I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SOS fortsätter att neka ambulans?!

Övrigt - Blandat

   

2011-05-19 23:10

SOS fortsätter att neka ambulans?!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13053013.ab


Återigen stöter man på en artikel om hur bra SOS alarm sköter sitt jobb. Jag antar att jag inte är den enda som på senaste tid har läst massa nyheter om hur människor nekats ambulans. Jag trodde att det skulle ta slut efter misstaget med Emil Linnell men det känns som att det bara var en början.

Hur långt ska det behöva gå och varför reagerar inte fler människor på detta? Att anhöriga skriver klagomål till Socialstyrelsen tror jag inte räcker för att SOS ska skärpa sig OMEDELBART. Vi kommer att läsa fler artiklar om andra offer inom snar framtid. Varför blir detta en pyttenyhet som inte uppmärksammas tillräckligt mycket?! Eller är det jag som missar all prat kring problemet? Ingen protest? Ingenting? Kom igen?! Måste vi alla falla offer för att börja se ändringar? Det är galet hur sånt händer i Sverige idag!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.