En fråga angående homosexuella och heterosexuella!
I lördagsnatt/morgon så satt jag utanför charing cross i london för att jag kom inte hem, tågen hade inte börjat gå och min nattbuss kom aldrig. Så jag satt där och minded my own business då det kommer fram ett gäng till mig. Vi alla började snacka för dom kom inte heller hem och det var skitkul. Jag tyckte att en i gängen var rätt så snygg tills det visade sig att mina nya vänner var lesbianer och "killen" jag såg var tjej. Jag försökte att inte röra en min när detta kom till faktum att killen var tjej utan fortsatte att prata tills en av tjejerna(inte killen) lägger en hand på mitt lår. Då börjar det bli fruktansvärt obekvämt för mig. Jag har inget emot homosexuella och jag har inga som helst problem att umgås med homosexuella så länge dom inte försöker något med mig. Men vad fick henne att tro att jag ville ha hennes hand på mitt lår när hon berättat att hon är lesbisk och jag sa att jag var hetero? Och en annan grej som jag och en kompis just snackade om. Jag tyckte ju att killen var snygg men kände mig väldigt besudlad när jag fick reda på att det var en tjej. Och samma sak när en kille tycker att en tjej är snygg och det visar sig vara en kille dvs transvestit. Funkar det då likadant mellan lesbiska och transvestiter? Att dom känner sig lite smått lustiga och obekväma? Nu säger jag inte att alla blir obekväma med homosexella men jag blev det just då när handen lades på mitt lår!
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Men vad fick henne att tro att jag ville ha hennes hand på mitt lår när hon berättat att hon är lesbisk och jag sa att jag var hetero? Vad hade hon att förlora? Antingen hade du kanske känt sig smickrad och velat utforska din bi-curious side med henne, eller så hade hon blivit avvisad och hon är tillbaks på ruta ett. För att tillägga så är det väl inte märkligt att du kände dig obekväm av att någon la en hand på ditt lår, oavsett kön?
Och besudlad hade jag nog bara känt mig om jag hade gjort något med personen i fråga.
At the gates of Eternity...
BC99 Sant med det där att hon inte hade något att förlora, men kändes ändå jävligt skumt och jag kände mig sjukt obekväm. Har känt mi obekväm med en kille också men det var inte samma känsla av obekväm. Svårt att förklara. Besudlad kanske var fel ordval. Men känner sig lustig.
Hon verkar ju vara lite tappad alltså. Man lägger ju inte sin hand på en annan människas lår utan att känna personen i fråga. Men jag vet inte, på den heterosexuella marknaden är det ju ganska stor social skillnad mellan vad en man och en kvinna kan göra utan att det borde kännas olustigt, det kanske är helt annorlunda på den lesbiska motsvarigheten.
Jag tror det fungerar likadant på den homosexuella fronten. Vill man inte, så vill man inte, liksom.
I don't get it.
Om du nu kände dig obekväm för att hon la sin hand på ditt lår så är det väl inte mer än att du talar om för henne att du inte är intresserad, det har väl ingenting med att personen/personerna som kom var homosexuella/transgenders/whatever? Vart vill du komma? Vad ville du säga? Vad var din poäng? Eller rättare sagt; varför ens skriva ett inlägg (med en väldigt underlig trådrubrik) där det mesta handlar om hur dom såg ut och var deras läggning kan ha legat? Oavsett så är det noterat att du blir hiskeligt obekväm när det
dessutom är en homosexull som tar på dig (ooooooh, rysningar!).
Nu säger jag inte att alla blir obekväma med homosexella men jag blev det just då när handen lades på mitt lår! Bäst du undersöker dig snarast, rusa till gynekologen, man vet ju aldrig, du kan ha smittats och inom kort kommer uppleva svullnader, utslag, vårtor... ja, i värsta fall varbölder i hela underlivet om det visar sig att hon bar på galna flatsjukan.
Men visst, självklart är det aldrig okej att bara gå fram och just ta på någon sådär, så jag kan förstå att du blir obekväm av den anledningen (själv hade jag blivit förbannad, så jag försvarar knappast henne), men ser liksom inte vad hon och deras förmodade läggning/könstillhörighet har med saken att göra som du tycks blanda in i varenda mening, eller tror du på allvar att det är en desperat chargong mellan homosexuella att random taffsa på stan i hopp om fixa ligg?
En sidofråga: Tycker du det är illa eller helt okej när en journalist kontinuerligt skriver ut en gärningsmans mellanösternetnicitet i en artikel trots att den inte har ett dugg att göra med brottet h*n skulle vara misstänkt för? Tänk innan du svarar.
Jag har inget emot homosexuella och jag har inga som helst problem att umgås med homosexuella så länge dom inte försöker något med mig. När jag läste det där så kom jag direkt att tänka på vad en bortblåst knarkargranne på 40/50+ sa när han började sluddra i ansiktet på mig här om månaden:
"Jag har inga problem med dom där negrerna va, sålänge som dom inte bor i mitt trapphus och luktar curry så är det okej va..." . Apropå ingenting, you do the math.
Jag tror det fungerar likadant på den homosexuella fronten. Vill man inte, så vill man inte, liksom. Faktum är att med avvikande sexuell läggning (i det här fallet homosexualitet) medföljer inte lätt retardation, och skulle en person ha en skruv lös har det med största sannorlikhet inte med läggningen att göra. Ett "nej, jag är inte intresserad" betyder faktiskt samma sak även i "homovärlden", tro det eller ej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Erkänn du hade lackat som fan om det hade varit en kille?
Young gunna married to the streets no wedding ring
DoktorDöd P22 Du tar orden ur mina... fingrar?! Word iaf! Egentligen är det kanske inte så konstigt att hon la handen på ditt ben. Du trodde ju först att hon var en snygg kille och kanske råkade flörta lite/skicka lite signaler. Hon kanske trodde att hon hade sin mack on och la sin hand på ditt ben. Eller? Känns som att du gör en grej av det bara för att brudarna var lebbar. Sen är det väl alltid obehagligt när någon okänd tar på en, oavsett sexuell läggning. Eller, tycker du inte det? Jag kom just på att jag aldrig blir tafsad på, blev lite extraglad. Inte ens av fulla människor på krogen/klubben... Haha, så kanske jag inte går på sletna ställen där folk tafsar runt (finns det sådana ställen?). Ah, nu börjar jag yra loss, jag lägger ner.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Och ey, alla är inte ok med homosexuella vet ni !
Young gunna married to the streets no wedding ring
En sidofråga: Tycker du det är illa eller helt okej när en journalist kontinuerligt skriver ut en gärningsmans mellanösternetnicitet i en artikel trots att den inte har ett dugg att göra med brottet h*n skulle vara misstänkt för? Tänk innan du svarar. Låt säga att brottet är ett direkt hot mot rikets säkerhet och den åklagade är boende i ett annat land, då tycker jag inte att det är så konstigt om journalisten påpekade vilket land personen var bosatt i.
Utöver detta utsvävande så håller jag med dig.
Faktum är att med avvikande sexuell läggning (i det här fallet homosexualitet) medföljer inte lätt retardation, och skulle en person ha en skruv lös har det med största sannorlikhet inte med läggningen att göra. Ett "nej, jag är inte intresserad" betyder faktiskt samma sak även i "homovärlden", tro det eller ej. Det jag skrev (alltså inte det du citerade, men ändå) var menat med glimten i ögat, och det var egentligen lite mer menat som en pik mot att samma förutsättningar faktiskt inte gäller i sociala sammanhang beroende på kön, sexuell läggning osv.
Idioter är idioter, spelar ingen roll hur de ser ut, varifrån de kommer, vilken gud de tror på eller vilket kön de är attraherade av. Ser trådens frågeställning lätt irrelevant här. Du kanske har en del fördomar du inte trodde du hade?
scrotum Låt säga att brottet är ett direkt hot mot rikets säkerhet och den åklagade är boende i ett annat land, då tycker jag inte att det är så konstigt om journalisten påpekade vilket land personen var bosatt i. Det är inget jag sätter emot, men hade denne person som nu tog på Lacroix tagit taffsandet ett steg längre och inte förstått ett "nej, lägg av" och rent av ofredat/utnyttjat/whatever sexuellt i den utsträckning att en polisanmälan varit på sin plats är det snarare nödvändigt att bre på med signalement (no shit?), nu är inte fallet så och det hela ser mer ut som en dålig skräckroman.
YaBoy Och ey, alla är inte ok med homosexuella vet ni ! Det handlar inte om att få alla att "tycka homosexuella är okej", det handlar om att kunna respektera andra människors olika livsstilar och inte diarréspruta i jazzbyxorna så fort någon avviker från normen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Faktum är att med avvikande sexuell läggning (i det här fallet homosexualitet) medföljer inte lätt retardation, och skulle en person ha en skruv lös har det med största sannorlikhet inte med läggningen att göra. Ett "nej, jag är inte intresserad" betyder faktiskt samma sak även i "homovärlden", tro det eller ej. Exakt!
Pajson Det var inte killtjejen som lade handen på mitt lår utan en annan tjej. Anledningen till att det kändes konstigt var att vi gjorde det strax efter vi hade snackat om läggning. De bjöd med mig till en gay-bar.
Det är ju sådär porrfilmer börjar....
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Oj haha
konstigt var att vi gjorde det strax efter konstigt var att hon gjordedet strax efter...
Jag har själv också homosexuella vänner och har absolut ingenting emot det, snarare tvärtom! Som en heterosexuell snorunge, så har man många funderingar angående alla möjliga saker. Så att jag har vänner som är homosexuella är GREAT då dom kan svara på dom frågorna jag har. Annars är det väl inget mer med det. Alla är människor. Men sen som sagt, om någon homosexuell skulle röra mig och vara allvarlig med det, skulle jag definitivt ta åt mig. Fast jag skulle väl inte flippa ur och veva på honom.. Hade nog mer sagt att jag är straight och inte är down med det, typ. Måste också tillägga GAY POWER åt dom som faktiskt vågar vara öppna med det. :-D
Wurrup?
Doktordöd
Det där var helt klar mitt sämsta inlägg någonsin. pOÄNGEN MED MIN TRÅD VAR EGENTLIGEN DET HÄR.
Och en annan grej som jag och en kompis just snackade om. Jag tyckte ju att killen var snygg men kände mig väldigt besudlad när jag fick reda på att det var en tjej. Och samma sak när en kille tycker att en tjej är snygg och det visar sig vara en kille dvs transvestit. Funkar det då likadant mellan lesbiska och transvestiter? Att dom känner sig lite smått lustiga och obekväma? Om det blir samma sak. Var jag och en kompis som pratade om detta, för han skulle skoja med tjejen som la handen på mitt lår genom att klä ut sig till tjej och då bara tanken slog mig, undrar om det blir samma grej.
Och ville först skriva bakgrundsfaktan till varför vi diskuterade detta men det framkom inte för jag skrev allt i all hast innan jag var tvungen att gå och hämta barnen i skolan.
Men jag ska svara på ditt inlägg så gott jag kan.
Om du nu kände dig obekväm för att hon la sin hand på ditt lår så är det väl inte mer än att du talar om för henne att du inte är intresserad, det har väl ingenting med att personen/personerna som kom var homosexuella/transgenders/whatever? Här vill jag dock påstå att hon måste förstått från början då vi strax innan pratade om vilken läggning vi hade!
Bäst du undersöker dig snarast, rusa till gynekologen, man vet ju aldrig, du kan ha smittats och inom kort kommer uppleva svullnader, utslag, vårtor... ja, i värsta fall varbölder i hela underlivet om det visar sig att hon bar på galna flatsjukan. Det där var väldigt onödigt skriet för det är absolut inte så jag känner. Men det var en obekväm situation. Om du nu inte är homosexuell så måste ju du finna det rätt obekvämt om en kille som gillar killar helt plötsligt efter ett smatal lägger handen på ditt lår?
Och svaret på din sidofråga:
Jag nämnde läggning 5 gånger i det inlägget jag skrev. Tycker inte ens det har med saken att göra ärligt talat. Men nej jag tycker inte att det är okej att skriva vilken etnicitet personen i fråga som gjort brottet är av. Dock skriver de ut "svensken är född och uppvuxen i..." Men tycker det är lika irrelevant.
När jag läste det där så kom jag direkt att tänka på vad en bortblåst knarkargranne på 40/50+ sa när han började sluddra i ansiktet på mig här om månaden: "Jag har inga problem med dom där negrerna va, sålänge som dom inte bor i mitt trapphus och luktar curry så är det okej va...". Apropå ingenting, you do the math. Har heller inget med saken att göra när jag inte har något emot folk som har en annan läggning. Men det kändes som sagt obekvämt att efter vi konstaterat av vilken läggning vi var lägger han på mitt lår.
Jag tror det fungerar likadant på den homosexuella fronten. Vill man inte, så vill man inte, liksom. Faktum är att med avvikande sexuell läggning (i det här fallet homosexualitet) medföljer inte lätt retardation, och skulle en person ha en skruv lös har det med största sannorlikhet inte med läggningen att göra. Ett "nej, jag är inte intresserad" betyder faktiskt samma sak även i "homovärlden", tro det eller ej. Inte ens jag som skrivit det första! Inte påstått att hon var retarerad heller.
Det handlar inte om att få alla att "tycka homosexuella är okej", det handlar om att kunna respektera andra människors olika livsstilar och inte diarréspruta i jazzbyxorna så fort någon avviker från normen. Jag respekterar hennes läggning fullt ut. Hon får jättegärna gå på gay-klubbar och hångla med andra flickor som tycker om det. Och jag är mer än gärna hennes kompis. Men eftersom jag inte är lagd åt det hållet och hon gör som hon gör EFTER så blev det obekvämt.
Men från första början var inte mitt inlägg meningen att kasta skit på homosexuella utan det var det jag skrev först i detta inlägget.
Underhållning Tack! Jag har också gay-kompisar men dom respekterar min läggning och försöker inget med mig. Men denna tjejen visste om min läggning men försökte ändå!
Jag fick ett "De flesta killar jag legat med har varit heterosexuella." när jag sa att jag var straight en gång. Sen försökte han hångla upp mig.
Redaktionen
2011-05-23 21:44
Jag har inget emot homosexuella och jag har inga som helst problem att umgås med homosexuella så länge dom inte försöker något med mig. När jag läste det där så kom jag direkt att tänka på vad en bortblåst knarkargranne på 40/50+ sa när han började sluddra i ansiktet på mig här om månaden: "Jag har inga problem med dom där negrerna va, sålänge som dom inte bor i mitt trapphus och luktar curry så är det okej va...". Apropå ingenting, you do the math. alltså jag fattar väl argumentet men jag köper det inte. tycker du att vara invandrare (och äta mat med kryddor som inte är svenska...) är samma sak som att gå omkring och förnärma folk genom att tafsa på dom?
namaste
Det där var väldigt onödigt skriet för det är absolut inte så jag känner. Men det var en obekväm situation. Om du nu inte är homosexuell så måste ju du finna det rätt obekvämt om en kille som gillar killar helt plötsligt efter ett smatal lägger handen på ditt lår? Doktor Död är lika straight som en ostbåge, ^^
Men då kanske det inte var något sexuellt i hennes hand på ditt ben, hon kanske bara gjorde det som vän. Ni hade ju faktiskt pratat om din sexuella läggning och att du är heterosexuell, då kanske hon tänkte att det inte finns någon sexuell attraktion mellan er och kan därför bara vara bekväm. Hah!
Pajson! Orkar inte ens förklara. Jag kände mig väldigt obekväm av det bara!
Haha! Har hänt mig också 1 gång, sjukt obekvämt! Och man får ju vibbar om huruvida beröringen är vänskaplig eller inte, oavsett om det handlar om en kille eller en tjej. Det är ju detta som avgör om det känns obekvämt, att jag får en beröring som upplevs som lite väl flörtig av en person som är av ett kön som jag inte känner mig dragen till. Så visst handlar det egentligen både om kön och läggning, men inte på det viset som vissa vill få det att framstå som.
Det handlar inte om att få alla att "tycka homosexuella är okej", det handlar om att kunna respektera andra människors olika livsstilar och inte diarréspruta i jazzbyxorna så fort någon avviker från normen. Håller med Lacroix, att respektera någon innebär inte att de har rätt att ta på mig.
Men det e ju inte sån stor grej egentligen, e lite awkward stämning i ett par minuter bara
Underhållning Men sen som sagt, om någon homosexuell skulle röra mig och vara allvarlig med det, skulle jag definitivt ta åt mig. Fast jag skulle väl inte flippa ur och veva på honom. Jag tycker det är helt rätt att bli förbannad över att "bli tagen på mot sin vilja", det är inte okej, men nog är det allt mindre snyggt att bli förbannad för att det var en person med avvikande sexualitet som tog på en (och i vissa fall: samtidigt tycka att det hade varit helt okej om det var någon man själv fann attraktiv inom ens egna sexuella ramar). Det är rätt uppenbart i det här fallet att hon tog åt sig just för att hon var homosexuell eftersom hon gång på gång ska påpeka hur obekvämt det var när hon innan krämar på om hur mycket hon accepterar homosexuella (what the fuck?). Gay power!
Lacroix Här vill jag dock påstå att hon måste förstått från början då vi strax innan pratade om vilken läggning vi hade! Är du helt säker på då att det inte bara var en gest för att visa att hon respekterar att du inte är intresserad, men att du tolkade det fel och tog det som ännu en sexuell invit och blev desto mer obekväm? Om det nu var så att hon tog på dig i syfte att försöka övertyga dig till att göra något med henne så är det ett helt annat ämne (och hennes sexuella läggning förblir då ännu mer ointressant/irrelevant). Tycker egentligen hela händelseförloppet är en aning diffust, liksom syftet med tråden.
Det där var väldigt onödigt skriet för det är absolut inte så jag känner. Men det var en obekväm situation. Om du nu inte är homosexuell så måste ju du finna det rätt obekvämt om en kille som gillar killar helt plötsligt efter ett smatal lägger handen på ditt lår? Okej, men det är åtminstone så du själv framställt dig i mina ögon (och någon enstaka till bevisligen) eftersom du gång på gång blandar in deras läggningar osv. Åter igen: var det taffsandet du ville prata om, eller var det att det var en (gissningsvis) flata som tog på dig? Det lutar åt det sistnämnda desto mer när du nu tillochmed börjar fråga mig personligen hur jag skulle känt i samma sits och försöker söka förståelse för dina mungrodor, för min läggning avgör inte huruvida jag accepterar om någon tar på mig mot min vilja eller ej (men för att poänglöst tillmötesgå dig: jag är gay själv, och kan tala om för dig att jag bryr mig inte ett dugg om det är en man eller en kvinna som stöter eller tar på mig/"får mig att känna mig obekväm" eftersom jag inte ser hur vikten i att taffsa på något sätt skulle väga tyngre om personen som tar på mig är av annan sexualitet/annat kön/annan könstillhörighet än mig själv, dvs dom gånger det motsatta könet kliver fram och "vill göra saker jag inte känner för" trots att jag sagt ifrån så är det snarare personen jag stör mig på, inte läggningen). Du får se till att vara tydlig med vad du vill komma fram till, åter igen.
Inte ens jag som skrivit det första! Inte påstått att hon var retarerad heller. Jag skriver på en del andra forum också, där sätts mitt användarnamn in automatiskt när jag citerar andras inlägg, en funktion som Whoa saknar. Retardationsantydandet var ett mer generellt svar åt BC99's generella fundering.
Men eftersom jag inte är lagd åt det hållet och hon gör som hon gör EFTER så blev det obekvämt. Så, vad vill du prata om då? Om det nu var handen på låret, varför dra in allt annat som dels inte har med saken att göra, men också framställer dig som fördomsfull och ofokuserad till sakfråga?, för; faktum är att jag fortfarande inte förstår vad du ville ha sagt med den här tråden.
ÅderpåleOne alltså jag fattar väl argumentet men jag köper det inte. tycker du att vara invandrare (och äta mat med kryddor som inte är svenska...) är samma sak som att gå omkring och förnärma folk genom att tafsa på dom? För att förtydliga: många som säger sig aldrig kunna vara rasister men som samtidigt är homofober har bevisligen aldrig grävt tillräckligt djupt och insett att det är samma idioti i grund och botten, dvs om man(/trådskaparen) kan komma med ett "jag tycker det är okej att vara gay, så länge dom inte är nära mig" så är jag ofta nyfiken för att se om personen också resonerar likadant gällande människor med annan etnicitet än svensk ("jag tycker det är okej att ha annan etnicitet än svensk, sålänge dom inte är nära mig"), ofta gör dom ju inte det, och det är just det som förvånar mig, och mitt antagande slog ju rätt även denna gång. Det är en unken oxymoron av låg rang, milt uttryckt.
Räknas homosexualitet som en "avvikande sexualitet" ?
bc99 ja, iaf enligt mig, jag räknar alla sexuella inriktningar som inte är normen, dvs heterosexuell, som avvikande. Sen finns det folk som argumenterar för att ordet "avvikande" har en negativ klang, men det beror väl på vilka värderingar man lägger i det. Personligen tycker jag att folk har rätt att tända på vad dom vill, samma kön, barn, träd, bilar, ormar eller berlinmuren, utan att man lägger värderingar, att det sen inte går att knulla allt man tänder på är däremot viktigt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Om du nu inte är homosexuell så måste ju du finna det rätt obekvämt om en kille som gillar killar helt plötsligt efter ett smatal lägger handen på ditt lår? måste ju säga att jag som hetrotjej blir jävligt obekväm om en kille som gillar tjejer helt plötsligt efter ett samtal lägger sin hand på mitt lår också, problemet i den situationen är inte personens läggning utan att personen går över en gräns, jag vill inte att någon som jag bara pratat lite med börjar ta på mig, punkt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Lacroix F22 Ah, jävlas lite bara :) Hur som, rätt ok att känna sig obekväm när man får en främlings hand på sitt ben. Sen tycker jag nog inte om hur du presenterar ditt problem, din betoning på deras sexuella läggning. Men sure t, att bli tafsad på av fru/herr okänd är sällan gött.
doktordöd Jag älskar att du vrider och vänder på det jag skriver. Men det förklaras ju eftersom du sa att du var gay. Du läser just nu det du vill läsa och försöker få mig att se ut som värsta homofoben. Ska förklara för dig en gång till. Vi satt där och pratade sen sa dom till mig i princip rätt ut, vi är lesbiska. Jag svarade i stil med "jaha, vad trevligt, jag är heterosexuell". När vi pratar vidare om annat sen så lägger en av tjejerna sin hand på mitt lår när vi pratar som att det inte vore något konstigt. För att förtydliga detta en tredje gång så var det INTE den flickan som jag trodde var en pojke. Sen kan jag inte förstå hur jag kan ha framställt mig själv som någon som blev helt hysterisk och sprang iväg. Du ser allt framför dig som att vi satt där och hon tog på mig, jag visade med hela mitt ansikte vilken avsky jag hade mot mina nya vänner och jag sprang därifrån, Dessutom så är du nu så uppslukad och upprörd över att jag tyckte att det var en obekväm situation att du inte ens kunde läsa det jag skrev först till dig. Men skitsamma. Du får tro vad du vill om mig!
Pajson Då ber jag om ursäkt för min betoning. Jag skrev allt i en hast när jag skulle hämta mina au pair barn från skolan. Blev jävligt oklart allting och det håller jag med om. Min frågeställning var det sista jag skrev i mitt inlägg. Framkom absolut inte.
Jag älskar att du vrider och vänder på det jag skriver. Men det förklaras ju eftersom du sa att du var gay. Typiskt de där nedrans homosarna.
Scrotum Var inte så jag ville säga det. Han vrider och vänder på allt jag sagt för att han själv inte är hetero. För han ser det han vill se och eftersom han redan bestämt sig att jag är extremt homofob och måste undersöka mig för hiv osv så kommer han aldrig att förstå vad jag pratar om!
Lacroix: att du känner dig besudlad har inget att göra med vad dom gjorde eller är eller något, utan det handlar om att du kände något du inte trodde om dig själv och nu försöker du skylla på homosarna som var så jävla snygga och trevliga som gjorde att du upptäckte att du är lite homonyfiken. Och ja, jag läste att det var en annan en den du tyckte var snygg som la handen på ditt lår men ändå. Du var uppenbarligen inte congruent, dvs konsekvent, i ditt beteende och det fångade dom upp. Om du först är aspå och känner attraktion och sen när du fått lite fakta vill åberopa ångerrätt är det inte så konstigt att vissa ändå tar fasta på vad du utstrålat från första början, dvs att du var kåt på den där tjejen. FACE IT! Ge dig hän.
Så nu kommer det fram att du är bisexuell homofob, intressant fortsättning
Tomba Jag är inte bara trummis stalker... Medoria Vad fan snackar du om? Hade jag varit kåt eller homonyfiken så hade jag väl prövat? Jag kände ingen som helst attraktion jag lovar dig. Jag tyckte att situationen var obekväm. Det kändes fel för mig att ha hennes hand på mitt lår. Jag har känt efter om jag är bi men nej, finns ingen attraktion för tjejer hos mig.
Men du är ju homofobisk, du får ju ta dig över gränsen för att verkligen kunna testa! Tror på att du kan klara det, iom att du lyckas snart med trummisen ^^
Jag tyckte att en i gängen var rätt så snygg tills det visade sig att mina nya vänner var lesbianer och "killen" jag såg var tjej.vs
Jag kände ingen som helst attraktion jag lovar dig.Hur ska du ha det? Attraktion är attraktion, att du var attraherad av hen så länge du trodde hen var kille hör ej till saken, det ändrar ingenting enligt mig.
Medoria Attraktion för mig är något sexuellt inte att man bara tycker att någon är snygg. Och det är väl klart att det spelar roll om personen i fråga var tjej eller inte eftersom jag inte är intresserad av tjejer. Men ärligt talat så var det inte meningen att tråden skulle handla om jag är bi eller inte. Jag säger ännu en gång att jag skrev i alla hast och det jag ville ha sagt framkom inte någonstans. men om du läser mitt första inlägg och läser andra stycket så var det det som tråden skulle handla om.
Men vad fick henne att tro att jag ville ha hennes hand på mitt lår när hon berättat att hon är lesbisk och jag sa att jag var hetero? - Hade du reagerat annorlunda om hon inte var lesbisk?
- Sa du eller gjorde du något för att markera att det inte var okej?
Jag tyckte ju att killen var snygg men kände mig väldigt besudlad när jag fick reda på att det var en tjej. - Det betyder inte att du är homofob. Däremot betyder det att du, liksom alla vi andra, är fostrade i ett samhälle där homosexualitet har varit olagligt, en sjukdom och i största allmänhet fel. Bög och flata är t ex fortfarande skällsord. Givetvis påverkas även du av det. Förmodligen var det därför du blev illa till mods av handen på låret. Det blev en situation du inte kunde hantera. Hur hade du reagerat om det var en kille som la handen på ditt lår? Och du ville avvisa honom? Något gjorde uppenbarligen att inte kunde göra samma sak med en tjej, pga att hon var flata. Det handlar om inbyggda fördomar som är svåra att bli av med. Men det gäller oss alla.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Lacroix Jag älskar att du vrider och vänder på det jag skriver. Men det förklaras ju eftersom du sa att du var gay. Herrejävlagud, nu är du ute och cyklar.
För det första: jag vrider och vänder inte på saker, jag ifrågasätter bara det du själv skrivit, så när du säger att jag vrider och vänder på saker är det indirekt en undermedveten pik emot dina egna självmotsägelser.
För det andra: Varför skulle mitt nu påstådda "vridande och vändande" förklaras med att jag är homosexuell? Vrider och vänder alla homosexuella på saker och ting i situationer likt dessa? Om jag inte hade varit homosexuell, vad hade du skyllt mitt "vridande och vändande" på då? Min röda basker? Vad är det med dig?
Du får gärna svara på frågorna du får av mig, då du tenderar att desperat leta anledningar till varför jag skriver som jag gör. Men, faktum är att den enda gången jag vrider och vänder på något i det här så är det just nu i skrivande stund min egen kropp som vrider och vänder på sig i ren ångest över hur fördomsfullt och korkat du uttalar dig. Gång på gång. Det sorgliga är ju att du uppenbarligen vill vara "open minded" i dina uttalanden, men förstår uppenbarligen inte alls innebörden av det när du direkt efter uttalar dig homobiskt (förstår du själv hur dum du framställer dig? läser du överhuvudtaget igenom det du själv skriver?). Det luktar bränt, och det har du dig själv att tacka för.
Du läser just nu det du vill läsa och försöker få mig att se ut som värsta homofoben. Ska förklara för dig en gång till. Vi satt där och pratade sen sa dom till mig i princip rätt ut, vi är lesbiska. Jag svarade i stil med "jaha, vad trevligt, jag är heterosexuell". När vi pratar vidare om annat sen så lägger en av tjejerna sin hand på mitt lår när vi pratar som att det inte vore något konstigt. För att förtydliga detta en tredje gång så var det INTE den flickan som jag trodde var en pojke. Vad är det du själv inte förstår? Jag har frågat dig vad dom som personer har med saken att göra om det nu är handen på låret du lackade över men du undviker och ställer ut dig som ett offer (läs vad misery_chick skrev här ovanför, hon förklarade det kort och enkelt, så pass att även du borde kunna förstå).
Sen kan jag inte förstå hur jag kan ha framställt mig själv som någon som blev helt hysterisk och sprang iväg. Du ser allt framför dig som att vi satt där och hon tog på mig, jag visade med hela mitt ansikte vilken avsky jag hade mot mina nya vänner och jag sprang därifrån, Nu hallucinerar du. Igen. Vart har jag skrivit ut att du framställt dig så? Du får en femhundring om du drar ut stycket där jag skrivit ut det.
Dessutom så är du nu så uppslukad och upprörd över att jag tyckte att det var en obekväm situation att du inte ens kunde läsa det jag skrev först till dig. Men skitsamma. Du får tro vad du vill om mig! Vart har jag uttalat mig om hur förbannad och arg jag är? Det enda jag gjort är att ha ifrågasatt dina mungrodor som du aldrig slutar komma med, och det roliga är att istället för att faktiskt försvara dina uttalanden med fungerande resonemang så anser du dig attackerad, målar ut dig som ett offer och tycker synd om dig själv och letar förståelse för något du själv anser är fel (?!?!). Du sjunker fort till botten och bevisar gång på gång att det inte går att varken diskutera eller argumentera med dig då du inte besitter några debattoriska egenskaper, vilket är tråkigt då jag såg fram mot en diskussion till varför deras utseenden och läggningar hade med deras taffsande att göra, men någonstans inser du väl hur fel du har, men istället för att faktiskt stå för det och lägga ner, ja, då är det fram med skölden och krokodiltårarna. Vad sysslar du med?
Tips: Istället för att vilja framstå dig själv som solidarisk inför publik och godkänd på pappret som humanist för att utåt sett se bra ut när du egentligen är raka motsatsen (á la SD-taktik) så är det mycket bättre för din egen del om du står för det du egentligen är och slutar spela martyr så fort du pratas omkull. Det du tror är listigt talar snarare emot dig.
Attraktion för mig är något sexuellt inte att man bara tycker att någon är snygg. Aldrig hört talas om "attraktion" och "sexuell attraktion"? Sen när det blev det en fusion av dom båda begreppen och blev en fri tolkningsfråga för den enskilda individen? Egentligen hade jag inte med just den här frågan att göra, jag bara leker kurragömma med ditt intellekt.
/Out
Tråden ska alltså handla om att du kände dig besudlad. Kände du dig mer besudlad för att hon la sin hand på ditt lår när du precis sagt att du var hetero, och du visste att hon var flata? Det var du som valde att tolka handlingen på ett sexuellt sätt, och det gjorde du bara för att du visste att hon var flata, och genast förutsatte att hon var tänd på dig. Du är med andra ord inte bara homofob, du tror också att alla vill ha dig för att du är så jävla het. Tråkigt när en annars vettig människa kommer ut som idiot.
Ungefär som shorts-kommentaren i bildtråden då, ja om man stryker "annars vettig". En hand på ett lår behöver inte nödvändigtvis vara sexuellt laddat, men det är way over privatgränsen, jävligt slemmigt överlag att hålla på och taffsa på folk man inte känner. Troligtvis var bruden full, då tjejer är precis lika usla som killar på att visa respekt när dom fått i sig ett par glas.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2011-05-24 18:35
medoria varför är hon idiot, för att hon enligt dig är homofob (ja enligt dig, läs innan att hon har homovänner... de hade nog inte varit vänner om hon var homofob) eller för att du tror att hon tror att alla vill ha henne?
Medoria Det var precis vad tråden inte skulle handla om. Jag har förklarar 5 gånger nu vad jag egentligen ville att tråden skulle handla om. Nu vill folk bara diskutera hurvida jag är homofob eller inte:S Jag vet inte om handen på låret var sexuellt laddate ller inte, men jag hade kjol på mig och handen placerades precis inte vid knät så du får väl dra din slutsats själv. Jag tycker verkligen inte att jag är så jävla het, snarare tvärt om jag har fruktansvärt dåligt självförtroende så du anar inte. Jag gråter mig till sömns ibland för att jag känner mig ful och fet. Jag gråter mig även till sömns för att jag tror att ingen kan tycka om mig. Men du får tycka att jag är en idiot om du vill. App Absolut inte, och jag ville inte heller att tråden skulle handla om huruvida jag kände mig. Kanske var onödigt att skriva varför jag undrade en sak i andra stycket i första inlägget. Jag vet inte om hon var full eller inte, klockan var 5 på morgonen. Hade förmodligen reagerat på samma sätt om det var en kille. Men eftersom jag inte är van vid sådan beröring från tjejer så var situationen väldigt obekväm för mig. Folk får tycka att jag är en idiot och jag jag inte homofob. Man kan vara open.minded till en viss gräns. Skriver till doktordöd ilväll när jag egentligen har tid.
Tråden börjar spåra ur lite. Enkel summering. TS är inte van vid situationen där en lesbisk kvinna berör henne och blir osäker. Det gör att hon börjar tolka saker och omedvetet tillskriva attribut som inte har någon relevans. Hon är säkert inte rent homofobisk men har nog en och annan fördom som hon inte visste om. Samma med killar som skiter ner sig om de ska dela en dusch på skolan med någon som är gay. Bara för att de är gay betyder de inte att de är sexual predators. Det finns nymfogays, sjuka gays, lugna gays, flirtiga gays och allt annat däremellan. Precis som hos heteros. Den tjejen där som kanske hade tagit ett par glas och förmodligen flirtade lite på ett plumpt sätt betedde sig inte så rumsrent nej. Att hon är lesbisk har inget med saken att göra. Så som svar till TS, nej att de är lebbor har ingen relevans i frågan, de blir inte automatiskt mer frigjorda eller vågade bara på grund av deras läggning. Den tjejen var som hon var helt enkelt, hade hon varit hetero hade hon säkert klämt en kille på rumpan i baren. Sen är det möjligt att TS överreagerade och att den lesbiska tjejen inte alls menade något sexuellt med att lägga handen på hennes ben, det kan vi andra bara spekulera i, vi var inte där! Oavsett så kanske en del i tråden går lite väl hårt åt TS som nog försöker vara en så god människa som möjligt, precis som vi andra, :)
Jag är en pojkflicka dock hetrosexuell men har inget emot att ''hålla på'' med brudar heller och hade jag träffat på en skitnsygg lebb hade jag inte tvekat, men det är jag. Det där med att hon la handen på ditt lår kan ha varit vad som helst, om man nu har kollat på filmer, växt upp med mormor, mamma, kompisar så brukar de flesta lägga en hand på den andras lår eller rygg för att ''trösta'' eller visa att det är okej. Bruden/Killen vet inte vad du vill att jag skriver men självklart kanske den bara ville se om du ville utforska lite eller så. Tycker inte du ska oroa dig då du var i London och jag antar att du bor i Sverige? Skillnaden mellan hetrosexuella och homo/bi är ju inte hur de beter sig utan vad de känner sig som. Den homosexuella tjejen som såg ut som en skitsnygg kille känner sig antagligen också som en kille och ser dig bara som en brud som han antagligen tyckte va fin. Dude looks like a lady or the way around, deal with it. Hoppas det ordnar sig för dig, oroa dig inte och tro inte att varje homo/bi sexuell där ute börjar gilla dig bara för att du är tjej, det gör dom verkligen inte. Goodluck!
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Funkar det då likadant mellan lesbiska och transvestiter? Att dom känner sig lite smått lustiga och obekväma? Nja tror dom flesta vid det här laget har jobbat borta sina fördomarna, så dom får väll inte en sån reaktion du upplevde, utan mer skrattar åt det hela åt vilken miss dom gjorde. Ja menar det hade varit bra awkward att ha gått en väg som trans och sedan stöter ihop med en lesbisk, och få obehag känsla när dom flesta i samhället inte alls tycker om transar. Sen finns det ju speciella krogar för HBTQ, till och med festivaler. Så dom har ju något gemensamt när det kommer med fördomar från hetros. Precis som Evolution skrev tidigare angående dina fördomar, det jag syfta på tidigare med samhället också.
Ofredande fyllesvin, finns det överallt i nattlivet.