I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När man söker nåt man inte kan hitta

Övrigt - Blandat

Toastare

2009-06-25 13:07
1'a hand

vänta

hahahahahahahahaha.
Jag skyller allt på Emma!

2009-06-25 13:28
Balhoo

oooh, ska kolla upp. som sagt, det var säkert 8-10 år sen jag såg filmen som gick rätt sent på typ tv4, minns att jag kom in i den i mitten typ. fan va fett. har för mig att jag tyckte den var riktigt bra, detta kanske inte stämmer? :D

2009-06-25 19:08
söker en musikvideo till nån indielåt, 90-tal tror jag. i videon står två ungdomar och hånglar i ett kök typ. har för mig att de har rutiga skjortor... något sånt. båda kanske inte har det. minns väldigt vagt, men har sökt i typ ett år utan lycka oh det hade varit så jävla skönt att få veta vilken det är...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-25 21:22
hot potato hot potato pick the potato up

Freestyle fellowship - Hot potato?
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Producent

2009-06-27 19:51
Filmen Jet li Remeo Must die!
Från 4:00 till 6:10 vad heter den låten? "Varning låten är väldig beroende framkallande"

Den finns inte med i Soundtracket, jag och min kusin har letat den låten jätte länge:/
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2009-06-28 00:29
ja söker också en låt! hörde den när jag blev skjutsad i en bil för något år sedan. frågade vad låten hette men han som körde bilen sa att de var hans brorsas skiva så han visste inte.

det var iaf en svensk hip hop låt, kanske lite el-gitarrer inblandade, inte säker dock!

en i låten sa iaf nått med "Norrland stå upp" eller något sådant. sen senare handlade lyricsen om att han körde på nån kärring med bilen och hon flög upp på huven om jag minns rätt. låter ganska lamt men men, skulle vara kul o höra den igen :D
 Haters gon' hate...

2009-06-28 00:57
söker vem som har gjort denhära låten, har söket efter den sen 2000. börjar blir lite irriterad :(
promoe sköt palme
Moderator

2009-06-28 13:13
Poker_face Är det kanske en film där en kille får sparken från sitt jobb som säkerhetsvakt på banken och sen kommer tillbaka med ett hagelgevär och förvirrat ska tala sin chef till rätta? Och så känner han sig fångad i situationen och tar alla som gissla. Tyvärr råkar det då vara en skolklass där. Han är väldigt förvirrad men snäll genom hela filmen.
Tror att det är Forest Whitaker som spelar honom, men när jag har kollat igenom titlarna lite snabbt på imdb är jag inte lika säker.

Länk till http://www.imdb.com/name/nm0001845/
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-28 23:57
Jag söker efter en typ dansmusik låt. I videon utövar en kille le parkour och det är även en hel del dansande. Låten spelades på radio två-tre år sedan...
Delam tange barat

2009-06-29 11:08

Söker en likadan eller liknande "indiantröja" (eller vad de nu kallas) som Chloe Sevigny har i videon. Antingen i Stockholm eller via nätet. Tips på inköpsställen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-29 11:15
Söker efter en hemsida eller något lag som söker spelare (korpen fotboll), i göteborg ofc.

Moderator

2009-06-29 13:59
Jag söker en svensk rappare/sångare som gjort en låt som jag tror heter de bortglömda orden, jag kommer inte ihåg så mycket mer än att den handlade om hans liv och att hans föräldrar var döda, och om någon tjej som han älskade. Refrängen är nåt i stil med: I pray every day, I pray every night, I love you mam, I love you dad, pleace come back to me. De är de jag kommer ihåg, vet inte om jag drömt om den sången men den verkar vara så verklig jag kommer nästan ihåg vartenda ord i den men hittar den ingenstans.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator

2009-06-29 14:00
glömde nämna att resten av sången är helt svensk, bara refrängen som är engelsk.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2009-06-29 14:04

2009-06-29 17:45
Rachel

david gueta - love dont let me go .. kanske ?
Survival of the fitest only the strong survive.
Moderator

2009-06-29 18:03
South Central är för övrigt en jävligt fet rulle om jag minns rätt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-29 20:37
Jag undrar var Crunk_Dude blev av, och Emil Brikha för den delen med. Någon som vet? Nya användare?
Moderator

2009-06-29 20:57
crunk_dude blev banned for life för att ha nämnt.....ja det man inte får nämna. Lustigt nog precis efter att ha blivit framröstad som årets whoait. Man kan se honom full på skinnis lite då och då.

2009-06-29 21:31
Afropolack Tack!!! <3
Delam tange barat

2009-06-29 22:09
Någon som har länk till bilderna med en tjock typ svarthårig tjej som dansar med ett ben i vädret? Folk har photoshopat in henne i massa coola situationer.

HOLLA!
spliff macht frei

2009-06-29 22:17
Så, min tur att få hjälp.
Jag söker namnet på ett indiskt instrument. Det är en trumma med stålsträng som är kopplad till skinnet med en knapp. När man slår på trumman, på knappen, så låter trumslaget mer vibrerande och gitarraktigt.

2009-06-29 22:43
sitar?
Mabuhay!

2009-06-29 23:48
känns som om alla söker men inte hittar svar
promoe sköt palme

2009-06-30 00:43
Daddy-dan P26
Nej, sitar är en gitarr. Det jag söker är en trumma, med en sträng kopplad till den. Strängen vibrerar och gör oliak ljud(beroende på hur man stämmer strängen) när man slår på trumman. Ljudet av strängen blir starke om man slår på knappen, som ligger centralt på skinnet. Ni måste hjälpa mig.

2009-06-30 00:48
Med knapp menar jag en vanlig knapp som man har på jackor. Den ligger alltså centralt på skinnet och under skinnet fortsätter strängen längs ett rör som är öppet på ena sidan och vid rörets slut finns en träbit man snurrar på för att spänna och lösa upp strängen(stämma). Strängens ändar börjar vid träbiten och slutar i knappen, där den är "insydd".

2009-06-30 02:35
..ligger de jämt i andra fickan

2009-06-30 03:20
Kaal P20: bildelen låter som mickelito & Sober - bilen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-30 03:25
luthgr3n är inte säker på att det var under den tiden men kan det vara "Son of the beach"
? =)

2009-06-30 03:29
Btw någon som vet om man kan köpa fanta citron (i Sthlm)=)

2009-06-30 03:46
typ närmsta ica maxi har väl det?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-06-30 03:56
Någon som har länk till bilderna med en tjock typ svarthårig tjej som dansar med ett ben i vädret? Folk har photoshopat in henne i massa coola situationer.

HOLLA!

Mosh pit girl:

:)
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-30 03:58
Mosh girl hette hon visst bara.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-06-30 03:59
Sitter och funder på vad låten heter som går ungefär så här " ohh baby i love your way every day yeah yeah" kommer säkert på det snart...:P någon som vet? :)

2009-06-30 04:00
mena vad heter grpen eller han:P

2009-06-30 09:49
Sitter och funder på vad låten heter som går ungefär så här " ohh baby i love your way every day yeah yeah" Generation love - baby i love your way.

2009-06-30 11:28
Qnivqast

TACK :D
spliff macht frei

2009-06-30 16:32
Visste att ingen kunde hjälpa mig ;(

2009-07-01 00:48
Jag undrar vad det är för låt som spelas när bruden i det här klippet kmr in i studion?

Fråga inte hur ja hitta klippet, haha! :D

2009-07-01 11:06
då är ju nästa fråga så här: hur fan får man tag på en film från 1992 när man inte vill (eller får, hoho) ladda ner den och inte direkt tror att lokala videobutiken kan tillhandahålla en sånt? skulle bli sjukt förvånad om den gick att köpa på typ cdon.com eller något...

EN ANNAN FRÅGA: finns en film som heter något häftigt och utspelar sig på 70talet. Framsidan är en mörk snubbe med en massa bling framför en rosa bil tror jag (inte cadillac men typ samma stil...) och texten på filmens titel är i sånt där skönt 70tals inspirerat typsnitt, lite gungigt och svajigt. vad fan heter filmen, jag har det på tungan... Min fråga är egentligen inte vad den heter utan vart fan man kan få ta på den! Tror den heter typ "so fly" eller något sånt kort.... Inte "so fly" men något liknande..

2009-07-01 13:09
Superfly!

2009-07-01 13:10
Fet film, fett soundtrack av Curtis Mayfield.

2009-07-01 13:13
Toastare

2009-07-01 13:55
Ice, Robbie Williams - Rudebox

2009-07-01 15:18
mabanda

Nu vet jag att du skrev Redman, men länkar denna ändå. Last Emperor - Do you remember med en gitarrslinga i, refrängen går "Do you remember". Om det inte är den är det iaf en ruggigt bra låt du inte bör missa!

2009-07-01 15:34
Måne

Jag vill bara berätta att jag har letat genom alla indiska instrument som wikipedia listar. Är du SÄKER på att det är indiskt? Vet du vilket material det är gjort av?
Toastare

2009-07-01 15:53
Måne

du tänker inte på en gammal banjo som tydligen härstammar från afrika?

Moderator

2009-07-01 18:27
phatie Jag har South Central inspelad på vhs hemma hos mina föräldrar. Fast det hjälper ju inte dig förstås...
Men fan någonstans borde den finnas att köpa.

2009-07-01 21:44
SUPERFLY! fan va BRA ni är!! vart kan man även köpa denna tro? mitt ex hade den på dvd men det var "fel region" eller något så det gick inte att spela upp den.

2009-07-01 21:44
KaptenKrok: alltså bör du bjuda hem mig på filmdejt helt enkelt?!
Moderator

2009-07-01 21:57
phatie Ja lätt! Det är bara att säga till när du har tid att åka till jämtland för att avnjuta filmen. Du måste bjuda på chips också.