I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flippad styvfarsa!

Övrigt - Blandat

2010-02-08 19:41

Flippad styvfarsa!

Flippad styvfarsa!

Tjena whoa.. Jag flyttade hemifrån för många många år sen.. Men från tid till tid så åker jag hem och umgås/äter med min mamma och min styvfarsa som har funnits i mitt liv sen näst intill starten. Jag och han har aldrig riktigt kommit överrens och det förvärrades efter jag flyttade hemifrån. Men varje gång jag kommer förbi ska han "mucka gräl". Det har nästan varit slagsmål vid ett par tillfällen för SKIT och han verkar verkligen vilja slåss mot mig. Jag är ingen "fighter" direkt, Men jag har varit ung engång i tiden också så jag vet hur man försvarar sig och varje gång jag sätter mig emot honom och ber honom följa med mig ut(Jag vet det är omoget, men ibland orkar jag inte) så buggar han ur och backar och säger jag är sjuk i huvudet o berättar för mamma hur dum dum dum jag är! Det sjuka är att mamma tog hans sida i helgen 30 min innan jag skulle ut:

Han kommer med en familjepizza och vet jag har bråttom.. Mamma gör något i vardagsrummet och jag ber henne snabba sig lite för jag hade ont om tid tills bussen gled förbi.. Då kommer han in och gapar och börjar dra i pizzan och kastar den mot mig så hela min skjorta blir nersåsad och mina byxor helt kladdiga.. Jag flyger i taket och säger att om han öppnar sin mun igen så ska han få sig med.. Och SÅKLART tar han av sig glasögonen trycker upp sitt fula tryne i mitt och säger "slå mig då om du är så jääääävla tuff". Jag puttar bort honom och han går in och sätter sig i soffan för att lugna ner sig.. Jag börjar äta pizzan och är på JÄVLIGT pissigt humör. då kommer han in och skriker igen och då tänker jag: nu får de fan vara nog.. Jag tar med honom ut på bakgården, Han är ca 190 lång och jag är runt 185 så det va inte så att han inte kunde skydda sig direkt. Han åker på fyra snabba och åker i backen. Det sjuka är att mamma tar hans sida i allt detta och är fly förbannad på mig.. Jag känner mig sviken som fan att hon inte stod på min sida från första början då hon vet hur han är.. Nu är hon jävligt sur på mig och vägrar prata med mig och påstår att jag gjorde fel för jag skulle va tacksam för han kom med pizzan. Det var jag också men fan heller tänker jag låta han bete sig hur som helst för han har åkt och köpt en pizza åt mig jag har betalat för o bjuda på mamma och honom.. Visst det va onödigt och börja slåss de erkänner jag, Men jag va lite påverkad vid stunden vilket inte han var.

Ska jag be om ursäkt eller gjorde jag "rätt"?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-08 19:44
Kastade han en pizza på dig helt spontant? Låter lite skumt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

Helt rätt.
mhm

Han/honom, läste de blev lite fel ibland.. men de får ni ta!

Blir sur bara jag skriver ner de, stressa ner det på whoa.

-
Vill med tillägga att såna här saker har hänt förut för såna här idiot saker..
Han förstörde min välplanerade ute kväll med vännerna också då jag va på alldeles för dåligt humör för att gå ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-08 19:46
Du gjorde helt rätt, vad är det för jävla clown till styvfarsa.
 9-1

2010-02-08 19:46
Refused: Han tyckte jag "stressade" mamma och skar upp en bit och kastade den på tallriken som låg framför mig så halva pizzan kom utanför och kladda ner mig.

2010-02-08 19:47
Hm medlem sen idag, är det trolleri på gång?
 9-1

2010-02-08 19:48
mm fick göra ny, har glömt passet på min gamla.

Vad spelar de för roll om jag blev medlem idag eller för 3 år sen?

2010-02-08 19:50
Refused: Han tyckte jag "stressade" mamma och skar upp en bit och kastade den på tallriken som låg framför mig så halva pizzan kom utanför och kladda ner mig.

Vad var det hon gjorde som det var bråttom med?

Och jo, jag tycker det låter jävligt löjligt att hota med stryk stup i kvarten, oavsett om man avskyr varandra. Det låter knappast som han kastade pizza på dig med flit, som du antydde i ditt första inlägg?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-02-08 19:52
Det var med flit, hur som helst förstörde han min skjorta och mina jeans fick gå igenom kemtvätt vilket inte heller är så jävla billigt.

Det var mer än denna saken som fick mig o koka över, det är dock lite mer privat och inget jag tar upp på whoa.

Mamma fixade med min styvfarsas dator.

2010-02-08 19:57
Allright,jag förstår dig.

Jag har själv en "styv farsa" sen jag var 15,måste tilläggas att han inte har haft några egna barn.
Så att komma in i en familj med två skit stökiga tonåringar kan inte vart lätt..

Hur som haver,en dag så provocerade han mig tillräckligt mycket för att han skulle få pisk.
Det hade liksom bubblat ett tag(Jag var dessutom mitt inne i ett tråkigt missbruk).
Det slutade med att han fick en ordentlig omgång och jag flyttade hemifrån.

Han är så där störig än idag,men det är min yngre bror han brukar beefa med(enbart verbalt).
Jag brukar säga att han är fett barnslig och beter sig som en kärring..
Varpå han inte blir mindre grinig,men kommer på sig själv och blir tyst..

Så mitt stora tips är att du ska äga honom verbalt,då menar jag inte att du ska ösa ur dig en kaskad av svordomar,utan att du äger honom!!:)
Det hjälper oftast i längden..

Måste tillägga att min "styvfar" är en jävligt skön och snäll kille som bara fortfarande har lite tonnårs hormoner kvar i kroppen.:)

Men jag känner med dig,aldrig kul att göra sig ovän med familjen..
Prata ut med din mamma till att börja med.

Mvh.
Reputation is the cornerstone of power.

2010-02-08 20:01
Tack för ett bra svar.

Äga honom verbalt är ur frågan då han blir aggressiv varje gång han får slut på ord.
Han har inga barn själv och är en JÄVLIGT barnslig person. Kan dra upp ett exempel:

När jag va 17 och han va runt 40-45 så skulle han ringa upp mina kompisar(som en busrigning) och säga att jag inte hade kommit hem för o göra dem oroliga..

2010-02-08 20:10
Det låter inte helt ok, men jag tror inte att spöa honom är rätt väg att gå. Håll huvudet kallt och ignorera honom..

Förklara för din mor att du är där för att hälsa på henne inte honom? Om han har någon respekt i kroppen så lämnar han väll er ifred.

2010-02-08 20:13
Vikktorious: han gör drastiska saker för att förstöra för mig.. Han har tex cockblockat mig ett ex antal gånger i ungdomen bara för att.

2010-02-08 20:18
Varför är det uteslutet?
Jag menar,skulle han bli aggressiv(Fysiskt) så låter du honom antingen lappa till dig så att mor din hajjar whats up..
Eller så sänker du honom och förklarar att det inte funkar som så att han kan sätta sig på dig.
Jag menar,han måste ju tröttna på att få pisk varje gång han inte kan disskutera ordentligt.

Mitt stora tips är i alla fall att enbart ta det på en verbal nivå,det är i egentligen bara jobbigt och tidsödande i efterhand att slåss.
Dessutom brukar det bli jobbigt att reparera relationen och är synd om den som hamnar i mitten av allt.

Ok,dåligt skämt..Mer weird än barnsligt.

Mvh.

2010-02-08 20:20
Han är rätt skitzo, kan gå från supernajs till otrevlig och sur på två sek.

Han missuppfattar MASSA man säger osv.
Får verkligen tippa på tår runt om honom.

2010-02-08 20:22
Ok,läste precis om cock blocken!!
Han vill ju bråka med dig.
Det där löser sig bara om du sätter dig ner och pratar med honom och din mor.

Antingen får du få honom att förstå och försöka ändra på sig,samtidigt som du bör hörsamma hans önskemål.
Eller så har ni en jobbig framtid att uthärda,dvs. bråk varannan stund..

Du kan ju ignorera alla hans otrevligheter också,bara samtala med honom när han är vettig.
Förklara varför du gör detta!

Mvh.

2010-02-08 20:34
Känns dock inte som det är något jag verkligen vill lägga så mycket tid på då jag inte träffar han alls lika mycket som min mamma.. Ska bara ignorera han hädanefter och inte sjunka till hans nivå.

2010-02-08 20:51
Du gjorde ju helt rätt?
Säg till din mamma som det är, sen träffar du henne men inte honom

(Inlägget ändrat av Gogaku p.g.a. personangrepp 2010-02-09 15:50:36)
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-02-08 20:59
Psyko: kan också va så att han har några fler år på nacken än oss och har lärt sig en del hehe.

Ska slå mamma en pling när hon slutat jobba.

2010-02-08 21:03
Hmm, ser nu att jag använde lite väl aggressiva ord..
Var lack över andra saker när jag skrev :p..
Men jag gillar fortfarande inte Refused, så lyssna inte på han.
prinsen i hundkostym.

Hahaha.

Allright..
Jag förstår dig.
Se till så att din mor slipper lida bara.
Kan vara jobbigt att behöva anpassa så ni slipper träffas eller att ni ska vara otrevliga varje gång ni ses.

Om du inte har något intresse i att ha en bra relation till han,se då i alla fall till att inte ha en hel crappy för att vara snäll mot henne.

Mvh.

2010-02-08 21:05
Måste tillägga att det bara är råd,jag kan ju inte säga till dig vad du ska göra..Hehe..
Men det vet du nog redan.:)

2010-02-08 21:13
Grejen är ju att KungBuddah här är hennes son.
Han var del i familjen före den där styvfarsan.
Han har ju absolut ingen rätt att bete sig sådär?
Vem tror han att han är egentligen?!
Han bör ju göra vad han kan för att få en så bra relation med sin kvinnas barn som möjligt, annars visar det ju inte bara dissrespekt mot KungBuddah, utan även fet dissrespekt mot hans mor.

Hårt mot hårt när man har rätten på sin sida.
prinsen i hundkostym.

2010-02-08 21:15
blod är tjockare än vatten, eller hur är de man säger? ;).

2010-02-08 21:15
Exakt hur har han "cock blockat"?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-02-08 21:22
Jo jag vet att blod är tjockare än vatten.

Men jag pratar om att ge din mor en lite lättare situation(Nu vet jag inte hur hon tar det hela dock).
Om han är ett asshole,fine..
Men det tordes vara så att hon tycker det hela är jobbigt och om gubben inte tar på sig att lösa det så varför inte göra det själv..

Inte för han,för henne.

Mvh.

2010-02-08 21:36
Gubben måste ju lära sig respekt?!
Att dissrespektera någons barn är ju som att dissrespektera föräldern!
prinsen i hundkostym.

2010-02-08 21:37
men vafan det e väl inte så underligt att din morsa blir sne om du knockar hennes gubbe. det ända rätta er att du ber om ursäkt till din morsa och styvfar och... VÄXUP!!

2010-02-08 21:45
app: När jag hade tjejer på rummet störde han ex antal gånger och klampa in utan o knacka vid olämpliga stunder.

cw: Läste du allting?
Poet

2010-02-08 21:56
Du gjorde helt rätt, vad är det för jävla clown till styvfarsa

Co-sign pa den.

OT fraga, varfor tar alltid omgifta morsor/farsor partners sida istallet for ens barn?
At the gates of Eternity...

2010-02-08 21:58
Vettifan, har hört liknande fall dock med vänner.. stört
Toastare

2010-02-08 22:12
Våld löser inget.

Du är ju tydligen vuxen, så varför inte skita i att gå dit? Om han är ett sånt rövhål som han verkar så förtjänar din mamma ju bättre. Och det bästa är att man som vuxen kan ta avstånd från sina föräldrar när de gör fel. Även om det är svårt.
Säg till din mamma att så länge hon är med honom så tänker du träffa henne på neutral mark.

Jag menar, du får ju ändå inte söndagsstek utan en familjepizza ;)
Jag skyller allt på Emma!

2010-02-09 05:46
Bryta kontakten med min mamma för honom finns inte i min värld.
Och att mamma skulle bryta kontakten med honom för mig finns heller inte.. Får lära mig ignorera han helt enkelt.

2010-02-09 08:32
Jag hade blivit sur på min mamma om hon hela tiden hade tagit hans parti. Bara för du är hennes son så ska hon inte ta dig för givet

2010-02-09 08:48
säg det samma, pratade med mamma vid 11 tiden igår.. Hon hade lugnat ner sig och förstod faktiskt hur jag menade i mitt tänkande när jag sa att jag inte tyckte hon ställde upp på mig. Det löste sig men en ursäkt till eller från styvfarsan blev det icke.. Och kommer inte bli.

2010-02-09 10:27
Om allting är sant så tycker jag du ska ställa frågan till din mor rakt ut om hon verkligen vill ha en man som behandlar sin son på det d/här sättet.

Btw, vad är upp med dissen mot Refused? Är inte han en av de vettigare här...

2010-02-09 11:39
Jag är vuxen.. Kan inte ställa de kraven på henne..

2010-02-09 12:59
Det låter knappast som han kastade pizza på dig med flit, som du antydde i ditt första inlägg?

Håller med, tänkte först att du gjorde rätt men inte efter att jag läste det där. Blir nog lättare att prata än att slåss. Minns inte allt du skrev men han verkar ju lite skum ändå
Evangeliet

2010-02-09 14:56
Då kommer han in och gapar och börjar dra i pizzan och kastar den mot mig så hela min skjorta blir nersåsad och mina byxor helt kladdiga.. Jag flyger i taket

Vem var det som kasta!? VAD SKA JAG GÖRA MED MIN FUCKING SKJORTA!?

Förlåt, kunde inte stå emot frestelsen :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2010-02-09 15:17
hahahahahah, kan se det framför mig.

OT: Kan du inte diskutera med honom, skit i honom bara. Ignorera honom, men ställ krav. Annars, fuck him
*snaark*

2010-02-09 18:05
har inte läst alla inlägg men tycker inte du gjorde fel. alla har väl varit med om något liknande. jag skulle bara ta och provocera honom (inte så tydligt), men "äga ut" honom verbalt, och låta honom bli arg, inte lägga dig, men inte ta till fysiska grejer, så låter du honom puckla på dig bara. då kanske mamman din fattar. tycker det är lika bra.

2010-02-09 18:33
....eller så kan du växa upp och ignorera honom när han är dryg och försöka att inte bråka så mycket för din mors skull?

2010-02-10 10:18
Du gjorde helt rätt! Jag skulle aldrig tolerera nåt sånt!

Promotor

2010-02-10 13:16
FarmorBerit P24

Din jävel, jag satt just och läste om någon hade citerat skogsturken!

But anyways, Hur gick det med din fakking skjorta? Går den att tvätta?

2010-02-10 13:51
Grymt att du gick ut och smällde honom. Fortsätt med det så kommer han nog inte mucka. Man lär av sina misstag. Bara att smälla

2010-02-10 15:05
styvfarsa asså? nita honom. rakt av.
farsan hade ja inte rört dock.

2010-02-10 15:17
Ja, lyssna nu på mig och psk.

Rappare

2010-02-10 15:46
Haha, så jävla klockrent. Vill inte skratta åt dina "problem" direkt. Men jag anser att din mamma är totalt jävla dum i huvudet som inte står på din sida, och din styvfarsa fick enbart vad han bett om jävligt länge. Bra gjort enligt mig. :)
Wurrup?

2010-02-10 19:54
Gott att de flesta som har tjejnamn som whoa namn har sagt jag gjort rätt.

Killar brukar annars vara mycket för att banka folk. Jag anser själv nu när jag överlagt det i mitt huvud en del gånger att de va HELT klart nödvändigt och värt och göra.

BRAPP BPRPEPAPPBNPRPAPBPPEPAP