I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En fråga angående homosexuella och heterosexuella!

Övrigt - Blandat

2011-05-24 21:07
Som Evolution sa;

"Men vad fick henne att tro att jag ville ha hennes hand på mitt lår när hon berättat att hon är lesbisk och jag sa att jag var hetero?"

- Hade du reagerat annorlunda om hon inte var lesbisk?

Hade du skapat en tråd om det hade varit en hetro kille som lag handen på ditt lår? Om du sagt "nej jag är inte singel, jag har pojkvän" och han fortfarande lagt handen på dig.. För vad är den stora skillnaden förutom läggningen...? i mina ögon hade ju det varit att kliva lite över samma gräns.

2011-05-25 10:22
ja, men lite så. hade du ens brytt dig om det hade varit en kille? om du hade varit bi/homo?

att homosexualitet är en sorts sexuell läggning är bara där ett fail, varför kan det inte bara vara en fråga om smak. jag menar, om jag tex gillar brunhåriga killar only är inte det en sexuell läggning, right!? vi gillar män, kvinnor, stora, små, bruna, vita, allt. låt så vara!

det som känns obehagligt är att vi reagerar på när en lebb, som i det här fallet, tar på våra lår. vafan, det hade ju kunnat vara vad som, tråden hade kunnat heta "en fråga ang fyllon som tafsar lår" istället för dess nuvarande namn.

och ja, sist men inte minns. vi är människor, vi är alla olika människor oavsett sexuell läggning. vi blir inte annorlunda för att vi är homo, vi blir inte normala för att vi är hetero osv. så, vi är bara människor.

och nu kanske jag tolkar din tråd fel för du skev ju i all hast, allt blev ju felformulerat. onej!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-25 10:33
Jag tycker hon betedde sig som en typisk kille: man visar tydliga signaler på att man inte vill, men ändå fattar dom inte ;)
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-05-25 14:06
pajson
Word på hela ditt senaste inlägg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-25 15:51
Pajson, vad blir någon som är pedofil då?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-05-25 16:18
pedofili räknas som en sexuell avvikelse
Redaktionen

2011-05-25 17:22
att homosexualitet är en sorts sexuell läggning är bara där ett fail, varför kan det inte bara vara en fråga om smak. jag menar, om jag tex gillar brunhåriga killar only är inte det en sexuell läggning, right!? vi gillar män, kvinnor, stora, små, bruna, vita, allt. låt så vara!

är det inte okej att kalla homosexualitet för en sexuell läggning längre? det var som fan! så jävla trött på allt daltande hela jävla tiden. ska vi inte utrota kjolen också när vi ändå är på G? det är ju bara förtryck i tygform.

om en man tafsar på mig utan att jag på nåt sätt bjudit in till det är faktiskt värre än att en tjej tafsar på mig utan att jag bjudit in till det. (SURPRISE! OMG! HAN HATAR BÖGAR!)

nej.

evolutionen (nu blir folk upprörda och kallar mig grottmänniska) har lärt mig och oss att om en tjej tafsar på mig och vill ligga - så kan det blir barn - och mänskligheten fortsätter att frodas. ett system som har hållit och fungerat länge och väl. jag är nöjd med den situationen. jag gillar det. det känns bra. det är bra.

om en homosexuell man (snälla ge mig ett kortare ord man kan säga som inte folk lipar över) tafsar på mig och vill ligga så.. ja. vad för positivt kommer ut ur det? (okej, kärlek och njutning är inget man ska ta lätt på. grattis till er.)

gör detta att jag tycker illa om homosexuella? nej! gör detta att jag känner mig förnärmad om en man tafsar på mig? ja! faktiskt!
för jag förstår det inte till 100% och har inte signalerat att jag vill något annat än det som är det vanliga. (OoOoh, det vAaAnligaaAa. vilken mes han är!)

nu är ju det uppenbara svaret till mig: Men vadå åderpåleone, har du bara sex för att få barn?

såklart inte! men ett exempel är, tänk om alla slänger sten i kanalen? då blir den överfylld och inga båtar kan komma fram. det vore ju väldigt synd! därför kastar jag inte sten i kanalen, helt enkelt.

äehfan nu vill jag ju inte jämföra homosexualitet med att sabotera färdvatten så sätt inte kaffet i halsen bara för det.. det är inte det som är poängen. poängen är att stenkastare ska inte tvinga nån annan att kasta.
namaste

2011-05-25 17:33
evolutionen har lärt mig och oss att om en tjej tafsar på mig och vill ligga - så kan det blir barn - och mänskligheten fortsätter att frodas.gör detta att jag känner mig förnärmad om en man tafsar på mig? ja! faktiskt!
"DEN JÄVELN TAFSAR PÅ MIG UTAN ATT JAG KAN GÖRA HONOM GRAVID!!!11!"

Grattis till ett hållbart resonemang.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2011-05-25 18:07
Jag jämför att en bög skulle taffsa på mig med att en skitful brud skulle göra det, det finns liksom inget som gör att jag skulle uppskatta det då jag inte har något intresse av dom på det viset.

UtanAttTveka, Ja, pedofili är precis som homosexualitet en sexuell avvikelse, men jag kan slå vad om att de flesta inte skulle säga att "man inte är annorlunda för att man är pedofil" eller något liknande.

2011-05-25 18:12
ÅderpåleOne
är det inte okej att kalla homosexualitet för en sexuell läggning längre?
Såklart det är okej, vad jag tror att pajson menar är att det vore trevligt den dagen man slutar kategorisera så mycket och sluta lägga så himla mycket vikt på titlar (även denna gång syftar jag på juridiskt accepterade avvikande sexualiteter, så exkludera pedofili ur kalkylen) och (det ständigt uppkommande, men ack så högaktuellt) subexempel som vart man kommer ifrån.

om en homosexuell man tafsar på mig och vill ligga så.. ja. vad för positivt kommer ut ur det?
Frågan var dock inte varför "vi" förvånas över att folk tar åt sig när dom får en sexinvit av någon som inte ligger inom ramarna för ens egna sexualitet, det handlar om att (åter igen) skita i brallan lite extra just för att den som tog på en händelsevis var homosexuell. Det du pratar om nu är att rent av att taffsa/ofreda (något de flesta faktiskt inte accepterar), och jag ser inte hur situationen förvärras för att "gärningsmannen" var av samma kön som en själv och eventuellt också skulle kunna vara homosexuell. Och ja; den som inte tagit reda på/har tagit reda på din sexualitet och får det klart för sig "att det aldrig skulle gå" och likförbannat ska vara där med händerna så är det (oavsett läggning) jävligt svinigt, men då snackar vi inte längre om läggningar, då snackar vi om ett svinigt socialefterhängset beteende, två vitt skilda ting.

poängen är att stenkastare ska inte tvinga nån annan att kasta.
Och gör dom det ska dom inte beskyllas extra för att deras stenar händelsevis råkade vara rosa, lena och jordgubbsdoftande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2011-05-25 18:13
mabande

här är du just nu:

medans jag chillar med en sånhär:

namaste

2011-05-25 18:26
Helt klart!
Och jag:

Medan du:

10-4, over...

2011-05-25 18:26
DoktorDöd
Tack för att du förklarar.

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-25 18:35
Att vara pedofil är väl ändå juridiskt accepterat?
Man måste ju inte sodomera spädbarn för att vara pedofil.
Redaktionen

2011-05-25 18:55
doktordöd

inget att säga emot där.

mabande

hur blir

?

och med all respekt. jag såg inget sandslott.
namaste

2011-05-25 19:03
Ja, eftersom Forum Romanum inte är ett slott så förstår jag att du inte såg nåt ;)

10-4, over...

2011-05-25 20:19
Ja, pedofili är precis som homosexualitet en sexuell avvikelse, men jag kan slå vad om att de flesta inte skulle säga att "man inte är annorlunda för att man är pedofil" eller något liknande.

Fel. Jag diskuterade med en kund i stolen häromdagen om just sexuella läggningar och avvikelser. Hon jobbade med dessa människor väldigt nära och det jag fick som svar var att homosexualitet är en sexuell läggning, och pedofili är en avvikelse. Jag minns inte exakta svaret på varför det var just så, men hon gav mig ganska utförliga punkter på hur det låg till osv.

2011-05-25 22:21
Den här tråden kan kastats

2011-05-25 22:27
varför?

2011-05-25 22:33
Spårar ju ut från TS ämne, och bilder om hur folk beter sig.

2011-05-25 22:44
snarare rensas då kanske..

2011-05-25 22:54
Kanske, men tycker det inte finns mycket mer att diskutera då ts har blivit tillrätta visad med sina fördomar, och vi har konstatera att visa människor e svin på fyllan etc. bla bla bla Avikande sexuella läggningar känns mer som en ny tråd.

Ska lägga mig nu så gonatt

2011-05-25 23:38
UtanAttTveka, ja för att du påstår att någon sagt det till dig gör det givetvis så.

Bevis.

2011-05-28 22:07
UtanAttTveka
Fel. Jag diskuterade med en kund i stolen häromdagen om just sexuella läggningar och avvikelser. Hon jobbade med dessa människor väldigt nära och det jag fick som svar var att homosexualitet är en sexuell läggning, och pedofili är en avvikelse. Jag minns inte exakta svaret på varför det var just så, men hon gav mig ganska utförliga punkter på hur det låg till osv.
Är du säker på detta? Det källor jag sitter på anser jag vara högst tillförlitliga (och menar att alla sexuella läggningar utom heterosexualitet är "avvikande sexualiteter" då heterosexualitet är "det normala" och att alla sexualiteter utöver heteroseuxalitet ses som en avvikande sexualitet (resonemnaget byggde kort sagt på att alla sexualiteter som inte kan ge biologiska barn klassas som en "avvikande sexualitet"/att man "viker av" från "normen", dock i olika utsträckningar, förstås).

Innan jag skrev detta inlägg dubbelcheckade jag även med RFSL.se osv, men fann inga konkreta förklaringar gällande ämnet i fråga (därav den här frågeställningen).

2011-05-29 11:45
Homosexualitet är en sexuell läggning OCH en sexuell avvikelse
Pedofili anses vara mer ett sexuellt beteende och en sexuell avvikelse.

Det enda som egentligen skiljer parafilier från homosexualitet/bisexualitet är den sociala acceptansen
Moderator

2011-05-29 12:23
Det enda som egentligen skiljer parafilier från homosexualitet/bisexualitet är den sociala acceptansen
Detsamma kan väl egentligen sägas om heterosexualitet också. Eller ok, möjligheten till avkomma genom handlingen skiljer också, men om vi bara diskuterar sexualiteten är det ju samma ska där.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-29 12:45
Nej, skillnaden ligger i att heterosexualitet är normen.

Man skulle kunna säga att heterosexualitet, ur samhället sett, är att gå mot grön gubbe, homosexualitet/bisexualitet mot gul och majoriteten parafilier mot röd.