Jag skulle samla ihop proviant och annat som jag skulle kunna behöva, sedan försöka ta mig ur min lägenhet. Om jag lyckas med det så skyndar jag mig till stallet som finns inte allt för långt ifrån mig, stjäl en häst, ett arabiskt fullblod vore det bästa, så jag får väl hoppas på att det finns en sådan där och en högaffel, de är säkert helt värdelösa som vapen om jag möter flera zombies, men skulle jag ha turen att bara stöta på en någon gång så skulle jag säkert kunna använda den som vapen. Sedan skulle jag ta mig ut till min pappa som bor på landet. Det finns mindre risk för att stöta på zombies där ute och sedan så har han fler saker som skulle kunna användas som vapen än vad jag har hos mamma, dessutom så finns det några bondgårdar i närheten av hans hus, så har jag tur kan jag stjäla och slakta djur därifrån.
This is horrible, and yet, strangely erotic
Jag är inte säker på att jag skulle skjuta dem alls. Hur vet vi att det är dåligt att vara zombie? Det kanske är jättebra, och de försöker sprida smittan för att alla andra ska vara lyckliga de också? Okej, visst, de äter de levandes kött och ruttnar sakta bort, men hur jävla annorlunda är det mot hur de flesta lever sina liv idag?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
uncle sam- fast du måste ju dö för att bli zombie. känns inte som ett alternativ för mig, mer ett suicide mission.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
UncleSam P30 Jag är inte säker på att jag skulle skjuta dem alls. Hur vet vi att det är dåligt att vara zombie? Det kanske är jättebra, och de försöker sprida smittan för att alla andra ska vara lyckliga de också? Okej, visst, de äter de levandes kött och ruttnar sakta bort, men hur jävla annorlunda är det mot hur de flesta lever sina liv idag? Var lite inne på det jag också. Glodde en film i natt där en av personerna blev smittad. Han ville dock inte bli skjuten eftersom han alltid undrat hur det var på "deras sida".
Kanske är jättemysigt, vem vet.
anna_m_maria Land Of the dead ;)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Ja, precis. Den var det! Tipsa om zombie-filmer. Vill ha massor! Bästa som finns :)
Dawn Of the dead är en given kandidat, även den gamla och remaken från 2004. Hur är det med att sätta ihop ett elstängsel om fan fortifierar sig i någonbyggnad. Vad krävs för det?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
En generator, som sin tur kraver massa bensin. Sen massa stangsel och massa kablar. Och att du dagligen maste underhalla stangslet. Alltsa ta bort doda zombielik, for att inte namna att de lar ju kortsluta stangslet oavsiktligt. Vilket gor att du maste reparera det. Ar ni typ 10 pers, sa ar stangslet perfekt. Om du ar ensam, sa slosa inte din tid pa det.
At the gates of Eternity...
Moderator
2009-11-02 18:02
Funkar el på zombies? Det är ju död vävnad.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
på original day of the dead är de välan bara ett vanligt stängsel som håller dem undan...jag hade inte litat på de dock...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Just darfor han inte borde slosa tid pa det skitet. Helt en annan sak om det varit rage virus infekterade manniskor. Men zombies, no.
I Land of the dead så har dem ett elstängsel uppsatt. Där grillas frekvent levande döda.
är det elstängsel? såg iofs bara början nu i helgen, men såg ut som vanligt stängsel som typ höll på o krevera pga tyngden av alla zombies. så sa de ngt om att "skjuta av några zombies då o då"
Jag tycker vi skippar hela zombie diskussionen och ponerar att det ar rage infekterade manniskor istallet. Blir lattare da att avgora vad som dodar dem eller inte.
Moderator
2009-11-02 21:02
Men då blir de så jävla läskiga. Jag vill ha långsamma och dumma zombies...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag vill ha runners. Mer utmaning. Något effektivt, om dem gör i 28 dagar senare är ju att lägga ut minor, det kanske vore något. Eftersom man ska röra sig norrut kan ju Boden I-19 vara något. Lite minor och pansarvagnar. Då blir det fan imig kött!
glöm kärnkraftverken, dom går i safemode efter 2 dagar
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
For reals? Men hur forsers plutonium/uranium stavarna med vatten sa dem inte overhettas?
jadu ingen aning, i life after death nämner dom det =)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Gotta check that out!
Tror att kärnkraftverken ska stängas ner automatiskt vid vissa händelser, men det finns ju inget system som är 100% säkert. Med runners känns det rätt kört för de flesta av oss eftersom vi är ett gäng nördar som diskuterar zombie apokalypsen på ett internet forum. Iallafall, att låsa in sig är nästan aldrig en bra ide om du inte har ett riktigt skyddsrum med seriösa mängder mat och vatten. Det kanske verkar vara en jättebra ide att barrikadera sig på högsta våningen i ett hus med mat för en månad, men tänk på att det kan ta ett tag innan zombierna ruttnar så mycket att de är harmlösa (om de ens ruttnar). Avloppen kommer sluta fungera. Du kommer få slut på vatten. Och det är inte som att du kan beställa pizza eller kolla på TV. När du suttit i din bunker en månad och är den ende överlevaren i stan, och maten tar slut, har du 0% chans att ta dig ut. Din bästa chans är när smittan fortfarande är i ett inledande stadium och de zombies som finns är upptagna av lättare offer.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
fast tanken är ju att först isolera sig i typ en månad, och sedan ta sig vidare. ser inga andra alternativ när jag sitter mitt i malmö utan bil eller vapen...med risk för att alla smittats och man har 2 miljoner zombies utanför sin dörr, är de nog mitt enda alternativ...
Jag vet inte vad ni gor pa er fritid! Men har ar det en snubbe som spelar paintball minst 2 ganger i manaden, basket tre ganger i veckan och jag har boxats och kickboxats i flera ar. Sa runners, smunners! Hellre dem an vanliga zombies, for runners kan do utan att man behover avlagsna huvudet pa dem.
Nej, runners dör som zombies. Runners är Zombies som springer, enkel logik. Kolla Dawn Of The Dead från 2004.
BC, jag tränar MMA 6 gånger i veckan, plus att jag springer en halvmil om dagen. Tror inte det gör så jävla mycket skillnad när man torskar på ett bett. Jag kanske kan plocka en zombie obeväpnad genom att sparka knäskålarna av den och ett par stycken om jag har ett lämpligt vapen, men jag blir ändå överkörd av ett gäng runners. De blir inte trötta. Peppis, på vilket sätt är det enklare att ta sig vidare efter en månad, när du är den ende överlevaren? Du har levt på mat av låg kvalitet (hoppas du har en jävla massa vitaminer hemma) och antagligen inte rört på dig så mycket. Dina odds måste ju vara bättre i början, innan alla är smittade eller döda.
Jag tar min bugoutbag och drar till landet.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
sorligt egentligen att de hittat på runners, sabbar ju lite hela tanken med zombies. En zombie ska ju vara dealen att de inte kommer fort men de kommer i mängder, "u can run but you cant hide forever"-tänket. men med dessa runners så skulle ju ALLT vara kört på ett par dagar. De är för effektiva. Zombies ska inte vara övermänskliga i annat än stryktålighet. Runners porträtteras som hungriga ninjas på amfetamin.
mama said knock you out
Dags att köpa xbox 360/Gaming pc och Spela Left 4 dead 1 och 2?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Första jag skulle göra är att samla familjen (jag tänker säga att det är en lördag så att alla är hemma när jag vaknar :P) Ta med allt viktigt till övervåningen inklusive vapen och mat. Fylla badkaret med vatten ifall/när vattnet slåss ut. Steg 2. SLÅ SÖNDER TRAPPAN, zombies kan inte klättra! Sen är man väll set tills det blir kallt nog att Zombies fryser till is, dra ut till närmaste affär med bilen och ta allt vi behöver (ifall det inte finns mat där, loota hem där folk redan är fucked) och sen vet jag en gammal tågtunnel som går att klättra in i, men det är nog svårt för Zombies :P. Annars så finns det där inne en andra våning som man måste ta en stege till (som går att dra upp tror jag). Also, som vapen väljer jag Baseboll trän (ja flera!) och enhands yxor ^^
Follow the dao, right about....NOW!
Rekommenderar The Zombie Survival Guide av Max Brooks btw, jag hade en onödig noja för Zombies tills jag läste den :P
Follow the dao, right about....NOW!
uncle sam- donno bara får kämslan av att inte kunna ta sig ut härifrån city när det är kaos, folk fortfarande har sina egna bilar (dvs inga står övergivna), folk fortfarande har ett sense av "this is mine" etc. plus att man inte ännu har koll på hur länge de tar o bli zombie, exakt vilka tecken man ska hålla koll på ,hur de funkar etc. degenererad- håller med, såg ni iday of the dead remaken att de klättrar i ultra rapid speed i taket och grejer..då är mina planer rätt körda.
uncle sam- donno bara får kämslan av att inte kunna ta sig ut härifrån city när det är kaos, folk fortfarande har sina egna bilar (dvs inga står övergivna), folk fortfarande har ett sense av "this is mine" etc. plus att man inte ännu har koll på hur länge de tar o bli zombie, exakt vilka tecken man ska hålla koll på ,hur de funkar etc. Fast du kommer väl inte ha bättre koll om du suttit inlåst en månad? Och vad gör det för skillnad om du vet att du blir zombie om exakt 3 timmar och att man börjar spy efter 2? Blir du biten är du körd hur som helst.
Det är just kaoset som är ditt bästa vapen. Under den inledande fasen finns det fortfarande en massa lätta offer som inte fattar vad som pågår, och det är färre zombies ute. Antagligen kommer zombierna börja med folk som inte begriper vad som händer, istället för de som undviker dem och tar sig fram snabbt. Det är inte omöjligt att typ.. ta en taxi ut ur stan. Taxichaffisar är ju lite knäppa...
Hur planerar du att ta dig ut ur city när du är den ende icke-zombien? Det finns inga distraktioner. Övergivna bilar är dessutom ett väldigt stort hinder för att ta sig ur stan, eftersom de blockerar vägarna.
ye..tror dock traffikstockningar när 2 miljoner pers vill ut ur skåne är lite mer crowded än efter en månad när massa har dött och vägar rensats eller åtminstone är övergivna (om än med massa skit på, se zombieland). I see your point. men håller inte med helt enkelt. genom radio och close encounters hoppas jag man vet lite mer efter en månad (eller dylikt) än efter 1 minut om situationen och hur allt smittas. är det luftburet är jag fucked either way. men jag vill inte vara out and about om massa folk som bär smittan på sig är ute blandat med andra . jag är en ensamvarg. jag satsar hellre på hur det är efter ett tag. om de så är en månad eller en vecka. ju fler lik som ligger omkring desto mindre köttlust satsar jag också delvis på. men som sagt. who knows.
Sincedayone : Aha ok, jag trodde Runners var det samma some rage infekterade manniskor. My bad.Uncle : Jag referade iforsig inte till att dem bits, man ska ju fan inte utmana odet nar det galler en situation som denna. Man far forsoka ha pa sig lite tjockare klader. Tankte mest pa manniskor som tranar mycket (som du och jag) kan springa ifran dem atleast. Om du sett Zombieland, sa vet du vad jag snackar om hehe :)
Hmmm, du har en intressant poäng Peppis- zombies kommer nog bli mindre aktiva när det inte finns så mycket byten. Jag har vart inne lite på samma tankemönster (att man ska ha förråd så man kan ligga lågt ett tag), men jag tror inte det hjälper så mycket för oss stadsbor. Det är helt enkelt för många zombies i städerna för att man ska kunna smita förbi när de lugnat ner sig. Tänkte inte på radio heller, men har du tillgång till en kortvågsradio normal? Tvivlar på att "the zombie survival station" kommer sända på kommersiella frekvenser (även om jag är säker på att zombierna skulle gilla NRJ. BC: vi kan spring ett tag. Grejen med att springa från zombies är att man lätt springer in i fler zombies. De jävlarna blir inte trötta heller. Funkar okej med shamblers eftersom man kan skaka av sig dem, men runners.. vette fan om jag skakar av mig en hög runners om jag inte känner terrängen väldigt bra.
Jo det ar sant, men det skadar inte att kunna springa om man nu maste. Sa tyvarr, ar det bara hej da till alla tjockisar som inte kommer kunna springa ifran dem...
Lirade Left 4 Dead idag, och nu måste jag skriva här igen. Att säkra ett rejält parkeringshus känns lockande. Då är proviant problemet. Däremot ett varuhus (som i någon zombiefilm) som man förstärker efter förmåga och har MASSA käk och dryck i. Grymt.
Problemet med varuhus är väl att dom ofta brukar ha jävligt många och stora glasväggar, samt många olika ingångar som inte alltid är särskilt safe på tex lager vilket gör att det blir jävligt mycket att barrikadera, det ultimata i ett sånt fall hade väl varit att själv jobba där eller vara med någon som gör det så att man snabbt och effektivt kan låsa ingångarna.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Word... För just varuhus fastnar jag på, så jävla mycket resurser. Helst ska man vara amerikan också (på gott och ont, bor ju fler där som kan bli zombies iofs), så tar man med sig vapen (alla har ju vapen där) och sticker till typ walmart. Där såldes ammunition förut åtminstone, tror inte de har slutat helt (trots Bowling for Columbine som försökte ändra det där). Poängen är att, när man tömt stället på eventuella zombies och barrikaderat sig, så har man ammunition och mat i evigheter.
...det är ju därför man istället satsar på lager. Lager har säkerheten iom att de inte vill bli rånade- läs inte många ingångar, kameror och svårt och bryta sig in så känner man ngn med nyckel till ett lager med mat, där man kan köra in bil är de ju helt grymt. mkt bättre än en varuhus som som sagt har massa fönster och är svåra o säkra.
Förvörigt läste ngn Strages krönika idag i DN på stan? http://www.pastan.nu/bloggen/skribent/strage ...jag är både vampyr och zombie-freak, och kvinna...så håller inte med. Men å andra sidan diggar jag kanske det "grabbiga" i zombie filmer iom att jag själv är rätt "grabbig".
Because death is not an energy drink. Simon Pegg på frågan varför zombies inte borde springa i zombiefilmer.
Varuhus är i praktiken väldigt svåra att säkra; de är gjorda för att vara lättillgängliga. Om du inte vet hur säkerhetssystemet funkar så är det nog omöjligt att låsa ner ett. Tänk också på att i de inledande stadiet så kommer de fortfarande vara personal där, som kanske inte uppskattar att du försöker göra om det till en personlig fästning. När smittan sprids så kan du räkna med att det finns en del zombies där redan, så det är riskabelt att låsa in sig där om du inte har en organiserad grupp som kan söka igenom stället och slå ut alla döingar. Ett par andra problem är att få varuhus har fönster; om strömmen bryts (rätt troligt) så kan det bli väldigt mörkt. Dessutom kommer mycket utav maten att förstöras rätt fort; tänk att ge sig på jakt efter något ätbart i en livsmedelsaffär där kött och mjölkdisken har stått och ruttnat i två veckor- bara lukten skulle bli dödlig. Fast om man raidar konserver och andra hållbara varor i tid så löser det sig nog. Tänk dock på att sjukdomar kan uppstå i en miljö av ruttnande kött, och att det lär dra till sig råttor och annat mysigt. Ett lager är betydligt bättre, men det kan ha nackdelen att utbudet inte är så stort. Visst, hittar du eldorados konservburkslager så lär du inte svälta, men du har inget att dricka, inga mediciner, inga bekvämligheter (sov på ett kallt lagergolv i några veckor så ska vi se hur du mår). Ett lager är dock ett bra mål om du plockat ihop andra förnödenheter först. Kan nog vara det bästa om du inte kan ta dig ur stan.
För att vara fullkomligt ärlig så har jag faktiskt ett "panic-room" hemma, jag vet att de låter konstigt men så är de. Så jag skulle nog förpassa mig till det.
Dags att kasta sig in. Jag sitter på ett fjäll djupt in i Telemark i Norge. Det är redan minusgrader ute i stort sett konstant och den här dalen är redan relativt isolerad från omvärlden. Det kan bli ett problem med mat efter ett tag när kustbyerne och infrastrukturen säckar ihop men nog inte så farligt. Det finns stora förråd av får, kor, alpackor (faktiskt) och vilt i området så i kombination med en, innan flyktingströmmarna kommer, ganska liten befolkning känner jag mig jävligt säker. Som försvar så litar jag helt till skolans Jakt og Fiske-lärare, karlen är typen som joggar upp på ett fjäll, skjuter två renar med samma skott och bär dom ned igen på ryggen före frukost. Kolbjörn kan fanimig försvara ett land ensam.
mera msz!
För att vara fullkomligt ärlig så har jag faktiskt ett "panic-room" hemma, jag vet att de låter konstigt men så är de. Så jag skulle nog förpassa mig till det. Berätta mer om det.
Ok, rent teoretiskt, borde inte alla zombies do ut efter ett tag? Jag menar, de biter/ater ju inte varandra. Sa om alla manniskor blir infekterade, sa finns det ju inget kvar att ata, eller hur?
den fulländade zombiefrågan. som behandlas lite olika i olika filmer/böcker etc.
BC99 P26 Dom kan ju knapra på lik. Det där med att barrikera sig i ett hus och ligga lågt ett tag hänvisar jag er till öppningsscenen i 28 Weeks Later. Sen har väl Zombies luktsinne också. Man kanske kan utveckla nån typ av sprej för att avvärja zombies, typ mosa ner dött kött och spraya. Typ som när man är ute o jagar och sprutar ner sig själv så man inte doftar.
i shaun of the dead går de bara på rörelse i zombieland går de på ljud även där finns många olika riktningar.