I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp snabba pengar

Övrigt - Blandat

2011-06-13 12:00

hjälp snabba pengar

måste få tag i snabba pengar snabbt, var hos soc idag och dom sa att jag måste vänta 5dagar innan dom kan betala ut, jag har inte käkat på 2 dagar, har ingen mat hemma, verkligen INGEN, 5dagar till klarar jag inte av, så vadfan ska jag ta mig till?

btw kolla köp/sälj forumet om ni vill köpa en lp spelare tok billigt.

// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!

2011-06-13 12:02
har även en midikeyboard att sälja CME m-key, 300spänn eller nått, buuud
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Producent

2011-06-13 12:40
låna av päronen? någon polare?

2011-06-13 12:41
Soppkök?

2011-06-13 12:41
Kyrkan brukar vara rätt softa med såna, de har ofta mat osv till de som är fattiga, uteliggare osv.

2011-06-13 12:42
Dumpster diving? Skyll på ideologi så behöver du inte känna dig så smutsig.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-06-13 12:50
haha på min lilla ort finns det inget "soppkök" morsan har jag redan lånat av förra månaden och hon har lika lite pengar som jag, polare finns inga som är nära som har pengar, faan måste kränga grejerna jag har lagt upp >< kyrkan är jag inte med i och betalar inte skatt till dom, så känns lite fel hehe
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2011-06-13 12:53
det sjuka är ju att soc inte kunde betala ut nått akut bistånd, eller hänvisa mig nånstans, vadfan är det rimligt att man ska vara utan mat i 7 dagar 2011 i sverige?

- jag har inte ätit på 2 dagar
- näe men det är så det fungerar

sjukt iskalla människor

2011-06-13 13:05
Du får väl leta lite pantburkar då, kanske tigga från bekanta, behövs inte så mkt för mat. Lite pasta och sås kan du få köpt för under 20 spänn på butiken. Nudlar är ännu billigare.

2011-06-13 13:09
www.ams.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-13 13:22
vad är poängen med att länka till ams? hur tänkte du där?

2011-06-13 13:24
Börja jobba så att du får ordning på ekonomin istället så slipper du och svälta och vara utan mat i flera veckor??
Varför Ska man älska när man inte blir älskad tillbaka??

2011-06-13 13:24
Och låna pengar...

2011-06-13 13:33
gå in på en affär och ta det du är sugen på.

2011-06-13 13:35
dessutom ska soc kunna ge dig kuponger på 400:-/veckan om dom inte kan betala ut nu och du inte har några pengar

2011-06-13 13:56
så jävla typiskt folk att länka ams, eller droppa kommentarer som att skaffa ett jobb.
jo för de är bara att gå ut o haffa ett jobb.

men som skillz säger, ta en sväng på ica och haffa de du är hungrig på.

eller så drar du ner till soc igen och vägrar gå därifrån fören du har fått åtminstonde matkuponger. det är bara att sitta där o dricka gratis kaffe tills dom inte orkar se dig längre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-13 13:57
Börja jobba? du är ju inte naiv eller hur? tror du dom kastar jobb på en när man klickar in på ams.se? jag har sökt över 25jobb denna månad, med olika framgångar

du är ju dum i huvudet..

skillz,
blir svårt att sno en bal toapapper haha (en av sakerna på listan som är slut)

2011-06-13 13:59
några kuponger var det inte tal om adalia, haha jag frågade t.om finns det INGEN akut lösning så jag får mat på något sätt? - nej

jag förstår nu varför soc kontor brinner ner

2011-06-13 14:00
fan ingen som är sugen på min turntable, fan tooook billigt ju, kan skicka med illmatic och enter the wu på LP, neeej jag är inte desperat

2011-06-13 14:21
spookie billigt toapapper finns på lidl för 10 spänn.

2011-06-13 14:22
annars så är det bara glida till närmsta allmänna toalett och ta papper som finns där. fan mannen du måste öppna upp ögonen lite

2011-06-13 14:25
haha ska jag till lidl så måste jag åka tåg, sen buss, sen buss igen..haha
skills du måste vidga dina vyer lite du med, alla bor inte i stockholm t.om en allmän toalett är svårt att hitta här hehe

2011-06-13 14:27
spookie jag vet, jag är själv uppvuxen i en skithåla. men om det inte ens finns en allmän toalett där du bor kanske du bör överväga att flytta, för då bor du verkligen mitt i ingenstans. nån form av lösning borde ju finnas. ingen tvättstuga med toalett?

2011-06-13 14:33
inte patetisk....han är hjärtlös.
klä ut dig till någon festival-människa och tigg lite så slipper du tappa ansiktet för lite mat...
kanske....
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Admin

2011-06-13 14:33
Mata inte trollen...

Har tyvärr inga förslag på snabba pengar. Sånt existerar för det mesta inte. Du kanske inte måste låna pengar av föräldrarna men kan du kanske fråga om du kan få komma över till din mamma och äta middag några dagar?

Att gå in på Ica och ta det du vill ha är en ganska dum idé. Förmodligen lär du se ganska suspekt ut vilket får upp väktarnas ögon. Och åker du dit sitter du helt plötsligt utan pengar och med skulder. Fråga dig själv om det är värt risken och om du har prövat precis allt annat först. Fixar du några tomburkar kan du få ihop en tjuga och för det få 2-3 påsar pasta. Då har du mat i fem dagar. Inte mycket, men du har mat. Annars är ju dumpsterdiving kanske nåt att testa på allvar. Jobbade i butik förut och det var rätt mycket ätbart vi slängde. Att det slängdes berodde på folks inkompetens gällande frukt och grönt (folk köper bara sånt som är hårt, dvs omoget, resten klämmer de sönder).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-06-13 14:37
evolution well, vill man hellre svälta så är det också ett alternativ, men inget jag skulle rekomendera. att man skulle se suspekt ut för att man inte har några pengar låter väldigt konstigt. dumpstra är bra, men i den här värmen kan det bli lite svårt

2011-06-13 14:37
förhoppningsvis, men tyvärr finns de ju faktiskt idioter som idioten. människor som anser sig själv vara i de övre skiktet, medan alla andra bara är skit.
Vad är det som gör en person till handikappad pga att den är arbetslös?
alla människor har en historia att berätta, det finns många olika anledningar till varför folk är arbetslösa och måste förlita sig på att få hjälp från soc för att klara sig.
Vad vet du om varför???

Allt är inte svart eller vitt, lat eller driftig. Det finns så sjukt mycket där emellan.

Grattis till jobbet idiot, men ta dig inte för mycket luft. En dag kan det vara du som är arbetslös och blir spottad på. Saker och ting kan ändras på en sekund.

2011-06-13 14:40
spokie det har dom oftast inte. larmet vid kassorna är mest för att skrämma, är det larm på produkterna så ser man det. och jag antar att larmen är för dyra för att sätta på random varor. jag har aldrig varit med om att det pipit i en matbutik iaf

2011-06-13 14:41
jag tycker vi alla är skylldiga duktigidiot ett stort TACK, efter allt han gjort för vår fana och fosterland, vad skulle vi undermänniskor ta oss till utan hans storhet!

2011-06-13 14:42
hahahaha jag får väl också ta och tacka dig idioten.
tackvare såna som dig så fick jag hyran och elen betald i över två år. plus några resor till min dåvarande pojkväns pappa. plus tre år på behandlingshem.
undra om jag har glömt nåt nu.... hmm jaaa juste klädbidrag på 3500 år 2008, och möbelbidrag på 4000 2010. TACK så mycket ! ;)

2011-06-13 14:43
skillz

good to know, frågan är vad som är mest lönsamt att låna, hur fan ska man räkna där?
typ ett paket pasta tar en jävla massa plats medans man blir relativt mätt och det räcker relativt länge,

2011-06-13 14:44
sen, efetrsom jag också jobbat under en del perioder i mitt liv och betalat skatt så säger jag varsegod till alla som av olika anledningar går på socialbidrag.

2011-06-13 14:44
fan duktigidiot, ta och jobba på lite så jag får min pengar snart..

2011-06-13 14:46
spokie

Idiot kan du hålla käften ja spyr på sånna äckliga människor som dig

2011-06-13 14:46
håll käft ok??!!

2011-06-13 14:47
spookie, det beror lite på vad för affär det handlar om. på större ställen, som coop forum och ica maxi så har dom larm på dyrare varor som filmer och elektronik. inte på mat, det kostar för mycket att sätta larm på matvaror och tar för mycket tid.

fast, som nån sa, är det kanske ovärt att tjåla mat och riskera att torska.
är du inte säker på din sak så är ju chansen ganska stor att torska.. ;P

2011-06-13 14:49
har du inget annat kul att sälja ? platt tv ? macbook ? kanske nån shyst lur ?
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-06-13 14:52
gå runt bland villor och kika efter äldre med oklippta buskar. klipp och få käk och pengar....

-Mark Twain

2011-06-13 14:52
kanske dom äldre damerna i sina stora villor har gått ensamma väldigt länge;);)
kanske finns stora summor att tjäna....

-Mark Twain

2011-06-13 14:54
hålla käft är väl inga problem, jag har inte ens öppnat den. att sluta skriva och få dig att lipa däremot tänker jag inte lägga ner, fören du har lagt ner din attityd mot dina medmänniskor.

2011-06-13 14:55
blweria's förslag tycker jag att du ska testa! ;)

dessutom kan du ju sätta upp lappar på anslags tavlor om att du kan klippa/ kratta gräs, gå ut med hundar och sånt skit... alltid är de nån som nappar och du kan tjäna nån extra krona! =)

2011-06-13 14:57
AdaliA

Snackar ju med spokie inte med dig.

2011-06-13 14:58
skriv det då, idiot.

2011-06-13 14:59
hej jag heter johan och jag är 22år och jag klipper ditt gräs för 20kr i timmen.
Ta en lapp ->

hmm vetefn om att sälja sig är lösningen

2011-06-13 15:00
Spokie; bon apetite när det väl händer. det kommer smaka godare för dig än vad idioten någonsin kommer att uppleva!

-Mark Twain

2011-06-13 15:01
AdaliA

Skrev ju hans namn om du kollar mitt tidgare inlägg.

2011-06-13 15:01
Nej nu ska jag äta mat medans andra får svält gud vad gott det ska bli och vad mätt jag kommer bli.

2011-06-13 15:03
yes, gah fan värsta är ju att man är snuslös.

hm har varken platt-tv eller macbook (idioten har inte jobbat ihop tillräckligt med skatte pengar åt mig)

2011-06-13 15:08
IDIOT VAD ÄR MIN PLAT-TV? ADALIA VILL OCKSÅ HA EN!
Admin

2011-06-13 15:08
skillz:

Vad jag menar är att det är dumt att gå in och snatta innan man prövat allt annat. Då är det en enkel utväg men risken är stor. Om han "bara" behöver lite matpengar så kan han som sagt överleva på några tomflaskor. Är väl värt att pröva? Om han skäms kan han leta på kvällen, panta på morgonen.

Att gå in i en butik med vetskapen att man inte ska handla utan bara snatta gör de flesta människor nervösa (om man inte är van). Det leder lätt till ett smånervöst beteende där man tittar sig lite väl mycket över axeln, lite förenklat uttryckt. I och med att de flesta butiker i dag har kameraövervakning liksom uniformerade och civilklädda väktare är bevakningen hyfsat stor. Dessutom är vissa varor larmade, ibland slumpmässigt (men oftast handlar det om kött). Visst går det att snatta men risken att åka fast finns och sitter man redan i ekonomisk knipa är skulder kanske inte vad man vill ha.

Det sorgligaste här är att det förmodligen finns människor på riktigt som tycker som DuktigIdiot. I det läget känner jag mig rätt stolt då jag jobbat sedan jag var 17 och betalat skatt och min inställning är att om någon behöver ekonomisk hjälp så ska de ha det tills de klarar sig själva. Ingen gillar snyltare men de som tror att leva på bidrag är en räkmacka och ett lyxliv har ingen vidare verklighetsförankring.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Redaktionen

2011-06-13 15:09
toalettpapper? vem köper toalettpapper när man är pank?
om man inte kan gå in på nån allmän toalett alls (på något tåg, torget? folkets hus, biblioteket) så får man väl fan torka sig med reklam eller telefonkatalogen.

panta burkar, få ihop så du kan köpa en säck potatis eller pasta sen kör du skjortan i brallorna och fyller den med kött.

okej, åker man dit så får man en värre ekonomisk smäll senare men samvetet är i mitt tycke fortfarande rent. du har inga pengar och du är hungrig. vad ska man göra? det är bättre att göra så än att råna någon.

duktigidiot

fan vad duktig du är som haft anställning sen gymnasiet. verkligen wow my god, stort grattis! verklig bedrift.
lycka till när dom låter ditt sorgliga enanställningsarsle gå och du kommer ut i de arbetslösas vardag.
varför fan fattar ingen "det kunde lika gärna varit du och jag"-mentaliteten? nej istället kallar vi vanligt folk för efterblivna..

tror du att du är fullkomligt ovärderlig i din arbetsroll duktigidiot? förmodligen är du inte det, och det betyder att det kunde lika gärna varit du som är arbetslös.

och jag lovar att mitt CV är snyggare än ditt.
namaste