Kan man stamma en frisor for att ha fuckat upp ens har?
Nu ar saken den att mellan mina modell-gig sa har jag letat ett vanligt 9-5 jobb. Men att ha ett stort javla afro som jag har, ger tydligen ett luffigt intryck. Sa jag tankte jag skulle klippa halften av det (det var 15 cm langt). Sa jag drar till den lokala frisoren, fragar forst om han ar bekant med att klippa min typ av har, eftersom det var en typisk "vit" harsalong. Han sa nagot i stil med att han inte kunde kalla sig for frisor om han inte kunde klippa afro, och skrattade. Sa jag satte mig och han borjade klippa. Redan fran forsta stund kande jag att han klippte for mycket. Sa jag sa till han att endast klippa halften, inte mer. Han bekraftade att han uppfattat vad jag sa. 10 min senare sa har "halften" blivit till ca 3 cm. Och forovrigt en javligt ful frisyr. Jag blir extremt upprord och uttrycker tydligt att jag inte ar nojd och sa att jag ville ha det till halften sa kort. Han forsokte skoja till det och sa att det var bara for att jag inte ar van med att se det sa kort och att det hela bara var en "optical illusion". Jag papekade da faktumet att min lugg kunde na anda till min haka forrut och nu kan jag knappt dra haret till mina ogonbryn. Jag betalar han, men angrar mig en sekund senare och sager att jag vill ha pengarna tillbaks. Han betalar motvilligt och sager att jag aldrig ska komma tillbaks. Och jag vet att jag kommer forlora massa gig pga det har. Vi snackar minst $ 10 000 dem narmaste manaderna, i form av gig som jag inte kommer kunna fa, bara for den fucking luffaren inte lyssnade pa mig fran forsta borjan. Jag vet att det later oerhort ytligt. Men tank dig att du har en vit bil och vill lackera den svart. Du far tillbaks bilen fran verkstaden och ser att den ar rod. Skillnaden ar att mitt har kommer det ta minst 6 manader innan det vuxit ut igen, medans en bil kan man lackera om utan storre bekymmer. No Love this time :(
At the gates of Eternity...
Kanner anda att mitt fall ar annorlunda. Hade det inte varit for faktum att jag kommer torska massa gig pa det, sa hade jag nojt med faktum att jag fick pengarna tillbaks.
Hmm. Spontant känns det ju som att en modell inte borde gå till random frisör för att klippa sitt afro. Lite som om Schumacher skulle ta sin formel1 till Mekonomen. Att gå till frisören är gambling helt enkelt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
ye skulle nog säga samma sak tyvärr, om allt sitter i ditt hår (vilket känns weird) så skulle du kanske funderat över vem du vände dig till från början. modeller brukar väl passa i rakat som långt hår? raka av dig skiten. eller klipp iaf om de hos en prof. afro frisör. donno BC donno...stämma kommer du iaf ingen vart med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Några kilometer söderut för din del så hade du nog haft en chans... Nu "löste" ni det ju genom att du slapp betala. Det är ett ganska svårt fall för oss oinsatta lekman. Särskilt som du sitter i ett annat land med andra lagar. Kan du inte höra med nån jurist, (bör ju gå att konsultera lite snabbt utan kostnad, antingen via privat byrå eller någon myndighet), om du kan få ersättning för utebliven inkomst. Om det nu visar sig att du inte får några jobb och kan bevisa att det beror på frisyren (vilket vore enkelt, bara fråga varför du inte fick ett jobb om du går miste om det, om det hänger på håret)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Vänta nu här, du bor i Kanada men känner att whoa är rätt ställe att be om råd angående konsumenträttslagstiftning på? Jag säger att antingen googlar du, eller så snackar du med någon kanadensisk vän som vet hur rättssystemet ser ut. Jag kan säga att i Sverige hade du antagligen inte kunnat kräva något skadestånd.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Fan i usa stämmer dom ju varandra hit och dit. Kör på. Jag vill dessutom se bildbevis. Före och efter bild alltså.
Haha om allt sitter i ditt hår o du kan ha förlorat 10000 dollar i intäkter så är du en SUCKER som inte går itll en ordentlig dyr jävla frisör osm garanterat kan klippa dit hår som du önskar...jag menar lide riskera sitt leverne
tittade på din pres. bild...sjukt o se sig själv lide stor på gatorna. hade känt mig som fucking KING KAAAUNG BAUSSHAUGG om det var jag
Promotor
2009-08-05 11:34
.jpg or i didnt happen. måste se din frisyr !
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
om du tjänar en massa pengar på dina gig, varför inte gå till en proffsig frisör som du vet att du kan lita på?
Saken ar den att jag har en arbetsintervju idag. Och mandags var en rod dag har i Kanada. Och jag hade sa mycket att gora igar att jag inte blev ledig forran kl 18:00. Sa nar jag drar till min vanliga black hair salon, sa ser jag att dem har stangt. Sa ja, det var lite av ett stressat beslut.
Men let's keep it real, det var inte sa att jag bad honom att gora en advancerad frisyr och farga om det osv, det var bara att trimma ner det lite. Samma frisyr bara kortare langd.
Doesn't matter, jag kommer stamma honom. Jag var bara extremt upprord igar. En vardefull laxa har jag lart mig i alla fall.
JP : Jag tankte om man kan stamma nagon i Sverige for det, sa kan man latt gora det i Kanada ocksa, da Kanada ar som USA nar det galler katheten pa att stamma varandra. Men som sagt, jag har lugnat ner mig nu och accepterat min nya fula gele-frisyr.
MRSalesman : Det ar en ploj bild hehe. Men den har reklamen ar pa riktigt.
Jag menade att jag inte kommer stamma honom. Jag haller fast vid min asikt att han ar en luffare till "frisor". Kandes som om han klippte mig hur han ville att det skulle se ut, som om han gjorde "dagens ungdom en tjanst". Ach, I'm not gonna get started again...
Frisörer är av ondo, lita inte på NÅGON. En liten comfort-story bara för dig: Jag fick erbjudande om att fixa mitt hår inför en modevisning, och jag hade inga problem med det. Jag skulle dock fixa platinablont hår bara några veckor efter, så jag försäkrade mig om att frisören inte skulle göra mitt ljusbruna hår med blond lugg mörkare på något sätt. De lovade och svor på att inte göra håret mörkare, men ändå står jag där i slutändan med närmast svart hår och grå lugg (dessutom klippt åt helvete i något som de kallade en "grafisk" frisyr). Borde vara möjligt att skriva avtal på att man får grym ersättning om dom sabbar ens hår. Det är fan inte kul.
My heart lives in my vagina.
hehe sjuk grej du är ju fan inte ens snygg fan vad orättvist det kunde ha vart jag!!!! skojja bara...fett.!! konstigt att dom inte hade med en svart dude/dudette kändes som att dom ville hålla det lide interracial
MRSalesman : Det ar just darfor jag ar sa eftertraktad. Pga min etniska blanding sa ser jag inte riktigt svart ut, men inte heller vit. Jag ar i den dar grazonen, lite ljusare hy men inte sa "grova" svarta drag. Rasistisk som fan, I know.
heeeyy...hade jag vart du hade jag också cashat in på det! man har inte utseendet hela livet trots allt
Producent
2009-08-05 18:23
Nej att stämma nån för nått sånt litet skit är slöseri på arbetskraft, energi och pengar. Däremot borde du slå frisören på käften en gång och vipps så känns det bättre. Billigt, energisnålt och arbetsskapande.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Zoo Man : Och jag blir deporterad tillbaks till Sverige...
Haha BC, är du modell?! ^^ Får du ligga med mkt snygga modelltjejer på penthousefester? Dricka bubbel varje fredag? Vad är det största du gjort som modell? //Paz
GAIA : Hittills har det val bara varit SonyEricsson reklamen, om vi raknar "storhetsmassigt" med foretag osv. Men annars har det varit lite photoshoots och runways. Gjorde en grej for Footlocker har i Canada ocksa, fick betalt och allt, men de valde till i sista stund bort mangfald och korde pa enbart ett gang vita tjejer hehe. Haha nej jag har flickvan. Plus att modellyrket ar jag inget jag egentligen tycker om. Det ar easy cash. Jag ar modell av ren slump, jag rakar ha det ratta utseendet och jag far betalt for det. Sjukt larvigt och ytligt yrke som jag inte hade gjort om det inte vore for att jag behovde pengarna. Men jo, det ar manga brudar i gamet hehe, sager du dessutom att du ar fran Sverige sa ar alla pa din kuk. Men som sagt, har flickvan. Plus modelltjejer har oftast inte mycket innanfor pannbenet, sorgligt men sant...
men var är efterbilden freak!
Inte för att vara taskig, eller jo mest för att vara taskig, du är ju inte ens lite snygg, säger jag som kille iofs, men ändå. Det måste varit en stor fet jävla slump att du blev modell :\. Tell us the story.
Producent
2009-08-06 16:04
BC99 P26 Hon tjejen med afrofrisyren i reklamfilmen, kommer hon från Sverige?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
LVR : Vi har alla olika smak :) Stor fet javla slump vet jag inte. Folk har sagt att jag borde prova modell yrket fler ar tillbaks, men det tilltalade mig inte. Sen nar jag val blev erbjuden pengar, hell yeah.Deliah : Yes det gor hon.
LVR : And keep it mind att jag har langden och spinkigheten ocksa. Har du ratt langd inom modelvarlden, fin hy och inte sa snea tander, kan du atminstone bli run-way modell.Verbose : Snacka om sjalvdisciplin man maste ha for att inte glomma en dag eller tva hehe. Overball video!
BC99 P26 Typ från Lund va? Tyckte jag kände igen henne, haha. Minns att jag festat med henne någon gång.
Vet ej fan, hon var dar dagen innan jag spelade in. Kommer ihag hur dem sa att jag inte fick kamma ut mina lockar eftersom en "afrobrud" hade varit dar dagen innan och hon hade kamma ut sitt 'fro. Sa en med lockar och en annan med utkammat hehe
BC99 Jag vet, jag är också modell. Och by the way, ditt "fro" ser mer ut som ett ovårdat lockigt hår. There I said it! Trodde verkligen du skulle ha ett riktigt tjockt svart afro. And again, tell us the story, hur gick det till när du fick in foten som modell. Vilken modellagentur "tillhör" du?
LVR : Vad ar detta? Kanner du motstand for att jag ocksa rakar vara modell? Do your thing let me do my thing and it's all love :P
Nej har aldrig sagt att jag har ett tjockt svart afro. Jag har morkbrunt mellanting mellan afro och valdigt lockigt har.
En van till mig i Malmo gick textil design skola. Klassens slutprov (Maj 2008) var att dem skulle halla en runway med modeller och elevernas klader skulle visas upp pa oss. Min kompis bad mig att stalla upp som modell for hennes klader och sjalvklart gor man sina vanner en tjanst. Efter showen sa kom det en representat for Goran Media Productions och sa att han garna vill att jag skulle komma forbi hans kontor, da deras bolag ska borja promota modeller till diverse projekt. Jag kontaktade dem, men det hande inte sa mycket (de tog all varldens tid pa sig ocksa), sa fick jag erbjudandet om SonyEricsson reklamen av
KingEdward.se . Vilket innebar nagra timmars arbete men valdigt bra betalt. Sjalvklart tackade jag ja till det. Det var i slutet av November 2008.
Sen flyttade jag till Toronto i Februari 2009. Mailade runt lite bilder till diverse agenturer, da jag vet att vissa gigs betalar bra sa tankte jag varfor inte?
Elite Model horde av sig, men da dem framst gor runways med designer clothes, sa hade dem tyvarr inget att erbjuda mig da jag ar for lang (min byxsomns langd ar 36 inches), designer wear brukar vara 34 som max for man. Men kvinnan pa Elite var skitsnall och skickade mig till
Icon Models da dem agnar sig mer at reklam och kunde ha mer gigs for mig. Jag skrev pa for Icon Models, och genast fixade dem ett gig till mig (Foot Locker giget), men sen vart det tyst i nagra manader och min agent ringde mig och sa att jag behovde uppdatera min portofolio. Vilket lat rimligt da jag faktiskt inte hade sa mycket bilder. Fixade lite TF bilder, skickade de till honom i borjan av Maj. Sen vart det tyst. Slutligen skrev
Orange Models till mig i Juli (dem hade jag skickat bilder till i Februari, men dem horde inte av sig forran nu) att dem ville traffa mig. Stack dit, skrev pa i samma mote. Och dem sa att de garna ville skicka mig till Asien i ca 3 manader och gora runways dar. Detta ska borja i September. 6 dagar i veckan, i Seoul, Tokyo, Honk Kong och Singapore. Det ar detta gig som skulle ge mig $ 10 000. Men vi far se nu om asiaterna fortfarande vill ha mig eftersom mitt har ar borta.
Sa jag "tillhor" som du sa kaxigt ville saga, Orange Models.
BC tror faktiskt jag såg dig nån gång i Skövde... Nu när ändå hela tråden handlar om ditt utseende, iaf nån jvligt lång som likna dig
BC
Hehe, asså det är inga hard feelings, som min sexdebut. ;)
tog
Men att ha ett stort javla afro som jag har, som att du hade ett härligt svart fro, men icke.
Hoppas det går bra för dig in asia!
Hiccory : Yes, mitt ex bodde dar :) Sa jag har varit i Skovde ett par ganger. Fin men tyvarr extremt trakig stad hehe. Var dar Varen, sommaren och hosten 2008 ett par ganger.LVR : Jag kor pa att det ar ett mellanting, da det blir sma afrolockar om jag later bli att kamma ut det pa en vecka. Det i videon ar nagra dagars "automat-krull". Hur gar modellandet for dig? Ar du Sverige?
Stan är varken speciellt fin eller rolig, däremot vare soft att vara student där
BC99 Jodå det går bra the money is good heh, är bosatt i miami större delen av året och är nu i Sverige på "semester". :D
Hiccory : Jag tyckte den var fin, men a andra sidan ar alla svenska smastader, fina pa sitt satt.LVR : Nice! :)
BC99 P26 Ah ok den har väl sin charm, blev ju ett speciellt ställe för mig men fin stad... Nja
tror fortfarande de ä en skryttråd. du kan ju inte ens ta några efterbilder. vilket ger mig slutsatsen att du aldrig klippte dig och bara ville uppmärksamma att du är modell.
Jag tror utan att tveka att utanatttveka är lite kär, och vill ha en bild.
UtanAttTveka : For frillan blev ful! :( Men ok, ge mig nagra minuter...
Hittar ingen kamera, men jag lovar att aterkomma senare :)
lite on-topic så har vi snäva skadeståndsregler när det kommer till ren förmögenhetsskada i sverige. Du kan enbart kräva skadestånd vid brott för denna typ av förlust/skada. men som sagt, svenska regler är det ända jag kan någonting om. ;) Lycka till med håret och gigen iaf!
aaahhh bullshit! alla har en kamera... kamaan