I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kcal i skolmat?

Övrigt - Blandat

2011-02-22 12:05
Har kört lita styrketräning innan ett tag, (dock en paus pga skada) som nu läkt, så kör styrketräning 5 dgr i veckan, så plussar jag på kondition 3 dgr i veckan, som du sa ang vikt, så bryr jag mig inte om en siffra utan om hur jag ser ut :)

men vad tror ni om kosten då? man ska ju nästan "vräka" i sig för att bygga, right?
om jag kör vanligt med kost så borde jag ju gå ner,
 Vi är alla misstänkta

2011-02-22 16:53
RBT: vill du bygga måste du äta mer proteiner än kolhydrater. Vill du gå ner måste du ligga på ett underskott,vill du ligga på din nuvarande eller gå upp måste du ligga på ett överskott.

I och med ditt underskott kommer du, om jag förstått saken rätt, inte bygga massa utan bara bevara de muskler du har. Det som är bra med styrekträning är dock att du ökar din förbränning i och med att muskler är mer resurskrävande och är mer kcalförbrukande i vila än vad fett är. Om jag missförstått det hela får ngn annan gärna rätta mig.

Försök fundera över vad som är viktigast för dig just nu. Gå ner så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt eller bli vältränad. Och sen utforma din strategi utifrån ditt övergripande mål.