I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kom du på ditt nick?

Övrigt - Blandat

2009-12-18 00:28
jag har alltid använt samma nick som mitt lösenord.........

Spoilereller inte
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem

2009-12-18 00:32
Jag satt på en bänk i Vasastan när jag var fjorton med min kompis och försökte hitta på ett nick man kunde ha när man spelade dataspel.. så kom jag på Xelaz som är Alex bakofram + ett z för lite extra coolhet, sen blev jag kallad Xelly av mina dataspels kompisar o där av mitt nick haha!!
my name is xelly smelly

2009-12-18 00:38
Jag fick alltid med mig saker hem från min första pojkvän. Skruvmejslar och kepsar och saker som jag inte förstår hur de hamnade där. Så då blev jag Th1£f (för använder man en dator måste man blanda in siffror och skojiga krumelurer). Tyvärr accepterade de flesta sidor bara namn med A-Ö och 1-9 så krumeluren fick åka. Då föddes Th1ef på whoa.
Litet plus i kanten är att jag under mina 5 år här har hunnit vara både kvinna och man. Gillar att vara en P12, för då framstår allt jag säger som väldigt moget.
My heart lives in my vagina.

2009-12-18 01:31
jag ville låta fett mycket hiphop!

2009-12-18 01:44
För att göra en lång historia kort, jag föddes sån.

2009-12-18 02:35
jag hade mitt första alias, "d12_adam" eller nått sånt :P sen togs det bort av någon underlig anledning, så jag skapade en ny och frågade varför.. då togs den också bort så jag sket helt enkelt i whoa till min brorsa tjatade att jag skulle regga mig igen åså sa jag typ "aja, vad ska jag heta då?" och så blev det ajjja, som i aja (fast coolare) .P

Snälla admins banna mig inte, jag var 13 och har varit ordningssam sen dess!
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"
Producent

2009-12-18 09:53
kul tråd, backstoryn är att jag blev kallad madboy i skolan pågrund av att jag slog sysslöjdsläraren, det är en annan historia och hon förtjänade det.
iaf, gick under madboy under ett tag och började chatta med en kille från finland som diggade min stil och sa att jag va madboy the mickillah
då gick man under det namnet ett tag, använde mickillah som artistnamn ett tag...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-12-18 11:16
Mitt första var mitt klotteralias rakt av, men när man började närma sig 20 så är det inte lika coolt att skylta med sånt längre.
Louder kommer ifrån att jag inte ville ha mitt fullständiga namn på Facebook så jag skrev Mattias Louder efter en låt av Caspa.
När jag blev bokad till en spelning så fick jag ett sms med frågan om vad jag ville att det skulle stå på flyern. Eftersom jag var fattig kunde jag inte svara så efter ett tag fick jag ett till sms "Fuck it, jag skriver bara Mattias Louder".
Eftersom det låter som något man faktiskt skulle kunna heta så behöll jag det.

2009-12-18 13:28
jag är killen med skillen, så det var rätt naturligt val.

2009-12-18 15:06
näär ja var yngre var jag rätt inne i shakespeare- och teater Osvvvv .
massaa

2009-12-18 15:39
m.e.t.h.o.d MAN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-18 16:02
för tupac va upptaget
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-12-18 16:23
vet inte, men mitt smeknamn jag har är Rikat, då det va en iransk kille som inte kunde säga Rikard o sa Rikat. Taget sa jag då:)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-12-18 19:58
Oneoo: tror de menar här på whoa. Inte helt säker dock.
Jag har ingen personlighet

2009-12-18 21:21
folk brukade kalla mig mystisk.. så en dag så slog det mig bara MSTERY som mystery fast utan y:et som ni ser.. då blev det ju ms i början med som ms =miss. Tycker fortfarande att jag är ett geni som har ett så bra passande nick.

2009-12-18 21:35
slå upp det
mama said knock you out
Producent

2009-12-18 23:59
6 nick i rad jag skrev var upptagna, "konstigt" tänkte jag och skrev det. fick bli så.

2009-12-19 02:24
tog bara nåt. satt o fundera hur länge som helst. betyder äregirig på tyska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-19 13:55
En kul grej är att det tog flera år innan jag upptäckte att whoa hade ett forum. Trodde först bara att sidan gick ut på att man hade en profil och sen drog runt och härjade i folks gästböcker.

xDD
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-19 13:56
Själv tyckte man när man var 14 att det var fett coolt att byta ut K mot Q (som Blaq Poet).
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-19 14:23
Tyckte det var häftigt att heta "Boogeyman" när jag var ung. Sen var det så djävla långt, så det blev boogey av det.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2009-12-19 14:48
tumba 147, we'll never go to heaven (Y)

Haha klassiker, hade glömt bort de!!

2009-12-19 15:22
Jag tänkte skriva mina initialer, men det blev mjh, inte så fett coolt, så jag ändrade till Mvh, som var lite roligare.

Det dryga är att det är några töntar som klottrar det, så det har blivit en och annan dispyt om namnet.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-12-19 17:31
stod i duschen, stod serum på schampo flaskan, la några feta rhymes and there you go

2009-12-19 22:14
Kallades bambam när jag var liten efter flinta bambam för att jag var stark. I yngre tonåren kompletterades det med gangsta därav gangstabambam =)
Producent

2009-12-19 23:06
Började som mitt beatmakarnamn.
Fanns en äldre kille som bodde häromkring med härkomst från El salvador (som jag) som alltid skulle säga dumheter på bruten svenska. Vid ett tillfälle sa han att några tjejer skulle få "den stor kuk", vilket vi alla som hörde tyckte var grymmt kul och började därefter säga "den" innan varje substantiv.

Jag har också alltid varit väldigt väldigt intresserad av apor, så när jag väl fått mitt allra första beat färdigt och skulle döpa låten blev det helt enkelt det första jag kom att tänka på "DenApa - ...." fick bli sammansatt då jag tyckte de såg lite coolare ut!

Var dock tänkt att det bara skulle vara tillfälligt men blev så småningom rätt fäst vid namnet så valde att behålla det ^^.
I'm Just A Human

2009-12-19 23:19
Jag och en kompis satt och byggde ett mIRC-script. Vi var klara med rubb och stubb och skulle bara lägga "gräddspruttet", i detta då sätta default nicknames för scriptet. Detta tyckte vi var ett konststycke per se och ja kom då på att vi kunde göra lite h4xx av nåt mIRC-kommando. Då tog vi /guser och /luser (används för hantering av användare) och "leetade", resultatet blev ^GuSeR^ som mnick och ^LuSeR^ som altnick. Jag satt bara och glodde på det då minns jag, det här var då i början på -97. Tyckte det såg så coolt ut på skärmen. "Nej, stopp där, vi kan inte använda dom, jag ska fan hugga det ena själv!", tyckte jag. Ja, Det första dårå, och så blev det. Sen höll jag på och skillade mig i h4xxvärlden och l33tklammer blev plötsligt fjårtisklammer och jag var tvungen stila mig så ^GuSeR^ blev till gewser. Det höll dock ej länge för då lyssnade jag mer och mer på Wu-Tang och Cypress Hill och det blev jävligt häftigt att göra "..ah" av "..er" så då blev det plötsligt change till "gewsah", och det höll jag mig till ett par år sen. Sen började vissa kompisar kalla mig för Gewan och sedermera Gew och ja det är väl på den vägen dårå! ;)

2009-12-20 14:06
Skulle regga mig på tti för något år sedan, och de var när jag körde mycket cross, så hade jag ingenaning vad jag skulle välja för nick. Så såg jag mina crosskläder hängandes och hade två uppsättningar av "Thors" crosskläder, ena uppsättningen hetter Core, och den andra Phase, så satt jag ihop det helt enkelt! ^^,
"Visst är det vackert.."
Manager

2009-12-20 14:30
Mitt efternamn, Tikkanen. Kallas det av alla så det är ett soft nick
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2009-12-20 15:19
En snubbe jag var tillsammans med kallade mig " Sexysoul" ..det är ett tag sen.. whoa och jag skakade hand då jag fortfarande var tillsammans med honom! Sen dess är det sexysoul. Diggar "Sxysoul" bättre....men..it is what it is.

2009-12-20 17:36
Efter snuset helt enkelt. Fast om jag skulle vara helt korrekt så skulle jag nog ha valt GrovWhite som nick..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
Hangaround

2009-12-21 23:20
2002 så reggade jag mig första gången och skulle heta lortig, det fanns dock redan och på nått jävla vis så tyckte jag att Lortig_som_Få var ett bra namn.

2004 så ångrade jag mig och panikreggade en ny, denna gången med ett ännu bättre namn som jag inte ens vet vad det står för. Dessutom med blandade små och stora bokstäver. SpT. Jag har ingen jävla aning om jag skall vara ärligt. Förslag vad det kan betyda är välkommet.
Groupie

2009-12-21 23:24
hallonpaj måste vara det tråkigaste namnet ever... jag gillar inte ens paj överhuvudtaget haha
det låg något recept på hallonpaj brevid mej när jag registrerade mej och just i den stunden kände jag mej väldigt fantasilös...
...så det blev hallonpaj.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2009-12-21 23:27
Soft pojke typ..
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-12-22 00:08
SpT

Har alltid trott att det var Spit på engelska.
Hangaround

2009-12-22 00:25
Det är det också. Det ligger i betraktarens ögon.

2009-12-22 00:47
stod slarvigt skrivet med vit färg på en vägg - tyckte det var bra
Producent

2009-12-22 05:59
Jag fyllde 21år den dagen och jag letade efter dojan för jag skulle dra iväg, så det blev så:P
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2009-12-23 19:35
Funderade i flera år
 9-1
Hangaround

2009-12-23 19:47
Det är så fjantigt, men okej. Min nickname-historia:
Jag var 13 år gammal. Jag tyckte jag var fett med hiphop. Jag ville börja graffa (en karriär som varade ungefär ett halvår), och tyckte Dalit var en bra tag.
Såhär tänkte jag: Jag heter Matilda, kallas för Tilda (på den tiden), kastar man om de bokstäverna blir det Dalit (Da lit = The light), WOW VAD YO LIKSOM.
Senare har folk påpekat att en Dalit är någon som står längst ned i det indiska kastsystemet, vilket ju kanske låter som en lite fyndigare förklaring.
Välj själva, jag bryr mig inte längre.
http://matildaberggrens.blogg.se

2009-12-23 20:08
Att du inte visste att det var ett lågt kast gör det genialt. Nästan så du är värd nicket :)
 9-1
Graffare

2009-12-23 20:47
Dalit: Da1337 annars.
Qnivqast: Jag har alltid funderat över vad ditt namn betyder. Aldrig lixom insett det förns nu.

Graffare

2009-12-23 21:16
satt framför datorn och föröskte komma på nick til lwhoa, så sa min polare till mig "men jävla skithöna, också kom jag på att fan jag tar det som användarnamn då, och så blev det..nu är det 2009 och fan, avskyr migg nick egentligen hahahaha palla byta liksom
They called me Mr. Glass

2009-12-23 21:28
Naizo har hängt med sen '99 då jag letade efter ett coolt cs-nick. Mitt namn baklänges +/- ett par bokstäver..
Walking the street of dreams

2009-12-23 21:42

2009-12-24 00:01
Började med hiphop väldigt sent i livet(standarden verkar ju vara att man börjar när man är 13 och lägger av innan man fyller 20- jag var 23 när jag började), så jag var mycket äldre än alla andra hiphopare jag träffade på. Dessutom var jag sjukt anti-USA på den tiden (jag har numera gått vidare till att vara anti alla andra länder också), så därför blev det Uncle Sam dels som en referens till min aktningsvärda ålder och dels för USA referensen.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-12-24 00:09
Den enda bibel versen jag kan.

2009-12-24 00:29
Jag kom inte på mitt nick, det kom på mig.

...och det är det som är så fint med whoa!

2009-12-24 00:30
mitt kommer från marwin som är rymdvarelsen i en tecknad film

2009-12-24 11:04
Starvin marvin :)
 9-1