Ja, den svarta spritmarknadens konkurrent är väl monopolet? Vi har ju ett monopol, men det är klart att den olagliga handeln minskas eftersom man kan gå o köpa lagligt i någon butik bara.Gör de verkligen det? Källa isf. Googla SB's försäljningssiffror bara, jag minns en artikel i tidningen från mitt län iaf att sorter som KUNG, Norrlands Guld, Sofiero mfl. sålde överlägset mycket mer än mer exlusiva sorter som går på typ 17kr/33cl eller mer.cigaretter till ett pris om 50 kronor kan du ju inte motstrida. Folk är ju beroende och dessutom gillar att röka, då är det klart att folk betalar, folk kommer betala även när det kostar 100kr/pkt.. Och? Folk betalar 100tals kr/gram för Kokain, perfekt att göra lagligt och beskatta det hårt då också alltså. Men när skatten försvinner och ända sättet att få cigg på är genom smuggel, då vet folk att vartifrån smugglarna köper det nämligen t.ex i rumänien kostar ett paket bara ett par kronor, att då ta över 50kr för det i Sverige skulle inte folk göra då grannen säkert säljer för mycket rimligare 35kr t.ex. Många kommer däremot sluta röka helt säkert till följd av förbjud.. Så go ahead bara direkt istället för att hålla på fjanta med förbud här och där men inte där,"för där förbjuder vi senare när förra förbjudet sjunkit in, sen lägger vi på snuskig mängd skatt också så att idiotiska rökare som inte fattar något blir ännu fattigare osv osv" Bensin är f.ö också en sak som vi måste köpa oavsett.. ungefär som bindor, tamponger och blöjjor.. Mm perfekt att sätta högt pris på sånt alla/dem flesta måste ha.. Därför det är så dyrt att bo också iofs. Jävla skönt tänk det dära. hsh så kan det förstås bli problem med alkoholen då tullarna som vanligt kommer vara på hugget efter olovliga varor. Men hellre ett förbud med en gång än att med denna snigelfart försöka forma någon form av renlevnads människa där iogt-nto försöker forma den perfekta medborgaren. ang. Cannabis så är det inte riktigt samma sak, vi har inte någon CB-kultur i Sverige därav priset, kolla länder med CB-kultur ungefär lika utbredd som Sveriges Alk-kultur så ser du att priset där är summor som jag torkar mig i stjärten med. Förbannade nykterist >:( när jag tar över Sverige kommer ni alla hamna i läger. Där kan ni få leva ut eran dröm utan nikotin, alkohol och cannabis, bara arbeta hela dagarna och sluta störa oss andra.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!