. Då kan man få smaka på en del, sen säger du bara att inget föll dig i smaken och att du får återkomma. Ibland på ICA har dom ju bananer som barn får ta, ta en ändå. Gnäller dom, säger du bara att du är barn inners inne ^^. För övrigt, förstår inte hur man ens orkar trolla som DuktigIdiot gör. Blir så himla trött...
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
detta är sjukt, först pratar jag med min far som jag aldrig pratar med annars, och han sa att han kunde sätta in lite pengar wheeei, sen ringer dom ifrån ett jobb jag sökt, som jag ska på intervju imorgon :) hahahahah galet hur allt kan vända :D
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Hade du bott nära örebro/västerås hade jag säkert kunnat hooka dig på nån sopsäck med pant. Nåväl, av rent intresse; Hur kommer det sig att du inte har cash/jobb/inte fått soc förrän nu? Hade jag varit lite snällare hade jag kunnat slänga över ett par hundra på ditt konto, men jag lär behöva dom senare.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
spokie
detta är sjukt, först pratar jag med min far som jag aldrig pratar med annars, och han sa att han kunde sätta in lite pengar wheeei, sen ringer dom ifrån ett jobb jag sökt, som jag ska på intervju imorgon :) hahahahah galet hur allt kan vända :D Nemen grattis där ser du att det hjälper att söka jobb som en åsna grattis.. Va det bara för attt det va jag som sa åt dig eller??
Varför Ska man älska när man inte blir älskad tillbaka??
Redaktionen
2011-06-13 15:29
spokie nice! grattis eller vad man säger. lycka till på intervjun.
namaste
spookie, tänk bara på att om du sätter in pengar på kontot så drar soc av dom nästa vecka!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan vad gött Spokie! You go! :D
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
*månad mena jag såklart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har aldrig varit på en intervju utan att ha fått jobbet =) så hoppas på det bästa! duktigidiot = eat a dick
Grattis iaf! Lycka till på arbetsintervjun!! =)
Såg att du hade fått pengar nu, men en tips till alla är att alltid ha ett paket havregryn i skafferiet. Det enda som behövs är vatten för att göra gröt, inte toppengott men det är mättande och näringsrikt!!
jag tror fan på karma :) ibland så får man verkligen vad man förtjänar sjukt hur all misär kunde vända på 1minut, tack alla för lycko önskiningarna, det lät som att person som ska intervjua mig var en ung tjej, på med skaaarmen alltså =)
Producent
2011-06-13 16:14
pantbanken, om inte nån sagt det innan, räddade vår situtation iaf ett tag framöver när de va som knaprast. OCH TILL ER IDIOTER SOM TROR DET REGNAR JOBB SÅ FUCK OFF, har varit på jag vet inte hur många anställningsintervjuer där dem kräver gymnasiebetyg eller inte hört av sig, är just nu också arbetslös så man får hustla för att överleva nu för tiden ;)
Since 1984 @realgizlee // twitter
Lycka till spokie.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Fast gymnasiekompetens är väl inte ett sådär superstort krav på att få jobb egentligen, givetvis kan inte ALLA jobb kräva betyg från gymnasiet, men en majoritet är väl hyfsat rimligt
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2011-06-13 18:45
var på intervju för att bära ut tidningar och så frågade dem om gymnasiebetyg, jag blev fan paff
Since 1984 @realgizlee // twitter
Håller med alla i tråden om att duktig idiot är en puckad idiot MEN vill har sagt att det går att flytta på sig för att få ett jobb. Här i Norge t.ex. existerar i stort sett ingen reell arbetslöshet. Och inte heller måste du ha gymnasiekompetens.
ni som sitter och skryter om att ni lever/levt på bidrag, fan skäms ni inte? Ni är rätt nere på botten, inte för jag emot bidrag, men fan gränsen finns ju att man inte direkt ska sitta och skryta om att man lever på bidrag....fyfan vad pinsamt av er. Men hoppas ni har kul för era 6700(?).. medans man själv skrattar sig till banken varje månad medans ni lever som råttor dom sista två veckorna.... tack för mig.
GAIA Varför ska man tycka så jävla synd om arbetslösa för? Tycker inte ett skit synd om arbetslösa det är väl fan inte i kontinenten Afrika vi bor i heller?
Och de som säger att de ska gå in och sno grejer i butiken är fan bara tattare. Jag dömer ingen men om ni åker fast så förtjänar ni det. Tattigt att stjäla.. Stjäl gör du om din överlevnad hänger på det. I den sitsen är INTE trådskaparen.. Isf har han noll vänner, noll prular, noll familj, noll kronor och noll ja allt annat. Först då kan du börja se över möjligheten till att råna ett ställe eller snatta mat.
Last but not least, sluta gnälla och styr upp ditt liv TS. Du har nog massa bra kvaliteter och skills. Det finns jobb som du enkelt får men du får flytta på dig för att få dem. Har två bekanta som kom hit till Oslo och fick typ 4 olika jobb på 2 veckor, de bara bytte upp sig tills de var nöjda.
Kan inte nån banna den där dåren, haha.. Mannen, du har fel, det finns inte jobb för alla i Sverige. Så välstående är inte Sverige som du verkar tro. Jämfört med länder som Schweiz, Norge, Luxemburg, Monaco mfl så är det ett rent U-land. Det finns mycket jobb i Sverige men inte exakt för alla.
de bästa man kan göra är att bli kriminell sjuka pengar i det.. Eller om man har nån sjuk talang
Young gunna married to the streets no wedding ring
Känner en polare till mig som kommer från Nigeria och han har fått uppehållstillstånd och jobbtillstånd och söka jobb kan ju säga att han är hur glad som helst om han får jobb
GAIA Nu får du fan sluta. Jag känner 2 stycken av mina kompisar som har sagt själva att dom inte pallar jobba för dom vet inte vad dom vill jobba med.
DuktigIdiot Grattis. Då känner du idioter. That makes three of you.
http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-lediga-jobb/Sok-jobb-i-Platsbanken/Platsbanken-yrkesvis.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonsViaYrke.aspx%3Fq%3Ds%2528ga%2528ld%2528199%2529%2529yo%25287%2529yb%25285556%2529%2529a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529c%2528319F9AE4%2529%26ids%3D10166192%26yo%3D7%26ps%3D&sv.url=12.5c31f22411dd2c5931280001438 Här finns jobb
http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-lediga-jobb/Sok-jobb-i-Platsbanken/Platsbanken-yrkesvis.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonsViaYrke.aspx%3Fq%3Ds%2528ga%2528ld%2528199%2529%2529yo%25287%2529yb%25285556%2529%2529a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529c%2528319F9AE4%2529%26ids%3D1929161%26yo%3D7%26ps%3D&sv.url=12.5c31f22411dd2c5931280001438 Här finns jobb http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-lediga-jobb/Sok-jobb-i-Platsbanken/Platsbanken-yrkesvis.html?url=-123388378%2FStandard%2FPlatsannonser%2FVisaPlatsannonsViaYrke.aspx%3Fq%3Ds%2528ga%2528ld%2528199%2529%2529yo%25287%2529yb%25285556%2529%2529a%252820%2529sp%252865%2529sr%25281%2529c%2528319F9AE4%2529%26ids%3D10167672%26yo%3D7%26ps%3D&sv.url=12.5c31f22411dd2c5931280001438 Här finns jobb utan utbildning eller krav.
Fanns 15 lediga jobb som diskare på ams.com så vadå inte finns jobb.
Finns 9 lediga jobb som Gatuköksbiträde då jag har kollat upp vissa av dom kräver inte nån erfarenhet eller utbildning.
duktigidiot, du missade hela poängen vad jag menade... jag bryr mig inte ett skit ifall några enstaka lever på soc och tycker det är bra, själv anser jag inte det inte skulle vara en höjdare att leva på 6700;- / månad och klara sig 1½ vecka knappt.... menmen
Klart "DuktigIdiot" är ett troll. Mata honom inte. Men som GAIA säger, att bli en tjuv i det här läget är bara för patetiskt. Du får helt enkelt ta ett sk "skitjobb" ett tag, tills du hittar något bättre. Har du inte sökt jobb som städare etc så har du INTE försökt. Så enkelt är det. Att då börja stjäla är inte så jävla ghetto som vissa tycks tro.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
bor du nära örebro så kan jag bjussa på käk!
Du har ett stort intresse för livsmedel och att arbeta i butik, gärna även tidigare erfarenhet av butiksarbete. källa: Ams jobb annons
Tror det är denna mening som får många att tro att man måste ha haft erfarenhet av andra butiksjobb, men det är fel.. Dom menar att dom gärna vill att du ska ha erfarenhet av andra livsmedelsbutiker.
Så nej du behöver inte ha erfarenhet när dom skriver så i vissa jobb annonser.
nu säger jag bara att vissa tror att det är till exempel ett måste.
Redaktionen
2011-06-13 20:19
sen handlade det faktiskt om att snubben hade en vrålhungrig mage efter 2 dagar utan mat.. och i utgångsläget verkade ju faktiskt som om han inte hade någon familj, vänner eller släkt som kunde hjälpa honom. men det kanske är svårt att föreställa sig?
namaste
ja, fast det löste ju sig hyffsat bra iaf, men jag fattar inte vad det är för pucko(n) som antar att jag inte sökt massor av jobb, herregud, ni ser ju bara det ni vill se, har jag någonstans skrivit att jag inte har försökt att gå den rätta vägen? :O sen att vara avundsjuk på Sveriges fattigaste människor tycker jag bara är komiskt
soc är inte lika med lat bidragstagare som ligger på soffan och knarkar upp pengarna, det är en bild som den fina Alliansen har målat upp
och ska man börka dra paralleller mellan oss och dom klassiska barnen i Afrika, så får man ju rimligtvis inte klaga på nånting, eftersom dom alltid har det värre
duktigidiot, klaga inte på folk som går på soc, tänk på barnen i afrika, dom har inte ens soc!
spokie: soc är inte lika med lat bidragstagare som ligger på soffan och knarkar upp pengarna, det är en bild som den fina Alliansen har målat upp Men bilden av socialbidragstagare som tjuvar är det du och andra i tråden som har målat upp själv, tyvärr... behövdes ingen Allians för det.
Har du alltså sökt en massa städjobb, handen på hjärtat?
japp och telemarketing
sen hur seriösa vi är när vi pratar om att sno massa saker är ju diskutabelt,
spokie: Ok, full cred till dig om du faktiskt söker de sk skitjobben! Jag kan gott tänka mig att du inte var så seriös med stöldsnacket iofs, men vissa rätt uppenbara vanetjuvar i tråden är jag inte så säker på...
haha ja fan
spokie
duktigidiot, klaga inte på folk som går på soc, tänk på barnen i afrika, dom har inte ens soc! Nej vi ska vara glada och inte klaga eftersom vi har det så in i helvete bra som vi har som ett land som Sverige.
Glad att de löste sig, som sagt regnar de inte jobb från himlen men man får försöka göra de bästa av situationen, lycka till
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Weis-ÖiK , varför ska jag skämmas över att ha gått på bidrag? jag har haft shitty förutsättningar vilket har gjort att de tagit ett par år extra för mig att ta mig upp på fötter och kunna ha möjlighet att jobba överhuvudtaget. Nu är det snart över ett år sedan jag hade med socialen att göra och jag är sjukt stolt över mig själv. Men jag dömer inte andra om dom går på soc. Det är inget man är stolt över direkt, men varför skämmas över en sån sak? typiskt landet mellanmjölk, att man ska skämmas över hur man har / har haft det! man ska inte sticka ut åt nåt håll. är man fattig är det fel, har man mycket pengar är det fel. det snackas en jävla massa på folk hit och dit om solidaritet och jämställdhet, men ingen praktiserar det.