I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nyårslöften

Övrigt - Blandat

2011-01-02 14:34

Nyårslöften

Nyårslöften

varje år så lovar man en massa saker, som att man ska börja träna eller, sluta röka.
i år så bestämde i alla fall jag mig för att mitt nyårslöfte skulle bli att göra mer saker på min fritid. är annars en ganska lat snubbe som gillar att komma hem från jobbet och lägga sig i soffan och inte röra mig en centimeter..

nu vill jag veta
vad blir era nyårslöften??

2011-01-02 14:47
Jag hade några löften för ett tag sen, men kom på att jag inte kunnat hålla ett enda genom tiderna så det rann ut i sanden som vanligt...för mig blir det ett år som alla andra
Evangeliet
Toastare

2011-01-02 15:05
Jag har inga nyårslöften och brukar inte avge det heller.
Men jag måste helt klart börja träna i år och även äta nyttigare. Har varit smal hela mitt liv och kunnat äta vad jag vill. Tyvärr måste jag inse att jag är 31 år och kroppsmässigt innebär det down-hill. Och så kommer jag dö i hjärt- och kärlsjukdom annars.. eller få diabetes.
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-02 15:28
jag ska ta för mig mer
ge mig din månadspeng

2011-01-02 19:01
Mitt nyårslöfte för i år, är mitt bästa hittills. Jag har lovat att jag aldrig mer ska ha nyårslöften :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-01-02 21:36
inget godis å börja träna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-02 23:32
inte löften, snarare som mål, tex
ta mer foton
bli bättre på att sy
skärpa mig med skolan
försöka vara mer social (inte så viktig punkt)
och såklart röra på mig mer och vara allmänt mer hälsosam med matlådor ist för mcd etc
Men vi får se! har ju iaf ett par roligare punkter så de två kanske inte blir så svåra att fixa.
Fried little fishies

2011-01-02 23:52
Flytta tillbaka till Malmö och börja plugga nåt som leder till ett jobb och inte bara till ett massivt csn-lån.
Boyz n the wood

2011-01-02 23:55
Ta hand om mina nära o kära o ge dem kärlek!! yupyup

2011-01-03 10:12
Inga nyårslöften här heller, nya mål som redan sattes upp förra året.
1. Skaffa flickvän - nästan klar med det, dejtandet påbörjades redan i slutet av förra året, gäller att ro det i hamn.
2. Gå vidare till nästa fas i träningen och lägga till kampsport på träningsschemat.
3. Nyttigare matvanor, misslyckats lite i form av att jag knappt äter någonting alls, men låter bli och gå och äta ute.
4. Skaffa ny bil, håller på och stressar smått ihjäl mig bland alla val.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2011-01-03 10:48
Jag hittade på två nyårslöften för att reta min fru.

1. Inte raka mig under 2011.
2. Bära min studentkeps oftare.

Hennes nyårslöfte.

1. Skilja mig.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-01-03 12:31
haha canadide

Moderator

2011-01-03 15:51
candide P28 Hahaha klockrent :D
//TW
Rappare

2011-01-03 16:06
Att leta rätt på en ordentlig kvinna :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-03 16:10
Det finns inte mycket som är lika värdelöst som nyårslöften. Dessa löften är bara en ursäkt för att inte börja nu, i denna stund, med det man vill uträtta.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-01-03 16:57
bilingual

tvärtom anser jag, nyårslöften är riktigt bra om man gör det på rätt sätt.

problemet är att många sätter diffusa, icke mätbara mål med sina löften. Men om man är konkret och precis så funkar det enligt mig bättre.
tex istället för att säga "i år ska jag träna mer" så säger man "i år ska jag träna x antal gånger i veckan/månaden".

Sen att tidpunkten givetvis inte måste vara nyår är självklart men att man har förberett sig mentalt på att just ett datum "sätter jag igång" tror jag är bra. Ju mer man sätter sitt löfte/mål inom ramar med mätbara resultat desto svårare blir det för odisciplinerade människor (som jag) att hitta genvägar eller luckor för att slippa fullfölja.

För mig funkar det bra att reflektera över året som gått och sen sätta mål för vad jag vill uppnå kommande år.
2011 har jag slutat röka och planerar att göra min fru gravid (hon är meed på det kan jag ju tillägga =))
Mabuhay!

2011-01-03 17:13
Jag kör aldrig på nyårslöften men jag har "bestämt" mig för att inte röka, jag är ingen aktiv rökare men jag ska precis som jag gjort nu i 3månader hålla mig borta från all rökning, feströkning eller om man blir bjuden eller vad som.. inge cigg för mig! =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-01-04 00:38
jag har börjat försöka sluta snusa (vilket hittills varit ungefär 5ggr enklare än det var att sluta röka utan nikotinersättning) men det är inte ett nyårslöfte så mycket som att jag bestämde mig för det runt den 15 dec och då såg nästa månadsskifte bra ut som startpunkt så jag hann få in det i skallen att jag skulle sluta. ^_^

heja mig. dag 4 börjar nu och visst, jag är irriterad och nikotinsugen men det är hanterbart. mest för att, satan vad jag förväntade mig samma vidrighet som när jag slutade röka. förlorade själva röksuger under hösten eftersom jag hade nikotinersättning genom snuset så jag tror att jag kan lyckas bli helt nikotinfri nu faktiskt. hoppas iaf. ^_^

och jag har en enda anledning att sluta: stålar.
ingen skit om hälsa eller så för jag råkar anse att snusning är relativt ofarligt (väldigt ofarligt jämfört med rökning) och att jag inte led nämnvärt av snusandet mer än ekonomiskt (vilket var anledningen till rökstoppet också).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-04 08:36
Sluta feströka...

2011-01-04 12:26
försöka bli en bättre person.

2011-01-09 20:16
9 dagar utan nagelbitning och smågodis. Go me!

2011-01-09 21:24
Har bestämt mig för att 2011 ska kännas mer.

2011-01-09 21:58
ta de lugnt med öl på vardagar :P