I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

13åring ihop med 21åring

Övrigt - Blandat

2009-07-27 17:56

13åring ihop med 21åring

det är så att jag igår fick reda på att min lillebror som är 13 år är tillsammans med en tjej som är 21 år ,dvs lika gammal som mig. jag har gått på samma skola som den tjejen,men har typ aldrig pratat med henne. vad ska jag göra? ska jag prata med henne och be henne låta honom vara? eller ska jag prata med honom (fast jag tvekar på att han kommer lyssna på mig). eller ska jag låta dom hålla på? känns fucked up... tacksam för råd

texter i lyricism
Moderator

2009-07-27 17:57
Hahaha, tänkte att det var tvärtom. Att den äldre var killen, nu vetifaen asså. Känns bara sjukt, men aaah.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-27 18:00
snubben är ju mäktig, tänk dig själv in i hans situation, när du var 13 bast?

ge din bror en highfive ifrån mig.
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
Toastare

2009-07-27 18:00
Hon får ju enligt lag inte ha sex med honom och det känns ju som allt inte riktigt står rätt till när en 21-åring väljer en 13-åring. Tycker du ska prata med din bror och dina föräldrar, som i sin tur borde kontakta hennes föräldrar. Lite svårt i och för sig, eftersom hon är 21.. men då är man ändå inte riktigt vuxen än, eller hon verkar inte vara det.
Jag skyller allt på Emma!

2009-07-27 18:02
Peddo! Snacka med bruden, något står inte rätt till ( O.o).
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-07-27 18:02
hehe sjuk brud din brorsa har ju sitt pimpin game on lock iaf...lär ju inte vara oskuld längre direkt! Fett opassande och rätt vidrigt av henne dock...

2009-07-27 18:06
men om tjejen vore 13 så vore det inte så coolt? jävla dubbelmoral det finns bland människor

Nej det hade det inte, dom är inte färdigutvecklade och kan bli skadade för livet.
Annan femma med en ung grabb.

Hade det varit min bror vet jag inte hur jag reagerat.
Och visst är det nåt fel i huvudet på bruden, men det blir ju knappast nåt långvarigt.
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet

2009-07-27 18:06
snubben är ju mäktig, tänk dig själv in i hans situation, när du var 13 bast?

TRUE DAT! Kunde inte sagt det bättre själv!

2009-07-27 18:07
nej fy fan, riktigt äckligt. hadedee varit min lillebror hade jag gett tjejen en jävla smäll på käften o kanske en polisanmälan vore på sin plats.

2009-07-27 18:08
Jag tror du är lite avundsjuk.

2009-07-27 18:08
gå in på typ helgon, där är alla extremt pedofilliberala i forumen.. själv anser jag dock att det enbart är fel. som Bounty säger så står nog inte allt rätt till i hennes huvud.

för övrigt hade det varit precis lika äckligt om det var tvärtom, att killen var 21 och tjejen 13..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-07-27 18:11
Säg till bruden att lämna din bror ifred, för det första för att han är 13 och för det andra för att hon pundar. Om det inte funkar, säg till morsan och farsan att ge honom utegångsförbud.

Oavsett om man tycker det är acceptabelt eller inte med så stor åldersskillnad ska inte en 13åring hänga med pundare.
Twang System fi de werl
Moderator

2009-07-27 18:11
Haha nej, dubbelmoral som sagt. Blev äcklad när jag såg rubriken då jag tänkte att det var en kille som var 21, men visste faen inte hur jag skulle reagera när jag läst klart.

2009-07-27 18:12
Asså det är ju lika äckligt oavsett vilken twist historien har...psykiskt sett så är ju normalt sett en 21-åring rätt mkt före en 13-åring vilket gör det vidrigt som fan. jag menar jag hade inte tyckt det var fett om han var 15 ens.

Vad jag däremot tror är att en tjej i 13-års åldern nog kan ta lite fysisk skada om den fullvuxna killen ifråga skulle vara välutrustad...en killes 13-åriga kuk lär ju däremot inte må dåligt av sex faktist. Sen om det är det bästa för honom o hit o dit..fan dagens kids är ju sjuka´!!
Toastare

2009-07-27 18:13
krane, men då är hon ju big fail i vilket fall och din bror borde hålla sig långt borta... få dina föräldrar att snacka med honom. Snacka med honom själv.. ibland är det lättare när ens syskon försöker snacka en till rätta.
Promotor

2009-07-27 18:13
Förstår inte varför det är en stor grej? I 13 års åldern banga man väl inte en brud i 21 års åldern? Jag tror det hela handla om att storebrorsan (trådskaparn) är svartis!

Toastare

2009-07-27 18:15
Håller med herr försäljningsman dessutom..

2009-07-27 18:19
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-07-27 19:07
För det första: Ni som tycker att det är nice är ju dumma i huvudet. Om ni tror att ni hade kunnat hantera en 21åring när ni var 13 har ni glömt hur det var att vara 13. Det är fan barnarov och så jävla långt ifrån ok man kan komma.

Jag tycker du ska snacka med din brorsa, dina föräldrar, tjejen, tjejens morsa (även om hon inte bryr sig), gör allt i din makt för att få slut på det och därigenom rädda din bror. Annars är risken övervägande att han blir fuckad i huvudet och utöver det finns det en stor risk att han också börjar med tjack. Tänk dig själv om de umgås, hon lägger upp en lina och erbjuder honom. Tror du han kommer säga nej då?

Hjälper ingenting annat så polisanmäl henne. Det är egentligen vad du borde göra från början.
Jävla sjuk brud.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-27 19:25
Be din bror dumpa henne då kan han säga att han dumpade en 21årig brud när han va 13 i framtiden... Kan fan inte bli bättre ?
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Moderator

2009-07-27 20:01
Äntligen ett vettigt förslag!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-27 20:19
bild!
Käft då.

2009-07-27 20:41
Fuck bild, man kan inte outa en människa sådär. Historien kanske är djupare än så.

Men av vad vi har hört är det galet äckligt. Gör det ända rätta, se efter din lillebror, prata med honom. Jag vet inte hur det är i er familj, men kanske man måste gola till föräldrarna i detta fallet, iom att man sällan tar syskon på lika stort allvar i den åldern. Men det är klart du inte får vara passiv.

Han är 13, hon är 21.
Han är 13, hon är 21.
Han är 13, hon är 21.

2009-07-27 20:50
Det låter heeelt sjukt. Kan förstå att din bror tycker det är coolt att gänga med en som är 21 men frågan är va fasen hon ser i honom.
Han är ju för helvete ett barn:S
Det är som att jag skulle bli tillsammans med min lillebrors polare. Fan så sjukt.

Tycker du ska ta ett snack med din bror alt. dina föräldrar eftersom dom borde ha mer att säga till om än dig. Sen så borde någon snacka med bruden. Hon verkar rätt skum.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-07-27 20:57
jesus. det dar ar sa nasty, 8 ar ar en stor alderskillnad om den yngre ar under sag, 18 bast?
visst, det finns massor av undantag (mognad kommer ju inte alltid med aldern..) men en 13 aring ar ett litet barn, en 21 aring ar det inte.
tjejen maste vara riktigt kord i skallen hursomhelst, eller sa ar det en javligt charmig 13 aring..

:/ dottern pundar osv och vad jag hört ryktesvägen så bryr sig inte morsan så mkt
ge henne en kaftsmall, snacka med paronen, gor vad som kravs helt enkelt.

2009-07-27 21:02
"tjejen maste vara riktigt kord i skallen hursomhelst, eller sa ar det en javligt charmig 13 aring.."

oavsett hur charmig han är så är det inte ok..
21-åringen är efter.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-07-27 21:09
haha, nej jag menar att hon ar efterbliven oavsett..

Rappare

2009-07-27 21:12
Det låter som att en radikal lösning är vad som krävs. Jag minns själv när jag var 13, inte fan lyssnade man på sina föräldrar när de sa att man inte fick hänga med 17-åringarna som drack varje helg, är väl ungefär samma sak här. Det vettigaste torde vara att snacka med henne först, brorsan kommer ändå inte lyssna och om du snackar med honom först så finns ju chansen att de gaddar ihop sig innan du hinner snacka med henne.
Producent

2009-07-27 21:21
fast att krane da pain trollar i forumen är väl inte någon nyhet? eller... gick ni på detta?
Rappare

2009-07-27 21:24
Trist om du har rätt, Konstigt.

2009-07-27 21:56
HAHA VAFAN?

Nej det hade det inte, dom är inte färdigutvecklade och kan bli skadade för livet.
Annan femma med en ung grabb.

exakt HUR jävla färdigutvecklad är en trettonårig kille jämfört med en tjej?

2009-07-27 21:57
Om bruden är het så låt honom vara..
men det är konstigt ändå..
Fan han har inte levt nått än. Men e hon en crack whore? och sån smuts? Förbjud honom isåfall.
Jag har ingen personlighet
Rappare

2009-07-27 21:57
phatie

Antar att det som åsyftades i ditt citerade inlägg var den sexuella delen, lite korkat formulerat dock.

2009-07-27 22:01
scrotum

fast alltså, det där är ju så jävla töntigt. en tjej kan väl för fan vara minst lika sexuellt utvecklad vid 13års ålder som en kille. och bara för att kroppen är utvecklad för det betyder det inte att hjärnan är sexuellt utvecklad vid samma ålder - vilket då jag tycker blir likamed att man inte är sexuellt utvecklad.
Rappare

2009-07-27 22:06
Vilket gör att det citerade stycket var korkat formulerat.
En ung flicka kan ju ta fysisk skada av ett samlag, det var antagligen det som åsyftades. Jag håller dock med dig fullt ut.

2009-07-27 22:39
scrotum: jaha, fysisk skada. det fattade jag aldrig var det som det talades om. my bad.
Rappare

2009-07-27 23:05
Fan va nice av brosan din!
Han kommer ju ha måttligt credd på högstadiet.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-07-27 23:12
vet hon om att han är 13 då?
är det en mycket storvuxen 13-åring eller nåt, så hon kan ha missat att det är en knatte det handlar om?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2009-07-27 23:14
Misery_chick Ah, the old "She said she was 18!"försvaret. Är nog ganska få domstolar det håller i.
Är det bara jag som reagerar på att det hon gör är jävligt olagligt? Räknas det inte typ som våldtäkt av minderårig eller något liknande?

2009-07-27 23:18
KaptenKrok P24

heh, nej, men det skulle ju förklara hur en 21 årig tjej kan ha ihop det med en 13-årig kille, även om man kanske inte är så mycket mindre vriden om man tror att en 13-åring är vuxen.

och vet vi att de ligger med varandra? för annars så är det väl inte olagligt så mycket som förjävla creepy.
Moderator

2009-07-27 23:25
Asså jag har också för mig att man måste vara byxmyndig och så. Men har hört tjejer som sagt, "Det spelar ingen roll om jag inte är byxmyndig bara jag går med på det". Vad stämmer egentligen?

2009-07-27 23:27
ramuz

så länge båda inblandade inte är byxmyndiga så lär det väl inte vara någon större fara, är väl snarare när bara en är det som det blir problem.
Moderator

2009-07-27 23:31
Det är exakt det jag menar, när t.ex. killen är äldre?
Rappare

2009-07-27 23:35
Byxmyndigheten är ju jävligt luddig i sig. Även om enbart en part är byxmyndig så tror jag att samlag är lagligt om det inte skiljer mer än två år eller något sånt.

2009-07-27 23:37
ramuz

beror väl också på, en 15- årig kille lär väl oftast inte få skit för att han har sex med sin 14- åriga tjej, regeln är väl mest till för att skydda yngre från övergrepp, inte för att hindra relativt jämngamla från att ha sex.

2009-07-28 00:03
Allvarligt talat, säger inte dina föräldrar någonting eller vet dem inte om det?
jag tycker absolut du ska sätta stopp för det där, vidrigt ju!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-28 00:03
låt dom vara:D
brukar ju oftast vara tvärtom.
lol tjejen är ju pedofil!!
BIT POP is taking over klockan 8

2009-07-28 00:14
Tala med honom först (att be din bror att dumpa henne lät rätt bra), sedan med föräldrarna. Pallar du inte att tala med honom, så ta det med föräldrarna direkt (vilket dock då kan leda till att han håller käft i framtiden om annat liknande). Funkar det inte, tala med bruden. Är hon medveten om hans ålder men vill inte backa ändå, polisanmäl henne. Är sex aktuellt i deras relation räknas det som våldtäkt numera i lagens mening. I vilket fall som helst är det dags att få bort honom från tjackbruden, om du bryr dig om honom...
Delam tange barat
Producent

2009-07-28 00:15
men han trollar ju.. ge er. haha.

2009-07-28 00:27
Vilken skön lirare!
Dock är nog grabben allt förung..
Men ändo, 21taggare vid 13års ålder hör man inte varje dag, coolt!

2009-07-28 01:01
Shoot at you actors like movie directors