Betala 7.800 på grund av kärlek?
Hej! Så här liger det till. En polare skaffade sig en tjej för ett tag sen. De var jättekära och allt kändes perfekt. Så han tänkte: "Va fan, älskling, ska du inte ta och flytta in då?" "Absolut", svarade hon och skev över sig på hans adress och flyttade in. Efter några månader var hon otrogen och saker och ting började gå utför. Vi gör slut, bestämde de sig för och bråkade. Hennes post fortsatte komma hem till min kompis och han började bli frustrerad. Han ville ju bra glömma henne och han könde att hon varit manipulativ och lurat honom på massa pengar. Hem till honom kommer massa brev från kronofogden. Han blir orolig. River upp ett av breven och får reda på att de ska göra en utmätning hemma hos honom för att hon har massa obetalade räkningar. Detta lyckades han efter många om och men, men nu har skulden blivit större och större och de har inte lyckats fått tag på henne. Så de enda spåret de har efter henne är att hon bodde hos min polare och därför blir han ansvarig för att betala hennes totala skulder på 7.800. Han har ringt och försökt få dem att lyssna på honom och få dem att gå till hennes jobb osv. Men inte httat nån lösning. Vad ska han ta sig till?
Först kompis sen blev det vi :S
Vi gör slut, bestämde de sig för och bråkade.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Polisanmäla henne måste väl gå, det är nog det enda rätta?
I got more kicks than Jackie Chan.
Vadå jag förstår inte.. det är en PERSON som är betalningsskyldig. Inte en adress... Han kan omöjligtvis behöva betala något.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Jag känner så också, men han är verkligen uppgiven. Han har ringt och pratat med dem i timmar, men dem vägrar lyssna. De säger bara att eftersom hon är skriven hos honom och dem inte kan få tag på henne någon annanstans så måste han betala annars kommer dem hem till honom och gör utmätningar..
Producent
2009-07-20 18:06
då är det bara ta det till domstolen änna och kommer hon inte dit sen blir hon väl efterlyst? skulle kännas skönt nog för mig om jag var honom.
Om hon inte tecknat saker i hans namn eller liknande så kan de inte mäta ut på honom, man är personligt betalningsansvarig, de var inte gifta och hade gemensamma tillgångar heller... Måste finnas utslag från kronofogden på hans personnummer om de skall mäta ut något.... Finns massa saker i den här historian som inte stämmer, tror din kompis inte förstår informationen han får från kronofogden eller kan kommunicera med dom så att de förstår. http://www.datainspektionen.se - finns ett callcenter där man kan vända sig till för rådgivning...
Om han inte har papper på att sakerna är hans så tror jag att dom kan sakerna även om de inte är hennes om hon fortfarande är folkboförd på hans adress.
aaa
som _Maria säger, så sa dom iaf på det eminenta programmet skuldfällan!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Toastare
2009-07-20 21:12
_Maria har rätt. Samtidigt kan din polare överklaga det sen och den första utmätningen kronofogden gör är på hennes inkomst och ev. skatteåterbäring. Jag är rätt säker att han skulle få behålla sina saker. Samtidigt kan de inte kräva att HAN ska betala skulden, det är hennes skuld och står på henne. De tror nog att han försöker luras och finns det en sambo vid ett sånt här tillfälle så tycker de att den personen också kan betala. Det du borde göra är att höra var skulderna kommer ifrån, alltså vilka inkassobolag och prata med dem. De kan dra tillbaka ärendet från Kronofogden..
Jag skyller allt på Emma!
Det borde väl åtminstone gå att söka upp nån av hennes kompisar och få lite nys om vart hon har tagit vägen.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Toastare
2009-07-20 21:13
tror det är sambolagen som går in, har man inte papper på vad som är ens eget så ska det delas upp jämnlikt vid ett uppbrott.
Toastare
2009-07-20 21:17
och han borde göra en polisanmälan som han sen kan gå med till Kronofogdsmyndigheten. Sen, flyttar man ihop med någon som man inte vet nått om... jag menar, om min pojkvän/sambo stack skulle jag både kunna få tag i föräldrar, kompisar, hans chef och säkert leta upp honom också (pass dig!)
Dom kan inte mäta ut på hans saker om han inte står på skulderna....kronofogden är en myndighet som måste följa svensk lagstiftning. Fråga din kompis om han fått papper från fogden i hans namn, betalningsföreläggande med delgivningskvitto. Jobbar med sånt här, dock inte för svenska staten, men regelverket är rätt glasklart...
Toastare
2009-07-20 21:58
Fredrik, som sagt... sambolagen.
Toastare
2009-07-20 22:00
Var och en ansvarar för sina egna tillgångar och skulder. Om din sambo inte kan betala sina skulder kan kronofogden alltså inte ta dina tillgångar för att täcka din sambos skulder. Vid en utmätning utgår dock kronofogden från att all egendom tillhör din sambo om det inte framgår att du eller någon annan äger den. För att skydda dina tillhörigheter är det därför viktigt att du har papper på det du äger. från http://na.se/familje/1.465003
Frågan jag ställer mig är varför han inte ser till att få henne avskriven från hans adress. Måste väl gå? Hon bor ju inte där.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
BountyBoo F29 Visste inte att de var skrivna som sambos.... Men det är lätt att överklaga...tips är ju att ta hjälp av en rådgivare...kommunen har en del att tillgå...lång väntetid dock
Toastare
2009-07-20 22:46
ja, och juridisk rådgivning är alltid gratis...
Det finns fri juridisk rådgivning :)
Producent
2009-07-20 23:43
hon skrev det typ 39 minuter innan dig.
Haha läs igen..
Det är hon som måste avskriva sig från lägenheten och det vägrar hon... Tack för alla svar.
Han är naiv när det gäller kärlek och han gör allt för sina tjejer och då kan det gå så här... Han vet ju var hon jobbar och har sagt det till Kronofogden och hon har haft kontakt med hennes pappa, men han säger att han inte kan göra nåt. Så snabbt hon får lön tar hon ut alla pengar, det gjorde hon när de var tillsammans också, men då sa hon att det var för att hennes farmor gjort en sparfond som drog 2000:- varje månad. Riktig manupulativ elak människa.
Toastare
2009-07-21 09:34
kronofogden ser ju vad hon får i lön, inte vad som är på kontot.. han får bli arg på riktigt.. om han vet var hon jobbar och har kontakt med pappan (som för övrigt verkar dum i huvudet)
Sätt hårt mot hårt. Det är bara flytta på allt av värde när han vet vilket dag fogden kommer. Typ hem till morsan eller något. Vad kan de göra?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Toastare
2009-07-21 13:00
Man vet inte vilken dag fogden kommer, de kommer oannonserat..
Nu vet han ju trots allt att det vankas fogdenbesök om vi antar att han förstått dem rätt över telefonen. Då ere bara flytta på PS3:et eller vad han nu kan ha. Skulle aldrig riskera torska mina matriella grejer. Vore som att ha jobbat gratis. Något som känns ännu mer surt med tanke på hur kort livet är.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag tror fogden kommer räkna dem som sambos och då finns det gemensam samboegendom de kan ta från om de inte finner egendom som är hennes. Utan papper som beskriver vem som äger vad är det väldigt svårt att förklara för fogden att t.ex brödrosten tillhör person X. Varje gång jag har varit i kontakt med folk som sysslar med "vardagsjuridik" så varnar de för sambo-förhållanden, rent juridiskt blir man sambos enklare än man kanske "känner" själv. Å andra sidan vet jag gott om folk som hållt undan prylar från fogden vid utmätningar. Vet man bara när de kommer spelar det ingen roll om du har en tv-bänk full med sladdar, står ingen tv där kan de inte ta den...
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Endeavour2 O andra sidan så får de inte ta en tv, om det inte är en extremt onödig TV som en 50 tum lcd full hd. Det räknas som en livsnödvändighet.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Toastare
2009-07-21 15:31
Toastare
2009-07-21 15:32
Endeavour2, det är bara att man vet vad man ger sig in på när man blir sambo. Man skriver helt enkelt ned vad som tillhör vem och skriver under. Skriver en upptäckning av vad de båda parter tog med sig in i det gemensamma hemmet och sparar kvitton och dylikt på saker man köper under samboskapet.
Bli förbannad och slå sönder en dörr med knytnäven, betala skulden, gå vidare ...
Vet inte om det skulle räknas som tillräcklig bevisning, men har han inga bilder tagna i lägenheten från innan han träffat henne? Har han några större grejer av värde kan han ju visa att de fanns där innan hon flyttat in. Long shot, men vafan.
Han var tvungen att betala beloppen. Hon var skyldig honom pengar sen tidigare och han hade 4 ikea-kassar av hennes grejer. Hon var skyldig honom 3000, men hon fick hämta sina grejer mot att hon skrev av sig från lägenheten. Sammanlagt torskade han cirka 15 000 på den lilla "kärleksaffären".
men shit! vilken vidrig människa..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ursäkta ordvalet men jävla f**t h**a
herregud.... nackskott på henne.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
fy fan vad ruttet! Sjukt att det kan gå till som det gick. Och ännu sjukare att man måste göra avtal o skit för att det INTE ska bli som det blev i detta fall. Visst, ingen människa är perfekt, men den där bruden är ju brutalt jävla äcklig. Oäkta och rent av elak människa. Fuck Bitches, BROEZ BE4 HOES! kom igen nu sverige!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan tänka mig henne på lyxfällan om fem år. Överviktig, röker gula blend, äger dyra grejer och skulder upp till öronen.
Jag hoppas hennes pappa, som förhoppningsvis vet om hur det hela sluta, känner sig jävligt stolt över hur vilken snäll, ordentlig, mogen och fin dotter han har uppfostrat. Om han, heeelt ärligt, kan se mig i ögonen, och säga det. Vetandes om vad som tillslut hände. Så förtjänar den feta, motbjudande, jävla lögnaren och ett nackskott.
Om denna jävla tjej, golddigger, nu inte råkar ha en Fader gäller detta självfallet hennes moder.
Fattar inte hur ni tänkte där? vf i hela jävla helvete lämna ni tillbaka kläderna?? Hade fan försökt sälja de, om de ej gått så hade jag ba lätt slängt in kassarna i sånn rädda barnen tunna! Och om hon undrat vart dem e så hade du ba kunnat säga att du slängt ut allt skit ur din lägenhet så hade hon fattat vinken.. Shiit..
vad är det för bullshit, säg till dem att de kan dra åt helvette och att de fan får leta upp den som står i skuld.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Allt detta pga. så kallad "otrohet". När ska folk fatta att det är ett jävla låtsas-ord, och leva i fria förhållanden. Världen måste inte rasa ihop för att person A knullar någon annan än person B.
Egentligen är det ju killens fel som inte ens kan ha överseende med en sådan liten skitsak när hon i övrigt verkar vara en riktig toppentjej.
HMOR