I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intresserad eller bara sätta på?

Övrigt - Blandat

2009-12-01 08:37

Intresserad eller bara sätta på?

Det här är en fråga jag egentligen vet svaret på, men det känns bra att läsa det svart på vitt ändå...

Hur är du mot en tjej som du är intresserad av (ser som ett flickvänsmaterial) till skillnad hur du är mot en tjej du bara är ute efter att sätta på?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-01 08:46
En tjej jag bara vill sätta på brukar jag vara något onyktrare mot.

2009-12-01 09:27
för mig är det här sjuuuuuuuuk stor skillnad...har insett att när jag hänger med tjejen jag vill ska bli min tjej, då kan jag inte slappna av förrens det har hänt nåt som verkligen bekräftar att hon vill ha mig också, typ en kyss. Jag kan inte vara mig själv för jag börjar överanalysera allt jag gör osv.

Nu brukar jag ioförsig inte hänga med tjejer som jag bara vill ligga med, men är det inga känslor inblandade så är man ju mer avslappnad o kan verkligen vara sig själv...skrattar mer med dem osv

2009-12-01 09:29
En tjej som jag bara vill sätta på är man mer rak på sak..
Man är lite mer på ibland..

En tjej som jag vill bli tillsammans med är man mer försiktig med.
Man försöker anpassa sig till henne i början för att hon ska gilla en mm.
Jag börjar sällan snacka om sex i ett tidigt skede, vilket man gör
med någon man vill ligga....

Thats how I do.. Kan bara tala för mig själv..
Highfive anyone, anyone?

2009-12-01 11:37
En "one-nighter": Klart,man inte bryr sig då. Som sagt tidigare,är det bara sex så är man rak på sak & bryr sig inte alls om hennes uppfattning om än själv osv.

Flickvänsmaterial: Är man ju mer försiktig & funderar mer på henne än mig själv.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-12-01 11:53
Eftersom jag aldrig möter någon som kan bli ens flickvän så behandlar jag alla tjejer likadant, som tjejer att sätta på and don't give a damn. Men otrevlig är jag aldrig, mer distanserad och ointresserad efter att jag fått mitt. Vill jag ha det så? Nej, men vad fan ska man göra när saker är som de är.

2009-12-01 13:39
Jag går verkligen inte runt och smider planer för att få ligga med personer. Det brukar vanligtvis vara oplanerat.
Tycker man om någon så brukar man ha en annan approach. Jag tenderar att uppföra mig allmänt märkligt och nervöst : )

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2009-12-01 16:06
Okej.. så om killen beteer sig som en tönt så är han kanske intresserad av nått mer..
men alltså, jag menar mer.. hör ni av er ofta? vill ni ses ofta? hur visar ni att ni är intresserade av en tjej mer än att ni uppför er märkligt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-12-01 16:17
Sjukt stor skillnad asså. Smörar mycket mer för den jag bara vill ligga med ;) ahahaha
//TW

2009-12-01 16:18
Det kanske inte är snubben som uppför sig märkligt, kanske det är tjejen som är blind och inte fattar?

2009-12-01 17:31
Starnate: Du kan för det första inte förutsätta att det finns ett generellt sätt att beté sig när man tycker om någon. Sedan agerar man ofta utifrån olika premisser som exempelvis situation (är ni kompisar från förr/nybekanta, är ni klass/jobbkamrater, bor ni i samma stad etc), ytliga förutsättningar (är han snygg/du är det, självkänsla etc) m.m.

Jag brukar försöka få tjejer på fall genom humor. Kanske i brist på sex appeal. Men en grej som är ett tydligt tecken på att någon tycker om dig är om han skriver SMS på fyllan som inte innehåller inbjudningar till sex.

PZ

2009-12-01 17:33
Och ja, det fanns en subtil komplimang där i! : )

PZ

2009-12-01 18:15
När jag ser en brud så ser jag aldrig ett potentiellt flickvänsmaterial, utan de blir mer att man kanske försöker småragga lite och sedan när man snackat en stund då kanske jag märker, shit, denna brud verkar vettig osv.. då kan jag börja tänka att hon kanske kan bli en flickvän, annars så tappar jag antigen intresse lr får till det. Ibland både och.

2009-12-01 18:22
Ja är likadan mot båda.

2009-12-01 18:25
Jag har alltid väntat med sängen om jag är intresserad av en person. ibland lite för länge.. :P mer försiktig..

vill man bara ligga så är det ju bära eller brista som gäller..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-12-01 19:28
Fan vad många jiddrar om att det "Bara är sex".. Haha, enligt mig är det något allvarligt, typ.

Mot strul och one nighters är jag självklart rak på sak, inte ett dugg blyg och en aning för full. Brukar även hända att jag är elak mot dom.

Flickvänsmaterial, ni vet väl alla hur det är. Man är skakis, blyg. Svettas så fort man närmar sig dom, skämms över allt man gör. Men men, jag tar det smooth med såna och ser vart det leder. T.ex med "Flickvänsmaterial" tar jag aldrig första steget. Dom måste själva komfirmera att dom vill något. En kyss, en beröring, en bäkreftelse helt enkelt.
Dra åt helvete!

2009-12-01 19:47
Måste säga att jag blir lite förvånad över att så många säger att om dom gillar en tjej så blir dom löjliga mesar... (inte era ord, mina)...det har ju hänt ett par gånger att jag träffat killar som jag gillat..men efter ett tag så ser jag dom som riktigt mesiga å då vill jag inte träffa dom mer :) är det då dom har börjat gilla mig kanske..haha.. jaja..

2009-12-01 20:12
StarNate_

Så du föredrar att killar beter sig som hingstar (och därmed feltolkas som äckel som bara vill knulla)?

Inte lätt att vara grabb i dagens läge alltså.

2009-12-01 20:13
Killar är ju så sjukt jobbiga att läsa! Jag lyckas aldrig, det stör mig... fortsätt nu berätta hur ni beter er killar så jag kan försöka tolka!

2009-12-01 20:17
conspicuous

Om en kille inte försöker ligga med dig första gången ni träffas, men ändå hör av sig (eller ber dig höra av dig, eller allmänt vill hålla kontakten) så är det antingen (mest otippat) någon som söker en vän, eller så är killen intresserad på riktigt. Skulle jag säga i alla fall.

Å andra sidan så tycker jag det är konstigt att vänta med sex, om man har sex direkt och efter sexet känner "Nej, det här var inte mer än ett ligg", så är det så, om man känner "Oj, jag tror jag är kär", så är det så. Spelar ingen roll om jag väntar en månad eller 5 minuter, är det något så är det något.

2009-12-01 20:26
Alright, men såhär då...
Du är kompis med en kille, ni kramas alltid, på fyllan pussas ni, killen skaffar flickvän (!), gör slut, ringer dig två timmar efter det är slut, (förhållandet varade i mer än ett år) och har sen dess hängt med dig varje dag de senaste två månaderna, handlar mat åt dig, städar din lägenhet, fixar frukost på sängen, planerar semester med dig ett halvår framåt, ger dig nycklar till din lägenhet, vill ha fysisk kontakt med dig hela tiden, men "vågar" bara ha sex med dig på fyllan, och säger att det är lika avslappnat med dig som det är mellan han och hans syster.

Vad fan vill killen då?

2009-12-01 20:32
conspicuous

Vad är otydligt? Han kanske tror exakt samma sak om dig. Att du bara vågar ha sex med honom på fyllan. Så han försöker ge _ALLA_ andra möjliga signaler (planerar semester, ger NYCKLAR (!!!), fixar frukost osv osv osv städar,handlar ALLT) så att du ska visa att du känner likadant som han gör.

But that's just a wild guess.

2009-12-01 20:34
Okej, du är kille va?
Mina tjejkompisar säger samma sak, jag ska kanske sluta vara så blyg nu då...
Är bara blyg med honom, sjuk känsla, aldrig varit det innan.

Kändes ungefär som att dra hakan i grusen när han likställde mig med sin syster...

Manager

2009-12-01 20:42
Han kanske har sex med sin syster på fyllan också?
Redline!

2009-12-01 21:06
Anenkefali:

nej, jag gillar snygga killar..som har lite attityd.. jag kan inte ha en kille som jag kan styra å ställa med hur jag vill..då blir jag elak..som en elak kille ungefär..tyvärr. men klart jag inte vill ha nån playerkille..det är inte heller så intressant...men mesiga killar går bort.. fast då menar jag fula och mesiga killar.. det perfekta vore en kille med lite attityd..skitsnygg.. å ändå lite töntig haha.

2009-12-01 21:07
Shit, känns lite förlegat ni som påstår att killar är idioter för att de "bara vill ligga". Så trodde jag att världen var när jag var 15 också. Nu vet man bättre och alla tjejer vill ligga minst lika mycket som killar.

2009-12-01 21:26
exakt ALLA är likadana....det är ingen idé att särskilja könen. Jag tycker nästan att tjejer är mer rätt fram än killar ibland faktist...dom vet alltid vad dom vill, jag vet aldrig, det är bra med lite hjälp på traven.

ok eva mendez..då hade jag vetat!

2009-12-01 21:50
Haha Dr Octagon..

2009-12-01 22:12
Hur beter du dig när du verkligen är intresserad av någon? Där har du svaret.. Eller kanske inte? Det kanske är väldigt personligt och oberoende av kön?

Om man skulle hypotisera lite: Jag träffar en tjej vi börjar hänga, jag märker snabbt att hon verkar vara grym på alla sätt och vis. Då säger jag de till henne, visar de på alla sätt möjligt. Om jag däremot inte känner något så är jag bara laidback och visar varken eller..
my name is xelly smelly

2009-12-01 22:24
vill man bara ligga så är det ju bära eller brista som gäller..

Simba sa det bäst!

2009-12-01 22:37
Är ju som sagt snarare något personligt än könsrelaterat.

2009-12-02 00:55
Doc Oc gjorde dagen!
cry me a river!
--> thcrew

2009-12-02 02:03
Jag e sjukt mycket otrevligare mot "bara-ligga" tjejer.
...

2009-12-02 03:01
något säger mig att trådskaparen går igång på lite stryk
mama said knock you out

2009-12-02 08:12
degenereradD: Något säger mig att du är dum i huvudet..

Producent

2009-12-02 12:39
conspicuous, se upp för killar som just har avslutat ett förhållande!

nu känner jag ju inte er alls. men skulle det vart jag skulle jag genast börja tänka på att snubben vill fortsätta alla sådanadär förhållandegrejer med mig, för att lättare komma över den andra tjejen. typ att jag skulle vara någon slags övergångsperson för honom.

jag är sjukt trött på tuffa killar! så jag blev kär i en mes. han är lika tofflig som mig, och jag är prick lika kär som jag var i början. är så sjukt att man inte fattar vad man vill ha, förrän man får det.

jag har aldrig haft problem med att läsa killar, fattar inte att vissa har det. klickar man så märker man ju det väl?! är snarare så att vissa tjejer kanske är godtrogna och har problem med att läsa falska människor.
men klickar man så gör man! jag brukar klicka med snubbar som har samma intressen som mig, och skulle dom då "ljuga/playa" så märker man det ganska snabbt genom att man snackar om sina intressen, och dom inte vet ett skit och spelar överentusiasiska. äcklar mig på sådana snubbar och dissar dom rejält. sedan är jag inte sådan som ligger runt, så sådana killar har ju inte en suck med mig i vilket fall :)

fast nu behöver jag ju inte ragga eftersom jag har haft en pojkvän i snart ett år! är så jag gör iallafall.. kanske är ett tips till tjejer som känner sig förvirrade?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-12-02 12:45
jag hade problem förut att jag blev "kär" för fort, kunde vara ett onenight efter kroge o man vaknar upp och typ. wow jag är kär....som under dagen sen typ..vafan håller ja på me...kommer inte träffa henne igen....ja tror det händer något efter man har haft sex, och har man väntat ett tag kanske man har byggt upp nån slags trovärdighet och att sexet nästan blir som sista spiken i kistan? istället för att man ligger o sen går runt och inte vet varken ut eller in.

sen som nån eller nåra sa...tjejer vill ligga minst lika mkt..eller mer..det måste ju stämma, plus att tjejer FÅR ligga precis när dom vill. om man inte ser ut som en påse skridskor då.
vi är överallt!

2009-12-02 13:04
Klart tjejer vill ligga ungefär lika mkt som killar.. men skillnaden är att killar kan tänka sig å ha sex med vem som helst..som inte ens är snygg..det skulle aldrig en tjej göra..iaf inte jag. personligen så tycker jag inte att det är en bra grej att börja med att ha sex med en kille man är intresserad av.. känns inte som att det är en bra grund för ett förhållande om man skulle vilja ha det, eftersom det är lätt hänt att det bara blir just sex då.

2009-12-02 13:44
Vad är grejen med tvåpunktssystemet?

2009-12-02 14:34
tvåpunktssystemet?

2009-12-02 14:53
En tjej jag bara vill sätta på brukar jag vara något onyktrare mot.

Hahaha.

2009-12-02 15:21
Tjejer som släpper lös första kvällen är inget flickvänns material. Man måste få kämpa lite för att få till det, då vet man att det är en bra tjej.

när det kommer till krog tjejer så bryr man sig inte så mycket om hur dom ser ut. "fitta som fitta".

Och det här med sms/ringa är lite olika från person till person.
Vissa kan jaga en tjej bara för att få ligga sen när man fått de hör dom inte av sig mer.
Andra kan jaga en tjej för mer än ligga, men det märker man nog ganska lätt vad en vill.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-12-02 15:40
Tjejer som släpper lös första kvällen är inget flickvänns material.

Fan vad det känns som en klyscha, snarare än en sanning.

2009-12-02 15:50
haha ja verkligen.

Bara för att jag hade sex med min kille första kvällen betyder det att vi inte har det bra då? Att jag är en slutt?

2009-12-02 15:58
monito F24

Jajjemen, deal with it ;P
mama said knock you out

2009-12-02 16:01
Jag tror dock det kan leda till problem, med tillit osv. Men sånt fixar ju sig om man gillar varandra ändå..

2009-12-02 16:10
Jag skulle aldrig bli tillsammans med en tjej som jag hade sex med första kvällen Tycker det är slampigt. Och det är inte bara från tjejens håll utan går både och.

Alla är vi olika men jag tycker att såna tjejer är skabb.
Dock skulle jag kunna ha sex och endast sex med tjejen ex antal gånger då jag kan skillja från sex och förhållanden . Vissa kan inte det när de blir för intimt.

2009-12-02 16:11
StarNate_ F25

jag ligger inte med fula tjejer bara ja får. din teori är motbevisad.
Rappare

2009-12-02 16:29
Jag är som jag är mot alla jag träffar. Trevlig. Men är det nån som spelar mangas då blir man ju värsta skitstöveln tillbaka liksom.

Jag har svårt att hitta chicks som lever upp till mina krav. Söt, snäll och som uppskattar hip hop. Dom finns det ont om, även på söder. Bara massa Indie chicks som är idioter.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-12-02 16:37
Jag tror det rätt bra och satsa på "tidigt" sex iaf om man ska förhållande,blir så lätt larv annars bara..Annars blir det för mycket holyness över det.
...

2009-12-02 16:40
Stor skillnad på "tidigt" sex och "första kvällen" sex. Självklart ska man inte vänta 10år . om man känner för det så varför inte 2a "dejten" eller 3e? det är helt ok tycker jag.