I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zombie Apokalypsen!

Övrigt - Blandat

Rappare

2009-10-30 20:56

Zombie Apokalypsen!

God kväll alla whoaiter.

Tänkte lägga upp ett scenario al a Zombie-outbreak och utifrån det berättar ni vad ni har för plan. Ni behöver givetvis inte följa mitt scenario utan gå efter ett eget :).

SCENARIOT; MORGON
Du vaknar upp som om det vore vilken dag som helst i veckan. Du knatar upp ur sängen, slår en sjua och går sedan ut för att hämta posten. När du är ute och hämtar posten märker du att grannen mumlar konstigt, du morsar god morgon och helt plötsligt får grannen spelet och springer mot dig med blodtörsten på max.

Du springer tillbaka in i huset/lägenheten och har ett riktigt "WTF-moment" i skallen. Grannen bankar på dörren och kletar ner hela din dörr med blod. Du knäpper på TV:n där ett nödfalls-meddelande från regeringen där dem säger till befolkningen att stanna inne och lås dörrar och fönster. På radion talas det om döda som sedan vaknar till liv med människor på menyn.
Du hajar direkt att det är zombies dem pratar om. Du klär på dig och fattar att man inte kommer nån vart att om man sitter hemma och väntar. Du samlar på dig knivar(inga handeldsvapen, detta är trots allt Sverige) och går ut ur huset....

Nu vill jag höra hur ni handlar utifrån när ni har gått ur er lägenhet/hus. Vad ni har för planer, vart ni tänkte åka. Let the zombie-hunt begin!

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-10-30 21:20
Beror lite på vad det är för zombies!
Om det är de som kutar som as, eller den sega varianten som släpar benen efter sig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-30 21:24
hade iofs stannat i huset sålänge som möjligt, sen hade väll motorsåg varigt ett trecligt sällskap om det är tillåtet? försökt kötta så många som möjligt och vara glad för en bra insats!
Rappare

2009-10-30 21:24
Jag har sett detta scenario med runners. Det ökar spänningen!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2009-10-30 21:26
Propper P20
Jag förstår vad du menar. Men Zombies är extremt starka och drivs av ett aggresivitet-höjande virus och kommer troligen kunna bryta sig in i ditt hus fortare än du kan ana

GLÖM INTE ATT ALLTID AVLÄGSNA HUVUDET!

2009-10-30 21:32
Är det runners så är man ju rökt hur det än går. :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-10-30 21:37
poorks P25
Visserligen, men så länge man har ett gediget fordon i form av van, mindre lastbil eller varför inte en SL-buss borde det inte vara någon större fara.

Det sägs även att man bör röra sig så långt norrut som möjligt pga Zombies inte klarar av kylan så värst bra.

2009-10-30 21:38
oooh.. har en zombievecka..har sådana ibland.
so you caught me at a good time.

nu får vi ta hänsyn till att mina zombies inte kan hantera vapen, springa snabbare än vad jag kan eller klättra på väggar.

jag bor mitt i centrala malmö. vid en zombieattack borde man satsa på att ta sig ut från staden först till där det är mindre folk. optimalt är att vara ngnstans med lite folk till att börja med, för att sedan ta sig in till staden om man behöver och optimalt ett tomt höghus av något slag...beroende på när attacken skedde troligen ett kontorshus, eller ett lager med få ingångar och säkerhetskameror.

men nu är ju inte läget så för mig. jag skulle en måndagmorgon bo mitt i stan. det bor några miljoner folk runt om mig, förhoppningvis har ngn bombat öresundsbron..
jag kan inget om bilar. jag har cykel... så står det inte en bil med nycklarna i låset är de svårt att ta sig bort från malmöregionen. jag äger inget vapen. jag vet inte vart jag skulle kunna få tag på ngt...jag har mina köksknivar.

jag har rätt nyligen flyttat ned hit till min nya lägenhet, som ligger på första våningen. dvs endast 2 meter cirka ovan mark. Då mina senaste 3 lägenheter låg rätt högt upp (4-5,högst upp utan hiss), med god kontroll vad de gäller trappor osv så har jag innan inte behövt tänka så hemskt mycket längre än 28 dagar senare - tänk dig pappan och flickan i höghuset- samla på dig grejer, samla vatten genom kondens på taket etc etc (jaja först se till att grannarna inte är zombies, sedan kan man slänga ned massa skit i trappuppgången)

men..nu bor jag ju på första våningen. med enorma fönster, på zombievänlig nivå så att säga. även om jag skulle fly högst upp i huset måste alla fönster säkras på bottenvåningen minst, och då innebär det att borra i betongväggar och försöka sätta för ngt för fönstrena. inte så bra.

om jag nu hade en zombie redan knackades på min dörr- icke säkerhetsdörr- är de bara ut genom fönstret som gäller med största köksknivarna jag har och ryggsäck med verktyg,ficklampa och batterier på ryggen (ja mina verktyg finns innanför min ytterdörr,så även en ryggsäck).
jag behöver hoppa ut genom mitt kokvråfönster, beroende på dag (på helger och kvällar finns det en stor grind som skyddar till en del åt det hållet), då det andra fönstret är rätt ut mot en väldigt central gata. jag har sedan funderat mkt på mitt nästa drag.

jag kan antingen ta mig till min granne- tandläkarhögskolan. det finns en restaurant i lokalen, en hel del medicin i form av smärtstillande etc. och de har god säkerhet, frågan är bara hur jag tar mig in. och. de utför djurtester där. är det verkligen bra ställe att vara på? och som sagt...hur tar jag mig in..är det vardag finns de ju stor risk att det redan tagit sig in zombies där dessutom.

dessutom bor jag cirka 100meter från MAS, malmös stora sjukhus. och har psykavdelningen närmast mitt hus. vill jag vara kvar i detta kvarteret?

framför mig finns en stor skola, även där matsal, dock tror jag att matsalen ligger separat från det största huset. tyvärr är det även där extremt stora fönster på rätt låg nivå. blä

som sagt..första draget är crucial. och jag skulle behöva vapen..men hur fan får man tag på det i sverige när man bor mitt i stan? och inte har kontakter, eller vill kontakta sådana vid zombieattack.

har någon några tips?

2009-10-30 21:40
klarar de inte kyla är jag ju screwed...bor längst ned i sverige. men känner folk i umeå, så tar jag mig upp dit och de inte blivit mos ännu så har man ju iaf ngn att åka till...
Rappare

2009-10-30 22:01
Skulle tipsa dig om att fly lägenheten och först och främst lära dig att köra bil. Om vi ponerar att det är runners så är du ju körd. Bilhantering är liksom A och O vid en zombie-apokalyps. Eftersom du är i en storstad så är oddsen på att hitta överlevande rätt stor men samtidigt att bli köttfärs åt en mob på zombies lika stor.

Jag skulle satsa på att börja springa. Så långt du kan. Alt kasta dig ner i vattnet, zombies kan inte simma. Vatten, alt båt är en av dem säkraste platserna. Eftersom du bor i en storstad så kommer du hitta vapen med tanke på att poliser, militär kommer ha säkrat olika utposter en bit ifrån stan för överlevande. Du kanske hittar nån död snut och har tur att hitta en sigsauer och två extra magasin. Sikta väl mot skallen.

Kan dela med mig av min plan. Mina päron har blivit zombies, men jag fixar inte döda dem så jag köttar av dem benen med vår motorsåg. Så dem inte kan springa efter. Hoppar sedan in i vår bil. Kör upp till min kusin som bor ett stenkast ifrån mig. Han och jag samlar ihop hans farsas powertools och även hans hagelbrakare, en nödpistol och kartor. Åker sedan ner till vår andra polare. Fixar ännu fler powertools, även ett armborst och två replikor av svärd som är sjukt vassa.

Vi kör upp till vår tredje och sista polare, vi alla fyra bor sjuukt nära varandra. Sedan beger vi oss till en båtklubb där 3 av oss fyra har båt. Vi kör till en bensinmack med båtarna, plundrar deras lilla kiosk på konserver, ficklampor, määääängder av bensin till båtarna och lite annat smått och gott. Kör ut till våran gemensamma båtklubbsholme och bosätter oss där. Letar efter andra, framförallt kvinnliga överlevande för att kunna starta en ny civilisation. Vi åker då alltså till fastlandet och gör lite supplyraids. Vi har tyvärr bara sex skott till hagelbrakarn.

2009-10-30 22:06
jag kan köra bil. dock äger jag ingen bil. svårigheten är som sagt att finna en bil med nycklar i på ett säkert sätt.
bor rätt långt från vattnet här, och här finns inga öar, så vart ska man ta sig. men kan hantera båt, dock samma där...nyckel?

motorsåg har jag ingen. föräldrarna bor 65 mil bort.

oki. poliser..och sno vapen..första dagen av en attack? mi don't think so. men kanske ngn död än som sagt..

Rappare

2009-10-30 22:08
Peppis F26
Ha målet siktat på Norrland, undvik storstäder och tanka ofta. Tänk inte att du klarar dig på det när mätarn står på låg. Leta upp en mack direkt.

2009-10-30 22:12
som sagt. en bil först. och hur tar man sig ut från malmö/skåne, kommer vara bilar överallt. håhum.
Rappare

2009-10-30 22:18
Bil hittar man med största sannolikhet. Bege dig till en villastad. Slå upp redan nu hur du tjuvkopplar så du är förberedd

2009-10-30 22:21
ye som sagt. sådana special skills som att kunna tjuvkoppla bilar oavsett märke och bryta sig in i hus oavsett lås. de är fusk.
Rappare

2009-10-30 22:23
Ja va fan, då blir du väl köttfärs då. Cykel funkar ju. Bara att trampa på rejäält

2009-10-30 22:24
Först skulle jag få på mig slitstarka kläder, kompass och första hjälpenkitet. Slänga ner en vattenflaska och några energibars i ryggsäcken :D (Jag har rätt bra frilufts-kit) Greppa kockkniven och stekpannan.
Sen skulle jag ta mig ut genom fönstret och försöka ta mig oupptäckt (det är bara motorväg utanför mitt fönster typ) runt husen ner till villaområdet som är lite mindre folktätt, vilket gör att jag borde kunna ta ut en mindre skara zombies om det behövs

Sno en bil, sedan ta mig ner till hamnen och försöka fixa en båt och bränna norrut. Sedan försöka samla ihop båtfärdandes folk ute på havet och sätta ihop en liten koloni på nån skärgårdsö. Sedan fixa en stor brasa/signaleld så att militären hittar oss
och vänta..

Och om det skulle behövas medans vi väntar SUPPLYRAIDS!!!

Scenariot har alltid fascinerat mig lite. Är stort zombiefan haha :DD
Rappare

2009-10-30 22:30
poorks P25
Får tacka för bidraget hahaha :)

Jag är jävligt skeptisk till supplyraids. Man måste göra det fort, tyst. Röra sig som riktiga ninjor, det är alltid nån som bara ska fixa den där chockladkakan eller den där konservburken med champinjoner och slutar sedan upp som en burk konserverat kött.

Det gäller att man väljer sina kompanjoner noggrant.

2009-10-30 22:47
Ja men grejen med supplyraids är att man måste alltid ha en utgång nära, därför tänkte jag satsa mest på typ kioskar och tankstationen som ligger antingen på kajplats eller max 40 meter från vattnet :D haha då kan man bara plurra om ett gäng dönickar ploppar upp!

Rappare

2009-10-30 22:57
poorks P25

True dat.
Sen är jag jävligt skeptisk till runners. Dem brukar ju oftast hinna ikapp folk. Det gäller ju ha en kondis utav guds nåde om man inte får tag på en bil.

2009-10-30 23:18
enkelt. jag skulle åkt till vadstena slott och hissat upp vindbryggan, sen kan zombiejävlarna stå o trampa vatten bäst fan dom vill.
 Awaiting Beheadment and Mutilation
Rappare

2009-10-30 23:30
ImagoMortis
Hur är det fortifierat? Är det vallgrav runt skiten?

2009-10-30 23:49
Intressant grej. Som tur är så bor jag fortfarande hemma, vilket innebär bilnycklar (har inget körkort, men kan köra), bil, moped om bilarna knasar på något vis (två bilar, guld), vapen (far som jagar), mat (oftast) och sist men inte minst så bor jag på landet.

Hela min situation lämpar sig rätt bra för det hela, väldigt mycket beroende på vilka som blivit smittade. Om det är grannen åt ena hållet så spelar det ingen roll (om dom inte springer in på min tomt det första dom gör), däremot har grannarna åt andra hållet lämplig åtkomst till våra bilar. Därför gäller det att ingen zombie kommer och sliter mig i stycken när jag ska dra vidare med bil.

Mest troligt skulle jag nog klara mig en bit i alla fall. Beroende på mängden bensin för tillfället och om jag kommer in i en bil eller ej så blir det såklart olika långt. Om jag kommer iväg och har en någorlunda full tank så finns det en eka runt 5 mil ifrån där vi bor som ligger i Östersjön. Med andra ord är öppet hav inte omöjligt. Finns även ett par kanoter på våran baksida, som (om tid finnes) är möjliga att ta med på biltaket.

Om jag inte lyckas ta mig till ekan så är det bara att dra norrut. Har släkt i Sveriges norra halva, så det hade fungerat. Och om grannarna som inte bor precis vid våran infart, där bilarna står, hade klarat sig så har de en fin båt och fler vapen.
Poet

2009-10-31 00:19
Hade tagit pa mig de mest bekvama/flexibla kladerna jag har. Helst med massa fickor. Runners/sneakers och sen hade jag forsokt att hitta bilnycklar nagonstans sa jag kan aka till narmsta polisstation. Sa fort jag lyckats skaffa lite skjutvapen, sa blir det till att hitta andra overlevande. Sa fort jag hittar andra overlevande, sa blir det till att hitta ett mer sakert stalle att stanna pa.

Jag kommer nog oroa mig mer for andra idiotiska (icke-smittade) som ska borja tjafsa och argumentera, an zombierna.

Aa just det, jag kommer vilja halla mig borta fran allt vad karnkraftverk heter, de kommer raka ut for en hardsmalta inom nagra dagar.
At the gates of Eternity...
Rappare

2009-10-31 00:42
BC99 P26
Jäklar du hade en intressant poäng ang det där med Kärnkraftverken! Så vi är fucked i vilket fall som helst med andra ord?

Anenkefali
Låter som om du har allt förberett för dig :)

Frågan jag har ställt mig är om ett köpcenter vore en bra idé som man har sett i filmer. Nån som kan komma på nackdelar?

2009-10-31 01:56
Jag hade kört ut till P7 i Revingehed, typ några mil bort, i hopp om att ingen där redan är infekterad och samlat på mig vapen.

därefter hade jag fixat mig en plats i en stridsvagn och åkt iväg..nånstans.
don't watch me, watch yourself

2009-10-31 04:22
Jag hade checkat nätet efter närmaste militärbas , sedan gasat över dit och plocka på mig vapen sedan när detta var kirrat så hade jag tagit mig till en ica affär och plockat på mig så mycket ravioli jag bara kan, sedan en elektronik affär, plockat på mig så mycket kommunikation jag kan, måste kunna kolla nätet eller ringa runt.

sedan hade jag tagit mig ut till kusten och tagit en båt ut på en ö,
en ö som var liten men hade ett hus på sig. sedan hade jag hängt där tills stormen var över, och hade skjutit alla som försökt att ta sig iland där. Alltid någon fucker som är biten men döljer det.

”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”

2009-10-31 09:33
jag tror du har blivit indoktrinerad av media angående zombies.

2009-10-31 10:10
Kutar upp till päronens villa å tömmer fArsgubbens vapenskåp, efter det kan jag starta ett mindre krig om det ska behövas. Sedan drar jag nog till skogs med full friluftsmundering å ett varmt tält, zombiejävlarna kan ju försöka hitta mig där ute ,
mama said knock you out

2009-10-31 10:38
Vem är det som bestämmer reglerna om att "Zombies kan inte simma" osv?

Dra åt helvete!

2009-10-31 11:26
alltså...hur fan tänker ni ta er in i miltärens lager??
speciellt i början av en sådan epedemi då man hoppas att de soldater som ligger inne är aktiva- dvs miltärbaserna inte är tömda på folk utan skyddas iom att militären behöver sina lager.
men sure revingehed är väl optimalt om man lyckas övertala dem om att man faktiskt legat inne som lotta där haha..som om de nu spelar ngn roll, men kanske lite. jag har ju iaf ett vagt minne om hur man använder en k-pist.

vem som bestämmer att zombies inte kan simma- ja de är väl trådskaparen antar jag.
i "min värld" kan de inte simma, men dock springa och klättra relativt bra, om än inte på hala husväggar..
de är väl ngt hopkok av drömmar och film man baserar de hela på antar jag.

har spanat på min granne tandläkarhögskolan nu här i morse och kan zombies klättra kan de ta sin in på första våningen på min sida bara genom att krossa en ruta- vilket jag tänkte kunde vara ett sätt för mig att ta mig in..så kan de inte klättra är de rätt lugnt att ta sig dit..troooor jag :-) 10 meter dit och sedan klättra upp för en mur med hjälp av en grind- krossa ruta. inne.

men det är en enorm byggnad....man måste vara flera för att säkra hela byggnaden..

2009-10-31 12:20
Varför ska alla ha tag i skjutvapen? Om du inte är en JÄVLIGT bra skytt redan så kommer du inte träffa en anstormande zombie i huvudet. Det är det klassiska tuffing-misstaget: stå och skjut på zombierna medan de är på väg emot dig. Okej, tömmer du ett helt magasin i kroppen på en zombie kanske du slår ut ryggraden, men oddsen är inget vidare. De har inga fungerande organ och inget blodomlopp, så du gör nästan ingen skada med pistoler.

Möjligtvis kan hagelgevär fungera, och det bästa sättet att få tag på ett sånt är väl en vapenbutik som säljer vapen för jakt, eller en jägares vapenskåp.

Sprängämnen funkar, men du spränger 10 zombies och 100 nya lockas dit av smällen...

Det här är vad du vill ha i händelse av en zombie apocalypse:

Vapen: brandyxa eller motorsåg. Båda kan med relativ lätthet förstöra eller oskadliggöra en zombie. Yxan är svårare att hantera, men motorsågen kräver bensin. Ditt val. Hagelgevär funkar om du kan få tag på, och hantera, ett sådant.

Rustning: ett rejält läderställ för motorcykelbruk. Står emot bett så du slipper torska på första tuggan, och skyddar bra om du måste ta dig fram i hård terräng. Komplettera med en hjälm av något slag (helst en som lämnar öronen fria så du hör inkommande zombies) och bekväma, lätta kängor som låter dig springa en stund.

Utrustning: vattenreningstabletter. Räkna inte med att vattenrening och distribution kommer funka så länge. Nödproviant för några dagar. Att fly från zombies tar på krafterna, och utan mat orkar du inte kämpa mer än någon dag. Filtar och kuddar. Tält, om du inte har ett fordon (se nedan) du kan övernatta i. Utan sömn är du också körd. Första hjälpen låda- kan du få tag på antibiotika så är det guld värt- tänk på att stressen och den begränsade maten kommer göra dig känslig för infektioner; vill du torska på lunginflamation efter att ha undkommit apokalypsen?

Konservöppnare. Konserver håller sig i flera år, och kommer bli din huvudsakliga föda den närmaste framtiden.

Fordon: måste kunna ta sig fram i hård terräng, och ta sig förbi eventuella övergivna fordon som blockerar vägen. Motorcykel eller jeep. Jeepen låter dig lasta mer förråd (inklusive buteljerat vatten, vilket är för tungt för att bära i nödvändiga mängder annars) och ger dig en relativt säker plats att sova, men motorcykeln har lättare att ta sig fram, och drar inte mycket bensin. Undvik bränsleslukande saker- du kan inte vara säker på att bensinmackar är säkra.

Dra ut från bebodda trakter så snart som möjligt. 12-48 timmar efter ett utbrott av zombie virus är den farligaste tiden, då zombierna är som aktivast och panik råder. När allt har lugnat ner sig kan du försöka raida mindre samhällen på mat, men du måste ligga lågt några dagar.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-10-31 13:13
Knivar känns verkligen som värdelösa vapen mot zombies om jag ska vara ärlig. Då satsar jag hellre mina kort på en bra spade. Nog för att man inte vill komma i närkontakt med en zombie öht, men det är väl svårt att undvika antar jag.

2009-10-31 14:20
Ska man tro media förvandlar ju fps-spel ungdomar till mästerskyttar så det är ju hur lätt som helst att klara sig med en pickadoll, har man dessutom spelat tekken 4 eller sett the matrix behöver man inte ens nåt vapen utan kan karatekicka huvet av 10 åt gången.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-10-31 17:12
Jag hade kanske letat upp någon överlevande. Att resa ensam kan ju vara både bra och dåligt. Man sinkar inte varann men samtidigt är det ju bra med sällskap i olika situationer. Att hålla moralen uppe är a & o i överlevnad. och det gör man ju enklast genom att skämta med någon eller bara ha "kul".

Bor precis över ett snabbköp så jag hade samplat på mig en del konserver och torr-produkter. Nåt som håller länge.

Skjutvapen är väl inte det bästa då vi svenskar inte har någon direkt vapenvana, men skulle jag stöta ihop med en pistol så hade jag ju självklart tatt den.

Knivar tror jag inte är så bra. Behövs nåt med mera räckvidd. Ett slagträ eller järnrör. Nåt som kan slå av nacken eller spräcka skallen och krossa hjärnan.

Har ingen aning om hur eller vart jag skall ta vägen. Jag kan inte köra bil men hade nog tatt en bil om jag fick chansen. Kanske samåka eller hoppas på att min överlevnadspartner kan köra/har en bil. En del skriver att zombies inte tål kyla. Någon som sett filmen Död Snö? Den norska skräck-zombie-komedi-filmen? Där tål dom kyla i alla fall. Men går vi efter TS' regler så hade jag nog tagit mig norrut ändå. Det är väl inte direkt att zombisarna som inte tål kyla. Är väl viruset i sig. Att det inte frodas och smittas i kyligare klimat. För en redan smittat borde väl kunna vandra uppåt den med?

I vilket fall som helst.. jag hade försökt få tag på nån liten mysig "bunker"/jaktstuga och vänta ut viruset några dagar. Kanske blir bättre, kanske blir sämre. Det är ju ingen som vet.
Poet

2009-10-31 17:28
Sincedayone: Beror pa hur langt bort vi kan lyckas komma. Hur manga karnkraftreaktorer har vi i Sverige? Typ 10 eller hur?

Jag tror det handlar om 10-12 dagar innan karnkraftverkens vatten (som ar till for att kyla ner branslestavarna) kommer dunsta bort, eftersom det inte finns manniskor som kan fylla pa det igen. Med allt det tryck av angan som skapats, sa kommer det leda till en hardsmalta.

Och med Tjernobyl i facit, sa vet vi att detta leder till radioaktiva moln, som orsakar radioaktivt regn. Vilket kommer doda allt liv i narheten.

So we got's to move fast!
At the gates of Eternity...

2009-10-31 17:36
två replikor av svärd som är sjukt vassa.

det vill säga typ svärd???
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar".
Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem

2009-10-31 17:36
Jag hade samlat massa folk i mitt hyreshus och barrikerat portarna, fixat en fin bil (stort och tungt gärna terränggående) och samlat proviant.

(inga handeldsvapen, detta är trots allt Sverige) och går ut ur huset....

Jag bor i dalarna.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-10-31 17:41
En intressant dokumentär är "Life After People" som tar upp lite såna där frågor med el osv. Finns nåt ställe i usa som kan driva sig själv utan människors hjälp i ca 4-5 år.

2009-10-31 18:47
anna_m_maria

Hoover Dam ja.. den försörjer sig själv med ström och skulle klara en massa år om människan försvann. Och "Life after people" är skitbra.. Tar upp en del om tjernobyl och hur naturen har tagit tillbaka staden där osv osv. tips!
Rappare

2009-10-31 20:41
Kul att många har kommit med bidrag till tråden och många verkar ju ha samma typ av plan. Det här med simmande Zombies, jag utgår ifrån att dem inte kan simma från filmen "Land Of The Dead" Visserligen går dem på botten. :D

Fan vad vissa har tur med att deras päron är jägare :D En annan bor ju mitt i betongen, man kanske borde dra in till Söder och raida vapenaffären där. Hahahaha.

Mer bidrag! Vad rekommenderar ni för typ av konserver? Mattips gärna!

2009-10-31 21:54
Ravioli och barnmat äger.. barnmat innehåller mycket näring osv.
Sen allt som står sig en längre tid. Torrmat som pasta och ris.

Juste, hämta vapen från släkten också. Är dom också zombies eller hur äär det sagt?

2009-10-31 22:39
Om vi kollar scenariot i första tråden så verkar det som vi är i första steget av en zombie apokalyps, med kanske 5-10% av befolkningen infekterade. Infrastruktur fungerar fortfarande.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-11-01 00:49
Vapen: brandyxa eller motorsåg. Båda kan med relativ lätthet förstöra eller oskadliggöra en zombie.

närstridsvapen är ju kanske effektiva 1on1, men inte om man har 10 blodtörstiga zombies efter sig..då väljer jag skjutvapen 10 ggr av 10.

även om det inte råkar vara pumphagel.
don't watch me, watch yourself

2009-11-01 01:52
hade tagit bilen, kört till en avlägsen mack med lite folk och plockat på mig all burkmat jag kunde hitta.
Sen skulle jag kört vidare till en plats med lite folk, kanske fjällen.

Hade jag bott i sthlm så hade saken varit helt annat, beväpnat mig så gott det gick, fixat burkmat, tagit blodprov av alla zombies man tvingas döda (för att kunna göra ett vaccin)
hållit mig undan från polis station, dom ställena lär ju vara proppfull.. =)

2009-11-01 09:57
efter att ha sett day of the dead remaken igårkväll säger jag hålla sig ifrån sjukhus :-) och bor som sagt ett kvarter bort från mas..så jag är nog rätt screwed.

2009-11-01 10:06
Jag låser dörren, brygger en kopp te och väntar ut det hela.
Moderator

2009-11-01 11:18
Hur pass extrastyrka får de? För jag känner mig rätt säker på att militären (förmodligen med assistans av EUländer och våra kära grannar) skulle kunna ta hand om ett sånt här hot rätt snabbt.
Just nu bor jag på fjärde våningen i ett hus med bara en ingång. Så jag skulle jamma hissen och sen barrikadera trappan med en massa skit så ingen tog sig upp där. Skulle de mot förmodan ändå lyckas med det så står nog dörren pall för en del stryk. Så jag skulle bara vänta på att militären gjorde det jag har betalat skattepengar för i alla dessa år.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-11-01 11:24
närstridsvapen är ju kanske effektiva 1on1, men inte om man har 10 blodtörstiga zombies efter sig..då väljer jag skjutvapen 10 ggr av 10.

även om det inte råkar vara pumphagel.

Har du tio zombies på väg mot dig bör du springa. Skjutvapen gör i princip ingen skada på en zombie. De har inga fungerande organ du kan förstöra (utom hjärnan) och inget fungerande blodomlopp.

2009-11-01 12:37
Jag gör som Kaptenkrok. Sitter i min lgh och facineras över scenariot som utspelas utanför mitt fönster. Till den stund då Nato kärn-bombar hela sthlm. Om inte sitter jag hemma och ser om det lugnar ner sig, lever på det som finns. Och när allt är slut och jag måste vidare för att överleva, väger jag alternativet att dö av svält hemma mot att göra ett försök ute i vida världen och riskera att bli uppäten, inser hur tajta oddsen är, klättrar upp till högsta våningen (fyra-vånhus) och dyker ner till marken med förhoppningsvis en säker och smärtfri död till mötes.

Tyvärr ser realiteten inte ut så för mig då jag har en halvårs-bebis att ta med i beräkningarna. Då måste jag göra allt för att se till att han klarar sig. Nej, fyfan vilken mardröm det skulle vara. Ni som är föräldrar vet säkert, ni andra kan nog förstå.

Vi är körda.
Master of Irony

2009-11-01 15:49
Om eran familj, släkt och vänner skulle smittas.. skulle ni då skjuta dem eller låta dom förvandlas och SEN skjuta?

Min fråga är alltså:
Innan eller efter?